Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΕΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

»Οι νέοι τρόποι χρήσης των συνθετικών υλικών στα αεροπορικά μέσα, έχουν ως αποτέλεσμα την αλλαγή του τρόπου σκέψης, του προσωπικού συντήρησης»

Linda Werfelman (1)

nh90prod01.jpg

Στην πολύ καλή ιστοσελίδα του FLIGHT SAFETY FOUNDATION, βρήκα, στο περιοδικό AeroSafety World, τεύχος Μαρτίου 2007, ένα ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο THE COMPOSITE EVOLUTION, γραμμένο από την Linda Werfelman.

Ένα άρθρο που μιλά για την επανάσταση που έχουν φέρει την τελευταία 10ετία τα συνθετικά υλικά, από τα οποία κατασκευάζονται ολόκληρα τμήματα των αεροπορικών μέσων και με τα οποία, σε λίγο, θα κατασκευάζεται όλο το αεροσκάφος, εκτός του κινητήρα, τροχών και αξόνων μετάδοσης κίνησης.

Στην εισαγωγή του άρθρου λοιπόν, εκτός από το (1), διερωτάται η συγγραφέας:

» μήπως αυτή η »επανάσταση» στα υλικά, αποτελεί τη συνέχεια μιας άλλης δραματικής αλλαγής που συνέβει στις αρχές του 20ου αιώνα, τότε που τα ξύλινα δομικά μέρη των αεροσκαφών και οι πάνινες και πλαστικές επιφάνειες που τα περιτύλιγαν, αντικαταστάθηκαν από το μέταλλο;»   

Σε άλλο τμήμα του άρθρου, ξεχωρίζω:

» τα συνθετικά είναι διαφορετικά υλικά και έχουν τις δικιές τους ιδιαίτερες ιδιότητες… Δεν παρουσιάζουν, πραγματικά, μη αναμενόμενες συμπεριφορές. Απλά είναι διαφορετικά από τα μέταλα»

Τώρα θα μου πείτε γιατί τα θυμήθηκα αυτά;

Γιατί να,  συνθετικά υλικά  έχουμε και μεις σήμερα, σε κάποια Ε/Π.

Αλλά όταν θα έρθουν τα ΝΗ-90, που ΟΛΟ το Ε/Π, θα είναι από συνθετικό υλικό !

Τί θα κάνουμε;

Τα ακούτε εσείς του τεχνικού;

ΥΓ

Γιορτάζω τους 3.350 αναγνώστες μου

Δεν είναι και λίγοι για 6 μήνες ζωής!

Advertisements
Comments
11 Σχόλια to “Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΕΤΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ”
  1. Ο/Η scarface λέει:

    Καλησπέρα
    απ ολα τα σχόλια που διάβασα σίγουρα διαφωνώ με αρκετά και συμφωνώ και με κάποια. Θα προτιμούσα όμως να πω απλά την δική μου άποψη χωρίς να σχολιάσω ή να μπω σε αντιπαράθεση. Προσωπικά λοιπόν θεωρώ ότι πρέπει να οργανωθεί το Όπλο της ΑΣ απτην αρχή σε πρότυπα Πολεμικής Αεροπορίας. Με ότι αυτό συνεπάγεται το οποίο λόγω χώρου και χρόνου δεν είναι της ώρας να αναλύσουμε. Αναφορικά θα πω (και είναι γνώμη μου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ) ότι πρέπει οι χειριστές να είναι αποκλειστικά αξιωματικοί της ΣΣΕ όπως αντίστοιχα είναι οι ιπτάμενοι της ΠΑ απτην Ικάρων. Όχι ότι θεωρώ πως δεν είναι άξιοι ή και πιο ικανοί κάποιοι Υπξκοι σαν χειριστές (και το τονίζω αυτό πριν προλάβουν κάποιοι να σχολιάσουν αρνητικά) αλλά δεν μπορώ να καταλάβω και τι εξυπηρετεί να έχουμε 2 σχολεία κάθε χρόνο στην ΣΑΣ παράλληλα με ότι επιπτώσεις έχει αυτό σε εκπτες και αεροπορικά μέσα. Και για άλλους πολλούς λόγους που δεν κρίνω σκόπιμο να αναλύσω στην παρούσα. Αντίστοιχα οι Τεχνικοί και οι διάφορες ειδικότητες να είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό απο παραγωγική σχολή με ειδικότητα απτο 1ο έτος και ενασχόληση με το αντικείμενο απτην αρχή και όχι μετά την αποφοίτηση όπως ΣΤΥΑ-ΣΥΔ. Επίσης επειδή πριν μπω στην ΣΣΕ ήμουν στην ΣΤΥΑ της ΠΑ με ειδικότητα μηχανοσυνθέτη 2 χρόνια απτην μικρή μου εμπειρία της σχολής το θεωρητικό υπόβαθρο πανω στο αντικείμενο ήταν σαφώς ανώτερο απο κάποιον Υπξκο αντίστοιχο της ΣΜΥ μηχ/τη ΑΣ ή ΤΧ. Γιατί 2 χρόνια ήταν όλα πάνω στο αντικείμενο του. Και θα πω και ότι αυτή η νοοτροπία «εσεις απτις σχολές» και «εσείς οι εθελοντές» δεν υπάρχει στην ΠΑ τουλάχιστον στον βαθμό του ΣΞ. Καθένας ανακατεύεται σε αρμοδιότητες άλλου και όλοι έχουν άποψη. Και δεν είμαι απόλυτος σ αυτό ούτε το θεωρώ κανόνα, απλά μιλάω για το πρόβλημα. Οι μεν θεωρούν ότι η προέλευσή τους τους καθιστά αυτόματα αυθεντίες και οι δε ότι θα μπορούσαν να ανταποκριθούν σε όλα τα καθήκοντα των άλλων και καλύτερα μάλιστα από δκτες μέχρι χειριστές. Δεν μπορώ βέβαια να ξέρω απόλυτα τι πτυχία και γνώσεις έχει ο καθένας, αλλά για μερικούς σίγουρα αμφιβάλω με τι κριτήρια τους βάλανε στον Στρατό και αν ξέρουν να γράφουν και το όνομα τους… Ας μην βάζουμε ταμπέλες και χαρακτηρίζουμε σύνολα όμως. Για να κλείσω θα πω πάλι πως πρέπει να αναδιοργανωθεί η ΑΣ σε ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ πρότυπα και να υπάρχει εξειδίκευση και σύστημα στην παραγωγή στελεχών όλων των κατηγοριών απο χειριστές μέχρι τεχνικούς, ώστε να υπάρχει και αναβάθμιση στην εκπση και στο επίπεδο. τέλος πια αυτο το «λίγο απ όλα»…

  2. Ο/Η poweplantmaster λέει:

    Ας ήξερα ποιο ΤΕΙ διαρκεί 2 χρόνια. Ας ήξερα από που έγινε η ΣΣΕ ΑΕΙ. Το ότι η πολιτική ηγεσία βολευεται να δίνει τίτλους και όχι χρήματα δεν κάνει κάποιους από εσάς πανεπιστημιακού επιπέδου. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας ΕΠ.ΟΠ απόφοιτος ΤΕΙ Τμήματος Τεχνολογίας Αεροσκαφών της Χαλκίδας ή ένας ΕΜΘ με 2 χρόνια σπουδές σαν μηχανικός αεροσκαφών σε ιδιωτική σχολή είναι λιγότερο επαγγελματίας και λιγότερο γνώστης απο τον «αποφοιτο» της ΣΜΥ;
    Γιατί ο κομπλεξισμος αυτός κύριοι;Για τους μη υπηρετούντες φροντίστε να ενημερώσετε λοιπόν και να πείτε την αλήθεια.
    Το σύστημα που έχετε φτιάξει και υπηρετείτε δεν έχει καμία σχέση με το αεροπορικό υλικό και πνευμα.
    Θέλετε μακρυά όσους σας βάζουν τα γυαλια γιατί δεν έχετε κανένα υπόβαθρο και καμία διάθεση να βελτιωθεί το επιπεδό σας και το σύστημα. Σας πειράζει που βρήκατε άτομα με φιλοσοφία να μαθαίνουν, να αγαπάνε και να ασχολούνται με το αντικείμενο. Με την νοοτροπία «είμαι της σχολής και άρα ανώτερο ον» αποφασίσατε να διαλύσετε τα πάντα.
    Απο που να ξεκινήσουμε; Πιάσατε και δημιουργήσατε γραφεία με 2-3 αξιωματικούς το καθένα, διογκωσατε την γραφειοκρατία για να γίνεται απαραίτητοι στο σύστημα και από ενασχόληση με αεροπορικό υλικό;ΧΑ ΧΑ! Καλό!Σκηνάκια, βολές, ασκήσεις. Οτι κάναμε στην σχολή για να φανούν οι υπόλοιποι άσχετοι. Αυτοί οι παλιοεθελοντές.Αξκοι και Υπξκοι.
    Σαν χειριστές βλέπατε ότι δεν μπορείτε καν να συγκριθείται. Τι κάνατε;Να διαβάσετε;ΟΧΙ.Είμαστε της σχολής και είμαστε φωστήρες και η κακή υπηρεσία μας βάζει δουλειά στα γραφεία και δεν προλαβαίνουμε!!Να ζητήσετε να πετάτε;ΟΧΙ βέβαια.Ποιος ο λόγος;Ρίσκο.Και να κάτσει ο άλλος στο γραφείο να γλύψει περισσότερο και να παει την εκπαίδευση που θα με κάνει απαραίτητο;πλάκα κάνεις;Να ζητήσω να γίνει πιο ρεαλιστική εκπαίδευση;ΟΧΙ.Δεν απασχολώ την υπηρεσία.Εχω πιο σοβαρά πράγματα. Να κάνω ας πούμεχαρτί τα κρουασάν να περνάνε την πύλη μετά της 7 για να είναι πιο φρέσκα.Η λύση ήταν μια και μόνη.Εξωθηση τους στην παραίτηση.
    Και τι έγινε; χειριστές με πτητική εμπειρία χιλιάδων ωρών και τεράστιες γνώσεις οδηγήθηκαν στον ιδωτικό τομέα. Πλήρωνε ο λαός να εκπαιδευτούν, να αποκτήσουν εμπειρία για να τους εκμεταλευτεί στο τέλος ο κάθε ιδιώτης. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! Ολα στο βωμό του κομπλεξισμού. Αντί να αποτελούν κεφάλαιο για την Αεροπορία Στρατού αποτέλεσαν μίασμα γιατί έκαναν το λάθος να είναι οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.
    Κύριοι το αεροπορικό υλικό απαιτεί γνώσεις και εμπειρία. Απαιτεί αφοσίωση και συνεχή ενασχόληση. Απαιτεί απόλυτη συνεργασία και εξειδίκευση.
    Δεν μπορούμε να περιμένουμε από ανθρώπους που έχουν την λογική «εσείς του τεχνικού» και «εμείς της σχολής».
    Ας βγει αυτός ο κύριος Army Aviator να τα πει και σε μια ιδιωτική εταιρεία ότι «είμαι της σχολής». Ας κοιτάξει ποιοι πραγματικά είναι περιζήτητοι και στεριώνουν με την αξία τους στον ιδιωτικό τομέα και μετά ας κάνει τους αφορισμούς για κατηγορίες «συναδέλφων» του όπως οι ΕΠΟΠ-ΕΠΥ-ΕΜΘ-Εθ. Υπξκοι.
    Και κάτι τελευταίο»Μια μαϊμού μπορείς να την μάθεις να κάνει ποδήλατο. Να το φτιάχνει όμως, δεν θα τα καταφέρεις ποτε!»
    Πάμε όλοι βόρειο κύκλο μην χαθούμε κιόλας!

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airwings

    Αγαπητέ μου, εάν δεν δεχόμουνα την κριτική, είχα την δυνατότητα (ως administrator) να διαγράψω ότι θα με »ενοχλούσε».
    Επίσης τιμώ και σέβομαι την προσπάθεια και τον ιδρώτα του προσωπικού που πάσχει μαζί μας αλλά και σκοτώνεται μαζί μας.
    Η βασική και ίσως η θεμελιώδης »διαφορά» μου με όσα γράφεις είναι ότι όταν θέλεις να υποστηρίξεις ένα σύστημα, όπως είναι το αεροπορικό, ΚΑΝΕΙΣ ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ προσωπικού ανάλογα με την προέλευσή του και διαχειρίζεσαι τις ανάγκες σου σε ανθρώπινο δυναμικό σύμφωνα με την προσδωκόμενη απόδοασή του και όχι την απόδοσή του σε ψήφους….

    και για να είμαι ξεκάθαρος μαζί σου αλλά και με τους επισκέπτες μου, η θέση μου είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των μηχανοσυνθετών σας έπρεπε να προέρχεται από την ΣΜΥ, της οποίας το επίπεδο (πιστεύω να συμφωνείς) είναι πολύ ανεβασμένο και ίσως το ζητούμενο για μας (ΑΣ και ΤΧ), ένας μικρός αριθμός να είναι ΕΠΥ,ΟΠΥ,ΕΜΘ κ.λ.π και ένας ακόμη μικρότερος αριθμός στελέχη της ΣΣΕ, για να καλύπτουν τις θέσεις διοικήσεως.
    Αν αυτά τα ποσοστά, έχουν δρομολογηθεί να ισχύουν για τα επόμενα 20-30 χρόνια, με την συνεχή και σταθερή πρόσκτηση ανθρώπινου δυναμικού από τις πηγές προεύλευσης, όπως τις είπα, τότε, δεν έχω κανένα πρόβλημα.
    Αν όμως τα υπάρχοντα ποσοστά προέλευσης αλλά και ο σχεδιασμός που έχετε κάνει επί των μελλοντικών σας αναγκών είναι »ανάποδος» τότε ναι και έχετε αλλά και έχουμε πρόβλημα.
    Θα ήθελα να συνεχίσεις να μας βλέπεις όχι μόνο για τα ιστορικά θέματα που προσπαθούμε να ανεβάσουμε και να αναδείξουμε, αλλά και γιατί θέματα συντήρησης (αναπόσπαστο μέρος του υψηλού δείκτη ασφαλείας πτήσεων) και έχουμε ανεβάσει αλλά και θα ανεβάσουμε.
    Εξ άλλου τον διάλογο-αντίλογο επιδιώκει το ιστολόγιο αυτό, με τους 40.000 και πλέον επισκέπτες του.

  4. Ο/Η airwings λέει:

    Το ύφος μου δεν νομίζω ότι ήταν αυταρχικό ή με το να λέω ότι κάνεις λάθος. Εκτός εάν δεν δέχεσαι την κριτική ? Που δεν το νομίζω.
    Επίσης δεν θέλω να το κάνω πεδίο αντιπαράθεσης στο εάν οι τεχνικοί (μη ή όχι παραγωγικών σχολών) είναι ικανοί για τους λόγους που καταλαβαίνεις. Όσο για την ερώτησή σου δεν είναι έτσι. Ο τεχνικός Α/Φ πάνω από όλα πρέπει να έχει μεράκι και «ψώνιο» πάνω στο αεροπορικό υλικό ώστε να αντεπεξέλθει στην δουλειά του. Εάν είναι από ΣΜΥ ή όχι δεν έχει τόσο διαφορά σε ότι αφορά καθαρά το πρακτικό τομέα. Το σύστημα εισαγωγής (εάν μιλάμε για αυτό) και όπως είναι τώρα είναι αποδεκτό. Το πρόβλημα είναι στο τι κίνητρο θα δώσεις μετά, ώστε ο τεχνικός να μπορέσει να βελτιωθεί αλλά και το κυριότερο να αξιοποίηση τις όποιες γνώσεις αποκτήσει. Εκεί το σύστημα χωλαίνει αλλά όμως μπορεί να βελτιωθεί.

    Αυτά τα ολίγα και ελπίζω να συνεχίσω να σας βλέπω μιας και τα θέματα τα παλιά ειδικά αυτών προ 80 εποχής είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα.

  5. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airwings

    Θα ξεκινήσω από το »απόλυτο» ύφος σου…
    »Σου λέω πάντως ότι είσαι λάθος» !!
    και θα συνεχίσω με την διαπίστωσή σου ότι »ήσουν χειριστής της ΑΣ».

    Πρώτα – πρώτα λοιπόν, δεν »ήμουν» χειριστής αλλά είμαι εν ενεργεία χειριστής της ΑΣ.

    Δεύτερο, εδώ στο ιστολόγιο και στα σχόλια προσπαθούμε να ανταλλάξουμε απόψεις και ΟΧΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥΣ….!!

    Και γώ συμφωνώ ότι καλά κάνεις και δεν επεκτείνεσαι στα θέματα που δεν θέλεις να επεκταθείς, γιατί δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα κοινοποιούμε όλα.
    Αλλά το ότι »Η βάση συντήρησης της ΑΣ ήταν, πρωτίστος είναι και θα είναι τα στελέχη που προέρχονται από την ΣΜΥ και δευτερευόντος οι τεχνικοί από τους εθελοντές (ΕΜΘ,ΟΠΥ) όπου και οι δύο αποτελούν το μάγμα υποστήριξης της συντήρησης.» το θεωρώ ότι συμφωνεί με όσα σου γράφω, με το ερώτημά μου »ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΙΑΝΕΙ ΤΑ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙΑ & τις ΜΑΝΕΛΕΣ για τις επισκευές.» γιατί έχω την αίσθηση ότι δεν υπάρχει αναλογία κατανομής του προσωπικού, ανάλογα με τη προέλευσή του….
    Σε ότι δε αφορά τη θέση σου »Τους πρώτους δεν τους ανέφερες και τους δεύτερους τους μείωσες», έχω να σου πω ότι….
    ….τους τεχνικούς προελεύσεως ΣΜΥ δεν τους ανέφερα, διότι δεν με »απασχολούν» οι άνθρωποι, κάνουν τη δουλειά τους και μάλιστα πολύ καλά.
    Για τους δεύτερους ασχολήθηκα και βέβαια όχι με αυτούς τους ίδιους αλλά με το »σύστημα» που τους προωθεί και απογοητεύει τους εξ ΣΜΥ προερχομένους….. ιδιαίτερα όταν μέσα στο »σύστημα» είμαστε και μεις οι ίδιοι που νομίζουμε ότι θα καλύψουμε τα κενά των αποφοίτων ΤΕΙ (ΣΜΥ δηλαδή) με αποφοίτους τεχνικών και γενικών Λυκείων…

    Ή μήπως δεν είναι έτσι ;

    Τέλος και σε ότι αφορά τα composite materials δεν με πολυέπεισες ότι είναι γνωστά στους τεχνικούς του ελληνικού ΤΧ σώματος (;)

    Σε ευχαριστώ πάντως που περνάς και μας …βλέπεις

  6. Ο/Η Στεφανος λέει:

    HELLOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!

    IS ANYBODY HOME ?

    Nα δεις οτι τους τελειωσε το μελανι και συνοστιζοντε στα μαγαζια να το αγορασουν.

  7. Ο/Η airwings λέει:

    Ήμουν σαφέστατος σε ότι αφορά την απάντηση μου και σαφώς δεν θα επεκταθώ περισσότερα τώρα και για λόγους ευνόητους για το πως εκπαιδεύτηκαν οι Αξκοι του ΤΧ στο θέμα της συντήρησης του Ε/Π ΝΗ-90. Σου λέω πάντως ότι είσαι λάθος. Από ότι αντιλαμβάνομαι ήσουν χειριστής της ΑΣ και τα βλέπεις με το δικό σου πρίσμα και το οποίο πολλές φορές έρχεται σε σύγκρουση με την τακτική του ΤΧ σε ότι αφορά την συντήρηση. Ούτε και σε αυτό θα επεκταθώ για λόγους ευνόητους.

    Ο Αξκος ΤΧ -προερχόμενος από ΣΣΕ, απόφοιτος Πολυτεχνείου – δεν είναι για να πιάνει κατσαβίδι αλλά για να δίνει λύσεις σε ότι αφορά την γραμμή και τις κατευθύνσεις της συντήρησης. Κάτι ανάλογο με τον Αξκο της ΠΑ και προερχόμενο της ΣΜΑ. Δεν νομιζω ότι της ΣΜΑ πιάνουνε κατσαβίδι ?
    Σαφώς όταν ο Αξκος ΤΧ είναι Χειριστής-Δοκιμαστής θα έχουμε και καλύτερο αποτέλεσμα.

    Η βάση συντήρησης της ΑΣ ήταν, πρωτίστος είναι και θα είναι τα στελέχη που προέρχονται από την ΣΜΥ και δευτερευόντος οι τεχνικοί από τους εθελοντές (ΕΜΘ,ΟΠΥ) όπου και οι δύο αποτελούν το μάγμα υποστήριξης της συντήρησης. Τους πρώτους δεν τους ανέφερες και τους δεύτερους τους μείωσες. Ναι φεύγουν οι παλιοί (όπως και οι χειριστές) και για τους γνωστούς λόγους αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πίσω υπάρχει το «χάος».

    Σε ότι αφορά τα composite material είναι γνωστά στους τεχνικούς εδώ και πολύ καιρό και ειδικά με αυτούς που ασχολούνται με τις επισκευές των δομικών μερών.

  8. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ airwings

    Άκου σε παρακαλώ αγαπητέ airwings, ορισμένες αλήθειες, τουλάχιστον για το τεχνικό το δικό μας.
    Σημείωσε ότι δεν ξέρω αν είσαι του ΤΧ ή ένας τεχνικός του αεροπορικού τομέα, αλλά αυτό δεν θα αλλάξει την απάντησή μου στο σχόλιό σου, άσχετα αν με ανακάλυψες περίπου 1 χρόνο μετά από τότε που έγραφα το ποστ αυτό. Όσα θα γράψω σε απάντηση του σχολίου σου, θα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν είσαι του ΤΧ και μάλιστα βρίσκεσαι στις ενεργές τάξεις του ΤΧ που υποστηρίζει τα αεροπορικά μας μέσα.

    Κατά βάση κανείς δεν είπε ότι ο τεχνικός είναι αντίθετος με τα συνθετικά υλικά. Πως θα μπορούσε εξάλλου, αφού ΟΦΕΙΛΕΙ να παρακολουθεί την τενολογία που είτε θέλουμε είτε όχι κινείται προς την κατεύθυνση αυτή.
    Λες κάτι πολύ σωστό…»Φτάνει να ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ να εκπαιδευτεί σε αυτό όπως ένας χειριστής.΄΄
    Αν διαβάσεις πάλι το ποστ, αλλά και τα σχόλια σε αυτό, θα διαπιστώσεις ότι αυτή είναι η καταγραφόμενη αγωνία και αυτό προσπαθώ να τονίσω, την ανάγκη να απαγκιστρωθούν οι »ταγοί» του ΤΧ από την εδώ και καιρό συντεχνιακή τους αντίληψη ότι »εμείς είμαστε για μεγάλα και πολυτεχνικού επιπέδου πράγματα και δεν μπορούμε να λερώνουμε τα χέρια μας με τα γράσα…». Δηλαδή με άλλα λόγια προτιμούν να στέλνουν αναφανδόν το στελεχιακό τους δυναμικό (χωρίς ποσόστωση) σε ΑΕΙ, για να γίνουν επιστήμονες, αλλά κανείς δεν είδε το πρόβλημα που ήδη υπάρχει, αυτό του ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΙΑΝΕΙ ΤΑ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙΑ & τις ΜΑΝΕΛΕΣ για τις επισκευές.
    Σε ένα καλώς επανδρωμένο εργοστάσιο ή βάση συντήρησης, υπάρχει αναλογία κατανομής του προσωπικού, των επιστημονικά καταρτισμένων – για το μάνατζεντ – και των ΄΄κωπηλατών» των τεχνικών δηλαδή αυτούς που βγάζουν πέρα τις δουλειές στο maintenace line.
    Στη δική μας πραγματικότητα, ιδιαίτερα μετά την αθρόα αποχώρηση τεχνικών από του βαθμού του Ανθυπασπιστού και πάνω, μείνανε – οι ταγοί τους – να κυνηγούν θέσεις δοκιμαστών πτήσεων, και να στηρίζουμε τη συντήρηση σε ΕΠΥ, ΟΠΥ, ΕΜΘ και ότι έχει εφεύρει η πολιτικάντικη αντιμετώπιση του προβλήματος της χαμηλής επάνδρωσης του ΣΞ.
    Αν λοιπόν νομίζουμε ότι με την »παραγωγή» δοκιμαστών του ΤΧ, θα λύσουμε κάποιο πρόβλημα, σε διαβεβαιώ ότι το μόνο πρόβλημα που λύνεται είναι αυτό της κομπλεξικής (από πλευράς ΤΧ), αντιμετώπισης του θέματος ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ.
    ΜΕΝΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ, ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ( από τη ΔΤΧ του ΓΕΣ) για να εκπαιδευθούν στα composite materials ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ (μετά την εκπαίδευση) ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ και να εφαρμόζουν με τα χεράκια τους όσα μάθανε.
    Στα λέω αυτά γιατί έχω την αίσθηση ότι όσοι από τους Αξκούς ΤΧ, εκπαιδεύθηκαν στα ΝΗ-90, δεν εκπαιδεύθηκαν σε θέματα συντήρησης αλλά σε θέματα δοκιμαστικών πτήσεων…., και για τη συντήρηση έστειλαν ΕΠΥ,ΕΜΘ,ΟΠΥ και ότι άλλο πρόθεμα μπορεί να έχει εφευρεθεί από τους πολιτικούς…μας.

    Αυτά τα ολίγα, με βάση ότι καλή η θεωρία αλλά καλύτερη η χειροπιαστή αντίληψη των πραγμάτων….

  9. Ο/Η airwings λέει:

    Και ποιος σου είπε ότι ένας τεχνικός είναι αντίθετος στα συνθετικά υλικά ?
    Ο ελασματουργός θα κάνει την ίδια εκπαίδευση που κάνουν όλοι οι τεχνικοί ανά την υφήλιο σε ότι αφορά τα composite materials. Φτάνει να ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ να εκπαιδευτεί σε αυτό όπως ένας χειριστής.

  10. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Καλά αυτοί οι συντέχνες, ούτε έχουν πάρει μυρουδιά τι θα τους συμβεί! Αλλά εμείς που πρέπει να βλέπουμε μπροστά και μακρυά τι κάνουμε; πόσο πιέζουμε στη σωστή κατεύθυνση;
    Ή μήπως έχουμε χαθεί στη …μετάφραση;
    Λέω τώρα εγ’ω ο …κωπηλάτης…λέω.

  11. Ο/Η airfighter λέει:

    Έλα ντε; Τι εκπαίδευση να κάνανε οι ελασματουργοί; Και άλλα πολλά ερωτήματα μου έρχονται…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: