ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 4) 178 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ.

178 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ.

 

Για πόσο διάστημα ένας χειριστής μπορεί να ζήσει, αν έχει λίγη η καθόλου εμπειρία σε πτήσεις με όργανα, αλλά βρέθηκε να πετά σε συνθήκες πτήσεως δι’  οργάνων ?

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ιλλινόϊς έκαναν μια μελέτη για να απαντήσουν στο ερώτημα αυτό, με σκοπό να βρουν το χρόνο που μεσολαβεί, από τότε που ένα αεροσκάφος μπει σε συνθήκες πτήσης με όργανα αλλά το χειρίζεται χειριστής που είτε δεν έχει εκπαιδευτεί ποτέ στην ΠΔΟ, είτε έχει μικρή πείρα σε τέτοιου είδους πτήσεις.

Η μελέτη έγινε με συμμετοχή είκοσι (20) σπουδαστών που πέταξαν σε simulator σε I.M.C συνθήκες. 
Όλοι τους «σκοτώθηκαν» διότι …..

είτε μπήκαν σε σπειροειδείς βυθίσεις

ή έκαναν roll,

με εξαίρεση έναν που το στολλάρισε (το έφερε σε απώλεια στηρίξεως).

Τα αποτελέσματα διέφεραν μόνο σε ένα στοιχείο.

Το στοιχείο αυτό ήταν….

Ο χρόνος που απαιτήθηκε για τον καθ ένα σπουδαστή, μέχρι να χάσει τον έλεγχο του αεροσκάφους…..

Κυμάνθηκε από 20 έως 480 δευτερόλεπτα…..!!

Ο μέσος όρος ήταν 178 δευτερόλεπτα……..

(2 δευτερόλεπτα λιγότερα για να συμπληρωθούν 3 λεπτά).

Το θανατηφόρο σενάριο.

Ο ουρανός είναι σκεπασμένος με σύννεφα και η ορατότητα μικρή. Η αναφερθείσα ορατότητα των 5 μιλίων δεν φαίνετε να είναι μεγαλύτερη από 2 και δεν μπορεί να εκτιμηθεί  το ύψος των νεφών. Το υψόμετρο, σου λέει 1500 πόδια και ο χάρτης, σου  δείχνει εμπόδια στα 1200. Μπορεί να υπάρχει και ένας πυλώνας εκεί κοντά αλλά δεν ξέρεις που ακριβώς, διότι βρίσκεσαι εκτός πορείας….

Αλλά επειδή πέταξες και σε χειρότερο καιρό από αυτόν, γιαυτό……συνεχίζεις.

Βρίσκεσαι λοιπόν ασυναίσθητα πίσω από τα χειριστήρια  προσπαθώντας να εντοπίσεις τους πυλώνες για να είσαι σίγουρος ότι τους……πέρασες. Χωρίς καμία προειδοποίηση είσαι μέσα στην «σούπα». Κοιτάζεις τόσο έντονα μέσα στο «γάλα», που αισθάνεσαι να σου πονούν τα μάτια σου. Αισθάνεσαι το στομάχι σου σφιγμένο. Προσπαθείς να καταπιείς το σάλιο σου αλλά βρίσκεις το στόμα σου στεγνό. Τώρα συνειδητοποιείς ότι έπρεπε να περιμένεις για να έχεις καλύτερο καιρό.

Ακούς μια φωνή  από κάπου να σου λέει.

Ήθελες και τα έπαθες…….τώρα όλα τέλειωσαν.

ΕΧΕΙΣ 178 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ

Έχεις την αίσθηση ότι το αεροπλάνο σου πηγαίνει καλά, αλλά η πυξίδα σου αρχίζει και στρίβει αργά. Πατάς λίγο το ποδωστήριο και τραβάς λίγο πίσω το χειριστήριο αλλά αυτό σου φαίνεται …..αφύσικο για αυτό και επιστρέφεις στην αρχική σου θέση. Τώρα αισθάνεσαι καλύτερα αλλά βλέπεις ότι η πυξίδα σου, στρέφει γρηγορότερα από πριν και η ταχύτητά σου αρχίζει να αυξάνει. Κοιτάζεις τα όργανα αλλά αυτό που βλέπεις δεν είναι κάτι γνωστό σε σένα. Πιστεύεις ότι βρίσκεσαι σε κάποιο άσχημο σημείο (καιρού) και ότι σε  μερικά λεπτά θα ….καθαρίσει.

Δεν έχεις όμως μερικά λεπτά !!!!!

ΕΧΕΙΣ 100 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ

Συγκλονίζεσαι με αυτό που βλέπεις στο υψόμετρο. Είσαι ήδη στα 1200 πόδια. Ενστικτωδώς τραβάς πίσω το χειριστήριο αλλά διαπιστώνεις ότι χάνεις ύψος.

Ο κινητήρας είναι στα κόκκινα και η ταχύτητα πλησιάζει και αυτή προς τα κόκκινα.

ΤΩΡΑ ΕΧΕΙΣ 45 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ

Τώρα είσαι ιδρωμένος και τρέμεις. Πρέπει να συμβαίνει κάτι λάθος με τα χειριστήρια…..σκέφτεσαι. Τραβώντας πίσω το χειριστήριο αυξάνει η ταχύτητα ?

Ακούς τον αέρα να σου διαλύει το αεροπλάνο.

Είσαι πολύ κοντά στο να συναντήσεις τον Δημιουργό σου.

ΕΧΕΙΣ 10 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ

Ξαφνικά βλέπεις το έδαφος. Τα δένδρα έρχονται επάνω σου. Βλέπεις τον ορίζοντα με μεγάλη προσπάθεια στρέφοντας το κεφάλι σου αρκετά μακριά και τον βλέπεις σε μια παράξενη γωνία…………είσαι σχεδόν ανάστροφα.

Ανοίγεις το στόμα σου να φωνάξεις αλλά …………

ξέμεινες από δευτερόλεπτα………

Σκέψου τα όλα αυτά πριν πετάξεις σε τέτοιο καιρό.

Η μελέτη αυτή  χρηματοδοτήθηκε από την ΑΟPA το 1954 και πραγματοποιήθηκε από τον JesseW. Stonecipher μετέπειτα αρχιεκπαιδευτή του πανεπιστημίου URBANA του ILLINOIS.

Αποδεικνύει ότι η ζωή ενός χειριστή μη εκπαιδευμένου στην πτήση δι οργάνων, που θα πετάξει σε συνθήκες που απαιτούν I.F.R,  ήταν 178 δευτερόλεπτα από την αρχή μέχρι που έχασε τον έλεγχο λόγω

  

  

  

  

 

Spatialdisorientation (χωροταξικός αποπροσανατολισμός).

Από τους 20 συμμετέχοντες οι 19 μπήκαν σε θανατηφόρο σπειροειδή βύθιση και ο 20ος το στολλάρισε. Κανείς από τους 20 δεν ‘’άντεξε’’ παραπάνω από 8 λεπτά.

‘Όλοι είχαν την ιδία εμπειρία.

ΔΕΝ  ΕΧΟΥΜΕ  ΛΟΓΟΥΣ  ΝΑ  ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ  ΟΤΙ  ΑΥΤΟΙ  ΟΙ  ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΛΛΑΞΑΝ  ΣΤΑ  50  ΕΠΟΜΕΝΑ  ΧΡΟΝΙΑ.

Στέφανος Άτσαλος

Μαΐου 4 2008

Νέα Υόρκη.

ΥΓ

Σε ευχαριστώ Στέφανε για το τόσο καλό σου ποστ

  

 

Army Aviator

 

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 4) 178 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΖΩΗΣ.”
  1. Ο/Η Στεφανος λέει:

    @ Δημητρη και ΑRΜΥ AVIATOR

    Μπορει να περασαν αρκετα χρονια που «κρεμασα τα παπουτσια » οπως λενε ποδοσφαιρικα αλλα το μικροβιο δεν εφυγε και δεν νομιζω να φυγει.Ποναω πολυ μετα απο καθε ατυχημα οπου και να συμβαινει.Οταν πεφτουν στα χερια μου τετοια κειμενα δεν με πειραζει να τα μεταφρασω και να τα γραψω στο Blog. Το κανω με μεγαλη χαρα διοτι πιστευω οτι εστω και ενας να σωθει για μενα ειναι……ευτυχια. Στην εποχη μας ,δυστυχως, δεν ειχαμε την πληροφορηση που εχουμε σημερα. Ας το εκμεταλευτουμε λοιπον (το Ιντερνετ ) και προπαντων να μεταδιδουμε τις εμπειριες μας στους νεοτερους.

  2. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στέφανε διαβάζοντας το άρθρο σου μου ήρθαν στο νού τα λόγια τόσο του κ.Γρύσπου περί ενόργανης πτήσης και τα ατυχήματα/δυστυχήματα λόγω μη γνώσης αυτού του αντικειμένου, αλλά και άλλων βετεράνων συναδέλφων που ‘σώθηκαν’ απο καταστάσεις έχοντας βγεί διαθέσιμοι στην Ενόργανη Πτήση, με την οποία αποκτάς, πιστεύω, περισσότερη σιγουριά και αυτοπεποίθηση.
    Ευχαριστούμε για αυτή την παρουσίαση γιατί νομίζω ενδιαφέρει οχι μόνο τους έχοντες άμεση σχέση με το αντικείμενο αλλά και αυτούς που αγαπούν το αεροπορικό μέσο.

    Περιμένουμε και άλλα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: