ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ … ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΜΠΑΝΗΣ


To 4ο Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού,  συγκροτήθηκε στις 9 Ιανουαρίου 1998 στο Α/Δ Μεγάρων (Στρατόπεδο «Δελαπόρτα»).

Αποτελεί οργανική μονάδα της 1ης ΤΑΞΑΣ και τα αεροπορικά μέσα που διαθέτει είναι Ε/Π CH-47DG και CH-47SD, Ε/Π Bell 212, Α/Φ C-12 R/AP καθώς επίσης και Ε/Π UH-1H.

Αποτελεί μία απο τις αιχμές του δόρατος της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης (όπως είδαμε και προσφάτως) και ο ρόλος της γίνεται όλο και πιο σημαντικός με μεγαλύτερη εξειδίκευση και αποτελεσματικότητα. Είναι ο «ελληνικός σουγιάς» των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Το έργο που έχει προσφέρει όχι μόνο στην στρατιωτική ηγεσία, αλλά και στην πολιτική καθώς επίσης και στο κοινωνικό σύνολο είναι άκρως σημαντικό και άξιο λόγου.

Μπορούμε να αναφέρουμε για ιστορικούς λόγους, ότι το πρώτο έτος της συγκρότησης, εκτός απο την συμμετοχή σε στρατιωτικές ασκήσεις (Αλέξανδρος, Σάρισα, Παρμενίων, Καταιγίδα) με ένα σύνολο 153 περίπου ωρών πτήσης, συμμετείχε στην αποστολή Cooperative Assembly (Αλβανία) με ένα σύνολο 76.25 ωρών.

Στον κοινωνικό  τομέα η συνεισφορά μεγάλη και σημαντική με 278.30 ώρες Δασοπυρόσβεσης, 11.00 ώρες Διακομιδών  και 59.15 ώρες πτήσεων VIP για λογαριασμό διαφόρων υπουργείων.

Επίσης η Μονάδα αποτελεί την βιτρίνα της Αεροπορίας Στρατού λόγω της ανάληψης των μετακινήσεων Υψηλών Προσώπων (πολιτικών και στρατιωτικών).

Το 1998, για να αναφέρουμε μόνο τα πρώτα της βήματα, μετέφερε το Βασιλικό Ζεύγος της Ισπανίας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Φιλανδίας, τον Πρωθυπουργό της Αυστρίας καθώς επίσης  και αποστολές με την παρουσία των Α/ΓΕΕΘΑ Βουλγαρίας, Γερμανίας, Α/ΓΕΣ ΗΠΑ, Πολωνίας, Ολλανδίας, Βουλγαρίας, Γραμματείας ΝΑΤΟ. Επίσης με το τότε μοναδικό διαθέσιμο Α/Φ C-12C (401) μετέφερε τον Α/ΓΕΣ σε Σόφια και Βουδαπέστη.

Ενδεικτικά οι ώρες πτήσης που συμπλήρωσαν τα πτητικά μέσα της Μονάδας ήταν:

CH-47D

1667.25

Bell 212

161.45

UH-1H

722.05

C-12C

45.40

Απο εκείνες τις χρονικές στιγμές πέρασαν 14 σχεδόν χρόνια, η Μονάδα απέκτησε εμπειρίες, νέα πτητικά μέσα και συμπληρωματικό υλικό έχοντας σύμμαχο στο έργο της, το υπέροχο ανθρώπινο δυναμικό (ιπτάμενο και τεχνικό) που ακούραστα την υπηρετεί. Αναπτύχθηκαν τεχνικές μέγιστης αξιοποίησης των αεροπορικών μέσων σε συνάρτηση με το προφίλ των αποστολών που θα κληθεί να εκτέλεση. Δημιουργήθηκαν άρρηκτοι δεσμοί με Μονάδες άμεσης συνεργασίας (Ειδικές Δυνάμεις πχ), όπως σε όλους μας είναι πλέον γνωστό, αποτελώντας έτσι ένα καλοκουρδισμένο αποτελεσματικό μηχανισμό. Όλοι ξέρουμε και παρακολουθούμε μέσα απο την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΣ ή ΓΕΕΘΑ τις δραστηριότητες της συγκεκριμένης ΜΑΣ. Αλλά, είναι τελείως διαφορετικό να «βλέπεις» σαν θεατής αυτές τις διαφορετικές δραστηριότητες και διαφορετικό να ζεις και να παρακολουθείς απο κοντά αυτό το έργο, να αναπνέεις και να βλέπεις μαζί τους. Και βέβαια το να εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις, δίνει μια άλλη διάσταση στον όλο σχεδιασμό οργάνωσης και λειτουργίας της Μονάδας.

Το 2009 ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα απο κοντά στην προετοιμασία μιας νυχτερινής εκπαιδευτικής πτήσης (ΔΝΟ). Τα τότε στελέχη μου έλεγαν πόσο μεγάλη εμπειρία είναι να πετάς με αυτό τον τρόπο. Προσωπικά με είχε συνεπάρει το όλο σκηνικό, η σχολαστικότητα των ελέγχων και ο συντονισμός των πληρωμάτων, η ισχύς των κινητήρων, ο δημιουργούμενος θόρυβος, το ισχυρό κατώρευμα που μου έστελνε τα ζεστά καυσαέρια απευθείας πάνω μου. Τότε δεν είχα μεγάλη εμπειρία στην λήψη φωτογραφιών σε συνθήκες λυκόφωτος, αλλά αυτή η πρώτη μου επαφή μου έμεινε αξέχαστη.

Οι δυο γίγαντες τροχοδρόμησαν και βγήκαν μέσω των συνδετήριων Charly και Delta στον κυρίως διάδρομο και απογειώθηκαν σε σχηματισμό με πορεία προς δυσμάς. Έτσι έμεινα πίσω στην πίστα παρέα με τον τότε διοικητή συζητώντας και φωτογραφίζοντας τα επί της πίστας ελικόπτερα με όσο διαθέσιμο φως υπήρχε. Αποχώρησα όταν έκλεισε ο κύκλος της εκπαίδευσης, περασμένες 11.00 το βράδυ…

Αργότερα προσκλήθηκα στο πρώτο νυχτερινό Helo Casting που όμως δεν μπόρεσα να παρευρεθώ, αλλά θυμάμαι την αγωνία της προετοιμασίας αυτού του εγχειρήματος εκ μέρους στελέχους που έχει περάσει πλέον στην πλευρά της αποστρατείας… Αλλά θα έπρεπε να ακούσετε με πόση χαρά, ενθουσιασμό και ικανοποίηση, εκφράσθηκε τηλεφωνικά μετά την επιτυχή έκβαση της άσκησης…

Απο τον Ιανουάριο του 2008 που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την Αεροπορία Στρατού, την Ιστορία της, την εξέλιξή της και τις δραστηριότητές της, κύλησε πολύ νερό όπως λέει και ο λαός. Έτσι άρχισα να βρίσκομαι πιο συχνά ανάμεσα στα στελέχη των ΜΑΣ, γνωρίζοντάς τα με αυτό τον τρόπο καλύτερα και σαν προσωπικότητες και σαν δημιουργούς πολύτιμου έργου προς όφελος της άμυνας της πατρίδας μας. Η Αεροπορία Στρατού, που την νοιώθω και την υπηρετώ με τον τρόπο μου, μου επέτρεψε μέσω της εκάστοτε Ιεραρχίας (ΔΑΣ, ΤΑΞΑΣ, ΣΥΑΣ, ΜΑΣ) να έρθω τόσο κοντά και να ζήσω στιγμές που δεν είχα φανταστεί.

Παρακολούθησα και συμμετείχα σε δραστηριότητες για τις οποίες είμαι υπερήφανος που γνώρισα όσους συμμετείχαν σε αυτές. Νοιώθω τόση εμπιστοσύνη και ασφάλεια μαζί τους που μπορώ να τους ακολουθήσω όπου και αν πάνε και κάτω απο οποιεσδήποτε συνθήκες.

Χωρίς να αναφερθώ αναλυτικά στο κάθε είδος αποστολής, απλά θα ήθελα να συγχαρώ τα πληρώματα για την άψογη εκτέλεση της εκάστοτε αποστολής τους, για τον συντονισμό των πληρωμάτων, για τις ιδιαίτερες γνώσεις του καθενός, για την προσήλωση και την προσοχή των εκπαιδευτών στους εκπαιδευόμενους, για τα «άγρυπνα μάτια» των ιπτάμενων τεχνικών καθ΄όλη την διάρκεια της αποστολής, για όλα αυτά που δημιουργούν μια ομάδα, θα μπορούσα να πω, με το σύνθημα «Όλοι για έναν, ένας για όλους».

Ως μία έλάχιστη προσφορά μου, ένα βίντεο, και ένα slideshow με 190 φωτογραφίες από τις δραστηριότητες του 4 ΤΕΑΣ.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την Μονάδα, για την μέχρι τώρα φιλοξενία και τον χρόνο που μου διέθεσαν όλοι τους για να τους γνωρίσω καλύτερα…

Συμεών, Βασίλη, Δημήτρη, Απόστολε, Αλεξάνδρα, Λάζαρε, Κώστα, Γιώργο, Χρήστο, Γιάννη και όλοι οι υπόλοιποι,

σας ευχαριστώ και να έχετε πάντα Καλές Προσγειώσεις!

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ … ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ”
  1. Ο/Η Σπύρος Πάτσης λέει:

    Για αλλη μια φορα ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ στον φιλο Δημητρη για το εξαιρετικο ρεπορταζ.
    Δημητρη μεσα απο τον φωτογραφικο σου φακο, ταξιδευουμε κι εμεις στην ιστορια της ΑΣ που αγαπαμε.
    Συνεχισε με το ιδιο παθος να κανεις αυτο που ξερεις καλυτερα.

  2. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Η καινουργια φωτογραφηση του αεροδρομιου του Γιδα απο την Google Earth (16-7-2011)αποκαλυπτει τα νεα εργα του αεροδρομιου. Για εμενα που το ηξερα αλλοιως μ’ εντυπωσιασε. Γι αυτους που δεν το ξερουν ας βαλουν τις συντεταγμενες 40 38’52.08 Ν 22 29’39.45 Ε και θα βρεθουν στον διαδρομο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: