FOR IPs ONLY.

(από το U.S. ARMY AVIATION DIGEST του DECEMBER 1983 που μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ)

Πολλά πράγματα με έχουν επηρεάσει από τα πρώτα μου βήματα μέχρι σήμερα μέσα στην Αεροπορία Στρατού, αλλά ίσως το κυριότερο είναι οι Εκπαιδευτές μου.
Ακόμη θυμάμαι τον πρώτο μου Εκπαιδευτή στο Βασικό τμήμα της Σχολής, αλλά και όλους τους άλλους που κατά καιρούς είχα είτε στο βασικό είτε σε άλλα τμήματα που έβγαλα.
Τους θυμάμαι όλους να προσπαθούν να με ‘’μετασχηματίσουν’’, να με κάνουν χειριστή και να αφήνουν απάνω μου, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, ένα κομμάτι τους από τη τεχνική τους, το τρόπο σκέψης τους….
Αυτά τα κομμάτια τους, με επηρέασαν, με επηρεάζουν και αυτά τα κομμάτια μετέτρεψα στον δικό μου πλέον τρόπο σκέψης αλλά και τεχνικής πτήσεως.

Σήμερα που είμαι και εγώ ένας από τους Εκπαιδευτές, μπορώ να καταλάβω αυτό που μας λέγανε οι ‘’παλιοί’’: Οι Εκπαιδευτές Πτήσεων είναι αυτοί που κάνουν την Αεροπορία Στρατού να υπάρχει. Όσους κανονισμούς και διαταγές να γράψουμε, μόνο η καθημερινή επαφή του Εκπαιδευτού με τον αρχάριο εκπαιδευόμενο χειριστή, θα τον κάνει χειριστή. Όσα εκπαιδευτικά βοηθήματα και μηνύματα ασφαλείας και να τυπώσουμε, εκείνος που επηρεάζει περισσότερο από αυτά τον εκπαιδευόμενο αλλά και τον πτυχιούχο χειριστή είναι ο Εκπαιδευτής.
Μάλλον είχαν δίκαιο, λέω μετά από τόσα χρόνια !
Φαντασθείτε τον Εκπαιδευτή σας να μην χρησιμοποιεί το checklist, να μην σέβεται τις Διαταγές Πτήσεων, να κάνει τις μικρομπαλαφαρίες του….
Ως Εκπαιδευτές Πτήσεων άμεσα και αποφασιστικά επηρεάζουμε τις ζωές των μαθητών μας, των χειριστών μας και γενικότερα την Αεροπορία Στρατού.
Νομίζετε ότι υπερβάλλω; Αν ναι, καθίστε αναπαυτικά στη καρέκλα σας και ξαναθυμηθείτε την ζωή σας ως χειριστές από τη πρώτη ώρα μέσα στο τμήμα του βασικού μέχρι σήμερα και ποιοι σα έχουν βοηθήσει να γίνετε αυτό που είστε σήμερα.

Αλλά αρκετά με την εισαγωγή….

Ας μιλήσω για τις προσωπικές μου απόψεις, για το ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΠΤΗΣΕΩΝ.
Επιγραμματικά σημειώνω ότι ο Εκπαιδευτής Πτήσεων θα πρέπει να είναι και ΦΙΛΟΣ και ΔΑΣΚΑΛΟΣ και ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ.

Οι Εκπαιδευτές Πτήσεων οφείλουν να γνωρίσουν τους μαθητές τους, αλλά και τους χειριστές της Μονάδος τους. Πρέπει να ξέρουν αρκετά καλά τον άνθρωπο για να μπορέσουν να βρουν τον κατάλληλο τρόπο να του μεταδώσουν αυτά που πρέπει. Στα βιβλία γράφονται πολλά για την προσέγγιση του εκπαιδευόμενου, αλλά πρέπει να χρησιμοποιούμε πολλές φορές και το ένστικτό μας. Ως Εκπαιδευτής Πτήσεων στη Μονάδα πρέπει να είναι ΦΙΛΟΣ. Πρέπει να μπορεί να καθίσει με τους συναδέλφους του, ειλικρινά και εμπιστευτικά, χωρίς έπαρση και απαξιωτικές   εκφράσεις και να συζητήσει τα λάθη και τα προβλήματα που παρουσίασε στη πτήση. Οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους στη Μονάδα, είναι ένα από τα πρώτα μελήματα του Εκπαιδευτού ή/και του Αξιολογητή Πτήσεων.  Εάν αντιληφθεί ότι κάποιος τον αποφεύγει, δεν χρειάζεται να δείξει αντιπαλότητα ή υστεροβουλία. Μια καθαρά υπηρεσιακή φιλική στάση απέναντι σε αυτόν, πιστεύω ότι είναι η πιο σωστή.

Εδώ έρχεται το δεύτερο που είπα, το ότι ένας Εκπαιδευτής Πτήσεων πρέπει να είναι ΔΑΣΚΑΛΟΣ.


Ο δάσκαλος είναι αυτός που μπορεί να προκαλέσει μία αλλαγή σε κάποιον, είτε αυτή είναι σε διανοητικό επίπεδο είτε στο χειριστικό επίπεδο. Αλλά για να γίνει αυτό χρειάζεται από τη μεριά του Εκπαιδευτού, προετοιμασία, σωστή παρουσίαση και βοήθεια να το καταλάβει ο εκπαιδευόμενος. Εδώ πρέπει να σημειώσω και κάτι που δυστυχώς συμβαίνει συχνά. Οι γνώσεις που προσπαθεί να μεταδώσει ένας Εκπαιδευτής, δεν πρέπει να στηρίζονται στη βάση ότι ‘’εγώ τα ξέρω’’, αλλά πρέπει να κάθε τι που θα διδάξει στον μαθητή του να μπορεί να του δώσει και την εξήγηση, το πώς και το γιατί συμβαίνει, να του δώσει μια πλήρως σφαιρική αντίληψη για το αντικείμενο.
Το να διατηρεί ένα Εκπαιδευτής την επαγγελματικότητά του και την αποτελεσματικότητά του, δεν είναι εύκολο, κανένας δεν το ισχυρίζεται, ειδικά όταν έχει αναλάβει και πολλά άλλα καθήκοντα εκτός αυτά του εκπαιδευτή. Οφείλει όμως να μάθει να διαχειρίζεται σωστά τον χρόνο του, να βρίσκει καιρό για να εμπλουτίζει τις γνώσεις του, να μην μένει σε όσα έχει στο τμήμα εκπαιδευτών, να επιλέξει ένα από τα τόσα πεδία του αεροπορικού επαγγέλματος (αρχές πτήσεως, ΠΔΟ, ΔΝΟ, τακτική, ΚΕΚ), να εμβαθύνει σε αυτά  και να γίνει ‘’ειδικός’’. Μόνο έτσι δεν θα μείνει στάσιμος και παρωχημένος μετά από λίγο καιρό.

Το τρίτο πράγμα που πρέπει να είναι ένας Εκπαιδευτής, είναι ότι πρέπει να είναι ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ, αυτός που αξιολογεί τους χειριστές με τον τρόπο που θα ήθελε να αξιολογείται και ο ίδιος. Μας είναι γνωστό ότι σε κανένα δεν αρέσει να τον αξιολογούν, αλλά η αίσθηση αυτή απαλύνεται όταν ο Αξιολογητής, δεν μένει στα τετριμμένα, αλλά μετρά και αξιολογεί την ουσία. Θα πρέπει οι πτήσεις αξιολογήσεως να μην είναι από την αρχή μέχρι το τέλος τους πτήσεις που να θυμίζουν διαδικασίες ανάγκης. Θυμάμαι, τα πρώτα χρόνια που έγινα αξιολογητής, σχεδόν απέρριψα στη προφορική του εξέταση έναν πολύ έμπειρο χειριστή, διότι δεν μπορούσε να μου δώσει τις σωστές απαντήσεις στις ερωτήσεις. Ο χειριστής αυτός ήταν ο διευθυντής Πτήσεων της μονάδας. Μετά από μερικές ημέρες, έμαθα ότι απαγόρευσε τη πτήση ενός νέου χειριστή (που ήξερε όλες τις σωστές απαντήσεις στα προφορικά διαγωνίσματά μου), που πήγαινε να πετάξει με έναν τόσο κακό καιρό που θα τρόμαζε και αγγέλους…. Αυτή μη μικρή εμπειρία μου δίδαξε ότι οι αξιολογήσεις πρέπει να γίνονται με τακτ. Μου έδωσε μια άλλη οπτική γωνία για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζει ένας αξιολογητής τις αξιολογήσεις…..
Ο αξιολογητής έχει την υποχρέωση να προσπαθεί να αξιολογήσει του χειριστές όσο γίνεται πιο δίκαια. Εάν παρουσιάζεται ως ένας εξεταστής που δεν έχει περάσει ποτέ του κανέναν, τότε σίγουρα χάνει την αυτοεκτίμησή του αλλά και των υπολοίπων και στην ουσία αποτυχαίνει ό ίδιος στο έργο του.
Για να σκεφτούμε ένα θέμα τώρα.
Πως θα αξιολογούσατε έναν συνάδελφο που δεν υπηρετεί σε μονάδα , αλλά σε επιτελική θέση που πετά μόνο για να συντηρηθεί και πως έναν ‘’μάχιμο’’ χειριστή της μονάδας σας; Θα είχατε διαφορετικά στάνταρτ για τον έναν και άλλα για τον άλλο; Το τίμιο και το σωστό είναι ότι πρέπει να αξιολογηθούν με τα ίδια ελάχιστα και όχι να κάνει κανείς τα στραβά μάτια.
Αν είχατε να αξιολογήσετε έναν χειριστή πολύ φίλο σας, τι θα κάνατε, θα τον απορρίπτατε αν δεν πέρναγε την αξιολόγηση ή θα κάνατε τα στραβά μάτια;
Εγώ θα τον απέρριπτα διότι είναι δύσκολο να βρεις τέτοια εποχή καλούς φίλους και δεν θα ήθελα να τον χάσω…
Και ένα τελευταίο για το θέμα των αξιολογήσεων, ποτέ δεν πρέπει να μιλάμε δημόσια για το πώς πήγε η εξέταση κάποιου. Βέβαια οι επιδόσεις του θα πρέπει να αναφερθούν στον Διοικητή, ίσως να πρέπει να τις συζητήσεις και με άλλον αξιολογητή, αλλά δεν επιτρέπεται να τον κάνει δημόσια ‘’ρεζίλι’’. Μεσοπρόθεσμα, εσύ ως αξιολογητής θα χάσεις διότι θα χάσεις την εμπιστοσύνη των συναδέλφων σου.

Ο εκπαιδευτής πτήσεων τέλος δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάει ότι είναι ένας από τους τόσους που συνεχίζουν να συντηρούν την ιστορία των πτήσεων που ξεκίνησαν οι αδελφοί Wright.

(απόδοση από το αγγλικό, Army Aviator)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: