ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ;

Γράφτηκε σε διάφορα ιστολόγια, όπως το ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ και το  Fox2magazine,  ότι στο περιοδικό ΠΤΗΣΗ του Ιαν 2010

υπάρχει η πληροφορία :

Για εξέταση απόκτησης 20 ελικοπτέρων SA-330 Puma για την Αεροπορία Στρατού, κάνει λόγο το περιοδικό Πτήση.

Όπως επίσης :

εξετάζεται από τον ΕΣ η περίπτωση απόκτησης 20 μεταφορικών ελικοπτέρων SA 330 Puma από τη Γαλλία. Τα ελικόπτερα θα μπορούσαν να αποτελέσουν ενδιάμεση βοήθεια έως την παράδοση των 20 ελληνικών NH-90

Δεν ξέρω ποιες οι πηγές πληροφοριών του έγκυρου περιοδικού, μια που »κυκλοφορεί» εδώ και καιρό αυτό το σενάριο, αλλά πολύ το παιδεύουμε βρε αδέλφια !!!

Μου θυμίζει κάτι »ενδιάμεσες» λύσεις για BlackHawk κ.λπ !!

Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά και εμείς το »παιδεύουμε»’ όσο δεν πάει άλλο.

Τί εννοώ….

Η Γαλλική Αεροπορία Στρατού (Aviation légère de l’armée de Terre), διαθέτει σήμερα :

107 μεταφορικά και γενικής χρήσεως Ε/Π τύπου PUMA SA 330Η

τεχνικά χαρακτηριστικά μπορούμε να δούμε εδώ αλλά και εδώ

28 πολλαπλών χρήσεων Ε/Π τύπου AS 532 Cougar

τεχνικά χαρακτηριστικά μπορούμε να δούμε εδώ, και


8 Ε/Π Ειδικών αποστολών τύπου EC 725 Super Cougar Caracal

τεχνικά χαρακτηριστικά μπορούμε να δούμε εδώ

Αν αφήσουμε στην άκρη τους δύο τελευταίους τύπους ( AS 532 Cougar και EC 725 Super Cougar Caracal), μένει το SA 330H που στην ουσία είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του Γαλλικού Στρατού, με 2 κινητήρες Turbomeca IVC και συνθετικές πτέρυγες κυρίου στροφείου.

Η αυτονομία του είναι 2 ώρες (με 20 λεπτά καύσιμο ασφαλείας και η μεταφορική του ικανότητα 12-15 Οπλίτες.

Αν το δημοσίευμα βγεί αληθινό – να εξετάσουν τη περίπτωση αυτή (Puma ως ενδιάμεση λύση για τα ΝΗ-90), – νομίζω ότι θα πρέπει να εξετασθούν, πριν από τον έλεγχο της κατάστασης των προσφερόμενων ελικοπτέρων, άλλα πράγματα, περισσότερο σοβαρά και »επικίνδυνα», εάν και εφόσον  μπούμε στο »τρυπάκι» αυτής της λύσης…..

Τί έχουμε μπροστά μας ;

Το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη 15-17 Ε/Π ΝΗ-90, έτοιμα, μάλιστα ορισμένοι λένε τυλιγμένα στη ζελατίνα, που ναι, παρουσιάζουν ορισμένες παρεκλίσεις ως προς τις προδιαγραφές.

Πολύ ωραία.

Για να δούμε τώρα τις αποκλίσεις των προδιαγραφών.

Βάσει της σύμβασης που υπογράφηκε την 1η Αυγούστου 2003 η ευρωπαϊκή κοινοπραξία NH Industries θα παραδώσει 16 μεταφορικά και 4 ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων, έναντι ποσού 657,5 εκατ. Ευρώ, καθώς και 4 συλλογές μετατροπής των μεταφορικών σε ελικόπτερα διακομιδής τραυματιών (Medevac). Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η τροποποίηση της σύμβασης αφορά τεχνικές βελτιώσεις, που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο ελικόπτερο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και οι οποίες έχουν από κοινού συμφωνηθεί κατά τη διάρκεια των συναντήσεων εκπροσώπων της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας με τις αντίστοιχες επιτροπές παρακολούθησης της σύμβασης από πλευράς Υπουργείου. Μοναδική εκκρεμότητα παραμένει η άρση παρατηρήσεων στα παραχθέντα ελικόπτερα, τις οποίες έχει γνωστοποιήσει εδώ και πολύ καιρό η κατασκευάστρια κοινοπραξία μαζί με χρονοδιάγραμμα αποκατάστασής τους. Πρόκειται για παρατηρήσεις ήσσονος σημασίας που δεν επηρεάζουν την ασφάλεια πτήσης του ελικοπτέρου και οι οποίες αφορούν την πιστοποίηση του συστήματος αποπαγοποίησης των πτερύγων του κύριου και του ουραίου στροφείου, τη χρήση της πίσω ράμπας κατά τη διάρκεια της πτήσης και τέλος την έλλειψη κλείδας ασφαλείας στο σύστημα κρυπτασφάλισης του πομποδέκτη HF.

Η καθυστέρηση πιστοποίησης του συστήματος αποπαγοποίησης από τον αρμόδιο φορέα δεν σημαίνει πρακτικά και πολλά πράγματα, αφού οι καιρικές συνθήκες της χώρας μας δεν το καθιστούν απολύτως αναγκαίο (άλλωστε κανένα από τα υπάρχοντα ελικόπτερα του ΕΣ δεν διαθέτει αντίστοιχο σύστημα, περιλαμβανόμενων των υπό παραλαβή ΑΗ-64D Apache).

Σε ότι αφορά το θέμα της ράμπας, αυτή λειτουργεί κανονικά στο έδαφος, δεν επιτρέπεται όμως το άνοιγμα στον αέρα με σκοπό τη ρίψη αλεξιπτωτιστών, λόγω της διαπίστωσης ότι ο σχετικός σερβομηχανισμός ελέγχου (actuator) κάτω από ορισμένες συνθήκες δεν ασφαλίζει σωστά κατά το κλείσιμο (πρόκειται να αντικατασταθεί με κάποιον ισχυρότερο).

Τέλος το θέμα της έλλειψης συστήματος κρυπτασφάλισης δεν έχει καμία σχέση με την πτητική ικανότητα του ελικοπτέρου.

πηγή:  http://www.hellenicdefense.gr/eidiseis/e2007/e070424c.html

Κατά τη πολύ ταπεινή μου άποψη, αυτές οι αποκλίσεις (και μιλάω στο μέτρο που αυτές ισχύουν και δεν έχουμε και τίποτε άλλες), είναι μεν αποκλίσεις, που αν συνολολογηθούν και από τα δύο μέρη, είναι εύκολο να τα παραλάβουμε.

Διότι έχουμε και τις …..ουρές….

40 χειριστές και τεχνικοί έχουν ολοκληρώσει ήδη τον προβλεπόμενο κύκλο θεωρητικής εκπαιδεύσεως και πτήσης στον εξομοιωτή στις εγκαταστάσεις της κοινοπραξίας και αναμένουν τη συνέχιση της εκπαίδευσης σε ελληνικό έδαφος…..

πηγή:  http://www.hellenicdefense.gr/eidiseis/e2007/e070424c.html

Ένα λοιπόν, η εκπαίδευση και η αξιοποίηση του ιπτάμενου προσωπικού στα ΝΗ-90.

Δύο, η αξιοποίηση του τεχνικού προσωπικού που έχει εκπαιδευθεί στα ΝΗ-90.

Τρία, η γνωριμία με το νέο υλικό, όλων,  ιπτάμενου, τεχνικού προσωπικού αλλά και του προσωπικού των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των νέων Ε/Π (καύσιμα, ανταλλακτικά, ρεύμα ανεφοδιασμού τους NSN κ.λπ, κ.λπ,κ.λπ).

Τέσσερα, η συνύπαρξη, αλλά και η μετάπτωση από όσα ξέραμε μέχρι σήμερα (και μιλάω για τα απλά και καθημερινά, όπως τα κατορεύματα του νέου Ε/Π, τις διαστάσεις, τα καλά του και τις όποιες ιδιαιτερότητες θα έχει). Τούτο το θέμα, το τέσσερα, είναι λιγουλάκι »πονηρούτσικο», ενώ σου φαίνεται μακακία, έχει κάτι ουρές από πίσω του, άσε να πάνε…….

Πάμε τώρα στα Puma

Ποιά από τα 107 υπάρχοντα θα αποσύρουν οι Γάλλοι; όχι βέβαια τα πιο καινούρια.

Τί υποστήριξη και από που, θα υπάρχει για τα Ε/Π αυτά;

Για πόσο καιρό; όταν το ίδιο το γαλλικό κομάτι, θα τα αποσύρει για τα νέα του ΝΗ-90;

Ξανά – μανά εκπαίδευση, στο προσωπικό (ιπτάμενο και τεχνικό και υλικοπόλεμο…..) σε ένα δικινητήριο Ε/Π που θα τα έχουμε για πόσο….;

Ξέρουμε τι έχουν υποστεί από πλευράς διαβρώσεων, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλά από αυτά,έχουν πολεμήσει και στο Αφγανιστάν…..

Και καλά τα πήραμε, είμαι σίγουρος ότι θα ξεχάσουμε τα ΝΗ-90……

Για να μη το παιδεύω και πολύ…..

Νομίζω ότι αν δούμε τα\η περίπτωση των ΝΗ-90, μέσα από το πρίσμα το τεχνοκρατικό και όχι το λογικίστικο, που μπορεί και να έπαιξε ή να παίζει και άλλους….. ρόλους….., θα βρούμε μια λύση και θα βρεθούμε στην ευχάριστη  θέση να τα παραλάβουμε.

Όλες οι άλλες σκέψεις για »ενδιάμεση λύση» και τα ρέστα, έχουν γλυστερές επιφάνειες που στις άκρες τους έχουν ξυράφια….

Μπορούμε αν επικρατήσει – θα το ξαναπώ – τεχνοκρατική αντίληψη να ξεπεράσουμε τα όποια εμπόδια, χωρίς να χάσουμε ούτε  μία παράγραφο από τη σύμβαση, αλλά ούτε και χρόνο.

Γιατί έχουμε να κοιτάξουμε και άλλα, το ίδιο σοβαρά θέματα……..

Advertisements
Comments
6 Σχόλια to “ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΕΥΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ;”
  1. Ο/Η makis λέει:

    Εγω να ρωτησω κατι αλλο, αφου η ΠΑ εχει εμπειρια πανω στα super puma ,γιατι δεν το επελεγε απο την αρχη ο Ελληνικος στρατος?

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ makis

      Τα Puma, τα έχει αξιολογήσει ο Σ.Ξ, πίσω στα 2000, μαζί με το Mil 17 και το UH-60. Η Π.Α, πήρε αργότερα τα Puma. Τώρα στο γιατί δεν ξέρω να σου απαντήσω. Το σημέιωμα που σχολιάζεις, έχει να κάνει όχι με το γιατί δεν κάναμε εκείνο ή το άλλο κ.λπ, αλλά με το γιατί να πάμε στις »ενδιάμεσες» λύσεις και όχι μια και έξω, που νομίζω ότι μπορούμε, για να μη παλινδρομούμε. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι θα πάψουμε να διεκδικούμε όλα όσα προβλέπει η σύμβαση από τη ΝΗΙ, αλλά έχει την έννοια ότι για κάποια πράγματα, όπως έχουνε γραφτεί από το 2007, θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει ότι ακριβώς έχουνε κάνει οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, και οιΓάλλοι, σε ότι αφορά, τα πέρνω με τις παρατηρήσεις και σε βάζω κυρία εταιρεία να τα κάνεις και σε βάζω και πορόστιμο. Τώρα στο μέσον μιας σύμβασης (αυτής των ΝΗ-90), φαντάζεσαι να τρέχουμε για μια άλλη σύμβαση για την »ενδιάμεση» λύση; Δεν θα πάρουμε ποτέ ούτε τον έναν ούτε τον άλλο τύπο.
      Εξ άλλου μία από τις αρχές του πολέμου, που μαθαίνουμε στα σχολεία, είναι και η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΚΟΠΟ, εκεί νομίζω ότι πρέπει να εστιάσουμε τη προσοχή μας και τις προσπάθειές μας.
      Σε ευχαριστώ που μας διαβάζεις.

  2. Ο/Η Χριστινα λέει:

    Θα συμφωνησω κι εγω επανω σε αυτο το θεμα.
    Τα ελικοπτερα αυτα ειναι παλια,σιγουρα εχουν πολλες ωρες πτησεις,και πιστευω πως δεν ειναι καθολου λογικο να γινονται τετοιες σκεψεις.
    Εφοσον υπαρχει προσωπικο που εχει εκπαιδευτει για τα NH-90,ειναι παραλογο να εκπαιδευτουν για ελικοπτερα σιγουρα παλιοτερης τεχνολογιας,που θα πρεπει μετα εμεις με την σειρα μας να τα αποσυρουμε η να τα αναβαθμησουμε,και ακομα πιο παραλογο ειναι,να θελουμε σαν χωρα και σαν κρατος να παρουμε μεταχειρισμενα ελικοπτερα,ενω εχουμε ηδη καινουρια.
    Και το πιο παραλογο απο ολα ειναι οτι εν μεσω της οικονομικης κρισης,αποφασιζουν να σταματησουν τις παρελασεις των μιχανοκινητων οχηματων,για οικονομια,και απο την αλλη να θελουν να παρουν μεταχειρισμενα ελικοπτερα,ενω υπαρχουν καινουρια.
    Ελεος δηλαδη.

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ Χριστινα

      Σε ευχαριστώ Χριστίνα.
      Μακάρι να επικρατήσουν οι ήρεμες αλλά αποφασιστικές σκέψεις.
      Πρέπει κάποτε να σταματήσουμε να είμαστε ή μάλλον να δείχνουμε άλλη εικόνα από αυτήν που μας ανήκει.

  3. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΤΣΗΣ λέει:

    Θα συμφωνησω απολυτα μαζι σου αδελφε μου!
    Πρεπει καποια στιγμη να σταματησουν καποιοι κυριοι να μας πετουν τ’αποφαγια τους και να μας δωσουν το φρεσκο και καινουργιο «γευμα»μας να το απολαυσουμε!
    Εχει παρατραβηξει αυτη η ιστορια με το νεο υλικο τα τελευταια χρονια!
    Μια με τα APACHE, μια με τα NH90…καποια στιγμη πρεπει ολοι αυτοι οι ανευθυνο-υπευθυνοι να αναλαβουν τις υποχρεωσεις στους απεναντι στην ΑΣ και στις αναγκες της.
    Εγω ενα θα πω: ΦΕΡΤΕ ΤΑ Ε/Π ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ!!!

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΤΣΗΣ

      Είδες αγαπητέ Σπύρο πως το φέρνουν από δω, από κεί μέσα στη θολούρα να ρίξουν όλο το κόσμο. Όπως απάντησα και στον makis, η ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΟ ΣΚΟΠΟ, είναι η μόνη λύση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: