LOW g CONDITION

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΑΜΗΛΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ.

Γράφει ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

Η κατάσταση χαμηλής δύναμης επιτάχυνσης-Low g Condition- είναι μια φάση της αεροδυναμικής πτήσης όπου η άτρακτος είναι προσωρινά χωρίς βάρος. Ο χειριστής -και η άτρακτος- αισθάνεται προσωρινά ότι είναι χωρίς βάρος διότι το αεροσκάφος βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση ή επιβραδύνει κάθετα στην κορυφή της ανόδου. Μπορεί επίσης να εμφανιστεί κατά την διάρκεια μιας υπερβολικά γρήγορης εισόδου σε αυτοπεριστροφή. Αυτό, μπορεί να έχει μια καταστροφική επίδραση στα αεροσκάφη, ιδιαίτερα στην περίπτωση των ελικοπτέρων, μερικά από τα οποια χρειάζονται το στροφείο να είναι συνεχώς κάτω από ΜΗ ΜΗΔΕΝΙΚΟ  φορτίο.

Αποτελέσματα.

Σε μικρά αεροπλάνα.

Τα περισσότερα μικρά αεροπλάνα και όλα τα ανεμοπλάνα, δεν έχουν κανένα πρόβλημα με την κατάσταση των 0 g. Στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ευχάριστο όταν δεν υπάρχει βαρύτητα στο πιλοτήριο. Το αεροσκάφος, για να παράγει 0 g πρέπει να ακολουθησει μια βαλλιστική πορεία πτήσης η οποία ουσιαστικά είναι μια ανάποδη καμπύλη (parabola). Αυτή είναι μόνη μέθοδος για να προσομοιωθεί (simulate)  μηδενική βαρύτητα για τον άνθρωπο στην γη.

Στα ελικόπτερα.

Αντίθετα, για τα ελικόπτερα η κατάσταση των χαμηλών g είναι μια καταστροφική κατάσταση. Σε μια τέτοια κατάσταση τα στροφεία μπορούν να πτερυγίσουν (Flapp) πέρα από τα κανονικά όρια σε μια κατάσταση που λέγεται “χτύπημα του ιστού” (must bumping), που μπορεί να αναγκάσει το στροφείο να χαμηλώσει και να κόψει τον ιστό και ως εκ τούτου να αποκολληθεί όλο το σύστημα από το ελικόπτερο, με αποτέελσμα αυτό να πέσει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ελικόπτερα με στροφεία ταλάντωσης όπως ο δίπτερος σχεδιασμός του Robinson.

Αυτή η επίδραση ανακαλύφθηκε αρχικά όταν εμφανίστηκαν πολλά ατυχήματα με ελικόπτερα UH-1 και AH-1. Αυτοί οι συγκεκριμένοι τύποι ελικοπτέρων συντρίφθηκαν, απλά, χωρίς οποιαδήποτε προφανή αιτία. Αργότερα διαπιστώθηκε ότι αυτά τα ατυχήματα συνέβησαν συνήθως κατά την διάρκεια χαμηλής πτήσης κατά την οποία, περνώντας μια κορυφογραμμή (βρισκόταν δηλαδή σε άνοδ), άρχιζαν την “βουτιά”.

Τα αρθρωτά και άκαμπτα στροφεία δεν χάνουν τις ελεγχόμενες δυνάμεις μέχρι τα 0 g, αλλά αυτό μπορούν να το αντιμετωπίσουν ανάλογα με την άρθρωση της ταλάντωσης που αντισταθμίζεται από τον ιστό. Εντούτοις, επικίνδυνες καταστάσεις με ένα ταλαντευόμενο στροφείο (teetering), μπορεί να μην εμφανιστούν.

( Low g = Συντελεστής φόρτου λιγότερο από 1 g )

Comments
4 Σχόλια to “LOW g CONDITION”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airfighter

    Ευχαριστούμε.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η HELBIL λέει:

    Cera-Bell_212_FSX_SP2_V.1.0. Eπίσης εξαιρετικό βοήθημα για 212άρηδες.

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airfighter

    Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η airfighter λέει:

    Για τους λάτρεις της εξομοίωσης, υπάρχει στο Flight Simulator X μια αποστολή «Vomit Comet», όπου με ένα Boeing 737-800, εκτελούνται οι 0 G ελιγμοί.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: