ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΗ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ OBL

Σε παλιότερο μας σημείωμα είχαμε για την ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΗΨΗ ΤΟΥ BIN LADEN και είχαμε κάνει και ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ που είχαν σχέση με το είδος των ελικοπτέρων που χρησιμοποιήθηκαν.

Σήμερα λέω να δούμε από τακτικής πλευράς, κάποιες απόψεις ενός ειδικού σε ότι αφορά στη χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων στην επιχείρηση αυτή.

Να σημειώσουμε ότι η όλη επιχείρηση έγινε από την ομάδα των ειδικών δυνάμεων  Seal Team 6′ αλλά το ιπτάμενο προσωπικό και τα ελικόπτερα που έλαβαν μέρος ανήκαν στο 160ο Σύνταγμα Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπορίας Στρατού (160 Special Operations Aviation Regiment/theNight Stalkers’).

Οι απόψεις του (που τις θεωρώ εποικοδομητικές για τη δική μας τακτική σκέψη), εκφράζονται από τον Συνταγματάρχη Paul Bricker, Διοικητή της ΤΑΞΑΣ της 82ης Αεροκίνητης Μεραρχίας και γι΄αυτό έχουν τη σημασία τους.

Περιέχονται σε μία μεγάλη συνέντευξή του στην Cynthia Iris, που δημοσιεύθηκε στο International Affairs Forum στις 15/5/2011 και μπορείτε να τη διαβάσετε όλη εδώ.

Από αυτή τη συνέντευξη, κρατάω δύο-τρεις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που έδωσε ο Συνταγματάρχης.

Cynthia Iris.

Το 160ο Σύνταγμα Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπορίας Στρατού δημιουργήθηκε μετά από τις αποτυχίες που συνέβησαν το 1980 στο Desert One του Ιράν, όταν ο ΗΠΑ προσπάθησαν να διασώσουν του Αμερικανούς ομήρους. Τι νομίζετε ότι έμαθε ο Στρατός από τότε, που να βοήθησε τον κόσμο των ελικοπτέρων τόσο, που σήμερα να μιλάμε για την επιτυχία της αεροκίνητης καταδρομής εναντίον του  OBL;

Συνταγματάρχης Paul Bricker.

Δεν έχω βέβαια υπηρετήσει στο 160ου  ΣΕΕΑΣ, αλλά είμαι ενήμερος με την οργάνωσή του. Η ηγεσία του Στρατού έχει καταλάβει εδώ και καιρό ότι χρειαζόμασταν κάποιες ειδικές ικανότητες για να κάνουμε τις όποιες ειδικές επιχειρήσεις. Μέσα σε αυτές τον κύριο λόγο είχαν και έχουν τα ελικόπτερα. Αλλά όχι μόνο αυτό, χρειάσθηκε να επενδύσουμε στη δημιουργία μικρών Μονάδων – λόγω του ότι είναι δαπανηρές – με ειδική επιλογή του ιπτάμενου προσωπικού, να τους τοποθετήσουμε στις Μονάδες του 160ου και να μην τους μετακινήσουμε ποτέ από αυτές. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήσαμε ένα σύνολο πάρα πολύ έμπειρων πληρωμάτων ειδικά εκπαιδευμένοι στις νυκτερινές πτήσεις και όχι μόνο.

Ένας άλλος τομέας στον οποίον επενδύσαμε πάνω στ θέμα που ρωτήσατε είναι τα ελικόπτερα ειδικών αποστολών με εξειδικευμένες συσκευές και υλικά. Από τότε που μπήκα στις τάξεις της Αεροπορίας Στρατού, το 1985, πάντα οι Μονάδες του 160ου είχαν και έπαιρναν το πιο σύγχρονο υλικό είτε αυτό ήταν ελικόπτερα, είτε ραδιοναυτιλιακά βοηθήματα είτε άλλου είδους υλικό. Να φαντασθείτε ότι είχαν τα GPS πριν ακόμα καλά-καλά μάθουμε εμείς οι υπόλοιποι τι είναι αυτό το πράγμα.

Ο συνδυασμός της ερώτησής σας – των ικανοτήτων των πληρωμάτων του 160ου, με την αποτυχία των ενόπλων δυνάμεων στο Desert One- νομίζω ότι δεν είναι δόκιμος, μια που εκεί (στο Desert One) μιλούσαμε για πληρώματα των Πεζοναυτών που πετούσαν ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ εδώ μιλάμε για ατόφια Μονάδα του Στρατού Ξηράς.

Ο κάθε ένας κλάδος των Ε.Δ, όπως ξέρετε, έχει τις δικιές του διαδικασίες επιλογής, αξιολόγησης και χρησιμοποίησης του προσωπικού και των μέσων του….

Ως Διοικητής της ΤΑΞΑΣ, με 155 ελικόπτερα στο Νότιο Αφγανιστάν και 3.200 άνδρες εκεί, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η επιλογή από τους χειριστές μου για να υπηρετήσουν σε Μονάδες του 160ου, ήταν τόσο μα τόσο πολύ αυστηρή, που μόνο ένας πολύ  μικρός αριθμός κατόρθωσε να επιλεγεί.

Τέλος θέλω να πω ότι δεν με εκπλήσσει η επιτυχία που είχαν οι συνάδελφοι του 160ου στην αεροκίνητη ενέργεια εναντίον του OBL. Είναι τόσο ικανοί και κάτι ανάλογο κάνουν σχεδόν κάθε βράδυ στο Αφγανιστάν, άσχετα αν δεν ακούγεται όσο αυτή τους η επιχείρηση.

Cynthia Iris.

Όταν ακούσατε για την καταδρομική ενέργεια εναντίον του OBL, πια ήταν κατά τη γνώμη σας, τα σοβαρότερα θέματα που θα μπορούσαν να πάνε στραβά, από την πλευρά των ελικοπτέρων;

Συνταγματάρχης Paul Bricker.

Λοιπόν, όταν κοιτάξει κανείς τις αποστάσεις που είχαν να διανύσουν τα Ε/Π, νομίζω ότι χρειάσθηκαν ανεφοδιασμό σε κάποια από τις βάσεις μας κοντά στα σύνορα Αφγανιστάν- Πακιστάν. Αν υποθέσουμε ότι η ταχύτητα αέρος των Ε/Π θα ήταν 120-110 κόμβοι, εκτιμώ ότι η όλη επιχείρηση από πλευρά χρόνου πτήσεως, ήταν περίπου πτήση 5 ωρών. Έτσι ο σχεδιασμός σε ότι αφορά το αεροπορικό κομμάτι, όφειλε να έχει προβλέψει πολλές περιπτώσεις απρόβλεπτων καταστάσεων, και δεν μιλάμε εδώ για πιθανή προσβολή των Ε/Π από εχθρικά πυρά μόνο. Μιλάμε για είσοδο σε έναν ξένο εναέριο χώρο, μιλάμε για την εκτέλεση της πτήσεως σε χαμηλά έως πολύ χαμηλά ύψη και βέβαια τη περίπτωση μιας αναγκαστικής προσγείωσης ενός Ε/Π, κατά τη διάρκεια της πτήσεως, οπότε εκεί πάει το μυαλό μου κατευθείαν στη Σομαλία. Ξέρετε τι συμβαίνει όταν ένα Ε/Π αναγκάζεται να προσγειωθεί σε μη φίλιο έδαφος; Λειτουργεί σαν μαγνήτης για τις εχθρικές δυνάμεις. Πόσο γρήγορα μπορείς να έχεις μια Δύναμη Ταχείας Αντιδράσεως στο σημείο της πτώσης, για να ασφαλίσεις τον χώρο και να απαγκιστρώσεις-διασώσεις το προσωπικό; Και τι θα συμβεί αν κάποιος είναι τραυματισμένος;  

Cynthia Iris.

Τι κατά τη γνώμη σας ήταν εκείνο που έκανε τα ελικόπτερα να πετύχουν να πετάξουν μέσα και έξω από τον Πακιστανικό εναέριο χώρο, χωρίς το Πακιστανικό σύστημα αεράμυνας να τα αντιληφθεί;

Συνταγματάρχης Paul Bricker.

Ένα δείτε σε έναν χάρτη το έδαφος εκεί πέρα, θα καταλάβετε ότι είναι πολύ δύσκολο να σε δουν ‘’ηλεκτρονικά’’, ειδικά στα σύνορα του Αφγανιστάν με το Πακιστάν. Έτσι αν τα ίχνη πτήσης σχεδιασθούν να περνούν μέσα από χαράδρες και προκαλύπτοντες ορεινούς όγκους, δεν είναι δύσκολο να αποφύγεις την εχθρική παρατήρηση. Όταν κάνουμε τη σχεδίαση πριν από την αποστολή, βλέπουμε και αν χρειασθεί στέλνουμε ΜΕΑ με αντίστοιχους αισθητήρες για να αποκαλύψουμε τις νεκρές ζώνες των εχθρικών ραντάρ επιτήρησης και από αυτά τα στοιχεία βγαίνει και το μέγιστο ύψος πτήσεως πάνω από το οποίο θα μπορέσουν αυτά να μας αποκαλύψουν ηλεκτρονικά. Έτσι λοιπόν, αν πετάς σε χαμηλότερο ύψος από αυτό που μπορεί το ραντάρ να είναι αποτελεσματικό, μπορείς να διεισδύσεις αλλά και να απαγκιστρωθείς, χωρίς να αποκαλυφθείς. Βέβαια, σε μεγαλύτερης κλίμακας επιχειρήσεις, χρησιμοποιούνται και εναέριοι σταθμοί ελέγχου και Διοικήσεως…

Αυτά τα ολίγα, αλλά τόσο περιεκτικά.

Για όσους από μας ‘’βλέπουν’’ κάτι, μέσα από όλα αυτά.

ΥΓ

Περισσότερα για το θέμα μπορούμε να βρούμε στη παρακάτω βιβλιογραφία

http://www.ia-forum.org/Content/ViewInternalDocument.cfm?ContentID=7840

http://cynthiairis.com/?page_id=386

http://boston.cbslocal.com/2011/05/02/local-blackhawk-pilot-says-conditions-in-pakistan-harsh/

http://the-diplomat.com/2011/05/13/a-black-hawk-view-on-bin-laden/

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΗ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ OBL”
  1. Ο/Η Ανιχνευτής λέει:

    Πολύ καλή παρουσίαση.

    Μπορείς αν θέλεις να δεις και τα σχετικά άρθρα στην ιστοσελίδα «Εφημερίδα των Ειδικών Δυνάμεων»

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ Ανιχνευτής

      Ευχαριστώ. Παρακολουθώ το ιστολόγιο “Εφημερίδα των Ειδικών Δυνάμεων” που πράγματι κάνει καλές και σε βάθος αναλύσεις για θέματα των ειδικών δυνάμεων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: