ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΔΝΟ.

Σήμερα έχουμε τη χαρά να ανεβάσουμε ένα σημείωμα του Στέφανου, από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ατομικές και οικογενειακές ανάγκες, μας τον στερήσανε για κάποιο διάστημα, αλλά έτσι είναι τα πράγματα.

Αν σας άρεσαν όσα γράφει ο Στέφανος, μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο κτυπώντας εδώ. Στο τέλος του άρθρου έχουμε και τη διεύθυνση για να το κατεβάσετε σε μορφή pdf.

Για να δούμε λοιπόν τι έχει να μας πει ο Στέφανος.

Γράφει ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

ΟΙ  ΚΙΝΔΥΝΟΙ  ΤΟΥ  ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ  ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΔΝΟ

ΑΠΟΔΟΣΗ

Από το περιοδικό Rotor & Wing της 1ης Μαρτίου 2011

Του Andrew Drwiega , στρατιωτικού συντάκτη.

Η μάθηση της διατήρησης της συνειδητοποίησης της επικρατούσας κατάστασης κατά τις νυχτερινές και ενόργανες πτήσεις είναι σημαντική σε όλους τους χειριστές ελικοπτέρων ειδικά σε εκείνους που χρησιμοποιούν συχνά συσκευές νυχτερινής όρασης.

Η αναγνώριση των συμπτωμάτων του χωροταξικού αποπροσανατολισμού (χ.α), ειδικά όταν χρησιμοποιούνται συσκευές νυχτερινής όρασης, είναι μια βασική επιδεξιότητα που πρέπει να αποκτήσει ο κάθε χειριστής. Η επίδραση του χ.α κατά την πτήση της ημέρας μπορεί να είναι ανησυχητική και να προκαλεί σύγχυση. Ο χ.α εμφανίζεται όταν  οι χειριστές χάνουν την αντίληψη της κατεύθυνσης και της κίνησης σε σχέση με το έδαφος και είναι ιδιαίτερα πιθανό να συμβεί όταν ο χειριστής πετά με καιρικές συνθήκες όπου δεν υπάρχουν οπτικές αναφορές.

Το Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων της AOPA, σε ένα συμβουλευτικό έγγραφο ασφάλειας σχετικό με τον χ.α, απαριθμεί τρία αισθητήρια συστήματα που παρέχουν στον άνθρωπο τις πληροφορίες αυτές που του επιτρέπουν να διατηρεί την ισορροπία του και  να προσανατολίζεται στον χώρο :

Α. Οπτικά, μέσω των ματιών.

Β. Μέσω του προθαλαμιαίου συστήματος (βασικά όργανα του εσωτερικού αυτιού) και

Γ. Μέσω του Σωματοαισθητηριακού συστήματος νεύρων στο δέρμα, στους μύς και στις κλειδώσεις που συνδυάζονται για να παρέχουν τις πρόσθετες πληροφορίες της βαρύτητας και των άλλων συναισθημάτων.

Στην παροχή των συμβουλών προς τους χειριστές η AOPA αναφέρει………

“Για τους  χειριστές του Στρατού, ειδικότερα σε αυτούς που συμμετέχουν σε επιχειρήσεις όπου  η μεταφορά δυνάμεων την νύχτα θεωρείται τακτικό πλεονέκτημα , η χρήση των νυχτερινών διοπτρών έχει  γίνει κανόνας και η απώλεια του χ.α σε αυτό το προκλητικό περιβάλλον μπορεί να είναι γρήγορη και τελευταία”.

Η τεχνολογία της νυχτερινής όρασης έχει αυξήσει το χρονικό διάστημα της ημέρας κατά την διάρκεια του εικοσιτετραώρου όπου μπορούν να εκτελεσθούν οι επιχειρήσεις ιδιαίτερα όταν υπάρχει στρατιωτική ανάγκη να “σπρωχθεί ο φάκελος” προς τον εχθρό. Η πραγματοποίηση των επιχειρήσεων, ειδικά σε χαμηλό ύψος με ελικόπτερα και σε σκοτεινή νύχτα έχει αλλάξει στρατηγικά τον τρόπο με τον οποίο οι στρατιωτικές δυνάμεις μπορούν να κινηθούν και να επιχειρούν στο πεδίο της μάχης. Μερικές Μονάδες, όπως είναι  το 160 Special Operations Aviation Regiment (SOAR) -Σύνταγμα Ειδικών Αεροπορικών Δυνάμεων-, γνωστό με το όνομα Night stalkers (νυχτερινοί κυνηγοί), έχουν καταστήσει αυτή τη μέθοδο βασική για το ήθος και τη φήμη τους.

Αλλά, σε περιοχές επιχειρήσεων όπως είναι το Αφγανιστάν, όπου το κλίμα είναι άγριο, η γεωγραφία σκληρή, ο ρυθμός πτήσεων είναι ανηλεής  η διαβρωτική φύση αυτών των συνδυασμένων  παραγόντων με περιόδους χαμηλού φωτισμού  (λιγότερο από 10 millilux του περιβαλλοντικού φωτισμού), αυξάνουν την ανάγκη εκτέλεσης επιχειρησιακών αποστολών με την χρήση των ΔΝΟ. Στις στρατιωτικές επιχειρήσεις η πίεση είναι πάντοτε στο….. να γίνει η δουλειά… συχνά σε κρίσιμες καταστάσεις με οριακά περιθώρια ή ακόμη και σε χειρότερες καταστάσεις.

Σύμφωνα με μια μελέτη που τιτλοφορείται  “Αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατυχημάτων από brown out με τον εξοπλισμό νυχτερινής όρασης σε στρατιωτικά ατυχήματα” του CW Johnson, (PhD for the Department of Computing Science at University of Glasgow in Scotland), αναφέρεται ότι…..

“η χρήση του εξοπλισμού νυχτερινής όρασης έχει συνδεθεί με διάφορες μορφές χωροταξικού αποπροσανατολισμού” ιδιαίτερα κατά την διάρκεια προσγειώσεων σε συνθήκες brown out.

Η μελέτη αυτή εξέτασε τα αποτελέσματα ατυχημάτων του Αμερικανικού Στρατού από το 2006 έως το 2008. Εστίασε στους λειτουργικούς περιορισμούς της τεχνολογίας της νυχτερινής όρασης η οποία μπορεί να επιδεινωθεί σε συνθήκες brown out που εμφανίζεται όταν μειώνεται η ορατότητα από την σκόνη από το κατώρευμα του ελικοπτέρου. Είναι δε προφανές ότι φορώντας πρόσθετο εξοπλισμό όπως, οι διόπτρες και άλλες συσκευές νυχτερινής όρασης, μπορεί να έχει άμεσο αποτέλεσμα στην δυνατότητα των χειριστών να λειτουργήσουν λόγω κούρασης και μειωμένης συνειδητοποίησης της κατάστασης. Τα προβλήματα με την αντίληψη του βάθους και του προσανατολισμού, οδηγούν σε ατυχήματα που περιλαμβάνουν την χρήση αυτών των συσκευών.

Σε μια ανάλυση μελέτης ατυχημάτων, όπου οι αξιολογητές διάβασαν κάθε πόρισμα από τα 209 ατυχήματα κατηγορίας A, B & C όλων των ετών, διαπίστωσαν ότι…..

43% των ατυχημάτων που οφείλονταν σε χωροταξικό αποπροσανατολισμό, συνέβησαν κατά την διάρκεια πτήσεων που χρησιμοποιήθηκαν συσκευές νυχτερινής όρασης.

Περαιτέρω εξέταση των ατυχημάτων χωροταξικού αποπροσανατολισμού ανά 100.000 ώρες πτήσης αποκάλυψε μια σημαντική διαφορά του ποσοστού μεταξύ πτήσεων ημέρας και πτήσεων με συσκευές νυχτερινής όρασης. Ο μέσος όρος ατυχημάτων την ημέρα ήταν 1,66 ατυχήματα ανά 100.000 και με την χρήση των συσκευών ήταν 9,00.

Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν ήταν ότι…

στις επιχειρήσεις με την χρήση των ΔΝΟ αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος χωροταξικού αποπροσανατολισμού σχεδόν κατά 5 φορές.

 

Η έκθεση συνεχίζει με μια σημαντική διευκρίνιση :

Αν και το 50% των ατυχημάτων που ενεπλάκησαν ελικόπτερα Black Hawk, συνέβησαν ενώ το πλήρωμα έκανε χρήση των ΔΝΟ, το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν το πλήρωμα δεν έκανε χρήση αυτών των συσκευών.

Αυτό σημαίνει ότι η νυχτερινή πτήση είναι ουσιαστικά μια δύσκολη επιχείρηση. Η μελέτη αναφέρεται στο Army Training Circular 1-210 “Οδηγός του Διοικητή  για το πρόγραμμα εκπαίδευσης και τυποποίησης των μελών του πληρώματος” και μιλά ποιές συστάσεις υποβάλει στην εκπαίδευση των πληρωμάτων σε επιχειρήσεις με την χρήση ΔΝΟ.

Μετά την εξοικείωση των πληρωμάτων με το πιλοτήριο και τις ασκήσεις κατάστασης έκτακτης ανάγκης – συμπεριλαμβανομένων και των αποτυχιών/βλαβών των ΔΝΟ- συστήνεται μια περαιτέρω περίοδο 10 ωρών εκπαίδευσης σε πολλές περιοχές όπου συμπεριλαμβάνεται η “ερμηνεία του εδάφους κατά την νύχτα” και των τακτικών διαδικασιών συμπεριλαμβάνοντας τον αντίκτυπο που έχει ο φωτισμός.

Εντούτοις, η μελέτη τονίζει ότι η γενική εκπαίδευση μπορεί να μην καταρτίσει αρκετά τα πληρώματα για την “ευρεία σειρά των οπτικών παραισθήσεων που περιπλέκουν  την λειτουργία των ΔΝΟ” ειδικά στις επιχειρήσεις της ερήμου. Αυτό περιλαμβάνει τους ψεύτικους ορίζοντες που δημιουργούνται από την αντίθεση του φωτός σε ελαφρές και σκοτεινές περιοχές της άμμου, την έλλειψη οπτικών σημείων και αναφορών που διαστρεβλώνουν την αντίληψη του ύψους και την έννοια ότι με αργές ταχύτητες το ελικόπτερο έχει σταματήσει να κινείται ενώ στην πραγματικότητα κινείται προς τα εμπρός.

Έχει πραγματοποιηθεί έρευνα στις τεχνολογίες που θα είναι σε θέση να βοηθήσουν τους χειριστές όταν χαθούν οι οπτικές αναφορές, ειδικά κατά την φάση της προσγείωσης σε συνθήκες brown out.

Η στρατιωτική υπηρεσία Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), ερευνά τον τύπο εφαρμογής “δες και θυμήσου”.

Πρόκειται για ένα αισθητήρα ραντάρ ανίχνευσης 3 διαστάσεων που αποθηκεύει τις διαδοχικές ανιχνεύσεις μιας ζώνης προσγείωσης, με σύνθετες τεχνικές όρασης που  θα αποκαθιστούν την συνειδητοποίηση της κατάστασης στο πλήρωμα και ένα πολύ φιλόδοξο και “εύστροφο” σύστημα ελέγχου της πτήσης που θα επιτρέπει στο ελικόπτερο να προσγειώνεται μόνο του.

Αλλά, πριν αυτό γίνει πραγματικότητα, τα υπάρχοντα πληρώματα χρειάζονται καλή εκπαίδευση για να εφαρμόσουν τις υπάρχουσες Τακτικές, Τεχνικές και Διαδικασίες και την υπάρχουσα τεχνολογία για να μπορούν να αντιγράφουν πιστά τις επικίνδυνες καταστάσεις.

Υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν πακέτα εκπαίδευσης σε ενσωματωμένες συσκευασίες νυχτερινής όρασης. Η Αυστριακή εταιρεία AMST προσκάλεσε την Rotor & Wing να παρακολουθήσει το 20 εκπαιδευτικό εργαστήριο του χ.α με τις συσκευές νυχτερινής όρασης  για να ενημερωθεί σχετικά με το σύστημα Night fox INTV.

Ο σταθμός ελέγχου του Airfox και στο βάθος ο προσομοιωτής παρουσιάσθηκε στους συμμετέχοντες στο 2nd Spatial Disorientation & Night Vision Training Workshop της AMST Photo by Andrew Drwiega.

Αυτό το εργαστήριο συγκέντρωσε ομιλητές και αντιπροσώπους από 20 χώρες. Ο Dr Bill Ercoline του εργαστηρίου Wyle και ο συνταξιούχος Διοικητής της μοίρας AMST Douglas Vine που προήδρευε του εργαστηρίου, έφεραν στην επιφάνεια πολλά σημεία. Έδωσαν λεπτομέρειες από πολλά ατυχήματα και μερικούς από τους λόγους για τους οποίους εμφανίστηκαν αυτά όπως….. οι χειριστές δεν γνώριζαν ότι αποπροσανατολίστηκαν ή δεν γνώριζαν την στάση του αεροσκάφους.

Ο Bill Ercoline είπε ότι σε πολλές περιπτώσεις στις Η.Π.Α υπήρξε μια απώλεια στην εστίαση στην εκπαίδευση για τον χ.α (με εξαίρεση την Πολεμική Αεροπορία) και ότι αυτό δεν ήταν μέρος του τυποποιημένου προγράμματος εκπαίδευσης. Από την άποψη των επιχειρήσεων, υπάρχει μικρή διαφορά μεταξύ της τακτικής ημέρας ή νύχτας όπου θα μπορούσε κάτω από ορισμένες περιστάσεις να παρουσιαστεί χ.α.

Η κάθε σειρά μαθημάτων (course) αποτελείται απο 4 φάσεις σύμφωνα με τις ανάγκες των σπουδαστών, είτε πρόκειται για αρχική εκπαίδευση είτε για πεπειραμένους χειριστές. Οι συμμετέχοντες στην σειρά μαθημάτων  χρησιμοποιούν αρχικά  το σύστημα προβολής λέιζερ Avior NTS για τον προγραμματισμό και την πραγματοποίηση της αποστολής πριν αρχίσουν την εκπαίδευση στο πιο σύνθετο σύστημα Air fox Basic του χωροταξικού αποπροσανατολισμού.

Η πρώτη φάση της εκπαίδευσης είναι βασική και παρέχει μια θεμελιώδη γνώση στις ΔΝΟ με μια εισαγωγή στους ανθρώπινους παράγοντες όπως η κούραση και ο χ.α καθώς επίσης και τους περιορισμούς των ΔΝΟ. Στην πρακτική εκπαίδευση οι σπουδαστές εισάγονται σε ένα πίνακα εδάφους νυχτερινής όρασης του συστήματος Night fox και του προκεχωρημένης τεχνολογίας σύστημα του χωροταξικού αποπροσανατολισμού DISO-ASD.

Αυτό το σύστημα καλύπτει τα θέματα που περιλαμβάνουν την διαβάθμιση της υφής και της σύστασης στις αντιθέσεις του φωτός (βαθμός διαφοράς φωτεινού-σκούρου και την μείωση των αποτελεσμάτων των ελαφρών επιπέδων γωνιακής σκιάς. Οι σπουδαστές χρησιμοποιούν τις ΔΝΟ καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης και εστιάζει στις παρακάτω περιοχές:

Α. Παρουσίαση κινδύνου των οπτικών παραισθήσεων και αποπροσανατολισμού.

Β. Τεχνικές των τακτικών νυχτερινών πτήσεων και βελτίωση του τρόπου απόκτησης στόχων.

Γ. Μάθηση των προβλημάτων της προσγείωσης και πτήσης κοντά στις περιοχές που είναι αναπτυγμένος  ο εχθρός.

Δ. Οριακές καιρικές συνθήκες.

Ε. Αναγνώριση των οπτικών παραισθήσεων την νύχτα με η χωρίς την χρήση ΔΝΟ.

Το σύστημα Airfox SD εξομοιώνει τις οπτικές και προθαλαμιαίες παραισθήσεις και είναι συμβατό με τις ΔΝΟ.

Παρέχει μια υψηλή ανάλυση και μια εικόνα βάσης δεδομένων 120 μοιρών οπτικού πεδίου επιτρέποντας στον χειριστή να εκτελέσει μια πλήρη αποστολή μετά τον προγραμματισμό στο σύστημα Avior NTS. Αυτά τα δυο συστήματα χρησιμοποιούνται στην δεύτερη φάση του προγραμματισμού της αποστολής και της μετεκπαίδευσης (refresher training).

Οι φάσεις 3 και 4 εχουν να κάνουν περισσότερο με τον προγραμματισμό και την εκτέλεση της αποστολής και αυτό κατά ένα μεγάλο μέρος έχει να κάνει με πεπειραμένους χειριστές οι οποίοι εστιάζουν στην επαν-εξοικείωση (re-familiarization).

Ο Douglas Vine υπενθύμισε στους παρευρισκόμενους την μεγάλη αξία του CRM.

 “Κάθε μέλος πληρώματος σε ένα ευαίσθητο οπτικό περιβάλλον δικαιούται μια ψήφο”.

Ο συγγραφέας αυτού του άρθρου που έχει επισκεφτεί διάφορες πολεμικές αεροπορίες σε όλο το κόσμο γνωρίζει την αξία αυτής της “ψήφου” κάτω από οποιαδήποτε κατάσταση εκπαίδευσης.

Πολλές αεροπορίες αυτή τη περίοδο αναβαθμίζουν τα ελικόπτερα τους από τα αναλογικά όργανα σε ψηφιακά με ένα πλήθος νέων και σύνθετων συστημάτων. Από την παραδοσιακή πλευρά του θέματος, ένας χειριστής που έχει πετάξει έναν συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και ήταν ο δεξιοτέχνης, τώρα, στα νέα συστήματα απαιτείται η πλήρη συμμετοχή ολόκληρου του πληρώματος.

Ένα καλό CRM βασίζεται σε ένα πλήρωμα που συνεχώς μοιράζεται τις πληροφορίες για το τι κάνουν μέσα στο α/φος και τι συμβαίνει έξω απ’ αυτό, μπορεί δε να σώσει ζωές με περισσότερους τρόπους από έναν. Αλλά, είναι περισσότερο χρήσιμο σε συνθήκες brown out.

Εν περιλήψει, δεν υπάρχει καμιά θεραπεία που να γιατρεύει τον χ.α εκτός από την συνεχή εκπαίδευση μέσα και έξω από το πιλοτήριο είτε πρόκειται για πραγματική πτήση είτε σε εξομοιωτή.

Αλλά, είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάζεσαι για το χειρότερο, ειδικά όταν εμφανίζεται ξαφνικά, όπως η απότομη είσοδος σε συνθήκες ενόργανης πτήσης.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

ΝΥ, 5 Μαρτίου 2012

ΥΓ

Από εδώ μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf.

ΠΗΓΕΣ

Comments
One Response to “ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΔΝΟ.”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] όπως και στο   ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΤΗ… […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: