ΤΟ ‘’ΠΡΟΒΛΗΜΑ’’ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ

Σημειώματα που μιλάνε για τους Συγκυβερνήτες των Ε/Π, έχουμε γράψει :

Το ‘’ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 7)-ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ’’ στις 23 Μαΐου του 2008 και

Το ‘’Το πρόβλημα ”Catch 22” του Συγκυβερνήτη’’ στις  25 Μαΐου του 2010.

Σήμερα μας ξαναήρθαν στο νου, τα θέματα που έχουν σχέση με τους συναδέλφους που είναι στην κατηγορία αυτή των Συγκυβερνητών και κάνουμε μερικές σκέψεις…..

Αν θέλετε διαβάστε τις….

——————————————————————————————————————————————————————————————

Όλοι μας ξέρουμε ότι ο Κυβερνήτης ενός αεροπορικού μέσου είναι το κέντρο επεξεργασίας των πληροφοριών που αφορούν τη πτήση, πριν, κατά και μετά από το πέρας της. Μάλιστα σύμφωνα με την αεροπορική ψυχολογία, από το 1950 ακόμη, το σύνολο ‘’αεροσκάφος-χειριστής ’’ αποτελεί ένα σύστημα κλειστού κυκλώματος.

Τον ή την Κυβερνήτη μπορούμε να τον παρομοιάσουμε σαν το νευρικό κέντρο του συστήματος αυτού. Είναι αποδέκτης των πληροφοριών, παίρνει αποφάσεις, στέλνει μηνύματα και εκτελεί τους χειρισμούς του αεροπορικού μέσου, με σκοπό την ασφαλή πτήση.

Όπου βέβαια υπάρχει και Συγκυβερνήτης, πρέπει με μέριμνα του Κυβερνήτη, και αυτός να συμπεριλαμβάνεται στο σύστημα του κλειστού κυκλώματος, που είπαμε.

Αλήθεια για να δούμε τι συμβαίνει στην πραγματικότητα (μέσα από τις δικιές μου εμπειρίες βέβαια)….

Έχω συναντήσει πολλούς Κυβερνήτες (δεν εξαιρώ ούτε τον εαυτό μου), που νομίζουν ότι συμπεριλαμβάνουν τους Συγκυβερνήτες τους στο σύστημα του κλειστού κυκλώματος, δίνοντάς τους ‘’αποστολές’’ όπως, κάνε το σχέδιο πτήσεως, συμπλήρωσε τη φόρμα Βάρους και Ζυγοσταθμίσεως μερίμνησε για το καύσιμο και τέτοια.

Βέβαια μια τέτοια ‘’χρησιμοποίηση’’ του συγκυβερνήτη, που καταλήγει, στο να δίνουμε μια αίσθηση αβεβαιότητας σε αυτόν, σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις του για μία πτήση που με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα, να κάθεται στα αριστερά για ‘’βάρος’’ και να κάνει μόνο αυτά που θα του λέμε να κάνει….

Θα θυμόμαστε όλοι μας πόσες ώρες πηγαίναμε ‘’φορτίο’’ και που και που το παίρναμε και μείς για να ξεκουρασθεί ο Κυβερνήτης ….

Αλλά τα πράγματα δεν πρέπει να είναι έτσι.

Κάθε Κυβερνήτης πρέπει να χειρίζεται το ελικόπτερο, μέσα από μια συλλογική προσπάθεια, οργανώνοντας το πλήρωμά του ως Ομάδα.

Για το θέμα βέβαια αυτό, έχουμε γράψει πολλά στο 5ο Κεφάλαιο της ΔΠΑΜ, ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ (Teamwork), αλλά ας πούμε κάποια πράγματα και σήμερα.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

Μιλάμε για την ομαδική προσπάθεια των μελών του πληρώματος (teamwork). Την ΟΜΑΔΑ-ΠΛΗΡΩΜΑ, έναν αριθμό –δηλαδή – ιπτάμενου προσωπικού που ορίζεται να λειτουργήσει ως σύνολο. Από τη στιγμή που θα οριστικοποιηθεί η σύνθεση της ομάδας-πλήρωμα, είναι πολύ σημαντικό να επικρατήσει πνεύμα συνεργασίας και ευθύτητας, μεταξύ των μελών της, που ρέπει να είναι σε θέση να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ακούν το ένα το άλλο, να μοιράζονται τις πληροφορίες και να είναι δυναμικοί όταν χρειάζεται.

Με άλλα λόγια να ενεργούν συντονισμένα.

Δηλαδή περί Συντονισμού των Μελών του πληρώματος, ο λόγος, που έχουμε μιλήσει στο  6ο Κεφάλαιο της ΔΠΑΜ, αλλά έχουμε κάνει και ένα ολόκληρο ποστ, το ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ.

Ο συντονισμός λοιπόν, για να ξαναγυρίσουμε στα καθημερινά μας, έχει δύο όψεις :

  • Την ανάπτυξη καλών και αρμονικών σχέσεων μεταξύ των μελών του πληρώματος.
  • Την εξασφάλιση της θετικής αλληλεπίδρασης των ενεργειών των  μελών του πληρώματος και

Ανάπτυξη καλών και αρμονικών σχέσεων μεταξύ των μελών του πληρώματος.

« Έλα μικρέ, κάτσε, δέσου, μη πειράζεις τίποτε, και να μου λες το torque….»

Πόσες φορές δεν την έχουμε ακούσει αυτή τη πρόταση, όταν ήμασταν, συγκυβερνήτες;

Ένα ΕΞΑΙΡΕΤΟ παράδειγμα συμπεριφοράς Κυβερνήτη, που μας …εξασφαλίζει ότι η ανάπτυξη καλών και αρμονικών σχέσεων, μεταξύ Κ-Σ, δεν πρόκειται να συμβεί ΠΟΤΕ !!!

Ενώ οι Κυβερνήτες πρέπει να είναι Μέντορες των Συγκυβερνητών, και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ τους, άσχετα αν έχουν ή όχι την ειδικότητα του Εκπαιδευτού. Να είναι παραγωγικοί, καθ΄όλη τη διάρκεια της αποστολής, να ζητούν – να απαιτούν θα έλεγα – τη συμμετοχή τους στα δρώμενα και όχι να τους ‘’παρατάνε’’ στην αριστερή θέση, σαν ‘’πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Εξασφάλιση της θετικής αλληλεπίδρασης των ενεργειών των  μελών του πληρώματος.

Αυτή επιτυγχάνεται μέσα από την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων, σε όλα τα μέλη του πληρώματος,  και για όλα τα στάδια της αποστολής, από την εκκίνηση του αεροπορικού μέσου, μέχρι την προσγείωσή με το πέρας.

Όσο πολύπλοκο είναι το αεροπορικό μέσο και η αποστολή, τόσο πιο λεπτομερής και αναλυτική πρέπει να είναι η ανάθεση καθηκόντων.

Και πού γίνονται όλα αυτά; Μα που αλλού, στο Briefing… για τη σημασία και τα οφέλη του οποίου λεπτομερώς έχουμε μιλήσει το ποστ : FLIGHT CREW BRIEFING.

Αυτά τα ολίγα για σήμερα, με μια ευχή-προτροπή, τώρα που πλέον όλα μας τα αεροπορικά μέσα, και πολύπλοκα είναι αλλά και οι αποστολές μας, δε είναι απλές….

Οι Συγκυβερνήτες μας, θα είναι τόσο καλοί, όσο θα τους αφήσουμε εμείς (οι Κυβερνήτες) να γίνουν.

Advertisements
Comments
8 Σχόλια to “ΤΟ ‘’ΠΡΟΒΛΗΜΑ’’ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ

    Τις σκέψεις μου για το »πρόβλημα» δεν τις γράφω, επειδή θέλω να πω ότι υπάρχει, γι’ αυτό εξ άλλου το βάζω σε εισαγωγικά.
    Τις γράφω γιατί ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ την ανάγκη το πλήρωμα να δουλεύουμε ως ΟΜΑΔΑ.

    Είτε πετάμε L-21B (που δε πετάμε πλέον), είτε θα πετάξουμε το πιο από τα προηγμένα Ε/Π (όποιο και να είναι αυτό).

    Εξ άλλου στην απάντηση που έδωσα στον airfighter, λέω (ίσως λίγο μπερδεμένα) ότι η συνεργασία, CRM, και όπως αλλιώς θέλετε πείτε την, ήταν και ως ανάγκη και ως πρακτική, παρούσα, εδώ και πολλά χρόνια σε μας, ειδαίτερα σε ότι είχε σχέση με δικηνητηρίο αεροπορικό μέσο.

  2. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Καλη σας μερα και παλι.
    Αυτο το θεμα θα επρεπε να το ειχαμε ….ξεκοκκαλισει στην κυριολοξια αλλα οι περισσοτεροι διαβαζουν και δεν γραφουν. Ας ειναι καλα και δεν πειραζει.
    Την απαντηση της νοοτροπιας (γιατι περι αυτου προκειται) θα την βρουν στο κειμενο που ανεβασαμε με τιτλο «ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ ΤΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ» Εκει ο καθε κυβερνητης θα βρει σε ποια κατηγορια ανηκει.
    Αλλα, περα απο αυτο οταν ακομη υπαρχουν αυτες οι παιδικες ασθενειες πως ειναι δυνατον να μιλαμε για CRM ??? Οταν δεν εχουμε λυσει ακομη αυτο το παμπαλαιο προβλημα τοτε το CRM θα το συζητανε τα εγγονια μας. Ειμαστε ηδη πισω σε αυτο το θεμα καμια 30αρια χρονια και εμεις εχουμε ΑΚΟΜΗ προβλημα με τους συγκυβερνητες ; Εχουμε ιπταμενα μεσα μοντερνας τεχνολογιας, περιμενουμε και τα 90αρια και εμεις πεταμε με νοοτροπιες του 70 ;
    Μαλλον στραβα αρμενιζουμε………

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airfighter

    Ανέκαθεν ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ήταν ζωτικά ΚΑΙ απαραίτητα, ακόμη και στο »απλό» Huey και χωρίς ΔΝΟ, να μην ξεγελιόμαστε αγαπητέ μου.
    Εξάλλου όσα γράφουμε και εγώ και ο Στέφανος με βασικές πηγές ξένων κρατών, αυτοί τα θέσπισαν όταν μεσορανούσε το ΄΄απλό΄΄ Huey και τα όμοιά του.

    Τώρα καλά είναι να το λες, ότι χωρίς τον ΣΚ δεν πάς πουθενά, αλλά από το να το λέμε μέχρι να το κάνουμε ξέρεις πολύ καλά ότι υπάρχει ΠΟΛΥ μεγάλη απόσταση.
    Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος να προβάλουμε την ανάγκη, μια ανάγκη που ΥΠΗΡΧΕ ανέκαθεν, απλά τα προηγμένα μέσα μας την βγάζουν εδώ και καιρό στην επιφάνεια.
    Και για να τα βάλω τα πράγματα στη θέση τους, όσα γράφουμε κατά καιρούς (ο στέφανος και γω), είναι περασμένα πουθενά….;

    ΥΓ
    1. Μη »καρφώνεσαι», πολύ πριν από τα Apache υπήρχε αυτή η ανάγκη, (βλέπε B-212, C-12, CH-47C D), απλά δεν ήταν τόσο ευρέως γνωστά.
    Σε ευχαριστώ πάντως που καταθέτεις τις σωστές σου απόψεις.

  4. Ο/Η airfighter λέει:

    Η νοοτροπία αυτή είναι πλέον παλιά και είχε 2 βασικές αιτίες (κατά τη γνώμη μου πάντα).

    1. Η «ανάγκη» ο κυβερνήτης να είναι πολύ ψηλά σε σύγκριση με τον συγκυβερνήτη για να μην αμφισβητούνται οι ρόλοι γιατί οι παλιοί κυβερνήτες στα Huey, όπως γνωστό σε όλους ήταν οι παντογνώστες που όμως κρατούσαν τη γνώση για τον ευατό τους.

    2. Οι ανάγκες του μέσου ήταν μικρές. Οι περισσότερες αποστολές ήταν απλά Α/Ν, μόνο την ημέρα, που άνετα θα μπορούσαν να καλυφθούν και με ένα χειριστή, όπως αναγράφεται και στο σχετικό -10.

    Οι ανάγκες πλέον έχουν αλλάξει, πρώτα απ’ όλα λόγω των Apache. Στο Apache ο κυβερνήτης μπορεί να βάλει μπροστά το ε/π, αλλά δεν μπορεί να φτάσει ούτε μέχρι το… FATO χωρίς συγκυβερνήτη! Πλέον και τα μεταφορικά ελικόπτερα, ως και ο παλαίμαχος, το Huey, αναλμβάνει αποστολές πολλών ε/π, νύκτα με ΔΝΟ! Πλέον ο 2ος χειριστής ή συγκυβερνήτης είναι ΖΩΤΙΚΟΣ. Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ.

  5. Ο/Η Pantelis λέει:

    Θέλω να ελπίζω ότι έχει εκλείψει αυτή η κακή νοοτροπία περί «συγυβερνήτη», η πτήση είναι αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας και ξεκινάει από το έδαφος όπου και τελειώνει επιτυχώς.
    Όλοι περάσαμε από την αριστερή θέση, εκτός εάν υπήρχαν κυβερνήτες που μετά την κοιλιά της μάνας τους κάθησαν αμέσως δεξιά…
    Είμαι πολύ περήφανος που κάτι ελάχιστο άφησα στους συγκυβερνήτες μου και δεν θα ξεχάσω μάλιστα ποτέ την έκφραση ενός από αυτούς, κατά τη διάρκεια προσέγγισης VIP πτήσης σε ακριτικό νησί ο οποίος ανέμενε να του πάρω τα χειριστήρια αλλά είδε ότι του έκανα νεύμα να προχωρήσει στην Π/Γ του Ε/Π….

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ Pantelis

      Ευχαριστούμε για την κατάθεση τον σχολιασμό σου Παντελή.
      Και μεις έχουμε την ίδια άποψη για το θέμα, αλλά να μην ξεχναμε ότι »η επανάληψη είναι μητέρα μαθήσεως».

  6. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Καλησπέρα σε όλους. (Διαφορετικές ώρες γμτο, σε σας σχεδόν ξημερώνει τώρα)
    Δεν θα γράψω πολλά αν και θα μπορούσα. Άλλωστε τα περισσότερα με καλύπτουν από αυτά που ανεβάσαμε στο ιστολόγιο μέχρι τώρα.
    Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ,αλλά απ’ ότι βλέπω (διαβάζω) το μικρόβιο ακόμη μέσα στα συρματοπλ’εγματα είναι.
    Στα χέρια (νοοτροπία) των κυβερνητών είναι να κάνουν τα κλωσσόπουλα αετόπουλα ή να τα αφήσουν κλωσσόπουλα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: