ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 6)-ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ

ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ

 

Σύμφωνα με το NTSB  ( National Transportation Safety Board )  από το έτος 1994 μέχρι το 2003, συνέβησαν  202 ατυχήματα  από τα οποία 184 ήταν θανατηφόρα.

Σε αυτά, ενώ η απώλεια της οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο, έχει μικρό ποσοστό στο σύνολο των ατυχημάτων της Γενικής Αεροπλοΐας (General Aviation ), εντούτοις  έχει υψηλό ποσοστό θανάτων.

 

Τα ατυχήματα της απώλειας οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο  μπορούμε να τα χωρίσουμε σε  3  κατηγορίες.

 

1. Πτήση με κανόνες V.F.R  σε περιβάλλοντα με I.M.C συνθήκες.

2. Νυκτερινή Πτήση με κανόνες V.F.R  σε  περιβάλλοντα με V.M.C συνθήκες.

3. Πτήση με κανόνες I.F.R  σε περιβάλλοντα με I.M.C συνθήκες.

 

 

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ

 

ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ.

 

1.      V.F.R  πτήση σε περιβάλλον με  I.M.C συνθήκες.

 

Η κατάσταση αυτή είναι  η υπ αριθμόν ένα  αιτία για την απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο και είναι υπεύθυνη για 83 ατυχήματα.

Οι χειριστές εξειδικευμένοι μόνο σε V.F.R πτήσεις, ήταν υπεύθυνοι για τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα (για τα 69  ατυχήματα ή ποσοστό 83%),  ενώ οι  χειριστές εξειδικευμένοι και σε I.F.R πτήσεις, προκάλεσαν τα 14 ατυχήματα, ή ποσοστό 17% .

 

Οι κίνδυνοι ποικίλλουν ανάλογα με το περιβάλλον που πετάμε. Σε πολλά σημεία της χώρας αν μείνεις στο έδαφος  θα παρατηρήσεις ότι σχεδόν υπάρχουν οριακές συνθήκες για πτήση εξ όψεως.

Πάντοτε, ειδικά το καλοκαίρι, υπάρχει η πιθανότητα μιας καταιγίδας που δεν έχει προβλεφτεί. Αν πάλι περιμέναμε να είναι όλα καλά από απόψεως καιρού τότε δεν θα πετούσαμε πολύ συχνά. Και εδώ είναι που αποκτούνται οι εμπειρίες, η γνώση ,κερδίζουμε περισσότερη εμπιστοσύνη και επεκτείνουμε τους ορίζοντες μας.  Αυτή όμως η εμπιστοσύνη μας οδηγεί σε περιβάλλοντα που οι αντίξοες πιθανότητες εναντίον μας αυξάνονται, όπως για παράδειγμα καιρός στα όρια V.F.R, νύχτα, ή ακόμη-ακόμη συνάντηση και I.M.C συνθηκών. Αν προσθέσουμε αυτούς τους παράγοντες στο περιβάλλον της πτήσης, αυξάνονται οι πιθανότητες  των ατυχημάτων από απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο.

 

Σαν κυβερνήτης είσαι υπεύθυνος να σταθμίσεις αυτόν το κίνδυνο με υπευθυνότητα.

 

2.         Πτήση με κανόνες I.F.R  σε περιβάλλοντα με I.M.C συνθήκες.

 

Από την άλλη πλευρά, πρέπει να ξέρουμε ότι ένας  χειριστής διαθέσιμος σε I.F.R πτήσεις,  δεν είναι εγγυημένο ότι θα επιβιώσει όταν βρεθεί σε περιβάλλον με I.M.C  συνθήκες !!!!!!!!!!!

 

Η απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο  είναι υπεύθυνη  για τον θάνατο 113 χειριστών και επιβατών στην περασμένη δεκαετία. Οι διερευνητές βρήκαν στοιχεία για χαλασμένες αντλίες υποπίεσης (vacuum pumps), ή οργάνων ναυτιλίας σε 24 από αυτά τα ατυχήματα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο,  μπορεί να υπερνικήσει και τον πλέον πεπειραμένο χειριστή ακόμη και χωρίς να έχει «χάσει» κάποια από τα όργανα. Εντούτοις το υψηλότερο ποσοστό ατυχημάτων σε  χειριστές που είναι διαθέσιμοι για I.F.R πτήσεις,  οφείλονται σε μηχανικά προβλήματα (χαλασμένα όργανα) αλλά και στην μη ικανότητα των χειριστών αυτών να συνεχίσουν την πτήση τους με  ελλιπή (μερικό) πίνακα οργάνων (partial panel flying ).

 

Οι διαθέσιμοι σε IFR πτήσεις χειριστές, πρέπει να είναι ικανοί να πετούν με  partial panel 

 

Οι παρακάτω στατιστικές το δείχνουν.

 

ΒΛΑΒΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ  (VACUUM PUMP FAILURE)

 

Όπως χαλάνε όλα τα όργανα έτσι χαλάνε και οι αντλίες υποπίεσης. Στην πραγματικότητα οι αντλίες υποπίεσης «πεθαίνουν» ακαριαία ενώ τα όργανα που αυτές τροφοδοτούν έχουν «αργό θάνατο» Οι βλάβες των αντλιών αυτών είναι μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης που ακούγετε συχνά στην αεροπορία.

Ο τεχνητός ορίζοντας και το γυροσκόπιο – τα όργανα που δουλεύουν με υποπίεση –  εξακολουθούν να δείχνουν στον χειριστή την στάση  και την πορεία του αλλά δεν είναι αληθινές ενδείξεις. Όσο οι στροφές στα δύο αυτά γυροσκόπια μειώνονται, τόσο μεγαλύτερα είναι τα σφάλματα των  οργάνων. Αν τώρα στο γυροσκόπιο έχουμε συνδεδεμένο τον αυτόματο πιλότο, τότε πηγαίνουμε σε λάθος πορεία χωρίς να καταλαβαίνουμε τι γίνετε. Σε περιοχές με μεγάλη κυκλοφορία και αμέσως μετά την απογείωση ιδιαίτερα σε I.M.C συνθήκες, είναι δύσκολο να εντοπιστεί τέτοια βλάβη διότι η προσοχή του χειριστή είναι «τραβηγμένη» αλλού. Όταν ο χειριστής τελικά συνειδητοποιήσει ότι κάποια όργανα δεν «συμφωνούν» πρέπει να αποφασίσει ποια είναι αυτά και μόλις διαγνώσει το πρόβλημα πρέπει να συνεχίσει να πετάει χωρίς αυτά τα όργανα στα οποία στην ουσία βασίζεται η πτήση του.

 

Μια τέτοια κατάσταση  σε I.M.C  συνθήκες, χωρίς εφεδρικό σύστημα υποπίεσης, είναι κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Οι χειριστές πρέπει στον έλεγχο των οργάνων να συμπεριλάβουν και τον έλεγχο στο όργανο της υποπίεσης (suction gage ).

 

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΒΛΑΒΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΛΙΑΣ.

 

Πρέπει να είσαστε εκπαιδευμένοι σε πτήσεις με ελλιπή (μερικό) πίνακα οργάνων (partial panel flying ).

Ο χρόνος τέτοιας εκπαίδευσης να γίνεται ή στην  εκπαιδευτική πτήση ή με κάποιον άλλον χειριστή όταν πηγαίνετε ένα ταξίδι και όχι την στιγμή που θα έχεις την πραγματική βλάβη.

 

Να συμπεριλαμβάνετε στον έλεγχο των οργάνων και τον έλεγχο του οργάνου υποπίεσης ώστε να έχετε την λάθος ένδειξη το δυνατόν συντομότερα.

 

Να έχετε κάτι μαζί σας ώστε να καλύψετε τα όργανα που  χάλασαν. Αν δεν έχετε τα κατάλληλα καλύμματα των οργάνων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κίτρινα αυτοκόλλητα χαρτάκια που κρατάμε σημειώσεις στο γραφείο ή στο σπίτι μας.

 

Να πραγματοποιείτε χρονομετρημένες στροφές, αντί  στροφές με τη χρήση της μαγνητικής πυξίδας.

 

Να αναφέρετε αμέσως το πρόβλημα στο πλησιέστερο αεροδρόμιο.

 

Βεβαιωθείτε για τον πλησιέστερο  V.F.R  καιρό.

 

Διαλέξτε ένα αεροδρόμιο που να παρέχει  προσέγγιση ακριβείας.

 

Ζητήστε από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, άδεια για προσέγγιση χωρίς την χρήση γυροσκοπίου (no gyro approach), ώστε να σας παρέχονται πλευρικές πληροφορίες.

 

Εάν υπάρχει διαθέσιμο στην περιοχή, αεροδρόμιο με ραντάρ έρευνας, ζητείστε εξουσιοδότηση σε αυτό για  ASR προσέγγιση.

       

Η  ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ  ΤΗΣ  ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

 

Πολλοί χειριστές που τελικά έχουν απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο,  είχαν πολύ χρόνο στην διάθεση τους για να αποφύγουν το πρόβλημα, αλλά συνέχισαν την πτήση τους μέχρι που οι συνθήκες επιδεινώθηκαν.

Αλήθεια αναρωτηθήκαμε ποτέ γιατί  χειριστές που είναι διαθέσιμοι μόνο σε πτήσεις V.F.R  βρίσκονται  «βουτηγμένοι» μέσα σε  I.M.C  συνθήκες, παρά τους κινδύνους για τους οποίους έχουν ενημερωθεί????? 

Η προσδοκία της επιτυχίας φαίνεται να παίζει έναν σημαντικό ρόλο σε αυτά τα ατυχήματα.

Αυτοί οι χειριστές απογειώθηκαν χωρίς εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο αυτόματα αποδεικνύει ότι ήταν σίγουροι για την επιτυχία της πτήσης. Χωρίς εναλλακτικό σχέδιο, δεν έχουν άλλη επιλογή ,κυριολεκτικά, από το να συνεχίσουν την πτήση τους δημιουργώντας έτσι μια οπτική σήραγγα που δείχνει ότι «κλειδώνει» το μυαλό όσο οι συνθήκες επιδεινώνονται. Αυτές οι συνήθειες ενισχύονται όταν  οι χειριστές τα κατάφεραν άλλες φόρες σε τέτοιες αποστολές, γεγονός που τους οδηγεί να  «σπρώχνουν» τον εαυτό τους πέρα από τα όρια τους σε σχέση με ρίσκα τα οποία παίρνουν.

 

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ  ΤΙΣ …ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΕΣ  ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ

 

Εξετάζετε όλες τις επιλογές πριν τη πτήση.

Αξιολογήστε αυτές τις επιλογές ενώ βρίσκεσθε επί πορείας.

Διατηρείστε το δικαίωμα της ευελιξίας.

Δώστε στον εαυτό σας χρόνο να αλλάξει γνώμη.

Μόλις αρχίζετε  να αισθάνεστε ανήσυχοι εφαρμόστε το εναλλακτικό σας σχέδιο.

 

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ   I.M.C   ΣΥΝΘΗΚΩΝ

 

Εάν «σκοντάψετε» σε συνθήκες  I.M.C ακολουθήστε τις παρακάτω οδηγίες:

 

Όχι πανικός. Διατηρήστε την ψυχραιμία σας και θυμηθείτε ότι έχετε εκπαιδευτεί για αυτό.

 

Ανιχνεύστε τα όργανα. Ο τεχνητός ορίζοντας είναι το πρωτεύον όργανο της ενόργανης πτήσης.

 

Γυρίστε πίσω. Κάντε μια  κανονική στροφή 180 μοιρών.

 

Προσοχή στις αλλαγές του ύψους. Εάν παρατηρήστε μεγάλο βαθμό ανόδου η καθόδου στον δείκτη ανόδου – καθόδου, ή στο υψόμετρο, να βεβαιωθείτε πρώτα για την στάση του αεροσκάφους, πριν κάνειτε οποιαδήποτε διόρθωση.

 

Να εμπιστεύεστε τα όργανα σας. Μην πιστεύετε τι σας λέει το σώμα σας.

 

Χρησιμοποιήστε τον αυτόματο πιλότο (αν έχει το αεροσκάφος).

 

ΕΙΔΗ  ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ

 

Υπάρχουν τρία βασικά είδη απώλειας οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο:

 

Η μη αναγνωρίσιμη από τον χειριστή.

 

Σε αυτή τη μορφή ο χειριστής  είναι απληροφόρητος ότι έχει αποπροσανατολιστεί και συνεχίζει να πετάει το αεροπλάνο φυσιολογικά. Είναι η πλέον επικίνδυνη μορφή διότι ο χειριστής δεν κάνει καμία διορθωτική κίνηση, επειδή δεν κατάλαβε το πρόβλημα στο όποιο βρίσκεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα αεροσκάφος που λειτουργεί κανονικά, να οδηγείται προς το έδαφος με καταστροφικά αποτελέσματα. Η μορφή αυτή είναι η πλέον επικίνδυνη και αποτελεί την πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων.

 

Η μη αποδεκτή από τον χειριστή.

 

Αυτό το είδος είναι ποιο κοινό από το πρώτο. Ο χειριστής είναι ενήμερος ότι υπάρχει πρόβλημα και ενώ μπορεί να κατάλαβε ή όχι  ότι το πρόβλημα είναι η απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο, η αντίληψή του (οι αισθήσεις του δηλαδή), του δίνει πληροφορίες που  δεν συμφωνούν με τις ενδείξεις των οργάνων του πίνακα. Η σύγκρουση μεταξύ της αντίληψης  και των οργάνων σε συνδυασμό με  τον εξωτερικό ορατό χώρο, τον προειδοποιούν ότι υπάρχει πρόβλημα το όποιο είναι σε θέση να αντιμετωπίσει. Εάν χειριστεί το πρόβλημα με επιτυχία, εάν δηλαδή πιστέψει στα όργανα, θα αποφευχθεί ένα ατύχημα και ο χειριστής θα πάρει ένα καλό μάθημα για το τι είναι απώλεια οπτικής επαφής με τον περιβάλλοντα χώρο και πως να χειριστεί παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

 

Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ.

 

Είναι η πλέον ακραία μορφή αποπροσανατολισμού λόγω άγχους (stress). Ο χειριστής μπορεί να γνωρίζει τον αποπροσανατολισμό αλλά είναι συντετριμμένος διανοητικά και φυσικά, σε σημείο που είναι ανίκανος να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Είναι πιθανόν να «παγώσει» στα χειριστήρια και να κάνει ακόμη και αντίθετες διορθώσεις που να επιδεινώνουν την κατάσταση.
Θα το «παλέψει» μέχρι το έδαφος χωρίς να καταφέρει να αναστρέψει την κατάσταση. Τέτοιες μορφές αποπροσανατολισμού και «σπασίματος» του χειριστή συμβαίνουν σε κουρασμένους χειριστές, ή όταν υπάρχει υψηλός φόρτος εργασίας.

 

 

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

 

Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ,  ΜΠΟΡΕΙ  ΝΑ  ΣΥΜΒΕΙ  ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ  ΧΕΙΡΙΣΤΗ, ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ  ΣΤΙΓΜΗ, ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ,  ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ,  ΣΕ  ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ  ΠΤΗΣΗ, 

ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ.

 

Στέφανος Άτσαλος

Νέα Υόρκη 10-5-2008  

Comments
7 Σχόλια to “ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 6)-ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Σε ευχαριστώ Στέφανε
    Η βοήθειά σου ανεκτίμητη

  2. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος. λέει:

    http://www.faa.gov/airports_airtraffic/air_traffic/publications/atpubs/aim/

    Βρηκα αυτην τη σελιδα που εχει πολλα και ενδιαφεροντα. Αξιζει τον κοπο να κρατηθει.Εχει και κατι ειδικα για ελικοπτερα.

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ aifighter

    Πολύ σωστά μιλάς

  4. Ο/Η airfighter λέει:

    Να προσθέσω και άλλη μια ενέργεια για την προετοιμασία του κάθε χειριστή. Εφ’ όσον η πραγματική πτήση με όργανα είναι δύσκολο να συμβαίνει συχνά, χρησιμοποιήστε έναν εξομοιωτή πτήσης στον υπολογιστή σας. Μια πτήση IFR με ένα Boeing 737, δεν έχει καμμία διαφορά από με οτιδήποτε άλλο. Τα βασικά στοιχεία είναι τα ίδια, ότι και αν πετά κανείς. Πολύ καλύτερα βέβαια, αν προσθέσετε στον εξομοιωτή, το μέσο που πετάτε. Ειδικά για το Flight Simulator της Microsoft υπάρχουν όλων των ειδών των αφων και ε/π.

    Μην σας φαίνεται αστείο, είναι προσωπική εμπειρία. Δοκιμάστε να πετάξετε IFR με τα νέφη από 500′ και θα δείτε τι σημαίνει ΤΟ, ανόδου-καθόδου, μπίλια στο κέντρο, ενδείκτης στροφών και ολισθήσεως. Κάντε μια διαδιακασία απογείωσης και προσέγγισης σύμφωνα με το MAIP. Δεν θα πιστεύετε το σφήξιμο που θα έχετε.

  5. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    @ Δημητρη.

    Αν δεν προσεξεις τις νεες γενειες…….καικες.
    Ο σκοπος που γραφω μερικα πραγματα δεν ειναι,απλα, για να μαθουν αλλα οπως σωστα εγραψες, να σκεπτοντε. Οταν βγαζεις απο μεσα σου εμπειριες , θυμασε τα δικα σου.Σε αυτη τη δουλεια πρεπει να σκεπτεσε με διπλασια ταχυτητα απο αυτην που πετας, διαφορετικα……….εχεις προβλημα. Ετοιμαζω κατι αλλο και το επεξεργαζομε στο μυαλο μου για το ποσο εχθρικο περιβαλλον ειναι το να εισε στον αερα. Τι παθαινει ο ανθρωπος στην τριτη διασταση για την οποια δεν ειναι φτιαγμενος. Οταν καταλαβουμε οτι ειμαστε V.F.R οντα τοτε θα σκεφτομαστε
    διαφορετικα οταν πεταμε.

  6. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Μπράβο Στέφανε για την δουλειά σου, μου αρέσει που «προσέχεις» τις νέες γενειές. Και εμείς οι έξω που αγαπάμε τα ίδια πράγματα με όλους εσας, αλλά δεν είχαμε ποτέ μια πουλάδα στο στήθος, διαβάζοντας τα κείμενά σου μαθαίνουμε να σκεπτόμαστε καλύτερα, να βάζουμε τα όρια μας, να σχεδιάζουμε καλύτερα…

  7. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Σε ευχαριστούμε Στέφανε, για το σημείωσμά σου αυτό.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: