ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Τα ηλεκτρονικά μέσα του εχθρού, ειδικά για προκεχωρημένες περιοχές που θα επιχειρήσουμε, αναμένεται να μας επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό. Εάν δεν έχουμε πειθαρχία στις επικοινωνίες μας, η ανάγκη να εκπέμπουμε και στον αέρα αλλά και να μιλάμε και με το έδαφος, θα δώσει στις εχθρικές μονάδες ηλεκτρονικού πολέμου, τόσες πληροφορίες που ίσως να μην έχουμε φαντασθεί.
Οι συνήθειές μας στο τρόπο εκπομπής αλλά και στο τι λέμε στους ασυρμάτους, στον καιρό της ειρήνης πρέπει να αλλάξουν δραστικά, αν θέλουμε να μην δίνουμε άθελά μας, σημαντικές πληροφορίες στους αντιπάλους μας. Αυτό βέβαια πρέπει να είναι ένα θέμα που να μην το αντιμετωπίσουμε όταν και αν υπάρξουν επιχειρήσεις, αλλά πρέπει να το εφαρμόζουμε από τώρα, από τον καιρό της ειρήνης, είτε εφαρμόζοντας τις οδηγίες του ΑΤΑ, για τις αποστολές μας ανά την επικράτεια, είτε τις ΤΟΔΒ σε κάθε μία ΤΑΜΣ και το κυριότερο να εφαρμόζουμε οικονομία στις επικοινωνίες μέχρι και σιγή ασυρμάτου, όπου και όταν αυτό δεν έρχεται σε αντίθεση με την ασφάλεια των πτήσεων.
Υπάρχουν αρκετές τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιήσουμε για να μειώσουμε τις εκπομπές μας κατά τη διάρκεια έστω και μικρής κλίμακας ΤΑΜΣ, για να συνηθίζουμε και να περιορίζουμε τη πολυλογία, αρκεί να έχουν προβλεφθεί και να έχουν αναλυθεί στις ενημερώσεις και τις δικιές μας αλλά και αυτές που κάνουμε με τα επίγεια τμήματα.

Πριν όμως μιλήσουμε για αυτές τις τεχνικές, πρέπει να τονίσουμε ότι η μέριμνα των Διοικήσεων είναι να ‘’κόψουν’’ την πολυλογία σε εκείνους τους χειριστές τους που ξέρουν ότι μιλούν πολύ.

Και μας είναι γνωστό βέβαια ότι όσο πιο ‘’παλιός’’ είναι ο πολυλογάς, τόσο δύσκολα θα συμμορφωθεί με τα νέα δεδομένα, αλλά και προς τα εκεί θα πρέπει να εστιασθεί η προσπάθεια των Διοικήσεων.

Ας δούμε τώρα μερικές τεχνικές που μπορούν να μειώσουν αισθητά τις εκπομπές των Σ/Α των αεροπορικών μέσων μας:

•    ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (GROUND RADIO CHECKS).

Μία από τις πολλές τεχνικές είναι και αυτή που θα δούμε παρακάτω και με την οποία ελέγχονται αν όλα τα Ε/Π του σχηματισμού, εκπέμπουν σε όλους τους Σ/Α (για το παράδειγμα έχουμε 3 Σ/Α: FM, UHF και VHF).

Ο Νο 1, σε χρόνο που έχει καθορισθεί στο briefing, χρόνος που θα έχει εκτιμηθεί ότι όλα τα Ε/Π θα έχουν εκκινήσει, εκπέμπει το σήμα στα FM, «radio check.».

Αυτόματα ο Νο2 (και μετά από αυτόν χωρίς άλλη εντολή, ό Νο3 κ.ο.κ) κάνει τρεις εκπομπές:

  • Το 2 fox (εκπέμποντας στον FM).
  • To 2 uniform (εκπέμποντας στον UHF).
  • To 2 victor (εκπέμποντας στον VHF).

Εάν υπάρξει κάποια καθυστέρηση εκπομπής από κάποιο από τα Ε/Π, το αμέσως επόμενο παίρνει τη σειρά εκπομπής του Ε/Π που δεν μπορεί να εκπέμψει και ο αρχηγός του σχηματισμού, τσεκάροντας στο knee board, πιο Ε/Π και σε τι Σ/Α έχει πρόβλημα, δίνει εντολή αλλαγής του, ή όχι, ανάλογα με ότι έχει καθορισθεί στο briefing.

Μετά το πέρας του ελέγχου των επικοινωνιών, ο Νο 1, απογειώνεται και παίρνει τη θέση του στον χώρο απογειώσεως-φορτώσεως, ακολουθώντας κατά σειρά τα υπόλοιπα Ε/Π, ανάλογα με τον σχηματισμό απογειώσεως που θα έχει καθορισθεί στο briefing. Ειδικά για τον Νο1 και για να μειωθούν οι εκπομπές, αυτός μπορεί να προσγειωθεί στο χώρο απογειώσεως, κάθετα ως προς τη κατεύθυνση απογειώσεως έτσι ώστε να βλέπει και το τελευταίο Ε/Π όταν πάρει τη θέση του και στη συνέχεια, στρέφει και σε 10 δεύτερα, απογειώνεται, ακολουθούμενο από τα άλλα.

Ένας άλλος τρόπος είναι, χωρίς να έχει στρέψει 90 μοίρες κάθετα, να έχει ορίσει το τελευταίο Ε/Π, όταν πάρει και αυτό τη θέση του στον σχηματισμό, να εκπέμψει μία κωδική λέξη που θα σημαίνει π.χ όλα τα Ε/Π στη θέση τους για απογείωση.
Οι τυχόν έλεγχοι δοκιμής ισχύος (HEAT checks), μπορεί να γίνουν κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης από τα σημεία παρκαρίσματος στα σημεία του χώρου απογειώσεως.

•    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ.

Ας υποθέσουμε ότι ο σχηματισμός έχει σχεδιασθεί να προσγειωθεί στη Ζώνη Φορτώσεως (ΖΦ), σε γραμμή παραγωγής.

Με τη προσγείωση κάθε Ε/Π, κατεβαίνει ο Μηχανοσυνθέτης και δίνει το σήμα στους οπλίτες που αποτελούν το φόρτο του Ε/Π, να προσέλθουν για φόρτωση. Μόλις αυτή ολοκληρωθεί δίνει το σήμα ΟΚ με τον αντίχειρα, στον Μηχανοσυνθέτη του επόμενου Ε/Π ότι αυτός φόρτωσε κ.ο.κ.
Με το πέρας φορτώσεως και του τελευταίου Ε/Π, ο Κυβερνήτης του, εκπέμπει τη συνθηματική λέξη που έχει καθορισθεί στο briefing (π.χ LIMA) και αυτό για όλους σημαίνει ότι σε 10 δεύτερα ο Νο1 θα αρχίσει την απογείωση.

Για τη περίπτωση της νυκτερινής, τα οπτικά σήματα, αντικαθίστανται από σήματα με φακούς.

Οι διαδικασίες αυτές,με μικρές αλλαγές μπορεί να εφαρμοσθούν από κάθε τύπο Ε/Π. Απλά, όλα πρέπει να είναι προσχεδιασμένα και καθορισμένα στο briefing.

•    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ.

Και εδώ μπορούμε να εφαρμόσουμε τεχνικές που να μειώνουν τις εκπομπές μας.

Είναι γεγονός ότι όταν οι σχηματισμοί των Ε/Π, πετούν σε χαμηλό ή πολύ χαμηλό ύψος, υπάρχει η ανάγκη να διατηρούν μια ‘’χαλαρή’’ θέση μεταξύ τους που θα τους επιτρέπει να ελίσσονται, αλλά πλησιάζοντας τη ΖΠ, υπάρχει η τακτική ανάγκη να αρχίζει να ‘’δένεται’’ ο σχηματισμός.

Αυτό, για μείωση των εκπομπών, μπορεί π.χ να γίνει με το άναμμα του anticollision, θέμα που πρέπει να έχει καθορισθεί στο briefing. Όλα βέβαια αυτά εφόσον δεν θα υπάρξει κάποια κατάσταση ανάγκης από τεχνικής ή τακτικής καταστάσεως που και πάλι ό τρόπος αντιδράσεως θα πρέπει να έχει καθορισθείσθεί εκ των προτέρων στο briefing.

•    ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΝΗ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ.

Πάλι εδώ εφαρμόζονται αντίστοιχες διαδικασίες όπως και για τη φόρτωση.

Ο Μηχανοσυνθέτης του τελευταίου Ε/Π, μόλις βεβαιωθεί οπτικά ότι όλα τα πιο μπροστά από το δικό του Ε/Π, έχουν ξεφορτωθεί, ενημερώνει τον Κυβερνήτη του και αυτός εκπέμπει τη συνθηματική λέξη ότι όλοι είναι έτοιμοι για απογείωση. Σε 10 δεύτερα από την εκπομπή, ο Νο1 απογειώνεται.

•    ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΠΑΣΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ  ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΕΧΘΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ & Α/Α ΟΠΛΑ.

Στην περίπτωση που ο σχηματισμός προσβληθεί είτε από αεροσκάφη είτε από Α/Α όπλα, την εκπομπή διάλυσης του σχηματισμού δίνει ο Αρχηγός του με την προκαθορισμένη συνθηματική λέξη.

Το σπάσιμο του κάθε ενός από τα Ε/Π του σχηματισμού, δίνεται προς την κατεύθυνση που έχει καθορισθεί από τις  ΒΟΕ της Μονάδος, όπως και το σημείο ραντεβού των Ε/Π στο προκαθορισμένο από το briefing σημείο. Ενδεικτικά στο παραπάνω σκίτσο φαίνεται μία τέτοια διαδικασία.

ΥΓ

Διασκευή από το U.S. ARMY AVIATION DIGEST MARCH 1981  με τίτλο Radio Silence A Good Way To Buy Victory
του Lieutenant Colonel James J. Rudy

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: