ΠΩΣ ΤA ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

Οι στρατιωτικές επιχειρήσεις, όπως είναι γνωστό επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κατάσταση του καιρού και από τα διάφορα καιρικά φαινόμενα. Ας μην ξεχνάμε ότι μεταξύ και άλλων παραγόντων, οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο Στενό της Μάγχης, καθυστέρησαν την απόβαση στην Νορμανδία για πάνω από ένα μήνα, αλλά οι καιρικές συνθήκες ήταν εκείνες που – εκτός των άλλων – συνέβαλαν στις δυσκολίες των στρατευμάτων της Γερμανίας, στο Ρωσικό μέτωπο.

Η σπουδή των καιρικών φαινομένων και το πώς αυτά επηρεάζουν – αρνητικά ή/και θετικά – τη διεξαγωγή των στρατιωτικών επιχειρήσεων, υπάρχει σε πολλά στρατιωτικά εγχειρίδια, μεταξύ αυτών δε και στον παραπάνω κανονισμό που μπορούμε να τον κατεβάσουμε από εδώ.

Το Όπλο μας, όπως βέβαια και υπόλοιπα τα Όπλα και Σώματα, επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα στοιχεία του καιρού και λέω να δώσουμε κάποια παραδείγματα, που αφορούν όλους όσους είτε είμαστε μέσα στο Όπλο, είτε σχεδιάζουν τις επιχειρήσεις μας και τη χρησιμοποίησή μας, όπως αυτά παρουσιάζονται στο Παράρτημα Β του παραπάνω κανονισμού.

Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να αναλύσουμε τα στοιχεία του καιρού, μια που αυτά – τα περισσότερα – έχουν αναλυθεί, στα σημειώματά μας της κατηγορίας ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ.

Απλά θα πούμε, πού και γιατί, αυτά επηρεάζουν τις επιχειρήσεις μας.

Ας ξεκινήσουμε.

ΠΩΣ ΤA ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

  • ΒΑΣΗ ΝΕΦΩΝ-ΚΑΛΥΨΗ ΟΥΡΑΝΟΥ ΑΠΟ ΝΕΦΗ.

  • Η χαμηλή βάση νεφών και η μεγάλη κάλυψη του ουρανού από νέφη, περιορίζει τις επιχειρήσεις εκείνες που απαιτούν τα ελικόπτερα να έχουν χώρο ελιγμών εκτός νεφών.
  • Μπορεί να απαγορεύσουν χώρους προσγειώσεως αλλά και να αυξήσουν τον κίνδυνο κατά τις απογειώσεις, από αυτούς.
  • Μπορεί να απαγορεύσουν τη χρησιμοποίηση των επιθετικών Ε/Π, σε αποστολές παροχής υποστήριξης των επίγειων τμημάτων – δυνάμεων.
  • ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ.

  • Επηρεάζει τις δυνατότητες προσγείωσης και απογείωσης των Ε/Π.
  • Επηρεάζει τις δυνατότητες αναγνώρισης και πρόσκτησης εχθρικών στόχων.
  • Η χαμηλή ορατότητα αυξάνει την επικινδυνότητα των πτήσεων.
  • Επηρεάζει την ηλεκτρο-οπτική κατάδειξη των εχθρικών στόχων και τα από αυτήν καθοδηγούμενα πυρομαχικά.
  • ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΚΑΙ ΘΥΕΛΛΕΣ.

  • Υπάρχουν αυξημένοι κίνδυνοι κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Υπάρχουν αυξημένοι κίνδυνοι κατά τον ανεφοδιασμό των Ε/Π σε καύσιμα και πυρομαχικά.
  • ΒΡΟΧΕΣ.

  • Η βροχή επηρεάζει την ορατότητα και εξ αυτού την ασφάλεια των πτήσεων.
  • Επίσης επηρεάζει και το ύψος πυκνότητας. (για το θέμα αυτό έχουμε γράψει στο ΥΨΟΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ και στο DENSITY ALTITUDE).
  • ΥΨΟΣ ΧΙΟΝΙΟΥ.

  • Επηρεάζει τον χειρισμό των αεροπορικών μέσων στο έδαφος (π.χ ρυμούλκηση Ε/Π, δοκιμές εδάφους).
  • Επηρεάζει τις επιχειρήσεις που απαιτούν αποβίβαση του προσωπικού από το ύψος αιωρήσεως.
  • ΔΕΙΚΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ.

 Ο παράγοντας αυτός, μπαίνει πολύ σοβαρά στις αναλύσεις και εκτιμήσεις για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις και σχέδια, μια που επηρεάζει σοβαρά τις μετρήσεις των οπτικών συστημάτων σκόπευσης, των συστημάτων σκόπευσης μέσω λέιζερ και ραντάρ. Περισσότερα γι΄αυτόν τον παράγοντα μπορούμε να διαβάσουμε εδώ.

  •  ΠΑΓΟΣ και ΠΑΧΟΣ ΑΥΤΟΥ.

  • Επηρεάζει πολύ, την επιλογή των ζωνών προσγειώσεως.
  • ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ.

 Για τον παράγοντα αυτόν έχουμε γράψει πολλές φορές. Μπορούμε να βρούμε όσα γράψαμε εδώ, εδώ και εδώ.

Πάντως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αναταράξεις επηρεάζουν τις επιδόσεις του Ε/Π, την δυνατότητα ελέγχου τους κατά τη πτήση και όταν είναι ισχυρές πιθανά να ακυρώσουν ακόμη και τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων.

  • ΑΝΕΜΟΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ.
  • Επηρεάζουν τον έλεγχο των Ε/Π, ειδικά όταν αυτά επιχειρούν κοντά στην επιφάνεια του εδάφους.
  • Επηρεάζουν τις προσεγγίσεις για προσγείωση και τις απογειώσεις.
  • Επηρεάζουν την ταχύτητα εδάφους ειδικά για τις χαμηλές πτήσεις.
  • ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΜΕ ΑΜΜΟ και ΣΚΟΝΗ.
  • Επηρεάζουν τα υδραυλικά συστήματα των Ε/Π.
  • Επηρεάζουν τα αλεξήνεμα των Ε/Π.
  • ΥΨΟΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ.
  • Επηρεάζει την ανυψωτική ικανότητα των αεροπορικών μέσων.
  • Μειώνει το ωφέλιμο  βάρος απογειώσεως των Ε/Π. Περισσότερα μπορούμε να διαβάσουμε στα σημειώματά μας, ΥΨΟΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ και  DENSITY ALTITUDE.
  • ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ (ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ).
  • Οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την ανυψωτική ικανότητα των Ε/Π.
  • Οι χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνουν τις απαιτήσεις συντήρησης, αλλά και μειώνουν την απόδοση του προσωπικού συντήρησης λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.
  • ΣΗΜΕΙΟ ΔΡΟΣΟΥ.

  • Απαιτείται μελέτη του παράγοντα αυτού γιατί οι τιμές του αποτελούν προειδοποίηση δημιουργίας ομίχλης ή παγοποίησης.
  • ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΥΚΤΑ.

 Επηρεάζει την απόδοση των Διοπτρών Νυκτερινής Όρασης (ΔΝΟ).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: