ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ Ε/Π ΝΗ-90 TGRA

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σήμερα λέω να πούμε κάποια στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να γνωρίσουμε τα νέα μας Ε/Π ΝΗ-90 TGRA.

Τα στοιχεία που θα σας δώσουμε έχουν βάση την επίσημη ιστοσελίδα της ΝΗΙ, προσαρμοσμένα στη δική μας έκδοση που δεν διαφέρει και σε πολλά από τη κύρια διαμόρφωση του Ε/Π της εταιρείας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν.

Όλοι μας ενημερωθήκαμε από την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΣ για την άφιξη των δύο πρώτων Ε/Π ΝΗ-90 TGR (TGR05 και TGR06), τις απογευματινές ώρες της 7 Ιουνίου 2011, στο αεροδρόμιο Μεγάρων, με πτήση από το Μαρινιάν της Γαλλίας (με τρεις ενδιάμεσες στάσεις στη Γαλλία και στην Ιταλία).

Η άφιξή τους και η συνέχιση των παραλαβών, μέχρι να ολοκληρωθεί ο συνολικός προς παραλαβή αριθμός των Ε/Π, θα έλεγα και χειροπιαστά, οροθετεί και πολλά θετικά στον επιχειρησιακό τομέα, αλλά ταυτόχρονα καθορίζει και ένα σύνολο υποχρεώσεων.

Έχουν γραφεί πολλά για το θέμα των ΝΗ-90, είτε θετικά, είτε αρνητικά. Άλλα τεκμηριωμένα και άλλα όχι, μα δεν θα σταθώ σε αυτά. Με το σημείωμα αυτό θα προσπαθήσω να μεταφέρω στους αναγνώστες του αγαπητού fox2magazine, λίγα στοιχεία για το νέο Ε/Π της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού.

Το Ε/Π αυτό έχει ενσωματώσει όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στα αεροπορικά στρατιωτικά μέσα. Ας τις δούμε παρακάτω:

  •          ΑΤΡΑΚΤΟΣ Ε/Π ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.

Στις παραπάνω φωτογραφίες, Ε/Π ΝΗ-90, στη γραμμή παραγωγής, στη φάση σύνδεσης του τμήματος του cockpit με το υπόλοιπο τμήμα της ατράκτου. Όλη η κατασκευή αποτελείται από ανθρακονήματα, από συνθετικό υλικό δηλαδή.

Η κατασκευή της ατράκτου από composite materials, μειώνει τον αριθμό των μερών από τα οποία αυτή συγκροτείται, μειώνουν το βάρος της και ταυτόχρονα αυξάνουν την αντοχή της, αυξάνουν το όριο κόπωσης από τις δονήσεις και αυξάνουν την ανθεκτικότητα σε διαβρώσεις.

  •         ΠΤΕΡΥΓΕΣ ΚΥΡΙΟΥ-ΟΥΡΑΙΟΥ ΣΤΡΟΦΕΙΟΥ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.

Η χρησιμοποίηση συνθετικών υλικών για τη κατασκευή των πτερύγων του κυρίου και ουραίου στροφείων, τους δίνει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά της ατράκτου και επιπλέον αυξάνει το όριο ζωής τους και βελτιστοποιεί τις αποδόσεις τους.

Το σύστημα Κύριου και ουραίου στροφείου, καθώς και άλλες επιφάνειες του Ε/Π, φέρουν διατάξεις De-ice που δίνουν τη δυνατότητα στο Ε/Π να επιχειρεί σε συνθήκες ισχυρής παγοποίησης (το όλο σύστημα είναι σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην DEF-STAN 000-970).

  •         ΣΥΣΤΗΜΑ ‘’FLYBYWIRE’’ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ Ε/Π.

  Όπως είναι γνωστό, οι επιφάνειες ελέγχου της στάσεως ενός αεροπορικού μέσου, προσδιορίζουν και αλλάζουν τη πτητική του στάση (αύξηση, μείωση της ταχύτητας, άνοδος και κάθοδος κ.λ.π). Σε ένα ‘’συμβατικό’’ αεροπορικό μέσο η μετάδοση της θέλησης του χειριστού για μια συγκεκριμένη στάση πτήσης, γίνεται με τη μετάδοση της θέσεως του χειριστηρίου πορείας και του συνθέτου, μέσω συνδεσμολογίας από μοχλούς, καδένες και συρματόσχοινα.  Στο Ε/Π αυτό, όλες αυτές οι ‘’μεταδόσεις’’ της θέλησης του χειριστού, γίνονται με αισθητήρες και ηλεκτρονικά καλώδια. Το σύστημα ονομάζεται fly-by-wire είναι τετραπλής ασφάλειας (Quadruplex) και δίνει στο Ε/Π τη δυνατότητα να πετυχαίνει τις υψηλότερες επιδόσεις του φακέλου πτήσης του, με λιγότερο φόρτο στους χειριστές και μειώνει αισθητά τις απαιτήσεις συντηρήσεως και επιθεωρήσεων.

  •         ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ.


Το Ε/Π φέρει δύο κινητήρες Rolls Royce Turbomecca (RTM 322-01/9), με ιπποδύναμη 2.230 shp έκαστος, που λειτουργούν και συγχρονίζονται από δύο δικάναλες FADEC (Full Authority Digital Electronic Control).

  •          ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΩΣ ΙΣΧΥΟΣ.


Τα Main Gear Boxes, είναι κατασκευασμένα να λειτουργούν για 30 λεπτά, χωρίς έλαιο. Υπάρχουν αισθητήρες που ελέγχουν συνεχώς τη κατάσταση των ενδιάμεσων ΚΜΙ και των ΚΜΙ του ουραίου στροφείου. Υπάρχει ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου βάρους και ζυγοσταθμίσεως των πτερύγων του κύριου και ουραίου στροφείου.

Η πλήμνη του Κυρίου στροφείου είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο, με ελαστομετρικούς συνδέσμους,  ΠΛΗΡΩΣ ΑΡΘΡΩΤΟ, φέρει δε και σύστημα πεδήσεως (rotor brake).

  •          ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Φέρει δύο γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος και μία βοηθητική μονάδα ισχύος (auxiliary power Unit APU)

  •         ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ.


Το σύστημα προσγειώσεως, είναι τριών σημείων με ελαστικά, αναδιπλούμενο  και crashworthy, όπως και οι εσωτερικές δεξαμενές καυσίμου οι οποίες επιπλέον είναι και αυτό-σφραγιζόμενες.

  •          ΠΙΛΟΤΗΡΙΟ.



Πλήρες glass cockpit, με 4 οθόνες πολλαπλών χρήσεων, αλλά και πλήρη σειρά εφεδρικών αναλογικών οργάνων, πλήρως συμβατή με ΔΝΟ αλλά και με συστήματα helmet mounted display. Πλήρης εναλλαξιμότητα ενδείξεων στις οθόνες πολλαπλών χρήσεων κυβερνήτη και συγκυβερνήτη.

  •          ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Ε/Π


ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (rotors turning)

Συνολικό μήκος (με περιστροφή Κ/Σ και Ο/Σ): 19.56 m
Συνολικό πλάτος (με το αντισταθμιστικό πτέρωμα): 16.13 m
Συνολικό ύψος (με το Ο/Σ): 4.69 m

ΒΑΡΗ

Maximum Gross Weight 10,600 kg 23,369 lb
Alternate Gross Weight 11,000 kg 24,250 lb
Empty Weight 6,400 kg 14,109 lb
Useful Load 4,200 kg 9,260 lb

ΑΝΥΨΩΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΞΩΤ. ΦΟΡΤΙΟΥ-ΒΑΡΟΥΛΚΟΥ ΔΙΑΣΩΣΗΣ.

Cargo Hook 4,000 kg 8,818 lb
Single or dual Rescue Hoist 270 kg 595 lb
Rescue Hoist on ground 400 kg 880 lb

ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΑ

7-Cell Internal System 2,035 kg 4,486 lb
Internal Auxiliary
Fuel Tanks (each)
400 kg 882 lb
External Auxiliary
Fuel Tanks (each)
292 kg ή 500 kg 644 lb ή 1,102 lb
  •          ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Ε/Π


Width 2.00 m 6.56 ft
Length 4.80 m 15.75 ft
Height 1.58 m 5.18 ft
Volume 15.20 m3 536.78 ft3
Sliding doors opening 1.60 x 1.50 m 5.25 x 4.92 ft
Rear ramp opening 1.78 x 1.58 m 5.84 x 5.18 ft

ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Ε/Π NH90 ( Basic Aircraft)

Maximum Cruise Speed (*) 300 km/h 162 kts
Economical Cruise Speed (*) 260 km/h 140 kts
Maximum Rate Of Climb (*) 11.2 m/sec 2,200 ft/min
OEI Rate Of Climb
2 min Rating (*)
4.3 m/sec 850 ft/min
OEI Rate Of Climb
Continuous Rating
at 2000 m (6560 ft) (*)
1.5 m/sec 300 ft/min
Hover Ceiling IGE (*) 3,200 m 10,500 ft
Hover Ceiling OGE (*) 2,600 m 8,530 ft
Maximum Range 982 km 530 Nm
Maximum Range with
2500 kg payload
900 km 486 Nm
Maximum Endurance 5 h 5 h
Ferry Range (with Internal
Aux Fuel Tanks)
1,600 km 864 Nm
(*) at 10000 kg
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ Ε/Π


Μεταφορά 2,000 kgs (4,400 lbs) ως εσωτερικό φορτίο.

  • Συνθήκες θερμοκρασίας : ISA
  • Επίπεδο πτήσεως             : 6,500 ft
  • Ταχύτητα πτήσεως           : 140 kts
  • Προσγείωση με 30 minutes reserve.
  • Max range 480 Nm (890 km)
  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Ε/Π


Η φιλοσοφία συντήρησης του Ε/Π ΝΗ-90 έχει κεντρικό πυλώνα, σε περίοδο εντάσεως ή/και επιχειρήσεων, να μην χρειάζονται μόνιμες εγκαταστάσεις για τη συντήρησή του. Αυτό πετυχαίνεται με ορισμένες ενσωματωμένες διατάξεις και συσκευές:

  • Monitoring and Diagnostic System (MDS): Η συσκευή αυτή – ενσωματωμένη στο Ε/Π – παρακολουθεί και καταγράφει παραμέτρους των κυρίων συγκροτημάτων του Ε/Π, τις ώρες λειτουργίας των, τη κατάστασή τους και άλλες παραμέτρους έτσι ώστε αυτές αφού αποθηκεύονται σε κατάλληλες διατάξεις του συστήματος, μετά από κάθε πτήση, ή σε τακτά χρονικά διαστήματα, μεταφέρονται ηλεκτρονικά στο σύστημα GLIMS για να μελετηθούν-αξιοποιηθούν από το προσωπικό συντηρήσεως.
  • Τo   Ground Logistic Management Information System (GLIMS): Το σύστημα αυτό είναι ένας ανθεκτικής κατασκευής φορητός υπολογιστής στον οποίον φορτώνονται τα δεδομένα από το MDS κάθε Ε/Π και σε συνεργασία με το IETP, αναλύονται οι βλάβες, ή διαπιστώνεται η σωστή λειτουργία των συστημάτων του Ε/Π.
  • Integrated Electronic Technical Publications (IETP): Στην ουσία είναι η τεχνική βιβλιογραφία του Ε/Π σε ηλεκτρονική μορφή.
  • General Purpose Automatic Test Equipment (GPATE): Η συσκευή αυτή προορίζεται για τον έλεγχο σε επίπεδο 1ου και 2ου κλιμακίου, στο πεδίο, όλων των ηλεκτρονικών συσκευών του Ε/Π.
  •          ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ Ε/Π.

Η επιβιωσιμότητα του Ε/Π, εκτός από την θωράκιση που φέρει συνίσταται στο χαμηλό ίχνος ραντάρ που έχει και λόγω του εξοπλισμού του με IR suppressors. Το σύστημα αυτοπροστασίας του Ε/Π περιλαμβάνει:

  • Laser Warning Sensor
  • Radar Warning Receiver
  • Missile Launch Detection System
  • Chaff/Flare Dispensing System




Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: