Ορισμένες σκέψεις για τα ΜΕΑ..

Γράφει ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

Στις 24 Ιουνίου ανέβηκε σε αυτό το ιστολογιο το πρώτο post για τα ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ από τον Army Aviator. Στην τέταρτη σελίδα αυτού του post δίνονται κάποιες διευθύνσεις (links) για περισσότερη ενημέρωση. Οι αναλύσεις που γίνονται είναι όμορφες και καλλωπισμένες προσπαθώντας να μας πείσουν ότι αυτά είναι τα τέλεια “εργαλεία” ότι κάνουν πολλές δουλειές ότι…. ότι….. και πάει λέγοντας. Κανένα από αυτά τα κείμενα δεν μιλά για την “ταμπακέρα”. Σύμπτωση ;

Κανένα-μα κανένα-δεν αναφέρεται  στις δυσκολίες και τα προβλήματα, τα ατυχήματα, τους ανθρώπινους παράγοντες, τα τεχνικά προβλήματα, τα οργανωτικά, τα της εναέριας κυκλοφορίας, τα δορυφορικά, τα σχεδιαστικά, της αυτοματοποίησης κλπ. Όλοι κοιτούν το τυρί αλλά κανείς την φάκα. Όλοι αυτοί κοιτούν τα οφέλη που θα αποκομιστούν από την απόκτηση τους,  αλλά κανείς δεν μας λέει πως θα φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Τι θεμέλια πρέπει να βάλουμε για αυτό το καινούργιο οικοδόμημα ;

Σε κανένα από τα περιοδικά δεν διάβασα για οργάνωση, εκπαίδευση, σχεδιασμό, αντικειμενικές δυσκολίες και προβλήματα. Ίσως διότι δεν έχουν επίγνωση των προβλημάτων και των απαιτήσεων που συνοδεύουν αυτά τα οχήματα, ή δεν θέλουν να αναφερθούν σε αυτά για μην προβληματίσουν/στενοχωρήσουν κάποιους. Μάλλον κοιτούν το αντικείμενο από άλλη γωνία. Προσπαθούν να μας εντυπωσιάσουν με τις επιδόσεις τους στα μεγάλα ύψη, με τις πολύωρες πτήσεις, τα οπλικά τους συστήματα και δεν μας λένε πόσα ατυχήματα έγιναν και γίνονται κάθε μέρα. Ξέρουν γιατί έπεσαν ;

Το μόνο που μας λένε είναι τι είδους αντιαεροπορικά μπορούν να τα καταρρίψουν. Δεν ξέρουν μάλλον ότι τα καλύτερα αντιαεροπορικά είναι αυτοί που τα  σχεδίασαν, αυτοί που τα πετούν και αυτοί που τα συντηρούν. Διαφορετικά δεν θα είχαμε τόσα ατυχήματα. Άρα, κάτι συμβαίνει, κάτι δεν πάει καλά. Δεν μας το κρύβουν όμως, μας λένε την αλήθεια με κάθε λεπτομέρεια σε πολλές μελέτες, αλλά κάποιοι δεν θέλουν να την αποδεχτούν.

Εντυπωσιάζονται από το ότι το Global Hawk πέταξε από την Αμερική στην Αυστραλία, αλλά δεν μας είπαν γιατί ένα επιβατικό αεροπλάνο  διαλύθηκε πάνω από τον Ατλαντικό. Α… μας είπαν κάτι, ότι φταίει η καταιγίδα. Αν ήταν δυνατόν για αυτούς θα καταργούσαν αύριο το πρωί τα επανδρωμένα, τόσο ενθουσιασμένοι είναι. Λίγο ειλικρίνεια δεν θα έβλαπτε. Εκατοντάδες μελέτες είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο και πολλές από αυτές πληρωμένες από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ για να μάθουν περισσότερα για αυτά. Και αυτοί που τους θεωρούμε πρώτους ακόμη ….. ψάχνονται. Και τα περιοδικά, εκθειάζουν τα….. προσόντα τους.

Από την μια μέρα στην άλλη, τα μη επανδρωμένα έγιναν …πανάκεια. Κύριοι, έχουμε πολύ-μα πολύ-δρόμο ακόμη για να φτάσουμε στα ποθητά αποτελέσματα, είμαστε ακόμη στην αρχή. Τώρα κάνουμε τα πρώτα βήματα και όπως κρατάμε ένα μωρό στα πρώτα του βήματα για να μην πέσει και κτυπήσει έτσι πρέπει να βλέπουμε τα MEA και τον εαυτό μας. Εκείνο που δεν ξέρω είναι ποιος πρέπει να κρατά ποιον, αφού και οι δυο είμαστε βρέφη. Προσωπικά, δεν εντυπωσιάζομαι με την διαφήμιση που τους γίνεται, απεναντίας μάλιστα, διαβάζοντας τα ατυχήματα, όσα από αυτά είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, και είναι πάρα πολλά, σφίγγομαι όλο και περισσότερο και αναρωτιέμαι….. ρε που μας έμπλεξαν πάλι ;

Προσπαθούμε να καταλάβουμε τους ανθρώπινους παράγοντες  των επανδρωμένων και μας προκύπτουν και άλλοι.

Διαβάζοντας τα “ψιλά γράμματα” των ειδήσεων διαπίστωσα με μεγάλη έκπληξη ότι ο μεγάλος φόβος των χειριστών ελικοπτέρων στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν ήταν αυτοί οι “μικροί διάβολοι”.  “Ελικόπτερο τύπου….. κατέπεσε και συνετριβη στο Αφγανιστάν. Τα αίτια διερευνώνται”. Αν τα μάθετε εσείς πείτε μου και μένα. Εγώ για την ταμπακέρα ενδιαφέρομαι. Δεν παρασύρομαι εκεί που θέλουν αυτοί να με παρασύρουν. Δεν είμαι εναντία στην τεχνολογία, απεναντίας μάλιστα, αλλά δεν μπορώ να καταπίνω την τροφή αμάσητη.

Εδώ δεν μάθαμε να τα πετάμε και κάποιοι θέλουν να κάνουμε ακροβατικά. Δεν υπάρχει νομοθεσία και εμείς τα στέλνουμε στον αέρα θαρρείς και οι ουρανοί είναι δικοί μας. Δεν τα πάμε καλά με την τεχνολογία και εμείς θέλουμε να τα στείλουμε στο φεγγάρι. Βαστάτε τ’ άλογα και μην τα αφήνετε να τρέχουν αν δεν ξέρετε ιππασία. Hold back your horse’s που λένε και οι Γκρινγκος.

Γιατί τα έγραψα αυτά ; Απλά, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι αν οι άμεσα  εμπλεκόμενοι, δηλαδή, χειριστες και τεχνικοί δεν ανοίξουν τα μάτια τους να ψάξουν, να ρωτήσουν, να ενδιαφερθούν για τα  προβλήματα που συνοδεύουν αυτά τα αεροσκάφη δεν θα τους τα πει κανείς μεγαλόσχημος και αναλυτής. Το φίδι από την τρύπα πρέπει να το βγάλουν μόνοι τους και είναι μεγάλο

Το να πέρνουμε αναμασημένη τροφή για τα πλεονεκτήματα μόνον, δεν είναι καθόλου ειλικρινές.

Στεφανος Ατσαλος

ΝEW.ΥORK  27 Ιουλίου 2010

Advertisements
Comments
3 Σχόλια to “Ορισμένες σκέψεις για τα ΜΕΑ..”
  1. Ο/Η ΑΑ λέει:

    Να είσαι καλά Army Aviator.

  2. Ο/Η ΑΑ λέει:

    Ήταν ενδιαφέρουσα αυτή η σειρά άρθρων για τα UAV. Μερικά σχόλια εδώ απο όσα σχετικά διάβασα συνολικά σε αυτά τα άρθρα.

    1) Μου έκανε εντύπωση που δεν έχει κάποιο force feedback στο joystick στο έδαφος. Αν έχει το εύρος να στείλει video ίσως θα μπορούσε να στείλει και κάποια πληροφορία απο όπου θα μπορούσες να καταλάβεις καλύτερα τι κάνει το αεροπλάνο εκείνη την ώρα. Και σίγουρα γίνεται να υπάρχει κάποιο stick shaker συνδιάζοντας τις πληροφορίες απο τη στάση του αεροσκάφους, ταχύτητα, κλπ. Οπότε, μάλλον αυτά τα προβλήματα που αναλύονται είναι θέμα χρόνου να αντιμετωπιστούν.

    2) Το θέμα, δεν είναι να τακτοποιήσει τους απόστρατους που θα κάνουν τη δουλειά τους σαν επαγγελματίες απέναντι στα παιδαρέλια που θα το δούν σα να παίζουν παιχνίδι…Κατά τη προσωπική μου άποψη, το θέμα είναι πώς θα εκμεταλευτούν τα φρέσκα, γρήγορα και (αναπόφευκτα) νέα μυαλά. Μη το πάρετε στράβα δεν το λέω υποτιμητικά. Το ModDB είναι ένα απο τα μεγαλύτερα websites με θέμα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια σε κάθε πλατφόρμα. Εκεί υπάρχουν χρήστες που παίζουν παιχνίδια αλλά και χρήστες που φτιάχνουν (ή τροποποιούν) παιχνίδια. Πρίν απο λίγο καιρό η USAF έγινε σπόνσορας σε αυτό το site (εδώ και σχετικό event, είμαι μέλος στο ModDB). Και πρόκειται για sponsoring…όχι endorsment. Και το ερώτημα είναι φυσικά…..Γιατί;.. Και το δεύτερο σχετικό που με οδήγησε σε αυτό το συμπέρασμα, είναι μια σειρά άρθρων στο Wired που σαν κοινό τους χαρακτηριστκό έχουν το οτι παρουσιάζουν πώς ο στρατός «προσεγγίζει» τους νέους με διάφορους τρόπους και για διάφορους λόγους (Πώς να φτιάξουμε καλύτερο εξοπλισμό, πώς να προστατέψουμε τα δίκτυα μας; (δεν βρίσκω το link τώρα αλλά το διάβασα στην τυπομένη έκδοση στο τεύχος Ιουνίου.)). Η DARPA αποκαλεί την έλλειψη σε παιδιά με ικανότητες στους υπολογιστές και τις νέες τεχνολογίες εθνικό κίνδυνο….και πώς να μην είναι;

    Ο 50άρης – 60άρης επαγγελματίας δεν έχει να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν…Ο 17-20 (άντε και 25) έχει να αποδείξει πολλά και σε όλους (ή τουλάχιστον έτσι νομίζει)…και αυτό είναι μια «μπανανόφλουδα» που είναι πολύ δύσκολο να μην τη πατήσεις σε αυτή την ηλικία….

    3) Υπάρχουν φυσικά και οικονομικοί λόγοι…Γιατί να εκπαιδευτούν οι χρήστες για το πώς να βγαίνουν απο απώλεια στήριξης όταν δεν θα είναι μέσα στο αεροπλάνο; Θα εκπαιδευτούν για να καταλαβαίνουν πώς μπορούν να πέσουν σε απώλεια στήριξης κοιτόντας τις παραμέτρους που τους επιστρέφει το UAV, πώς να βγαίνουν απο την απώλεια….Αλλά στο κάτω, κάτω και να πέσει το UAV…χάσαμε ένα UAV…Όχι ένα αεροπλάνο 55 εκατομμυριών δολλαρίων και ένα πιλότο με μια πανάκριβη εκπαίδευση…..Και γενικά αυτό είναι μάλλον που οδηγεί όλη την εξέλιξη. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο σας οτι ο πόλεμος είναι ακριβή υπόθεση…Και έχει και ένα τεράστιο κόστος περίθαλψης των άτυχων ανθρώπων που μείνανε ανάπηροι (οι «τυχεροί» πεθάνανε μια κι έξω). Γιατί να μη στείλει ένα τηλεκατευθηνόμενο UNMANNED οτιδήποτε? (αυτοκίνητο, αεροπλάνο, υποβρύχιο, κλπ). Αυτό δεν είναι τόσο «επιστημονική φαντασία» όσο ακούγεται. Είναι μάλλον επιστημονική πραγματικότητα.

    Με συγχωρείτε που μακρυγόρησα….Άλλη φορά θα τα γράφω λίγα λίγα και στην ώρα τους 😀

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      Αγαπητέ μου ΑΑ

      Χαίρομαι γιατί, ενώ έχω πολλούς αναγνώστες έχω μερικούς μεταξύ των οποίων είσαι και συ, που ‘’ξεσκονίζουν’’ όσα γράφουμε εδώ και έχουν θέσεις και απόψεις.
      Σε ευχαριστώ γιατί τέτοιοι φίλοι, όπως εσύ, και μας δίνουν κουράγιο, αλλά και μας ‘’υποχρεώνουν’’ να είμαστε σοβαροί σε ότι γράφουμε.

      Πάμε τώρα σε ότι σχολιάζεις, με την ίδια αρίθμηση:

      1. Λες ‘’ Οπότε, μάλλον αυτά τα προβλήματα που αναλύονται είναι θέμα χρόνου να αντιμετωπιστούν’’ ΚΑΙ ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ. Έτσι και γίνεται.

      2. Ότι λες και γράφεις και πιστεύεις ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ και είναι και επικρατούσα άποψη σε στρατούς που ήδη έχουν μαζεμένη εμπειρία στα ΜΕΑ. Ότι είπαμε για τους απόστρατους (μία από τις προτάσεις που υπάρχουν), αναφέρεται στο ΣΗΜΕΡΑ, στα πρώτα στάδια, μια που το σύστημα – κακώς μεν αλλά αυτή ήταν η απόφαση – αποφάσισε να δώσει τα ΜΕΑ, σε συναδέλφους που – όπως έγραψα και κάπου – μπορεί να φοβούνται να ανέβουν σε αεροπλάνο. Σε αυτά τα πρώτα στάδια, που κανείς από αυτούς που ΔΙΟΙΚΟΥΝ σε τακτικό και επιχειρησιακό επίπεδο τα ΜΕΑ δεν έχουν ιδέα από αέρα, μπήκε η πρόταση έμπειρων πρώην ενεργών χειριστών. Όταν αποκτηθεί η εμπειρία και πλησιάσουμε στα επίπεδα των άλλων στρατών, μαζί σου με χίλια.

      3. Συμφωνώ και γω για την επιστημονική πραγματικότητα που μνημονεύεις. Κάνε υπομονή, γιατί κάποιο τουλάχιστον ποστ που ακολουθεί, θα προσθέσει ακόμη ένα θαυμαστικό σε όσα μπορεί να κάνει το ανθρώπινο μυαλό στον τομέα αυτό.

      Τέλος, να μη στενοχωριέσαι για την ‘’μακρηγορία’’ σου, λες σοβαρά και πολύτιμα πράγματα. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: