4ο ΤΕΑΣ (και η προιστορία του)

Εισαγωγή

DSC00457_tn_wm

IMG_9543_tn_wm

IMG_6151_B212_tn_wm

Είχαμε αναγγείλει πριν από καμμιά βδομάδα, ότι θα μιλούσαμε για το 4ο ΤΕΑΣ, μια που ο συνεργάτης μας ο Δημήτρης Σαμπάνης (χρόνια πολλά και για τον Πατέρα του που γιόρταζε στις 6 Αυγούστου, του Σωτήρος) είχε πάρει ήδη την έγκριση να επισκεφθεί την έδρα του 4ου ΤΕΑΣ και να »καλύψει» με την αγάπη του, το έργο των ανθρώπων της  Μονάδας.

Το υλικό είναι πολύ και ενδιαφέρον (πιάνει περίπου 4 σελίδες Α4 μόνο το κείμενο χωρίς τις φωτό), αλλά η δεοντολογία λέει ότι για να είμαστε δίκαιοι και σωστοί, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τις λεπτομέριες πίσω από την ημερομηνία συγκρότησης του 4ου ΤΕΑΣ.

Το »πίσω από την ημερομηνία» σημαίνει βέβαια να δούμε την ιστορία των ανθρώπων και των αεροπορικών μέσων που προϋπήρξαν της σημερινής Μονάδας.

Μερικά στοιχεία για το τι υπήρχε πριν από το 4ο ΤΕΑΣ, αν θυμάστε δώσαμε στο σημείωμά μας ΠΑΡΑΔΩΣΗ-ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ 2ου ΤΕΑΣ,  τα οποία σήμερα θα συμπληρώσουμε πολύ επιγραμματικά (την ιστορία είπαμε των μέσων και της Α.Σ, τη γράφουμε σε άλλο ιστολόγιο), έτσι σαν πρόλογο στο σημείωμα του Δημήτρη.


A_LA_ROTANTE_-_CH47C_01_aa

A_LA_ROTANTE_-_CH47C_02_aa

Την προϊστορία της απόκτησης ελικοπτέρων Σινούκ ήδη την έχουμε πει στις σελίδες της Ιστορίας μας στο αφιέρωμα για τον κ. Μπούρμπουλα

Έτσι ….

CH_47 C ES 905

Το 1981 αποκτήθηκαν 5 Ε/Π Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας (ΜΜΙ) EMB CH-47C, κατασκευής της εταιρείας Elicotteri Meridionali (θυγατρικής της Agusta)….

CH_47C

τα οποία συγκροτούν την Διμοιρία Ε/Π ΜΜΙ…

OLD 2 TEAS decall001

και εντάσσονται στη δύναμη του 2ου ΤΕΑΣ.

Το 1988 αποκτήθηκαν 4 επί πλέον Ε/Π  ΜΜΙ, από την Πολεμική Αεροπορία, ιδίου τύπου (EMB CH-47C), τα οποία εντάσσονται και αυτά στη δύναμη του 2ου ΤΕΑΣ.

__%5CPictures%5C4o_teas_big

Το 1998 η Διμοιρία ΜΜΙ του 2ου ΤΕΑΣ, ανασυγκροτείται σε 4ο ΤΕΑΣ, εντάσσοντας στη δύναμή της τα 9 Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας (ΜΜΙ) EMB CH-47C, κατασκευής της εταιρείας Elicotteri Meridionali.

Βέβαια ήδη από το 1991 είχε αρχίσει η αποστολή τους στην Boeing για την αναβάθμισή του σε μοντέλο D, με μεγαλύτερης εμβέλειας δεξαμενές καυσίμων.

Πριν τελειώσουμε την εισαγωγή θα σας παρουσιάσουμε ένα πολύ δυσεύρετο αλλά και ενδιαφέρον ντοκουμέντο,

E/Π ΜΜΙ ΕΜΒ CH-47C. Προσέγγιση για προσθαλάσσωση στη λίμ. Υλίκη.

E/Π ΜΜΙ ΕΜΒ CH-47C. Προσέγγιση για προσθαλάσσωση στη λίμ. Υλίκη.

Ε/Π ΕΜΒ CH-47 C. Προσθαλάσσωση στη λίμ. Υλίκη.

Ε/Π ΕΜΒ CH-47 C. Προσθαλάσσωση στη λίμ. Υλίκη.

get-attachment

με μερικές σκηνές απο τις απο-προσθαλασσώσεις των Ε/Π ΕΜΒ CH-47 C στη λίμνη Υλίκη, υλικό που μας προσφέρθηκε ευγενικότατα από τον παλιό μας συνάδελφο κ. Γιαννίκη.

Απολαύστε τις σκηνές που φαίνονται στο βίντεο, αφού το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας από τη διεύθυνση….

4 ο ΤΕΑΣ  Μέρος 1ο

updated 6-3-2015

Για κάποιες από τις σκηνές της εκπαίδευσης που αναφέρονται στις προσθαλασώσεις με το CH-47 C που θα δείτε στο παραπάνω βίντεο, αντιγράφουμε κάποιες από τις αναμνήσεις που σημείωσε στον τοίχο του στο fb ο φίλος κ. Nikos Georgopoulos: 

Πως ταράζονται τα λιμνάζοντα ύδατα όχι της Υλίκης αλλά της Μνήμης.

Το βίντεο αυτό το έψαχνα από πολύ παλιά, δυστυχώς αυτή η κασέτα μου που περιείχε κι άλλες δραστηριότητες της ΑΣ, είχε καταστραφεί διότι εκ λάθους χρησιμοποιήθηκε για εγγραφή άσχετου τηλεοπτικού προγράμματος.
Γνώριζα ότι αντίγραφο είχε ο Γιάννης Γιαννίκης και του είχα στείλει mail με την παράκληση να μου την στείλει για να το ψηφιοποιήσω και μου είχε απαντήσει ότι θα προσπαθήσει να την βρεί.
Σε πρόσφατη (24/2/2015 ) ανάρτηση του Στράτου Σωτηρίου ό Γιάννης έκανε σχόλιο και του έγραψα – υπενθύμισα :

Σχολιάσατε τη φωτογραφία του Στρατος Σωτηριου.
8:26 μ.μ.

Καλησπέρα Γιάννη πριν από χρόνια σου είχα ζητήσει αν έχεις την κασέτα με την εκπαίδευση με το Chinook στην λίμνη Υλίκη . Αυτή που εγώ είχα σβήστηκε διότι δυστυχώς από λάθος χρησιμοποιήθηκε σε άσχετη εγγραφή τηλεοπτικού προγράμματος.

Στις 24/2/2015 αργά το βράδυ ο Γιάννης ανεβάζει το βίντεο και μου στέλνει το παρακάτω μήνυμα.

25 Φεβρουαρίου 3:19 μ.μ.

Νίκο καλησπέρα. Το video που είναι στο κομμάτι που ανέβασα είσαι εσύ στα χειριστήρια με τον Γαβαθά σε πιάνω στον καθρέπτη το πρόσωπό σου εγώ τραβώ από πίσω σας. Δυστυχώς τα κομμάτια αυτά με τα ψηφιακοποίησε ο γιός του Θειακού από την κασέτα που χάλασε. Καλά που το προλάβαμε.

Από το βίντεο αυτό που ανέβασε ο φίλος  Γιάννης Γιαννίκης επέλεξα το τμήμα που αφορά στην εκπαίδευσή μου ( water operations ) στο CHINOOK εκείνη την ημέρα και θα κάνω μια μικρή αναφορά.
Το βίντεο αρχίζει με μια πτήση UH-1H της Ειδικής Διμοιρίας ( ΕΣ 684 ) με κυβερνήτη αν δεν κάνω λάθος τον Μανώλη Καβαλάκη , συγκυβερνήτης δεν θυμάμαι ποιος ήταν, μηχανικός ο Δημήτρης Κωνσταντίνου και στους επιβάτες διακρίνονται ό τότε Διοικητής και ο Γιώργος Παρίσης που εκτελούσε και χρέη φωτογράφου του Τάγματος .με σκοπό να αποτυπωθεί σε φίλμ το CHINOOK και να ενταχθεί στην ενημέρωση των δραστηριοτήτων του Τάγματος.
Εμείς με το CHINOOK ΕΣ 901 είχαμε προηγηθεί και όταν ήλθε το UH-1H μας βρήκε ήδη να έχουμε κάνει ήδη το μπάνιο μας ,συνεννοηθήκαμε μέσω FM και κάναμε μερικές βουτιές ακόμα . Σε κάποια φάση προσγειωθήκαμε και δεχθήκαμε και επισκέπτες από το UH-1H … με σκοπό να ληφθούν και εικόνες από το εσωτερικό του CHINOOK.
Όπως θα δείτε στο βίντεο αυτό που τώρα ανεβάζω, όσο και στο μεγαλύτερης διάρκειας που είχε ανεβάσει ο Γιάννης, η πτήση διακόπτεται ξαφνικά … στην δική μου κασέτα από όσο μου επιτρέπει η μνήμη να θυμάμαι υπήρχαν και άλλα πλάνα μέσα στην λίμνη και η κασέτα τελείωνε με την αναχώρησή μας για την επιστροφή στα Μέγαρα.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Γιάννη Γιαννίκη που ανέβασε το βίντεο και μου έδωσε την ευκαιρία να εντάξω στο αρχείο μου το τμήμα που με αφορά.
Είχα δεν είχα πάλι τάραξα τα νερά …. όχι πια της Υλίκης … αλλά της μνήμης μου.

Το βίντεο για το οποίο μιλά ο κ. Γεωργόπουλος είναι το παρακάτω:

Το βίντεο του κ. Γιαννίκη, από το οποίο πήρε τα αποσπάσματα ο κ. Γεωργόπουλος, είναι το παρακάτω:

Εδώ θα έλεγα τελειώνει η μικρή εισαγωγή για την »προϊστορία» του 4ου ΤΕΑΣ.

Ας δούμε τώρα τι έχει να μας πεί ο Δημήτρης Σαμπάνης………..

Γράφει ο Δημήτρης Σαμπάνης

4ο ΤΕΑΣ

4 TEAS flying machines001ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ 23ης ΙΟΥΛΙΟΥ 2009

 

Κάθε φορά που προγραμματίζω επίσκεψη σε κάποια Μονάδα της Αεροπορίας Στρατού αγχώνομαι λίγο. Σκέφτομαι ότι σε επίπεδο Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού θα βάλω κάποιους να τρέχουν, για να έχω εγώ την άδεια να επισκεφθώ και να κάνω αυτό που αγαπάω, ενώ έχουν τόσο σημαντική δουλειά να κάνουν από το να τρέχουν για μένα. Και επειδή έχω βρει την αμέριστη συμπαράσταση όλης της ιεραρχίας, θα ήθελα να ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά τον Διευθυντή της ΔΑΣ/ΓΕΣ ,Υποστράτηγο Δραμουντάνη Ζαχαρία και όλο το Επιτελείο του, για την θετική κατάληξη των αιτημάτων μου.

Με αυτά που σκέφτομαι και θέλω να κάνω «με», «και» για την Αεροπορία Στρατού, μάλλον ένα πάσο μου χρειάζεται…

Έτσι λοιπόν μετά από αίτησή μου στις 16 Ιουνίου 2009 και αποδοχή του συγκεκριμένου αιτήματος στις 23 Ιουνίου του ίδιου έτους, καθορίστηκε η ημερομηνία επίσκεψής μου στο 4ο ΤΕΑΣ, για τις 23 Ιουλίου το απόγευμα. Σε επικοινωνία με τη Διοίκηση του Τάγματος είχα την πληροφορία ότι η έναρξη πτήσεων με το τελευταίο φως ήταν προγραμματισμένη για τις 21:15 της συγκεκριμένης ημέρας.

Κάθε μέρα που περνούσε και με έφερνε πιο κοντά στην πραγματοποίηση της επίσκεψής μου, στο μυαλό μου στριφογυρίζανε πολλά πράγματα. Τι ώρα πρέπει να ξεκινήσω από τη δουλειά μου για να φτάσω εγκαίρως, ποιους θα δω, με ποιους θα μιλήσω, πώς θα είναι ο καιρός, τι δραστηριότητες θα υπάρχουν, τι φωτογραφίες θα τραβήξω και πολλά άλλα.

DSC00869_tn_wma

Έφτασε λοιπόν η 23η Ιουλίου 2009. Συγχρονισμός ρολογιών και υπενθύμιση στο κινητό, της ώρας αναχώρησης από τη δουλειά, για να μην ξεχαστούμε κιόλας. Έφτασα στο χώρο του αεροδρομίου γύρω στις έξι το απόγευμα. Ο χώρος είχε γεμίσει από καπνό που προερχόταν από πυρκαγιά στην περιοχή Θηβών και που ο αέρας έφερνε προς την πλευρά μας. Στην Κεντρική Πύλη του αεροδρομίου με περίμεναν. «Είσαστε ο φωτογράφος;» με ρώτησαν. «Πάνω απ’ όλα είμαι φίλος και ίσως και κάτι παραπάνω, της Αεροπορίας Στρατού και αυτό με κάνει να είμαι … και φωτογράφος» τους απήντησα.

Το Διοικητήριο του 4ου ΤΕΑΣ.

Το Διοικητήριο του 4ου ΤΕΑΣ.

Με τη συνοδεία κάποιου αξιωματικού έφτασα στο χώρο του 4ου ΤΕΑΣ.

Μου έκανε ευχάριστη αίσθηση που ο κόσμος της Α.Σ δεν λησμονά…

__%5CPictures%5CActivities%5Csinodos

Το Διοικητήριο τα εστιατόρια και οι θάλαμοι οπλιτών καθώς και το Διοικητήριο του 2ου ΤΥΑΔ, βρίσκονται γύρω-γύρω από την..

IMG_9549_tna

Με υποδέχθηκαν οι αξιωματικοί που ήταν υπηρεσία. Περιμένοντας δε τα πληρώματα που θα έπαιρναν μέρος στις νυχτερινές δραστηριότητες καθώς και τον Διοικητή της Μονάδας Ανχη (ΑΣ) Κ.Γ., έμεινα και συζήτησα με το πλήρωμα επιφυλακής.

DSC00299_tna

Όταν έφθασε ο Διοικητής, με τον οποίον γνωριζόμαστε ήδη, με συνόδευσε μέχρι το γραφείο του όπου θα είχαμε την ευκαιρία, για τον λίγο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας, να συζητήσουμε διάφορα….

…Και για μένα τα διάφορα αυτά ήταν πάνω απ’ όλα, και αρχικά, η ιστορία του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού.

και ….αρχίζουμε τη συζήτηση με τον Διοικητή της Μονάδας…

Σχηματισμός 2 CH-47 D στη παρέλαση της 25 Μαρ  2008

Σχηματισμός 2 CH-47 D στη παρέλαση της 25 Μαρ 2008

Η ιστορία του 4ου ΤΕΑΣ ποια είναι;

Ιδρύθηκε το 1998, Ιανουάριος του 1998. Στην αρχή συγκατοίκησε με το 2ο ΤΕΑΣ στον ίδιο χώρο, στο Διοικητήριο του 2ου ΤΕΑΣ, ήταν ένα κομμάτι του 2ου ΤΕΑΣ. Στη συνέχεια και σιγά σιγά άρχισε να τοποθετείται προσωπικό, να μεγαλώνει, έφυγε ο πρώτος Διοικητής από το 2ο ΤΕΑΣ…

Στο βάθος διακρίνεται το υπόστεγο συντήρησης AVUM του 4ου ΤΕΑΣ

Στο βάθος διακρίνεται το υπόστεγο συντήρησης AVUM του 4ου ΤΕΑΣ

….και ήρθε πλέον στο υπόστεγο συντήρησης κάτω, και εκεί έστησε κατά κάποιο τρόπο το διοικητήριο, το καινούργιο, του 4ου ΤΕΑΣ. Σιγά σιγά άρχισε να συμπληρώνεται με προσωπικό.

Το ΕΣ 912 CH-47 SD τον Ιούλιο του 2001 στο Α/Δ Μεγάρων κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής ένταξης των 7 νέων Ε/Π ιδίου τύπου.

Το ΕΣ 912 CH-47 SD τον Ιούλιο του 2001 στο Α/Δ Μεγάρων κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής ένταξης των 7 νέων Ε/Π ιδίου τύπου.

Αυτό έγινε από το 1998 μέχρι το 2001 που άρχισε η παραλαβή των επτά νέων ελικοπτέρων.

Τότε έγινε μια έκρηξη και από πλευράς προσωπικού και από πλευράς υλικού γενικά. Γιατί έφτασαν τα νέα ελικόπτερα, ήρθαν μαζί τους και τα νέα υλικά υποστήριξης και πλέον το προσωπικό έφτασε στα σημερινά επίπεδα. Πλέον από μια Διμοιρία που ήταν στο 2ο ΤΕΑΣ, έγινε  ένα κανονικό Τάγμα, αυτό που δίνει και το μεγαλύτερο έργο στην Αεροπορία Στρατού. Στη συνέχεια άρχισαν να κατασκευάζονται οι εγκαταστάσεις, το Διοικητήριο που είμαστε τώρα, το κτίριο των Υπομονάδων και τελευταίο από πλευράς εγκατάστασης της Μονάδας έγινε το κτίριο των εστιατορίων-μαγειρείων.

DSC00344_tn

Τμήμα των θέσεων στάθμευσης των Ε/Π CH-47 D.

Και έτσι συμπληρώθηκε και αυτός ο χώρος εδώ, η νότια πλευρά του στρατοπέδου και οι εγκαταστάσεις υποδομής του 4ου ΤΕΑΣ.

CH W BAMBI BUCKET

Και βέβαια η πτητική δραστηριότητα ανέβηκε κατακόρυφα και με τη συμμετοχή στη δασοπυρόσβεση που είχε ξεκινήσει από την εποχή του 2ου ΤΕΑΣ, αλλά και με διάφορες άλλες πτήσεις οι οποίες έφτασαν στο ζενίθ περί το 2004

ΕΣ 915. Στο Στρατηγείο της KFOR, για μετακινήσεις παρατηρητών.

ΕΣ 915. Στο Στρατηγείο της KFOR, για μετακινήσεις παρατηρητών.

Το σήμα του Λόχου Αεροπορίας Στρατού της επιχείρησης ALTHEA.

Το σήμα του Λόχου Αεροπορίας Στρατού της επιχείρησης ALTHEA.

ALTHEA. Γενική Άποψη του χώρου του Λόχου ΑΣ.

ALTHEA. Γενική Άποψη του χώρου του Λόχου ΑΣ.

και με αποστολές και εκτός συνόρων.

Βέβαια μετά το ατύχημα άλλαξαν κάποια δεδομένα, υπήρξε ένα μούδιασμα, ένας περιορισμός των δραστηριοτήτων, αλλά τώρα αυτό έχει ξεπεραστεί και τα πράγματα είναι όπως παλιά.

Ήταν ψυχολογικό το θέμα περισσότερο;

Ενδεχομένως υπήρξε ένα ψυχολογικό πρόβλημα για κάποιους λίγους ανθρώπους εκείνη την εποχή.

Έτυχε  μια συγκυρία εκείνης της εποχής και είχε μαζευτεί σ’ αυτό το Τάγμα η elite του προσωπικού όπως είχε γίνει το 1995 με τα Απάτσι. Ήταν μια »υπερσυγκέντρωση» χειριστών, διότι προέκυψε η ανάγκη επάνδρωσης των επτά νέων ελικοπτέρων και ξαφνικά υπήρξαν ανάγκες πολλές για χειριστές. Πήγαν αυτοί που εκείνη την δεδομένη στιγμή ήταν οι καλύτεροι, «ελεύθεροι» θα έλεγα, που δεν ήταν σε κάποιο άλλο ειδικό μέσο.  Γι’ αυτό έτυχε και η επάνδρωση του αυτή τη χρονική περίοδο δηλαδή από το 2001 και σχεδόν μέχρι σήμερα που πλέον έχουν φύγει οι περισσότεροι από αυτούς, να έχει μαζέψει το καλύτερο προσωπικό που υπήρχε. Ήταν επιλεγμένο.

Πώς είναι η οργάνωση του Τάγματος;

Ουσιαστικά είναι δύο πτητικοί Λόχοι με τα Chinook μοιρασμένα σε αυτούς. Υπάρχει ο Λόχος Διοικήσεως που υποστηρίζει από πλευράς διοικητικής μέριμνας όλη τη λειτουργία του Τάγματος

DSC00392_C12_tn

IMG_6101_tn_wm

και υπάρχει και ο Λόχος Γενικών Αποστολών, στον οποίον ανήκουν το αεροπλάνο και το Ε/Π VIP καθώς και τα αεροφωτογραφικά αεροπλάνα. Όταν ολοληρωθεί η αναδιοργάνωση της Αεροπορίας Στρατού και αυτή του  4ο ΤΕΑΣ, ο Λόχος αυτός θα φύγει και θα πάει στο 2ο ΤΕΑΣ. Θα είναι οργανικός λόχος του 2ου ΤΕΑΣ.

Εγώ φανταζόμουν με τη λογική μου ότι θα μοιράζονταν τα πτητικά μέσα για λιγότερη καταπόνηση και μεγαλύτερη κάλυψη.

Αυτό δεν γίνεται γιατί είναι λιγάκι δύσκολο και είναι θέμα ότι θα σπάσει η γραμμή συντήρησης στα δύο. Αυτό δεν βολεύει.

Η Μονάδα είναι επανδρωμένη με προσωπικό από όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας και όπου και αν μετασταθμεύσει, αν χρειαστεί, δεν θα επηρεάσει ούτε τις επιχειρησιακές ανάγκες βέβαια αλλά ούτε και τις προσωπικές των υπηρετούντων σε αυτή.

Οι αποστολές ποιες είναι του Τάγματος γενικά; Μεταφορές ή και εξειδικευμένο αντικείμενο;

Το Τάγμα υποστηρίζει τη μεταφορά ενισχύσεων γενικά. Βασικά με τη μεγάλη μεταφορική ικανότητα που έχουν τα Chinook, σε συνδυασμό επίσης με τη μεγάλη αυτονομία που έχουν, γιατί κανένα άλλο αεροπορικό μέσο δεν έχει την αυτονομία που έχουμε εμείς, γιατί τα long range είναι απίστευτα για τον ελληνικό χώρο. Το ελικόπτερο αυτό είναι ότι το καλύτερο για τον ελληνικό χώρο, τελικά. Και κατά την άποψή μου είναι και καλύτερο από τα μέσης μεταφορικής ικανότητας δηλαδή τα πιο μικρά ελικόπτερα γιατί για μένα είναι μεγάλης μεταφορικής ικανότητας ελικόπτερο.

Στο Αφγανιστάν αντικαθιστούν τις αποστολές των Blackhawk με Chinook για πολλούς και διάφορους λόγους.

(Σημ Δ. Σαμπάνη: Το θέμα το καλύψαμε στο σημείωμα ΤΟ CHINOOK ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ BLACKHAWK)

Έχει, λόγω σχεδίασης, πάρα πολύ μεγάλες δυνατότητες και απλώς δεν επηρεάζεται από τους ανέμους και από πλευράς κέντρου βάρους, έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη σχεδίαση, η πλατφόρμα. Γι’ αυτό και την εξελίσσουν συνέχεια και γι’ αυτό δεν είναι εύκολο να βγάλουν κάτι το οποίο είναι φανερά καλύτερο. Απλά θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αυτό το tandem στροφείων όπως βγήκε και από πλευράς κέντρου βάρους ότι δεν επηρεάζεται και από πλευράς αναταράξεων, στροφείων, πλαγιότητας ανέμου κ.τ.λ, έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα. Και βέβαια αυτό με τις δεξαμενές που έχει πάνω είναι για τον ελλαδικό χώρο ότι πρέπει γιατί έχουμε εμβέλεια από εδώ να φθάσουμε παντού. Kαι να γυρίσουμε πίσω χωρίς ανεφοδιασμό, το πιο σημαντικό απ’ όλα. Έτσι λοιπόν μεταφέρουμε ενισχύσεις παντού και κάθε είδους εφόδια και βέβαια παρέχουμε ενίσχυση και σε όλες τις άλλες Μονάδες της Αεροπορίας Στρατού, για να επιτελέσουν το δικό τους έργο. Αυτή είναι η κύρια αποστολή μας αλλά έχουμε και τα λοιπά μέσα των γενικών αποστολών, μπορούμε να εκτελέσουμε αεροφωτογραφήσεις και άλλες μεταφορές. Έχουμε τα μοσχεύματα, που συμμετέχουμε ακόμα στη μεταφορά μοσχευμάτων, και μετακινήσεις VIP αλλά κυρίως τα δύο αεροσκάφη αγοράστηκαν για αεροφωτογράφηση, είναι αεροφωτογραφικά και αυτή τη δουλειά κάνουν.

Παλιά τα Aerocommander ανήκαν στη Γεωγραφική Υπηρεσία. Έτσι είναι και τώρα;

Όχι, δεν ανήκουν στην Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού. Απλά χρησιμοποιούνται έπ’ ωφελεία της.

Το είδος των εκπαιδεύσεων που γίνεται; Έχω δει π.χ. στην ιστοσελίδα του ΓΕΣ άφεση λέμβου μέρα και νύχτα. Ή μεταφορά εξωτερικών φορτίων ενός ή δύο σημείων.

Εκτελούμε όλη αυτή την γκάμα των εκπαιδεύσεων, εκτελούμε ότι προβλέπεται από τους κανονισμούς. Ότι εκτελεί ο αμερικανικός στρατός από το τεχνικό εγχειρίδιο πτήσεως Chinook εκτελούμε όλες αυτές τις αποστολές.

CIMG0863

Αυτό περιλαμβάνει εκτός από τις μεταφορές εσωτερικών φορτίων,

DSC00493πτήση νύχτας, ΔΝΟ,

Α/Δ Μεγάρων circa 1991-95. Τα εκσυγρονισμένα C  σε D, σε εκπαίδευση άρσης εξ. φορτίων τριών σημείων.

Α/Δ Μεγάρων circa 1991-95. Τα εκσυγχρονισμένα C σε D, σε εκπαίδευση άρσης εξ. φορτίων τριών σημείων.

Από την ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ 2006. Μεταφορά δύο πυροβόλων PACK

Από την ΤΑΜΣ ΣΑΡΙΣΑ 2006. Μεταφορά δύο πυροβόλων PACK

βολές, μεταφορά εξωτερικών φορτίων όλων των ειδών που προβλέπονται είτε μονής αγκίστρωσης είτε διπλής αγκίστρωσης τα φορτία tandem, κάνουμε ρίψεις αλεξιπτωτιστών ελευθέρας ή στατικού ιμάντα ….

n1020769373_30113645_1059

και βέβαια ρίψη  λέμβου όπου έχω εκπαιδευτεί και εγώ. Την πρώτη φορά που έγινε επειδή ήμουνα εκτός χειριστηρίων, την παρακολούθησα και εγώ με τους υπόλοιπους στο χώρο διεξαγωγής. Τώρα έχουμε ικανό αριθμό πληρωμάτων που το έχει κάνει και είναι σε ετοιμότητα για να το ξανακάνει. Και βέβαια οι πτήσεις με ΔΝΟ. Εκεί ρίχνουμε μεγάλο βάρος, είμαστε οι μοναδικοί που έχουμε όλα τα πληρώματα διαθέσιμα σε ΔΝΟ, γίνεται ένας αγώνας για να τους κρατήσουμε γιατί είναι θέμα διαθεσιμότητας επειδή το προσωπικό πάει και έρχεται, αλλά είναι όλοι εκπαιδευμένοι. Και είναι όλοι διαθέσιμοι πλην ελαχίστων αυτή τη στιγμή γιατί έχουμε εκπαίδευση νέου προσωπικού, αλλά είμαστε εκατό τοις εκατό έτοιμοι.

Σε επίπεδο κοινωνικού έργου που συμμετέχουμε;

Σε επίπεδο κοινωνικού έργου στο παρελθόν συμμετείχαμε σε πάρα παρά πολλά πράγματα. Αφειδώς θα έλεγα.  Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι ήταν και οι αεροδιακομηδές. Τώρα λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας τα έχουμε περιορίσει κάπως αλλά συμμετέχουμε σε διάφορες αποστολές που τυχαίνουν όπως τα δύο τελευταία χρόνια που πηγαίναμε στην Αντίμηλο ζωοτροφές. Στο παρελθόν έχουμε ρίξει πάλι ζωοτροφές μετά από θεομηνίες. Το 2001 στην Κρήτη και για μία βδομάδα ρίχναμε συνέχεια ζωοτροφές, δεν αφήσαμε βουνό για βουνό. Τώρα θα πάμε να μεταφέρουμε ως εξωτερικό φορτίο ένα ελικόπτερο που έχει πέσει στον Όλυμπο, ελικόπτερο ενός ιδιώτη ο οποίος με την εθνική ομάδα διάσωσης προσπαθούσε να κάνει μια διάσωση και κατέπεσε. Είναι ένα μικρό ελικόπτερο Robinson R44. Και θα πάμε να το μεταφέρουμε επειδή έχει μείνει στην πλαγιά πάνω. Ξεχειμώνιασε εκεί βέβαια αλλά τώρα θα το κατεβάσουμε σαν εξωτερικό φορτίο να μπορέσει να πάει να το επισκευάσει ο άνθρωπος. (σημ. Army Aviator: Το θέμα το έχουμε καλύψει στο σημείωμα Μια καλή ευκαιρία…).

Είχατε μεταφέρει τότε και τα Agusta 109 που είχαν πέσει;

Κάποια συντρίμμια είχαμε μεταφέρει και τις σορούς στο δυστύχημα της Ανάφης. Και βέβαια έχουμε και τη μεταφορά δασoπυροσβεστών όπου πέρυσι κάναμε αρκετές αποστολές, από Θεσσαλονίκη, Άραξο και Άκτιο. Φέτος δεν έχουμε ακόμη εκτελέσει κάποια τέτοια αποστολή.

Ευτυχώς που δεν συνεχίστηκε το σύστημα με τον κάδο.

Ναι, ο κάδος κόπηκε. Βέβαια το ελικόπτερο αυτό μπορεί να κάνει κάδο, αλλά «άλλο το μπορεί» όμως και «άλλο το πρέπει». Είναι οι ώρες, είναι η συντήρηση. Ο κάδος είναι ένα πάρεργο. Δεν τα αγοράσαμε γι’ αυτό. Και βέβαια το πληρώνεις και στη συντήρηση, ανάλογα. Γιατί πληρώθηκε ο κάδος. Από πλευράς κινητήρων, γιατί η θάλασσα κάνει ζημιά.

Δυό λόγια για τα C-12;

C12APR10

Τα C-12 έχουν μεγάλες πτητικές ικανότητες.

IMG_6777_tn_wma

Με τα όργανα και εξοπλισμό που διαθέτουν μπορούν να εκτελέσουν πτήσεις IFR σε παγκόσμια κλίμακα.

Δυστυχώς ο χρόνος είναι αμείλικτος.

img1513ov8

Μας ειδοποιούν ότι όλα τα πληρώματα βρίσκονται στην αίθουσα briefing. Ο Διοικητής με προσκαλεί να παρακολουθήσω το briefing. Μπαίνω και κάθομαι σε μια γωνιά και είμαι με τα μάτια και τα αυτιά σε ετοιμότητα.

Ο υπεύθυνος επιχειρήσεων εξηγεί στα πληρώματα την αποστολή της συγκεκριμένης μέρας. Είναι νέοι εκπαιδευόμενοι χειριστές και θα πετάξουν με τη χρήση ΔΝΟ με απώτερο σκοπό την εξοικείωση σε πτήση σχηματισμού. Ο έχων το γενικό πρόσταγμα και με τη βοήθεια πλέον της πληροφορικής, παρουσιάζει σε όλους τους παρευρισκόμενους όλες τις παραμέτρους της βραδιάς.

Πτητικά μέσα, πληρώματα, σκέλη πτήσεις, συχνότητες, εναλλακτικά αεροδρόμια, σημεία ιδιαίτερης προσοχής, αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων και τελειώνει με ερωτήσεις σε επίπεδο ασφάλειας πτήσεων προς τους μαθητές. Οι πιο έμπειροι συμπληρώνουν με παρατηρήσεις για τα συγκεκριμένα σκέλη της διαδρομής ώστε να γίνουν κτήμα και των νεότερων χειριστών, των εκπαιδευομένων.

DSC00324 a_tn

Ερωτήσεις δεν υπάρχουν, φεύγουμε για την πίστα λοιπόν. Βγαίνοντας από το κτίριο του διοικητηρίου οι φωτογραφικές μηχανές είναι σε ετοιμότητα.

DSC00332_tn

Στην πίστα όλα έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν, από τη στιγμή που έφτασα.

DSC00333_tn

Οι μηχανικοί κάνουν τους προβλεπόμενους ελέγχους και προετοιμάζουν τα ελικόπτερα για τη νυχτερινή τους έξοδο. Σαν μη επαγγελματίες δημοσιογράφοι ή φωτορεπόρτερ, αυτό που θα δείτε σαν εικόνες είναι αυτό το έργο που συντελείται και επαναλαμβάνεται σε καθημερινή βάση όλα αυτά τα χρόνια στη συγκεκριμένη μονάδα όπως και κάτι ανάλογο γίνεται στις υπόλοιπες Μονάδες, ώστε να διατηρείται αυτό το αξιόμαχο και αποτελεσματικό του συνόλου της Αεροπορίας Στρατού.

DSC00335_tn

Πολλές φορές τα αντίστοιχα περιοδικά αεροπορικού και αμυντικού ενδιαφέροντος προκειμένου να εντυπωσιάσουν, «σκηνοθετούν» κάποια πράγματα. Εδώ, τίποτα. Είμαστε μέλη της μεγάλης αυτής οικογένειας της Αεροπορίας Στρατού και ως εκ τούτου τα πράγματα γίνονται και εξελίσσονται σαν να μην υπήρχε κάποιος τρίτος παράγοντας.

DSC00457_tn

Ο επαγγελματισμός, η μεθοδικότητα, η γνώση του αντικειμένου, η αγάπη γι’ αυτό το αντικείμενο λειτουργούν σαν τα γρανάζια ενός καλοκουρδισμένου  ρολογιού. Και αυτό είναι που δίνει την αποτελεσματικότητα, την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη που έχουμε εμείς οι πολίτες προς όλα τα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού και στα αεροπορικά μέσα που υπηρετούν.

DSC00487_tn

Διαπίστωσα από κοντά την ισχύ του συγκεκριμένου ελικοπτέρου, σε όλες τις φάσεις της προετοιμασίας για πτήση, πράγμα το οποίο με δυσκόλεψε και στη λήψη των φωτογραφιών που επιθυμούσα. Κάτω από δύσκολες συνθήκες όπως είναι ο ελάχιστα ή καθόλου φωτισμός, οι κραδασμοί και ταλαντώσεις εξαιτίας του κατωρεύματος των ελικοπτέρων, προσπάθησα μέσα από το φακό να αποδώσω το έργο αυτών των ανθρώπων στους οποίους εμπιστευόμαστε την άμυνα και το μέλλον της πατρίδας μας.

Όνειρό μου είναι να μπορέσω να τους ακολουθήσω έστω και για λίγο σε μια τέτοια αποστολή για να καταγράψω αυτό που τόσο πολύ αγαπάμε αλλά δεν μπορούμε πάντα να το πραγματοποιήσουμε, την πτήση.

Τελειώνοντας και θέλοντας να τους ευχαριστήσω για την υποδοχή, την φιλοξενία, και τις διευκολύνσεις που μου παρείχαν, εύχομαι σε όλο το προσωπικό του Τάγματος υγεία και ασφαλείς προσγειώσεις.

Μα η επίσκεψη δεν τελείωσε εδώ… Θα επιστρέψω σύντομα για τη λήψη συμπληρωματικών φωτογραφιών και βίντεο αλλά και για να παραλάβω το υλικό που μου έχουν υποσχεθεί από όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων έτσι όπως μου το περιέγραψε ο Διοικητής Ανχης (ΑΣ) Κ.Γ. και που πολύ θα επιθυμούσα να είμαι παρών σε κάποιες από αυτές. Το μέλλον θα δείξει…

Δημήτρης Σαμπάνης

5-8-2009

ΥΓ

Και επειδή η τρέλα δεν πάει στα βουνά και από αυτή έχουμε μπόλικη, για την συγκεκριμένη επίσκεψη αγοράσθηκε και πρωτοφορέθηκε το παρακάτω μπλουζάκι με τις ενδείξεις

S8003352_aΕσωτερικές

S8003353_a

Εξωτερικές

Περαστικά μας !

Advertisements
Comments
One Response to “4ο ΤΕΑΣ (και η προιστορία του)”
  1. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Δημητρη Σαμπανη.

    Μπραβο Δημητρη για την ωραια και καλοσχεδιασμενη δουλεια που εκανες. Αλλα……. περιμενα να «τρυπωσεις» καπου και να δουμε και αλλα εκ των εσω. Αυτα δεν ειναι Απατσι. Μεγαλα ειναι, καποια τρυπα θα υπηρχε…….
    Και παλι μπραβο εστω και απο την πιστα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: