GLASS COCKPITS. My point of view.

by Στεφανος Ατσαλος

Τις τελευταίες ημέρες, αλλά όχι μόνο, όπως μας τα ξαναθύμησε και ο Army Aviator, γράφτηκαν κάποια πράγματα που έχουν σχέση με τα αυτοματοποιημένα πιλοτήρια και θέλω να πω μερικά πράγματα, έτσι, για να βάλουμε στην θέση τους ορισμένα από αυτά και να μην θεωρούμε ότι τα κομπιούτερ, αυτά τα «τέρατα», είναι αυτά που δημιουργούν προβλήματα και κακώς χρησιμοποιήθηκαν στα αεροπλάνα διότι χαλούν την στιγμή που δεν πρέπει κλπ, κλπ.

Δεν είναι δυνατόν οι υπολογιστές να έμεναν έξω από τα αεροπλάνα, άλλωστε αυτοματοποιημένα συστήματα υπήρχαν στα αεροσκάφη πολλά-πολλά χρόνια πριν. Ήταν αναλογικά μεν  και αρκετά (διότι το καθένα έκαμνε 1 δουλειά), αλλά και τότε αν κάποιο από αυτό είχε «συνάχι», τα προβλήματα στο πιλοτήριο έφερναν…..  «Πνευμονία».  Άρα, τα προβλήματα για τους χειριστές δεν έλειψαν από καμιά εποχή.

Συχνά ακούγεται το ερώτημα ….   Έχουν πρόβλημα τα glass cockpit ;

Νομίζω ότι η λέξη «πρόβλημα»  λέγεται από λάθος και η σωστή έκφραση θα ήταν…..είναι αξιόπιστα;

Η απάντηση……  ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ !!      Δεν υπάρχει καμιά μελέτη παγκοσμίως που να λέει  το αντίθετο.

Οι υπολογιστές είναι προγραμματισμένοι να επεμβαίνουν στην πτήση. Είναι ψηφιακοί, έχουν λογισμικό και λειτουργικό υπέρ-εξελιγμένο, πράγμα, που τους δίνει την δυνατότητα να επεξεργάζονται χιλιάδες παραμέτρους το δευτερόλεπτο, πράγμα που το ανθρώπινο μυαλό δεν μπορεί.

Είπαμε όμως….. είναι προγραμματισμένοι και μην το ξεχάσετε ποτέ αυτό.

Όπως έλεγαν και στην αρχή της δημιουργίας των υπολογιστών ότι…  είναι το πλέον έξυπνο αλλά συγχρόνως και το πλέον κουτό δημιούργημα του ανθρώπου.

Μια άλλη έκφραση που συχνά διαβάζουμε για τους υπολογιστές είναι η λέξη  redundant που σημαίνει εφεδρεία. Βασικότατο πλεονέκτημα για το πιλοτήριο. Διαθέτουν διπλά και τριπλά εφεδρικά συστήματα καθώς επίσης έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν ο ένας τον άλλον.

Κάποιοι υποστηρίζουν, χωρίς διάθεση υπερβολής, ότι είναι ποιο πιθανόν να «χάσεις» τους 4 κινητήρες ενός 747  παρά  να «χάσεις» όλα τα κομπιούτερ του.

(υπάρχει συνέχεια, κτυπήστε το τίτλο του άρθρου, για να εμφανισθούν όλες οι σελίδες)

Comments
2 Σχόλια to “GLASS COCKPITS. My point of view.”
  1. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    #2

    » Δυο πραγματα απαιτουνται για να πεταξει ενα μοντερνο JET αεροπλανο. Ενα χειριστη και ενα σκυλο. Η δουλεια του χειριστη ειναι να ταιζει τον σκυλο και η δουλεια του σκυλου ειναι να δαγκωσει τον χειριστη αν ακουμπησει κατι στο πιλοτηριο.»

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Τα ωραια δεν πρεπει να μενουν «θαμμενα» στο Internet….

    A DC-9 captain trainee attempting to check out on the «glass cockpit»
    of an A-320. «Now I know what a dog feels like watching TV.»

    Ενας χειριστης DC-9 εκπαιδευομενος σε Air Bus 320 προσπαθωντας να κανει ελεγχο στο glass cockpit λεει:»Τωρα καταλαβαινω πως αισθανεται ο σκυλος οταν βλεπει τηλεοραση.»

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: