ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ‘’ΔΩΡΕΕΣ’’ ΜΟΥΣΙΑΚΩΝ ΑΕΡ. ΜΕΣΩΝ…. ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΠΕΡΑ; ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!!.

Θα μου πείτε τι έπαθες, σε βάρεσε η ζέστα;

Ε, μπορεί να είναι και αυτή..

Την αφορμή παίρνω από ένα μέϊλ που έλαβα και από μια είδηση που διάβασα.

Ας ξεκινήσω από την είδηση.

Γράφτηκε στις 24/7/2011, στην εφημερίδα ESPRESSO και αφορά στην αποκατάσταση σε για πτήσεις ενός πολεμικού αεροσκάφους  Spitfire της Π.Α. Μπορείτε να διαβάσετε το ρεπορτάζ εδώ.

Πάμε τώρα στο μέιλ.

Προχθές πήρα ένα μέιλ από τον φίλο κ. Κων/νο Λαγό. Ιστορικό της Πολεμικής Αεροπορίας, που μας διαβάζει και μας βοηθά όσο και όπου μπορεί. Μάλιστα όσα γράφουμε στο άλλο μας ιστολόγιο, αυτό για την ΙΣΤΟΡΙΑ μας, του έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.

Το μέιλ του στην ουσία, ήταν μία προώθηση ενός άλλου μέιλ που του έστειλε ο Υποπτέραρχος (Ι) ε.α.  κ.  Παναγιώτης-Βαρδής Παπαδάκης.

Ας τα διαβάσουμε με την χρονολογική τους σειρά για να μπούμε στο νόημα….

From: Panos Papadakis
Sent: Saturday, July 16, 2011 2:38 PM
Subject: 1953-2011

Κύριε Καθηγητά Αγαπητέ Κώστα. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την επιβεβαίωση σχετικά με το Μετάλλιο της Αιγύπτου.

Στην Αγγλία στο Μουσείο Duxford έζησα ξανά τα νεανικά μου χρόνια, τα πρώτα μου βήματα στην Αεροπορία.

Είναι κάτι που λέμε, ότι δεν ξεχνάμε την πρώτη μας Δασκάλα ή τον πρώτο μας έρωτα.

Πιστεύω ότι όσοι ήρθανε στην Αεροπορία από αγάπη προς τα αεροπλάνα, δεν ξεχνάνε και τις πρώτες αεροπορικές συγκινήσεις, το πρώτο SOLO.

Με τις φωτογραφίες που έχω παρακάτω, απεικονίζω διάστημα έξι σχεδόν δεκαετιών.
Με εκτίμηση

Παναγιώτης – Βαρδής Παπαδάκης

Το παραπάνω μήνυμα, μου προώθησε (μεταξύ και άλλων αποδεκτών) ο κ. Λαγός, με τις παρακάτω σκέψεις :

24/7/2011

 Αγαπητοί Φίλοι,

Πριν από τρεις εβδομάδες ο κ. Παναγιώτης-Βαρδής Παπαδάκης (Πτέραρχος ε.α.)

μετέβη στην Αγγλία και πέταξε με αεροπλάνο τύπου TIGER MOTH.

Με τον ίδιο ακριβώς τύπο αεροπλάνου ο κ. Παπαδάκης έκανε το πρώτο SOLO του ως πρωτοετής Ίκαρος πριν από σχεδόν 60 χρόνια!

Μού έστειλε λοιπόν φωτογραφίες από την πρώτη SOLO πτήση του το 1953 και αυτές του Ιουλίου 2011, μαζί με ένα σύντομο κείμενο που όμως λέει πολλά.

Σας προωθώ το email του κ. Παπαδάκη -κατόπιν αδείας του- καθώς οι περισσότεροι από σας υπάγεστε στις κατηγορίες «παθιασμένοι με την Αεροπορία» ή «παθιασμένοι με την Ιστορία», οπότε θα το βρείτε ενδιαφέρον.

Στους δύο φίλους που δεν ανήκετε σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, σας το στέλνω σαν ένα ωραίο παράδειγμα για έναν άνθρωπο που θέλησε να νιώσει και πάλι 18 χρονών και τα κατάφερε!

 Με εκτίμηση

 Κώστας Λαγός

Οι ενέργειες και της ΠΑ αλλά και του κ. Πτέραρχου πρέπει να τυγχάνουν της ευρύτερης δυνατής προβολής, γιατί κάποτε πρέπει να φθάσουμε στο σημείο που δεν θα πρέπει να  χρειάζεται κάποιος να ταξιδεύσει στην Αγγλία για να θυμηθεί, ή να βρει τις »πρώτες» αγάπες, όπως πολύ σωστά σημειώνει ο κ. Πτέραρχος. (και μη μου πείτε τίποτε για οικονομική κρίση και τέτοια, γιατί αυτά είναι αστεία πράγματα….).

Αλλά ποια είναι η δική μας – μέχρι σήμερα – πρακτική, γραμμή, κατεύθυνση ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την ;

Εδώ και πολλά χρόνια, έχουμε αρχίσει, να δωρίζουμε κάποια από τα αποσυρόμενα αεροπορικά μας μέσα. Καλά κάναμε, δε λέω, για τη προβολή μας.

Μάλιστα εμείς σε αυτό το ιστολόγιο έχουμε (μάλλον), όλα τουλάχιστον τα Ε/Π ΟΗ-13 που κοσμούν πλατείες και άλλους χώρους.

Έχουμε επίσης και όσα στοιχεία μαζέψαμε και για τα άλλα αεροπορικά μας μέσα (U-17, U-9, UH-1H) που και αυτά τα έχουμε δωρίσει ή εκχωρήσει σε μουσεία, ή άλλους δημόσιους φορείς.

Το παραπάνω αεροσκάφος είναι ένα L-21 B, δικό μας που παραχωρήθηκε σε κάποια αερολέσχη και πήρε το call sign της ΥΠΑ  SX-ALT. Η φωτογραφία είναι εποχής 1987-88 και είναι δημοσιευμένη στη σελίδα face book του Thanos Kon. Τώρα μάλλον θα έχει πουληθεί για παλιοσίδερα ή θα είναι σε κατάσταση όπως η παρακάτω  :

Οι φωτογραφίες που είδαμε,  ανήκουν στα ΕΣ 219 & 244 είναι L-21B και είναι τραβηγμένες στην ΕΑΒ, τον Αύγουστο του 2010 ευγενικά παραχωρημένες από τον φίλο μας Θέμη Βρανά.

Εξάλλου έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε που τα δώσαμε, θα σκεφτεί κανένας, τι περίμενες…..

Τι περίμενα;

Αυτό που πήγε ο σεβαστός Πτέραρχος και έκανε στην Αγγλία, το περίμενα και πρέπει να το περιμένουμε όλοι μας να συμβεί κάποτε και εδώ.

Αλλά ότι δεν εξελίσσεται, ότι μένει στάσιμο – εννοώ το να δωρίζουμε μόνο – δεν έχει μέλλον. Τα έχουμε πει πολλές φορές αυτά (θυμηθείτε κτυπώντας εδώ, εδώ, εδώ και εδώ).

Αν όμως το καλοεξετάσει κανείς, με μέθοδο και ήρεμα, ειδικά για τα αεροπορικά μέσα που αποσύρονται ή θα αποσυρθούν, θα δούμε ότι ΩΦΕΙΛΟΥΜΕ τουλάχιστον έναν αριθμό από αυτά τα μέσα να τα διατηρήσουμε »εν ζωή» και εν πτητική κατάσταση.

Μου γράφει ο Σεβαστός Πτέραρχος:

«Πολύ σωστές οι σκέψεις σας που αφορούν στη διατήρηση (τουλάχιστον σε κατάσταση τροχοδρόμησης) κάποιου τύπου αεροσκάφους που καθηλώνεται. Για να διατηρηθεί σε πτήσιμη κατάσταση είναι αδύνατον για τα ελληνικά δεδομένα. Δεν υπάρχουν χρήματα.»

Δεν θα διαφωνήσω πλήρως, με τη παραπάνω άποψη, γιατί μπορώ να φαντασθώ το φόρτο εργασίας αλλά και χρημάτων που απαιτήθηκε για να ξαναφέρει σε πτητική κατάσταση το Spitfire η Π.Α.

Αλλά νομίζω ότι για συστήματα που έχει παρθεί η απόφαση να αποσυρθούν από το σύστημα, αν υπάρξει απόφαση από ψηλά, μπορούμε να τα διατηρούμε σε πλήρη πτητική κατάσταση αλλά και να τα συντηρούμε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα με το όποιο στοκ ανταλλακτικών κρατήσουμε γι΄αυτό το σκοπό και δεν το εκποιήσουμε.

Δηλαδή ο κ. Παναγιώτης Μπάκας που έφτιαξε από το μηδέν το “χειροποίητο” Bell 47 του (αν δε θυμάστε τη περίπτωση κτυπήστε εδώ), φέρνοντας ανταλλακτικά από την Αμερική, πως το μπόρεσε και μάλιστα με δικά του έξοδα ;

Τώρα έχουμε και ότι αντίστοιχο συμβαίνει αλλού, που καλό είναι να το δούμε, γιατί ‘’μια εικόνα ίσον με 1000 λέξεις’’, όπως λέγεται.

Κτυπήστε στο  The Classic Cub για δείτε ένα βίντεο.

Δείτε εδώ ένα Piper Super Cub PA-18 (τα δικά μας L-18B)

Δείτε εδώ

Και αυτό

όσα μας προτείνει ο σεβαστός Υποπτέραρχος (Ι) ε.α κ. Παναγιώτης – Βαρδής Παπαδάκης .

Αυτά ξαναθυμηθήκαμε πάλι σήμερα.

Πρέπει αυτή η στείρα πρακτική, να στήνουμε αεροπορικά μέσα σε χωριά και πλατείες (καλό είναι βέβαια και αυτό μέχρις ένα βαθμό), να ξεπερασθεί.

Θα κλείσω λέγοντας όσα είπαμε το 2009 ίδιο μήνα:

Από το σημείωμά μας ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΔΥΟ Α/ΦΩΝ U-17…ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ που αναφερόταν στην παραχώρηση δύο  αεροσκαφών U-17 A στις Αερολέσχες Λάρισας και Έδεσσας, (Ιούλιος 2009):

«Ένα έως δύο αεροσκάφη του τύπου αυτού, με ένα στοκ ανταλλακτικών για μια 5ετια τουλάχιστον, ΠΡΕΠΕΙ να κρατηθούν σε ΠΛΗΡΗ ΠΤΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Το θέμα μπορεί να καλυφθεί με τις κατάλληλες διαταγές-αποφάσεις στις οποίες να καλύπτεται και η διατήρηση διαθεσιμότητας – όταν πλέον μείνουν μόνον αυτά – αριθμού χειριστών.

Τα αεροσκάφη αυτά, μπορεί να χαρακτηριστούν ”ιστορικά” και ως τέτοια να διασφαλίζονται σε υπόστεγα, να παίρνουν δε μέρος πετώντας, σε ιδιαίτερες τελετές του Όπλου.

Είναι κρίμα να πεταχτούν σαν παλιοσίδερα, όπως τόσα και τόσα αεροπορικά μας μέσα.

Είναι κρίμα να έχουμε γεμίσει την Ελλάδα με ”μουσειακά” Ε/Π  ΟΗ-13 και να μην έχουμε κρατήσει ένα, δύο σε πλήρη πτητική κατάσταση, όπως έχει κάνει η Π.Α με τα δικά της τα Bell – 47.»

ΥΓ

Ευχαριστώ θερμά τον Υποπτέραρχο (Ι) ε.α κ. Παναγιώτη – Βαρδή Παπαδάκη και τον κ. Κωνσταντίνο Λαγό για την άδεια αναδημοσίευσης των κειμένων των e-mails και των φωτογραφιών.

Advertisements
Comments
4 Σχόλια to “ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ‘’ΔΩΡΕΕΣ’’ ΜΟΥΣΙΑΚΩΝ ΑΕΡ. ΜΕΣΩΝ…. ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΠΕΡΑ; ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!!.”
  1. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Βρε το φουκαριαρικο το Mustang τι λαχταρα πηρε, μεχρι που διπλωσε και ο αριστερος τροχος.
    Ειπαμε, δυσκολα τα αεροπλανα με ουραιο…….

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ‘’ΔΩΡΕΕΣ’’ ΜΟΥΣΙΑΚ… […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: