ΑΥΠΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ

asleep-at-the-throttle

ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΤΟΥ

Director, Sustained Operations Research U.S. Army Aeromedical Research Laboratory P.O. Box 620577

Fort Rucker, AL 36362-0577

U.S. Army Medical Research & Materiel Command 504 Scott Street

Fort Detrick, MD 21702-5012

June 1998

Η κόπωση επηρεάζει την ετοιμότητα και την απόδοση και μάλιστα τις περισσότερες φορές χωρίς προειδοποίηση. Στην πραγματικότητα η κόπωση από έλλειψη ύπνου, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην απόδοση του χειριστή, όμοια με εκείνα που δημιουργούνται από την μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΠΩΣΗ

Κόπωση και έλλειψη ύπνου, συχνά θεωρούνται να είναι το ίδιο. Στην ουσία είναι ένα αίσθημα που οφείλεται είτε από τις πολλές ώρες εργασίας, είτε από τον ανεπαρκή χρόνο ύπνου που έχει το άτομο. Οι επιπτώσεις πάνω στους χειριστές έχουν υποεκτιμηθεί, διότι κατά βάση κανείς χειριστής μετά από ένα αεροπορικό ατύχημα-συμβάν, δεν θα βρεθεί να πει ότι ήταν άυπνος

ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΚΟΠΩΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ;

Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι περίπου 63 εκατομμύρια Αμερικανών, υποφέρουν από μέτρια έως ισχυρή υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Λόγω δε αυτού του γεγονότος, επηρεάζεται σοβαρά η προσήλωση στις απαιτήσεις της εργασίας τους, η διαδικασία λήψης ορθών αποφάσεων, η επίλυση προβλημάτων και η απόδοσή τους. Το 40% των ενήλικων καταθέτων ότι  η διάρκεια του καθημερινού ύπνου τους είναι ανεπαρκής.

ΠΟΤΕ Η ΚΟΠΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ

Οι βιολογικοί μας ρυθμοί, είναι ρυθμισμένοι επί 24ώρου βάσεως, που οριοθετείται από την έκθεσή μας στο φώς της ημέρας, την ανάγνωση του ρολογιού, τις παύσεις εργασίας για να φάμε και το λοιπό ημερήσιο πρόγραμμα του καθενός. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που κατά τη διάρκεια της νύκτας, αισθανόμαστε υπνηλία και βασικά δεν λειτουργούμε τόσο καλά όσο την μέρα. Η εγρήγορση του ατόμου είναι μεγαλύτερη την μέρα από ότι τη νύκτα.

ΠΟΣΟ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΚΟΠΩΣΗ ;

Το 50% των αεροπορικών ατυχημάτων, οφείλεται στο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ και η ΚΟΠΩΣΗ έχει αποδειχθεί ότι έχει άμεση σχέση με τα περισσότερα από αυτά τα λάθη.

ΓΙΑΤΙ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΙ ;

asleep-at-the-throttle8a

Ο ανεπαρκής ύπνος (διάρκεια, τρόπος, περιβάλλον) και η αϋπνία είναι οι δύο παράγοντες που προκαλούν τη κόπωση. Πολλοί αμερικανοί κοιμούνται λιγότερο από 6,5 ώρες το 24ώρο (ενώ το συνιστώμενο είναι από 7,5 έως 8 ώρες).


asleep-at-the-throttle9a

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΠΑΡΚΗ ΥΠΝΟΥ;

  • Δυσκολία να ξυπνήσουμε χωρίς τη βοήθεια ξυπνητηριού.

  • Το ότι κλείνουμε το ξυπνητήρι επανειλημμένα για να κερδίσουμε μερικά λεπτά επιπλέον ύπνου.

  • Το ισχυρό αίσθημα να »παίρνουμε μερικούς υπνάκους σε όλη τη διάρκεια της μέρας.

  • Δυσκολία να μείνουμε ξύπνιοι, κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης, όταν οδηγούμε το ΙΧΕ, ή όταν παρακολουθούμε τηλεόραση.

  • Το να κοιμόμαστε παραπάνω από 2 ώρες από το κανονικό, κατά τις αργίες

ΠΟΣΟΣ ΥΠΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ;

Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται περίπου 8 ώρες νυκτερινού ύπνου για να είναι την επόμενη μέρα σε κατάσταση πλήρης εγρήγορσης.

ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΥΠΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ;

Υπάρχουν δύο τρόποι για να καταλάβουμε το πόσες ώρες ύπνου μας είναι αρκετές.

Όταν βρεθούμε σε διακοπές

asleep-at-the-throttle1a

Κοιμηθείτε για κάμποσες μέρες χωρίς να βάλετε ξυπνητήρι και σημειώστε τις ώρες νυκτερινού ύπνου που κάνατε για να ξυπνήστε χωρίς αυτό. Ο μέσος όρος των ωρών αυτών των ημερών, είναι ακριβώς οι ώρες ύπνου που χρειάζεστε.

Όταν βρισκόμαστε στην κανονική καθημερινή δουλειά μας…

Για περίοδο μιας βδομάδας, αυξήστε τον συνήθη χρόνο του νυκτερινού σας ύπνου, κατά 1 ώρα. Στο τέλος της βδομάδας, αξιολογήστε τον εαυτό σας, του κατά πόσο  (και εάν) νοιώθατε φρεσκαρισμένος κάθε μέρα. Εάν νοιώθετε ότι χρειάζεστε  περισσότερο χρόνο νυκτερινού ύπνου, αυξήστε τον την επόμενη εβδομάδα κ.ο.κ

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΥΠΝΟ

Όχι. Οι απλές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού, μπορεί να γίνονται μηχανικά, ιδιαίτερα μετά από την απόκτηση εμπειρίας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μηχανικά μπορεί ο άνθρωπος να εκτελέσει περισσότερο πολύπλοκες λειτουργίες, όπως μια αεροπορική πτήση.

ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΩ ΤΟΝ ΝΥΚΤΕΡΙΝΟ ΜΟΥ ΥΠΝΟ ;

Τα προβλήματα του ύπνου, συχνά συνδέονται με παράγοντες που έχουν σχέση με τη συμπεριφορά σας και με το περιβάλλον. Εάν έχετε προβλήματα ύπνου προσπαθήστε τα παρακάτω :

  • Να κοιμάστε και να ξυπνάτε σε συγκεκριμένες ώρες.
  • Να χρησιμοποιείτε για ύπνο μόνο το κρεβάτι στην κρεβατοκάμαρα.
  • Να κάνετε ένα ζεστό μπάνιο, ή/και να διαβάσετε ένα βιβλίο, λίγο πριν πάτε για ύπνο.
  • Να έχετε τα διάφορα θέματα που σας απασχόλησαν τη μέρα, επιλυμένα πριν να πάτε για ύπνο.
  • Από τη στιγμή που θα πέσετε στο κρεβάτι, αποφεύγετε να δείτε το ρολόι.
  • Να μην καταναλώνετε καφεΐνη, 3-4 ώρες πριν από την ώρα του ύπνου.
  • Να μη καπνίσετε, 1 ώρα πριν από την ώρα του ύπνου.

ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΟΙΩΘΩ ΝΥΣΤΑΓΜΕΝΟΣ ;

asleep-at-the-throttle2a

Το shift lag, είναι μια κόπωση που προέρχεται από τις  συχνές αλλαγές του ωραρίου εργασίας και αναπαύσεως, κατά τις οποίες ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα σε αυτές τις αλλαγές. Ο ύπνος κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν είναι ένας φυσιολογικός ύπνος, και αποτελεί τη κύρια αιτία που οι εργαζόμενοι συνέχεια τη νύκτα, κοιμούνται (την ημέρα), λιγότερες κατά 2-4 ώρες, από τις ώρες που κοιμούνται οι εργαζόμενοι συνέχεια την ημέρα.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΩ ΤΗΝ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ;

Είναι δύσκολο να αποφύγουμε τη κόπωση κατά τη διάρκεια των νυκτερινών πτήσεων. Εφόσον οι νυκτερινές πτήσεις πρέπει να γίνουν, τότε οι παρακάτω κανόνες, πιστεύουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν στο θέμα:

asleep-at-the-throttle3a

  • Κοιμηθείτε αρκετά, πριν τη νυκτερινή πτήση.
  • Εάν η πτήση είναι αργά (στο τέλος της νύκτας), κοιμηθείτε για 45 λεπτά, πριν να πάτε για πτήση.
  • Μη καταναλώνεται αλκοόλ, για χρονική περίοδο 24 ωρών πριν από τη νυκτερινή πτήση.
  • Για να μη βαρεθείτε κατά τη διάρκεια της πτήσης, διατηρείτε τον εαυτό σας και τον συγκυβερνήτη σας, σε εγρήγορση.
  • Καταναλώστε καφεϊνούχα ποτά, πριν ακριβώς από τη πτήση, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτής.
  • Εάν είναι εφικτό, κινηθείτε μέσα στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Πρέπει να ξέρετε ότι, η αύξηση της έντασης των σταθμών ασυρμάτου, αλλά και του κρύου αέρα, ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΙ την υπνηλία σας.
  • Τέλος να θυμάστε πάντα, ότι μπορεί να σας πιάσει ξαφνικά ο ύπνος χωρίς να το καταλάβετε, ειδικά όταν έχετε μείνει ξάγρυπνος για μεγάλο χρονικό διάστημα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΚΟΠΩΣΗΣ;

Εφόσον δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή και πρέπει να πετάξετε ενώ ήσαστε κουρασμένος, να είσαστε προετοιμασμένοι για τις παρακάτω ενδείξεις, που θα επιβεβαιώσουν ότι πρόκειται να κοιμηθείτε στα χειριστήρια:

asleep-at-the-throttle4a

• Τα μάτια σας, χάνουν την ικανότητά τους,για εστίαση.
• Το κεφάλι σας γέρνει προς τα εμπρός, χωρίς τη θέλησή σας.
• Δεν μπορείτε να συγκρατήσετε το χασμουρητό.
• Οι σκέψεις σας αρχίζουν και γίνονται μπερδεμένες.
• Δεν θυμάστε πράγματα που έχετε κάνει.
• Χάνετε, ή μπερδεύετε τα εναέρια σημεία ελέγχου.
• Ξεχνάτε να ολοκληρώσετε τις διαδικασίες ρουτίνας.
• Η δυνατότητα να ελέγχετε τις κινήσεις σας, μειώνεται.

Εάν διαπιστώσετε, έστω και ένα από τα παραπάνω συμπτώματα,  η πιο σωστή κίνησή σας, είναι να σταματήσετε τη πτήση και να πάτε για ύπνο.

ΕΝΑΣ ΕΛΑΦΡΟΣ ΥΠΝΑΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ;

Οι ερευνητικές μελέτες, έχουν αποδείξει ότι, όταν ο ανθρώπινος οργανισμός, έχει ελαφρό ύπνο, αλλά κάποιας διάρκειας, αυτός μπορεί να αναπληρώσει την έλλειψη του ύπνου, περίπου στα κανονικά επίπεδα. Επίσης, το να ξεκουραζόμαστε λίγο με κλειστά τα μάτια, λίγο πριν φτάσουμε στα όρια της αϋπνίας, είναι μια ενέργεια που βελτιώνει την εγρήγορσή μας αλλά τις επιδόσεις μας.

asleep-at-the-throttle5a

ΠΟΣΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙ ΕΝΑΣ ΕΛΑΦΡΟΣ ΥΠΝΑΚΟΣ ;

Όσο περισσότερο διαρκέσει τόσο καλύτερα αποτελέσματα στη μείωση της κούρασης θα έχει. Αν και ένας υπνάκος 2 ωρών, δεν είναι σε θέση να αναπληρώσει τις ικανότητές μας πλήρως, είναι πολύ ευεργετικός. Οι διαρκείας 30-45 λεπτών, αν και όχι ότι καλύτερο, είναι πάντως καλύτεροι από το να μη κοιμηθείς καθόλου. Ακόμη και ένας ελαφρύς υπνάκος, των 10 λεπτών, είναι καλύτερος από το τίποτε !!!!

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΟΝ ΕΛΑΦΡΟ ΥΠΝΟ ;

asleep-at-the-throttle6a

Πρέπει να κάνεις τα παρακάτω:

  • Βρες ένα σχετικά ήσυχο, άνετο και σκοτεινό χώρο.
  • Χρησιμοποίησε μάσκες ύπνου, ή/και ωτοασπίδες, εάν αυτό είναι απαραίτητο.
  • Να τον σχεδιάζεις μεταξύ 1400 με 1600, ή μεταξύ 0300 με 0600.
  • Να κοιμάσαι όσο είναι δυνατό, περισσότερο.
  • Να παίρνεις έναν ελαφρό υπνάκο, το απόγευμα, όταν πρόκειται να αναλάβεις μια νυκτερινή αποστολή.
  • Να ξυπνάς 15-20 λεπτά, πριν από τη προβλεπόμενη ώρα ανάληψης υπηρεσίας, ή πτήσης.

ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑΝ ΕΛΑΦΡΟ ΥΠΝΑΚΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ;

Οι χειριστές που βρίσκονται σε μια τέτοια κατάσταση, όπου η πτήση πρέπει να γίνει οπωσδήποτε, άσχετα αν είναι ξάγρυπνοι και κουρασμένοι, θα πρέπει:

  • Να φάνε τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως γιαούρτη, τυρί, φιστίκια και κρέατα.
  • Να αποφεύγουν να τρώνε τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα λιπών (πατατάκια, σοκολατάκια) και  τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα υδρογονανθράκων ( γλυκά, καραμέλες, ψωμί κ.λπ.).
  • Να πίνουν άφθονα υγρά.
  • Να εναλλάσσονται στα επιπρόσθετα καθήκοντα, με τα άλλα μέλη του πληρώματος, για να αποφεύγεται η κόπωση.
  • Εάν αυτό είναι δυνατό (όχι πάντα), να κινούνται μέσα στο χώρο του πιλοτηρίου.
  • Να καταναλώνουν καφεΐνη, μόλις παρατηρηθούν τα πρώτα συμπτώματα κούρασης.
  • Σε περίοδο πολεμικών επιχειρήσεων, να αιτούνται να τους χορηγείται ένα τονωτικό, όπως π.χ. Dexedrine.

Να μη σας διαφεύγει της προσοχής ότι όλα τα παραπάνω μέτρα αντιμετώπισης της αϋπνίας-κούρασης (με εξαίρεση τη λήψη Dexedrine και πιθανά και της καφεΐνης), είναι πολύ λίγο αποτελεσματικά όταν το άτομο είναι ξάγρυπνο για 18 και περισσότερες ώρες. Ακόμη και για τους πιο ισχυρούς οργανισμούς, η λήψη αμφεταμινών, δεν αναπληρώνει τον ύπνο !!

ΑΥΠΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ

Η αναγνώριση των κινδύνων που περιέχονται από την αϋπνία κατά τη διάρκεια της εργασίας, η εφαρμογή μέτρων εξασφάλισης σωστών περιόδων ξεκούρασης και η ανάπτυξη προγράμματος ωρών εργασίας και ξεκούρασης που θα εξασφαλίζουν καλά ξεκουρασμένα και σε εγρήγορση πληρώματα, ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΥΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΠΩΣΗΣ & ΑΥΠΝΙΑΣ.

Comments
4 Σχόλια to “ΑΥΠΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στεφανος Ατσαλος

    »..διοτι ολοι εχουν να δωσουν κατι και οι “πασες” που θα δινει ο ενας στον αλλον θα το κανουν ενδιαφερον..»

    Αυτό κρατώ ως τη πιο πολύτιμη ευχή, από όλα όσα έχεις γράψει μέχρι σήμερα.
    Μακάρι να αυξηθούν οι contributors του blog.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος. λέει:

    @ Army Aviator

    Δεν ειναι λιγα, καθολου λιγα 100 χιλιαδες «κλικ» για ενα ιστολογιο εξειδικευμενου αντικειμενου με πολυ μικρη συμμετοχη (ανυπαρκτη θα ελεγα) αυτων που γραφουν. Θεωρω οτι, αν αυξηθουν λιγακι οι «γραφοντες» το ιστολογιο μπορει να γινει παμπλουτο διοτι ολοι εχουν να δωσουν κατι και οι «πασες» που θα δινει ο ενας στον αλλον θα το κανουν ενδιαφερον. Χρονος υπαρχει απο πολλους……διαθεση υπαρχει ?

    Μου αρέσει!

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ Μια ανεπίσημη σελίδα για θέματα που αφορούν την Αεροπορία Στρατού. « ΑΥΠΝΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ […]

    Μου αρέσει!



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: