ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ (ΠΔΟ)

‘’ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ’’ ;

Ή

ΜΗΠΩΣ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ;

Στις ΕΟΕ/ΔΑΣ/ΓΕΣ, προβλέπεται η συχνότητα και οι διαδικασίες διατήρησης της ικανότητας των χειριστών, στις πτήσεις με όργανα (ΠΔΟ). Το να διατηρούμαστε διαθέσιμοι σε τέτοιου είδος πτήσεις,  είναι μέλημα και των προϊσταμένων αλλά και δικό μας, μια που σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων ελικοπτέρων, συμβαίνει όταν ακούσια, μπαίνουμε σε καιρό.

Η αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, μπορεί να γίνει, τουλάχιστον προληπτικά, με την εκπαίδευση για αποφυγή της ακούσιας εισόδου σε συνθήκες IMC, με την έκδοση κατάλληλων οδηγιών-κατευθύνσεων, αλλά κυρίως με το να διατηρούμαστε διαθέσιμοι σε πτήσεις ΠΔΟ.

Ειδικά όταν μιλάμε για τις νυκτερινές πτήσεις που κάνουμε, που το θέμα της διαθεσιμότητάς μας στην ΠΔΟ, είναι πέρα και έξω από κάθε αμφισβήτηση.

Αν νομίζετε ότι η εκπαίδευση και διατήρηση της διαθεσιμότητάς μας στην ΠΔΟ, είναι »πολυτέλεια’’, μην συνεχίσετε να διαβάζετε όσες μακακίες ακολουθούν…

Αν όμως έχετε έστω και απλή περιέργεια, ας δούμε τι λένε για το θέμα αυτό οι ειδικοί, όχι εμείς…

Comments
13 Σχόλια to “ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΟΡΓΑΝΑ (ΠΔΟ)”
  1. Ο/Η HELBIL λέει:

    Aerosoft – Huey X v1.00 Ίσως το καλύτερο βοήθημα!!! Μόλις κυκλοφόρησε.

  2. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Να προσθέσω σε όσα σωστά σχολίασε ο airfighter, ότι προβλέπεται και αλλαγή ύψους, εκτός από αλλαγή πορείας και να κλείσω συμφωνόντας με τον HELBIL ότι η ουσία του post, οντως είναι ότι η διαθεσιμότητα σε ΠΔΟ μόνο πολυτέλεια δεν είναι

  3. Ο/Η HELBIL λέει:

    Επιστρέφοντας λοιπόν στην ουσία του post, η διαθεσιμότητα σε ΠΔΟ μόνο πολυτέλεια δεν είναι. Ο επαγγελματισμός και η γνώση του αντικειμένου άλλωστε είναι αυτά που διαχωρίζουν τους μέτριους από τους καλούς. Και τις προσγειώσεις από τις προσκρούσεις.

  4. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Air fighter
    Ευχαριστω για την απαντηση.

  5. Ο/Η airfighter λέει:

    @Στέφανο

    Όπως ανέφερε και ο Army Aviator, στις ΒΟΕ υπάρχει καταγεγραμμένο τι γίνεται. Εν συντομία, το κάθε μέλος του σχηματισμού (Νο 1, 2, 3 κ.ο.κ.) αλλάζει πορεία σε συγκεκριμένες μοίρες και ανέρχονται σε διαφορετικά υψόμετρα για κάποιο χρονικό διάστημα. Αυτό αν σκεφτείς τρισδιάστατα θα καταλάβεις ότι ο ένας απομακρύνεται από τον άλλο αρκετά, αν τα παραπάνω τηρηθούν. Από κει και πέρα στρέφουν 180 από την αρχική πορεία για να βγούνε από τα νέφη και να συναντηθούν στο προηγούμενο σημείο.

    Πέρα όλων αυτών, εννοείται η δυνατότητα πτήσης των πληρωμάτων σε συνθήκες IMC. Ακόμα και η πτήση ON TOP είναι πτήση IFR. Για να είναι μια πτήση VFR θα πρέπει να υπάρχει οπτική επαφή με το έδαφος. Άσχετα αν ΟΝ ΤΟΡ, «βλέπεις έξω»!

  6. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Army Aviator.
    Θα ηθελα να ηξερα, αν γινεται, τι κανει ενας σχηματισμος αν μπει στα συννεφα διοτι εξακολουθω να σκεφτομαι την λογικη οτι ειναι καλυτερα η ανοδος. Πως ειναι δυνατον να κανει ανοδο ενας σχηματισμος οταν δεν βλεπει ο ενας τον αλλον ; Αν ο σχηματισμος πετα μεσα σε μια κοιλαδα ειναι η μονη διεξοδος (απελπισιας). Αν ομως ειμαστε πανω απο θαλασσα η καμπο δεν ειναι ευκολοτερο μια στροφη δεξια η αριστερα ; Εκεινο δε που απαγορευει την πτηση on top ειναι οτι δεν ξερει ο χειριστης ποσο ψηλα ειναι οι κορυφες των νεφων, τι κυκλοφορια υπαρχει εκει που θα βγει και ειναι δυσκολο να προσανατολιστει. Αρα η ανοδος ειναι πτηση απελπισιας και ελπιδας.

  7. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στεφανος Ατσαλος
    @ HELBIL

    Στέφανε, συμφωνώ, ότι το Α και το Ω είναι η στροφή 180 μοιρών και μάλιστα πριν μπούμε στα σύννεφα, ή ακόμη και στη βροχή, ή στη χαμηλή ορατότητα και μάλιστα για να πιάσω και την περίπτωση του HELBIL, αυτή του σχηματισμού, η στροφή 180 μοιρών ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΙΝ μπει ο Νο 1 στα σύννεφα. Αυτή είναι Η ΛΥΣΗ.
    Αλλά, αν μπούμε τελικά, και δε ξέρω γιατί δεν το λένε οι συνάδελφοι, έχουμε στις ΒΟΕ των ΜΑΣ, που λένε τι πρέπει να κάνουμε όταν ένας σχηματισμός μπει στα σύννεφα.
    Και επειδή το σεμινάριο είχε ως κεντρικό θέμα, τη εκπαίδευση για να μην μπαίνουμε στα σύννεφα νομίζω ότι (πρώτα βέβαια δεν πρέπει να μπούμε) αλλά αν μπούμε, είτε εφαρμόζουμε τις υφιστάμενες διαδικασίες στις ΒΟΕ των μονάδων μας, που μιλάν για σχηματισμό Ε/Π, είτε όπως λες κεφάλι μέσα και στροφή 180. Το on top, που τονίσθηκε στο σεμινάριο, μιλούσε για τα αμερικάνικα δεδομένα. Για τα Ελληνικά δεδομένα (που όταν πετάμε VFR, δεν είμαστε υπό θετική παρακολούθηση του ραντάρ), νομίζω ότι δεν είναι η καλύτερη των λύσεων και μάλλον δεν είναι εφαρμόσιμο σε μας. ΝΑ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΘΕΜΑ για την επόμενη σύσκεψη ασφαλείας πτήσεων!!!

  8. Ο/Η HELBIL λέει:

    Κάθε περίπτωση πρέπει να αξιολογείται διαφορετικα. Συμφωνώ με στροφή 180, αλλά τι γίνεται όταν πετάς σχηματισμό, μπεις στο καιρό ξαφνικά και δεν βλέπεις τους άλλους στα 500 feet; Μάλλον τότε ακούγεται λογικότερο το (κάνε άνοδο). Νομίζω η διατύπωση του airfighter είναι η ορθότερη. Η μελέτη του καιρού είναι υποχρεωτική πριν τη λήψη απόφασης για την εκτέλεση της αποστολής, προς αποφυγή καταστάσεων. Kαι τρυπών στο έδαφος…

  9. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Army Aviator.
    Κατα την ταπεινη μου αποψη αν μπει καποιος στα συννεφα ακουσια και πριν ακομη μιλησει στον ΕΕΚ πρεπει να κανει στροφη 180, ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. Ανεβασαμε ενα κειμενο (δεν θυμαμαι ποτε) που ελεγε οτι οι VFR χειριστες πρεπει να εκπαιδευτουν σε στροφες χρησιμοποιωντας Τ.Ο και Υψομετρο με το κεφαλι μεσα.
    Η φραση «κανε ανοδο» δεν μου «καθετε» καλα. Εγειρει πολλα ερωτηματικα. Και αν καταφερει, λεω αν, βγει On Top μετα τι γινεται ; Αν βγει θα εχει ξεχασει αυτα που εμαθε διοτι θα ειναι μουσκεμα στον ιδρωτα, θα τρεμουν τα ποδια του, δεν θα ξερει που ειναι ο Βορρας και που ο Νοτος και θα ψαχνει τρυπα για καθοδο με την «μεθοδο της τρυπας» και το ποιο πιθανο ειναι να ανοιξει στο εδαφος αλλη τρυπα. Για αυτο το ξαναγραφω, στροφη 180 ειναι η μονη λυση.

  10. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airfighter

    Πολύ σωστές οι επισημάνσεις σου. Σχεδόν έκανες το de-breifing!!! Γι’ αυτό παρακάλεσα τον ΝΗ300C, να μας περιγράψει όλο το »σκηνικό» για να σχολιάσουμε, ελεύθερα μια που το περιστατικό θα είναι και χωρίς προσωπικά δεδομένα.

  11. Ο/Η airfighter λέει:

    Ξεκινώντας το de-bfiefing, θα πρέπει να αναλογιστούμε γιατί ένας σχηματισμός, έφτασε να μπει στα νέφη. Προφανώς έγινε μη σωστή προετοιμασία της αποστολής, όσο αφορά τον καιρό. Επίσης, σύμφωνα με τον ΝΗ-300, δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για είσοδο σε IMC συνθήκες. Πιθανόν να μην είχαν αναφερθεί ούτε στο briefing.

    Όχι απλά δεν ήταν ωραίο το συναίσθημα, αλλά κάτι πολύ παραπάνω. Αν αναλογιστεί κανείς ότι 6 ε/π περιφέρονταν μέσα στα νέφη σε μη προκαθορισμένα ύψη και πορείες, μάλλον σε φρίκη το βλέπω.

    Η ικανότητα πτήσης ΠΔΟ ή Instrument Flight Rules (IFR) είναι μια απαίτηση για κάθε χειριστή, άσχετα αν είναι ο κανονικός τύπος πτήσης ή κατά λάθος(!), IIMC (Inadvert Instrument Meteorological Conditions), όπως λένε και οι Αμερικάνοι.

    1. Η μελέτη του καιρού είναι υποχρεωτική πριν τη λήψη απόφασης για την εκτέλεση της αποστολής.
    2. Κανένας δεν μπορεί να επιβάλλει στον κυβερνήτη/αρχηγό αποστολής την εκτέλεση της αποστολής σε καιρό που δεν το επιτρέπει.
    3. If the bad turn to worst?

  12. Ο/Η ΝΗ300C λέει:

    Πριν από μερικά χρόνια έξη ελικόπτερα σε σχηματισμό στη Χίο μπήκαν στα νέφη (όχι με ΔΝΟ), τα τρία βρέθηκαν μετά από πτήση ΠΔΟ μερικών αλλά ατελείωτων λεπτών στα 5500 πάνω από τα νέφη, (δεν ήταν ωραίο συναίσθημα λόγο μη οπτικής επαφής με τα άλλα Ε/Π!) όσοι ήταν εξοικειωμένοι με την πτήση δια οργάνων κατάφεραν να προσεγγίσουν με ασφάλεια στους ολύμπους (VOR μεστών ).

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ ΝΗ300C

      Να λοιπόν μια πραγματική ιστορία, που επιβεβαιώνει όσα προσπαθούμε να πούμε και να περάσουμε μέσα από τούτο το ιστολόγιο.
      Σε ευχαριστούμε ΝΗ300C, για τη πληροφορία που μας δίνεις και αν θέλεις και έχεις προσωπική εμπειρία από το γεγονός που μας περιγράφεις, μπορείς να μας το στείλεις με περισσότερες λεπτομέρειες, χωρίς ονόματα και να το δημοσιεύσουμε. Μάλιστα το σκέφτομαι να το κάνουμε και σε στυλ de-briefing, μέσω των σχολίων όσων μας διαβάζουν, μια που και καιρός έχει περάσεις από τότε, αλλά μπορούμε να βγάλουμε, χωρίς να θίγουμε κανέναν, και πολύ χρήσιμα συμπεράσματα. Περιμένω αν θέλεις να γράψεις κάτι, να μου το στείλεις στο μειλ, jhonlost@aol.com.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: