Computer based, control systems for fixed and rotary wing aircrafts.

Είναι γεγονός  ότι  οι υπολογιστές έχουν μπει και στη ζωή μας αλλά και στα αεροπορικά μέσα που ήδη πετάμε, αλλά και (πιστεύω) σε λίγο καιρό θα αρχίσουμε να πετάμε (αναφέρομαι και στα Deltas αλλά και στα NH-90).

Ήδη έχουμε εμπειρία για τα καλά και τα κακά της αυτοματοποίησης και της »εισβολής» των υπολογιστών, γενικά  στη ζωή μας…. , εξάλλου, ο Στέφανος από το Zoo city, έχει γράψει ένα σωρό για το θέμα αυτό το …οτομέισον και τα γκλας κόκπτιτ  (ουάου…).

Σήμερα θα ανεβάσουμε, ένα βιντεοκλίπ, πάλι από το DISCOVERY CHANNEL, από την σειρά Survival Month, της ενότητας Destrοyed in Seconds, που δείχνει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του αεροσκάφους SAAB JAS 39 Gripen, στις οποίες ο υπολογιστής που συντόνιζε τα συστήματα του αεροσκάφους, λίγο πριν την προσγείωση κοινώς τα »φτύνει» και το αεροσκάφος σκάει στο διάδρομο προσγείωσης.

Ακόμη ένα δείγμα δουλειάς επεξεργασίας οπτικού υλικού, του Κωνσταντίνου Θειακού, σε συνεργασία με τον Δημήτρη Σαμπάνη.


Το βιντεάκι, διάρκειας 3 λεπτών και 27 δεύτερων.

Μπορούμε επίσης να το δούμε στο κανάλι μας….

http://www.youtube.com/jhon11jhon

Για όσους τώρα θέλουν, το παραπάνω οπτικοακουστικό υλικό που είναι ανεβασμένο στο youtube, να το έχουν σε πολύ μεγαλύτερη ανάλυση και ευκρίνεια, δηλαδή σε πολύ καλύτερη ποιότητα, μπορούν να κατεβάσουν σε zip το υλικό από την διεύθυνση

http://www.theiakos.com/Armyaviation/SAABJAS39Gripen.zip

Κατεβάστε το.

Ας το δουμε κατά προτεραιότητα, όλοι μας και ας δούμε πως θα »δαμάσουμε» τα νέα »ήθη » που – έχουν μπει βέβαια -, αλλά θα μπουν σε λίγο και πιο δυναμικά….

ΥΓ

Σας ευχαριστώ Δημήτρη και Κωνσταντίνε !!

Comments
13 Σχόλια to “Computer based, control systems for fixed and rotary wing aircrafts.”
  1. Ο/Η AA λέει:

    Ευχαριστώ για το link. Η φωτογραφία μέσα απο το προστατευτικό του tail rotor είναι φανταστική.

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ AA

      Για αυτό είμαστε εδώ….
      Ναι φανταστική, ο Μπαμπασάκης (μας έχει φύγει ο άνθρωπος), ήταν »μανούλα» για τέτοια και πολύ οργανωτικός, από ότι διαπίστωσε ο Δημήτρης Σαμπάνης που δανίστηκε το αρχείο του.

  2. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στεφανος Ατσαλος

    Tόχουμε ξαναδεί Στέφανε το έργο….να συμπίπτουμε..!!
    Έτοιμο τόχω το ποστ…..

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ AA

    Για την εικόνα του ιστολογίου, δες https://armyaviation.wordpress.com/%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%B1-%CF%80%CE%B2-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82-2/

    Τα λέει όλα.
    Δίκαιο έχεις για το Bell-47 και για τοινδιάνικο παρατσούκλι…Sioux.
    Κάποιες διευκρινήσεις τώρα.
    Η εταιρεία το λέει Bell-47, και έτσι το πουλούσε στην πολιτική του έκδοση.
    Αλλά συνήθως ο καλλίτερος πελάτης των εταιρειών είναι ο Αμερικανικός Στρατός, ο οποίος και το πρωτοπαρήγγειλε (προδιαγραφές κ.λ.π).
    Ο Αμερικανικός όμως στρατός, έχει κατορθώσει (καλός πελάτης γαρ), εφόσον δεν αγοράζει off the self, Ε/Π, να απαιτεί από τις εταιρείες, δικά του ονοματα και τύπους.
    Έτσι το Ε/Π που βλέπεις ειναι OH-13 H Sioux.

  4. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Καλη σας μερα.

    Δειτε και ενα βιντεο για την επομενη γενια της εναεριας κυκλοφοριας. Προετοιμαστε τα ……..εγγονια σας.

    From Gate to Gate.

    http://www.faa.gov/about/initiatives/nextgen/nextgenvideos/

  5. Ο/Η ΑΑ λέει:

    Έχεις δίκιο ArmyAviator. Δεν είναι ορατό απο την αρχή της συντριβής (στους κινητήρες αναφέρομαι) και ίσως γι’ αυτό κάνει και τη δεύτερη απόπειρα να «σηκωθεί». Ίσως να προσπάθησε για go around αλλά τον άφησε :-/

    «τέτοιου είδους (βάρους) αεροσκάφη, δεν έχει και τόσο μεγάλη επίδραση.»
    Προφανώς, δεν τον αναποδογύρισε ο αέρας. Αναφέρω τον αέρα γιατί το αεροπλάνο δεν κατεβαίνει ευθυγραμισμένο…(Crab Approach (?) ) Εκτός και αν το κάνει για να βλέπει το διάδρομο…(Αλλά το Grippen ήταν σχετικά σύγχρονο και δεν νομίζω να είχε τέτοια προβλήματα θέας…αλλού φαίνεται να πάσχει 😀 ).

    P.S. Ξεχνάω συνεχώς να ρωτήσω περισσότερες πληροφορίες για τη φωτογραφία που έχεις στην επικεφαλίδα του Blog. (Το ελικόπτερο είναι το Bell-47; (με το επίσης ινδιάνικο παρατσούκλι…Sioux;), Πότε τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία και πού; Ποιοί πρωταγονιστούν; 🙂

  6. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Army Aviator.

    Καθολου μα καθολου πλακα. Τις σκεψεις μου γραφω με ενα τροπο χιουμοριστικο αλλα και καυστικο.
    Αλλωστε, οταν απευθυνεσαι σε χειριστες πρεπει να λες τα πραγματα με το ονομα τους χωρις περιστροφες. Δεν κανουμε διπλωματια.
    Ο ανταγωνισμος αυτος μεταξυ κατασκευαστικων εταιρειων εχει ξεπερασει προ πολλων ετων τα ορια του.
    Αντε να δουμε τι αλλο θα δουμε.
    Παντως ο χειριστης του Jet δεν εμαθε το «δις εξαμαρτειν ουκ ανδρος σοφου» και επιχειρησε και δευτερη φορα. Μαλλον ειχε λαδακι ακομη το καντηλι του.

  7. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στεφανος Ατσαλος

    Αντί να μας δώσεις θάρρος, τώρα που είσαι στη σύνταξη, μας κάνειςκαι πλάκα ε?

    (Αν και έστω και πικρά, αλήθεια είναι όσα λες).

  8. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ ΑΑ

    Είναι τμήμα σειράς του DISCOVERY CHANNEL, ( Survival Month, της ενότητας Destrοyed in Seconds), που έχει και άλα βιντεοκλιπάκια. Ο συνεργάτης μας ο Δημήτρης απομόνωσε το κομμάτι αυτό της πτώσης του Grippen. Αυτό το κλιπάκι που έχεις στο σχόλιό σου, είναι από το ίδιο ατύχημα, απλά, ίσως από άλλη κάμερα και γωνία. Αν πρόσεξες, όταν βγαίνει από το διάδρομο προσγείωσης, τα afterburners λειτουργούν ακόμα, γεγονός (που αν είναι όπως το καταλαβαίνω), που σημαίνει, ότι είχε full μανέτες ο χειριστής, πριν ακόμη κάνει touch, βλέποντας ότι κάτι (ή τίποτε) δεν πάει καλά, και εκεί μάλλον έρχεται, το »κρέμασμα» των υπολογιστών, και έγινε ότι είδαμε.
    Το αεράκι ίσως και να είναι όπως το λες, αλλά για τέτοιου είδους (βάρους) αεροσκάφη, δεν έχει και τόσο μεγάλη επίδραση.
    Ναι δεν έρχεται σε συγκεκριμένη γωνία κατολίσθησης, μια που (απ’ ότι φαίνεται), τα προβλήματα είχαν αρχίσει από ψηλά…

    Σε ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια.
    Επειδή, τα αεροπορικά μας μέσα (και ακόμη περισσότερο, μόλις έλθουν τα ΝΗ-90), έχουν πολλά συστήματα που είναι computerized (άρα και based on them), δεν θα χάνουμε τις ευκαιρείες, όπου τα ανακαλύπτουμε, να μιλάμε, όπως πολύ καλά ξέρεις, για τα συνεχή conflicts μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή.

    Νάσαι καλά.

  9. Ο/Η ΑΑ λέει:

    Χαίρετε.

    Με ωραία πράγματα εμπλουτίζεται όλο και πιο πολύ το site 🙂

    Δεν ήξερα οτι αυτό το video είναι παραγωγή του Discovery Channel (Ίσως και όχι βέβαια). Όμως απορώ γιατί δεν δείχνει ολόκληρη τη προσέγγιση όπως αυτό το οποίο νομίζω οτι είναι το ίδιο συμβάν:

    (Και δεν φαίνεται να έρχεται κάτω ακολουθόντας αυτόματα κάποιο ίχνος (Ίσως και να κάνω λάθος). Το ανεμούριο δεν φαίνεται αλλά ένα «ψιλό» αεράκι το έχει.

    Επίσης, το αεροπλάνο είναι αρκετά μακριά απο το φακό και δεν συνεiδητοποιείς το πόσο γρήγορα οδεύει πρός τη καταστροφή. Η μόνη ίσως ένδειξη είναι οτι παρ όλο που έχει χάσει τον αριστερό και ριναίο τρόχο και έχει συρθεί στο διάδρομο, έχει ακόμα αρκετή ταχύτητα για να λειτουργήσουν οι φτερούγες του και να «απογειωθεί» ολόκληρο λίγο πρίν πιάσει αυτό το Roll Rate που ο σχεδιαστής του σίγουρα δεν περίμενε οτι θα κάνει ποτέ στο ύψος του….αεροδρομίου.)

  10. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Καμια αυξηση στο πτητικο επιδομα θα γινει ;

    Τι να την κανετε ; Εδω ψαχνουμε να βρουμε τροπους να σας σκοτωνουμε.
    Το πτητικο θα σκεφτομαστε τωρα;
    Αν καταφερετε να γλυτωσετε θα εχετε μια μικρη συνταξη και πολυ σας ειναι.
    Σαμπως χειριστες δεν εχουμε ;

  11. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Army aviator

    Οταν κανει λαθος ο χειριστης….πεθαινει ο χειριστης.
    Οταν κανει λαθος ο ελεγκτης …..πεθαινει ο χειριστης.
    Οταν κανει λαθος ο μηχανικος ….πεθαινει ο χειριστης.
    Οταν κανει λαθος το computer….πεθαινει ο χειριστης.
    Οταν κανει λαθος ο κατασκευαστης ….πεθαινει ο χειριστης.

    Κατα τα αλλα…..ειμαστε ολοι καλα.

  12. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ ARMY AVIATOR.

    O

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: