ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ UAV ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ # 2

Θυμάστε το ποστ  Πρέπει οι χειριστές UAV να είναι πραγματικοί χειριστές ;

Ε, προχθές (15/10/2010), η πολύ ενημερωμένη ιστοσελίδα Strategy page δημοσίευσε ένα άρθρο του Στρατηγού Norton Schwartz Αρχηγού της Αμερικανικής Π.Α, σχετικό με το θέμα και με τίτλο The Sergeants Shall Not Pass !!

Εμείς εδώ θα προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποια στοιχεία από το παραπάνω άρθρο, μια που πάντα πιστεύουμε ότι ΠΡΕΠΕΙ να ξέρουμε τι κάνουν οι άλλοι, ειδικά όταν – όπως θα διαπιστώσουμε στη πορεία – είναι και πολύ πιο έμπειροι από μας…..

Σύμφωνα λοιπόν με αυτό, ο Στρατηγός δεν ενέκρινε κάποιες προτάσεις των Αεροπορικών Διοικήσεων σύμφωνα με τις οποίες αυτές πρότειναν να χρησιμοποιούνται ως χειριστές των ΜΕΑ της αμερικανικής ΠΑ, Υπαξιωματικοί αντί των μέχρι σήμερα χρησιμοποιουμένων Αξιωματικών. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η ΠΑ των ΗΠΑ, εκπαιδεύει – με πολύ δυσκολία – ετησίως 400 χειριστές ΜΕΑ, ενώ ο Στρατός των ΗΠΑ 1400 με 2300 ετησίως, οι περισσότεροι των οποίων είναι στρατιώτες. Επίσης για την εκπαίδευση κάθε ενός από τους χειριστές ΜΕΑ της ΠΑ των ΗΠΑ, απαιτούνται 1200 ώρες ετησίως ενώ γι΄αυτούς του Στρατού των ΗΠΑ, απαιτούνται γύρω στις 450 ώρες ετησίως, εάν είναι ήδη χειριστές Ε/Π.

 

 

RQ-11 RAVEN

 

Ο αμερικανικός Στρατός κυρίως χρησιμοποιεί το μικρό βάρους μόλις 5 λιβρών ΜΕΑ Raven για αποστολές αεροπορικής αναγνώρισης στο επίπεδο της Διμοιρίας, Λόχου και σε φάλαγγες οχημάτων. Για τη βασική εκπαίδευση για αυτά τα ΜΕΑ απαιτούνται μόλις 80 ώρες.

 

 

Shaddow-200 RQ-7B

 

MQ-1 PREDATOR

MQ-1 PREDATOR

 

 

RQ-4 Global Hawk

 

Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σχεδιάστηκαν για είναι εύκολα χειριζόμενα και όχι τόσο πολύπλοκα όπως τα μεγάλα ΜΕΑ, τύπου  Shadow και  Predator και Global Hawk.

Από την άλλη μεριά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι και τόσο εύκολο για έναν χειριστή ΜΕΑ τύπου Raven να το διατηρεί εν πτήση μέσα σε πυκνό κλοιό πυρών φορητών όπλων, για αρκετή ώρα έως ότου πάρει όλες τις πληροφορίες που θέλει για το τι απειλή βρίσκεται γύρω από τον χώρο της Διμοιρίας-Λόχου του ή φάλαγγας. Αυτή η δυσκολία και η εμπειρία, έχει κάνει πολλούς από αυτούς τους απλούς στρατιώτες να είναι πολύ αποτελεσματικοί.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να δούμε είναι η πίεση που δέχεται η Π.Α για να οργανώσει τις πτήσεις των δικών της ΜΕΑ, με κάποιο παρόμοιο τρόπο με αυτόν που τις έχει οργανώσει, ο Στρατός Ξηράς, το Π.Ν των ΗΠΑ και ο Βρετανοί, οι οποίοι, έχουν τοποθετήσει στα ΜΕΑ τους, ειδικά λογισμικά που επιτρέπουν σε αυτά την αυτόματη απογείωση και προσγείωση. Ειδικά δε το ΠΝ των ΗΠΑ και οι Βρετανοί έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο με πρόσθεση και άλλου λογισμικού που επιτρέπει σε έναν χειριστή, να ελέγχει, εκτός από το δικό του και μέχρι άλλα δύο ΜΕΑ, άλλων χειριστών.

Τώρα θα μου πείτε, δεν είναι ικανή η Π.Α να κάνει τα ίδια; Δεν είναι η μη ικανότητα, αλλά η αντίδραση που υπάρχει στους κύκλους της ΠΑ, να ‘’σνομπάρει’’ τις περιπτώσεις που χάνει έναν χειριστή και στη θέση του βλέπει έναν ΜΕΑ. Εδώ βέβαια έρχεται το μέγα θέμα όλων των ΠΑ. Τι είδους Αξιωματικούς θα θέλει κανείς, χειριστές Αεροσκαφών ή Αξιωματικούς καριέρας; Θέμα σχεδόν άλυτο μετά τον Β΄ΠΠ, που τότε, η Στρατιωτική Αεροπορία (μετέπειτα Αεροπορία Στρατού), το είχε λύσει προσλαμβάνοντας Υπαξιωματικούς τους ‘’flying sergeants΄΄ – μετά βέβαια από λεπτομερή επιλογή – εφαρμόζοντας την βασική αρχή: ΟΧΙ ΗΓΕΤΕΣ ΓΙΑ ΧΕΙΡΣΤΕΣ Α/ΦΩΝ, ΑΛΛΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ, ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΤΙΚΩΝ κ.λπ. Οι Αξιωματικοί καριέρας, φυσικά εκπαιδευμένοι ως χειριστές κατελάμβαναν διοικητικές θέσεις και διοικούσαν στον αέρα και στο έδαφος τους ‘’flying sergeants΄΄. Την αρχή αυτή συνεχίζει και σήμερα. Οι ‘’flying sergeants΄΄, είναι οι σημερινοί «Warrant Officers» (ένα είδος σούπερ Υπαξιωματικών που καταναλώνουν όλο τους τον χρόνο υπηρεσίας στο να πετάνε), που πλαισιώνουν τις τάξεις της Α.Σ των ΗΠΑ.

Το θέμα όμως για την ΠΑ, δεν προσεγγίσθηκε όπως προσεγγίστηκε από τον ΣΞ και το ΠΝ. Η ΠΑ έμεινε στο ‘’όλοι οι χειριστές αξιωματικοί’’, με αποτέλεσμα όταν ένας χειριστής ερχόταν η σειρά του βαθμολογικά να καθίσει στο γραφείο, έφευγε για τις πολιτικές αεροπορικές εταιρείες, ή για να γίνει χειριστής της Εφεδρείας και να πετά μόνο τα Σαββατοκύριακα.

Τώρα όμως που πολλοί Αξιωματικοί της ΠΑ, κλήθηκαν όχι να πετούν ένα αεροσκάφος αλλά να διευθύνουν ένα ΜΕΑ, από το έδαφος, άρχισαν οι μουρμούρες. Για να κατευνάσει λοιπόν τους χειριστές της η αμερικάνικη ΠΑ, ανέλαβε δύο υποχρεώσεις, μία να τους δίνει πτητικό και δεύτερη να τους επαναφέρει σε πραγματική πτητική κατάσταση μετά από 2-3 χρόνια υπηρεσίας σε ΜΕΑ.

Αλήθεια πόσες ομοιότητες – μέσα στη διαφορετικότητα μας – δεν είδατε σε όσα γράφονται στο άρθρο;

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ UAV ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ # 2”

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: