ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΙΚΑΝ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΣΕ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ε/Π

Στη συνέχεια των σημειωμάτων του Στέφανου Άτσαλου για θέματα που έχουν σχέση με το Crasworthiness των αεροσκαφών και ειδικότερα των Ελικοπτέρων, σήμερα, ανεβάζω το τρίτο στη σειρά σημείωμά του που αναφέρεται στην ανάλυση των τραυμάτων, χειριστών  που τραυματίσθηκαν θανάσιμα σε ατυχήματα Ε/Π.

Το σημείωμα αυτό προέρχεται από μία επιστημονική αμερικανική μελέτη, που βρίσκεται εδώ, αν και η πρόσβασή της θέλει κωδικό, αναφέρεται σε παρατηρήσεις και συμπεράσματα, θανατηφόρων ατυχημάτων πολιτικών ελικοπτέρων στις Η.Π.Α, αλλά ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ της, έχω την αίσθηση ότι μας δίνουν μια εικόνα, του τι πραγματικά συμβαίνει γύρω μας…….

Πριν αρχίσετε να διαβάζετε τη σελίδα αυτή, χτυπήστε το ποντίκι σας στον τίτλο ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΣΕ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ε/Π, για να εμφανισθούν, όλες οι σελίδες.

Army Aviator

—————————————————-

helicopter-crash

Εισαγωγή.

Παρά τις προόδους στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων για την αντοχή των ελικοπτέρων, το ποσοστό και η σοβαρότητα των τραυματισμών των χειριστών τους, σε ατυχήματα,  παραμένουν  ως  λόγοι ανησυχίας. Ο μηχανισμός και o τρόπος που  τραυματίζονται οι χειριστές στα ατυχήματα αεροσκαφών, παρέχουν πληροφορίες ζωτικής σημασίας για την βελτίωση της ικανότητας επιβίωσης.

Ο σκοπός αυτής της μελέτης είναι να αναλυθούν, η φύσης και η δριμύτητα των τραυματισμών που υφίστανται οι χειριστές σε θανατηφόρα  ατυχήματα πολιτικών ελικοπτέρων και η σχέση τους, αν υπάρχει, με περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Μέθοδος.

Οι αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο και την φύση των τραυματισμών πάρθηκε από την βάση δεδομένων  αυτοψίας της FAA για τους χειριστές που ενεπλάκησαν στα ατυχήματα από το 1993 έως το 1999.

Αποτελέσματα.

Μελέτη σε  84 αυτοψίες απεκάλυψε ότι το  αμβλύ τραύμα  αναφέρθηκε ως αρχική αιτία θανάτου σε 88.1% αυτών των περιπτώσεων. Οι πλέον κοινοί τραυματισμοί ήταν οι οστεώδεις τραυματισμοί, όπως τα κατάγματα πλευρών 73.8%, κρανίου 51.2% , οστών του προσώπου 47,6%, κνήμης 34,5% , θώρακος  32.1% , και λεκάνης 31%.

Οι κοινοί, οργανικοί-σπλαχνικοί τραυματισμοί, ευθύνονται για ζημιές στον εγκέφαλο σε ποσοστό 61.9%, πνεύμονες 60,7% , συκώτι 47,6% , καρδιά 41.7% , αορτή 38.1% και σπλήνα 32.1%. Οι τρόποι τραυματισμών  δεν εμφανίζουν καμία σχέση που να αφορά την ηλικία του χειριστή, ή την φάση της πτήσης. Η χρήση των ιμάντων ώμου παρείχε  προστασία σε κάποια από τα ατυχήματα.

Συμπεράσματα.

Τα συμπεράσματα και η σημασία τους, εξηγούνται  στο γενικό πλαίσιο της επιβίωσης από τις συντριβές και έχουν επιπτώσεις στον σχεδιασμό των Ε/Π, ώστε να κατασκευαστούν ελικόπτερα που θα καταστήσουν ποιο επιβιώσιμες  τις συντριβές.

Ελικόπτερο σημαίνει, ένα αεροσκάφος το οποίο σε όλες τις φάσεις μιας πτήσης υποστηρίζεται εν όλω ή εν μέρει από ένα στροφείο ή στροφεία. Τα ε/Π παρέχουν κατάλληλη και γρήγορη μεταφορά και χρησιμοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα εναέριων αποστολών όπως, παρατηρήσεων, αεροδιακομιδών, γεωργικών εφαρμογών (αεροψεκασμών), μεταφορά εργαζόμενων προς ή από απομακρυσμένες περιοχές εργασίας, μεταφορά συσκευών, μηχανημάτων για τουρισμό και αναψυχή.

Παρ όλα αυτά όμως,υπάρχει μια ανησυχία στην αεροπορική κοινότητα  για τα υψηλά ποσοστά ατυχημάτων και θανατηφόρων περιστατικών με ελικόπτερα. Στην προηγούμενη δεκαετία ο αριθμός ατυχημάτων στα ελικόπτερα δεν έδειξε κάποια σημαντική μείωση, από τον μέσο όρο που ήταν 8 ατυχήματα για κάθε 100.000 ώρες πτήσης. Μια πρόσφατη έρευνα  προσδιόρισε υψηλότερα ποσοστά ατυχημάτων σε χαμηλού κόστους ελικόπτερα έναντι ακριβών ελικοπτέρων, καθώς επίσης έδειξε ότι γίνονται περισσότερα ατυχήματα από τους ερασιτέχνες χειριστές,  παρά από τους επαγγελματίες.

Μερικές μελέτες έδειξαν ότι παρατηρείται μια αυξημένη αναλογία περιπτώσεων θανατηφόρων περιστατικών    (η οποία ορίζει τους θανάσιμα τραυματισμένους χειριστές μεταξύ όλων των χειριστών που ενεπλάκησαν  σε συντριβές ), σε 23.8% για τα ελικόπτερα.

Έχει υπάρξει επίσης μια αξιοπρόσεχτη αύξηση στα ποσοστά ατυχημάτων και θανατηφόρων περιστατικών στα ελικόπτερα αεροδιακομιδών, 3 φορές υψηλότερη  σε θανατηφόρα ατυχήματα, έναντι των ελικοπτέρων αεροταξί μη προγραμματισμένων πτήσεων.

Οι διερευνήσεις των ατυχημάτων εξυπηρετούν τουλάχιστον  2 σοβαρούς σκοπούς.

Πρώτον, στοχεύουν στο να καθορισθεί η αιτία του ατυχήματος, για να αποτραπούν ή ελαχιστοποιηθούν μελλοντικές επαναλήψεις της και

Δεύτερον να αναλύσουν την αιτία και την φύση των τραυμάτων του πληρώματος και των επιβαινόντων. Η ανάλυση των τραυματισμών βοηθά στον προσδιορισμό και τα πιθανά χαρακτηριστικά γνωρίσματα μέσα στο περιβάλλον του πιλοτηρίου που μπορεί να είχαν  οδηγήσει σε τέτοιους τραυματισμούς. Επιτρέπει επίσης στον διερευνητή να χαρακτηρίσει επιβιώσιμες ή όχι τις δυνάμεις συντριβής. Τέτοιες πληροφορίες βοηθούν στην καθιέρωση των προτύπων (standards) για τον σχεδιασμό της αντοχής των μέσων στις συντριβές. (σημ. συντάκτου : Τις έχουμε ήδη αναλύσει σε προηγούμενο σημείωμα)

Ιστορικά, αυτά τα ζητήματα έχουν  λάβει  μεγαλύτερη προσοχή στα στρατιωτικά ελικόπτερα από ότι τα ιδιωτικά, διότι έχουν  ευδιάκριτες διαφορές στα δυναμικά  σχέδια συντριβής και πιο πολύ, έχουν αλλάξει και οι τρόποι που συμβαίνουν οι τραυματισμοί.

Μια πρόσφατη μελέτη που συγκρίνει τους τραυματισμούς έδειξε ότι, το άνω μέρος του σώματος τραυματίζεται συχνότερα σε ελικόπτερα παρά σε αεροσκάφη σταθερών πτερύγων. Εντούτοις αυτή η μελέτη περιλαμβάνει μόνο 22 θανατηφόρα περιστατικά από ατυχήματα ελικοπτέρων.

Μέχρι σήμερα, λίγες μελέτες έχουν εξετάσει τα είδη τραυματισμών σε ατυχήματα πολιτικών ελικοπτέρων που ήταν θανατηφόρα. Όπως αναφέρθηκε προηγούμενα, η αξιολόγηση αυτή μπορεί να οδηγήσει στον σχεδιασμό αντοχής στις συντριβές, διαφόρων συστημάτων των Ε/Π, ή και του όλου Ε/Π.

Comments
7 Σχόλια to “ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΤΙΚΑΝ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΣΕ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Ε/Π”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Miss Koula

    Ναι είναι μια αυτοκτονία Λοχαγού (ΠΒ) Χ.Ε του 2ου ΤΥΑΔ. Μας ξάφνιασε όλους, διότι ήταν μια χαρά το παλικάρι.
    Άβυσσος οι ψυχές των ανθρώπων, τι να πει κανείς.

  2. Ο/Η Miss Koula λέει:

    μόλις ειδοποιήθηκα για μια αυτοκτονία υπολοχαγού στο Στεφανοβικιο…. τι γίνεται???

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ aa

    Ευχαριστώ και σένα ΑΑ, πολύ ωραία και διδακτικά

  4. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στέφανος Ατσαλος

    Σε ευχαριστούμε Στέφανε

  5. Ο/Η AA λέει:

    !!!
    Η προσγείωση στη φωτογραφία του άρθρου έγινε απο τη λάθος μεριά!

    Στο YouTube υπάρχουν πάρα πολλά ατυχήματα απο ελικόπτερα πολιτικής αλλά και πολεμικής αεροπορίας.

    Ίσως, όμως τα video που είναι πιο κοντά σε αυτή τη σειρά άρθρων είναι αυτά:
    http://uk.youtube.com/watch?v=NDb_UCZs7ZM
    http://uk.youtube.com/watch?v=7qTZbmeNwPs

    Το ελικόπτερο είναι λίγο παλιό αλλά παρακολουθόντας τη συντριβή μπορεί κανείς να διασταυρώσει πολλά πράγματα απο το πρώτο κυρίως άρθρο της σειράς. (Μερικά ακόμα εδώ και εδώ όπου φαίνοντε και τα dummies)

    No pilots were hurt during the shooting of this movie 🙂

    Εδώ…Το υψηλό κέντρο βάρους και οι συνέπειες του στη πτώση σε νερό.

  6. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος. λέει:

    Καλησπερα σας

    Πολλα video κινηματικης ενεργειας.

    http://videos.howstuffworks.com/hsw/23863-energy-in-action-kinetic-energy-video.htm

Trackbacks
Check out what others are saying...


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: