BROWNOUT

(Απώλεια προσανατολισμού από  σκόνη )

 us_army_ah64_dust_14797_41493935.jpg

« Με βάση την εμπειρία μου από το Αφγανιστάν και το Ιράκ, ξέρω ότι οι Διοικήσεις και οι χειριστές Ε/Π κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να επιχειρούν με ασφάλεια στο αφιλόξενο και δύσκολο αυτό περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά η εκτίμηση μας εδώ στο Κέντρο Ασφαλείας του ΣΞ των ΗΠΑ είναι, ότι θα συνεχίσουν να επιχειρούν σε ένα περιβάλλον με υψηλού βαθμού επικινδυνότητας ».

                                                                                Ταξίαρχος ΑΣ Joe Smith

                                                             Διευθυντής του Κέντρου Ασφαλείας ΣΞ των ΗΠΑ

                                                                       Από το FLIGHTFAX Ιανουαρίου 2004

 

Τα ατυχήματα από απώλεια προσανατολισμού από σκόνη  (BROWNOUT), αποτελούν το 75% του συνόλου των ατυχημάτων για το 2002, στην αμερικάνικη Α.Σ.

 

Όπως είπαμε και στα γεωγραφικά στοιχεία που δώσαμε για το Αφγανιστάν, αλλά και όλοι μας έχουμε ακούσει από συναδέλφους που έχουν υπηρετήσει εκεί, η σκόνη ‘’δεν παίζεται’’. Σκόνη που δεν είναι σκόνη, είναι μια ‘’άχνη’’ σκόνης και άμμου, που μπαίνει παντού και κάνει τη ζωή δύσκολη και για τον άνθρωπο και για τα Ε/Π.

 

Ξεσήκωσα λοιπόν μερικά συμπεράσματα ( lessons learned), για το θέμα αυτό, από το FLIHGTFAX του Φεβρουαρίου 2004 και να’ με…….

 Λέει ο CW5 Dennis McIntire 

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον χειριστή Ε/Π, είναι η προσγείωση σε περιοχές με σκόνη και άμμο. Σε τέτοιες περιοχές η απώλεια προσανατολισμού από σκόνη (brownout), δεν είναι θέμα ΕΑΝ θα συμβεί, αλλά το ΠΟΤΕ θα συμβεί.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν οι χειριστές ότι η σκόνη που δημιουργείται στη φάση της προσγείωσης δεν είναι απώλεια προσανατολισμού από σκόνη (brownout), μέχρι την στιγμή που αυτή η σκόνη/άμμος θα αρχίσει να αναδεύεται από το κατώρευμα του Ε/Π. Τώρα, αν ο χειριστής είναι σε θέση να έχει προσγειώσει το Ε/Π του, πριν από τη στιγμή αυτή, τότε έχει πετύχει μια ασφαλή προσγείωση.»

Λέει πολλά και ενδιαφέροντα ο chief στο άρθρο του, που θα προσπαθήσω να τα κωδικοποιήσω για συντομία.

Πάμε λοιπόν:

Η εκτέλεση βαθείας προσέγγισης αποτελεί ίσως την πιο κατάλληλη τεχνικής πτήσης στα πεδία του Αφγανιστάν, διότι μειώνει τη δυνατότητα της σκόνης/άμμου να αναδευτεί από το κατώρευμα του Ε/Π. Απαιτεί όμως προσοχή στη διαχείριση της διατιθέμενης ισχύος του/των κινητήρων, λόγω του μεγαλύτερου βαθμού καθόδου και γενικά απαιτεί λεπτούς χειρισμούς στα χειριστήρια.

Με αυτού του είδους τη προσέγγιση, μειώνεται η απόσταση τροχοδρόμησης με αποτέλεσμα οι χειριστές να είναι συνέχεια σε οπτική επαφή με το σημείο προσγείωσης, σε όλη τη διάρκεια της προσέγγισης.

 

Για τις προσεγγίσεις-προσγειώσεις  Ε/Π σε σχηματισμό, επισημαίνει ότι όλα τα Ε/Π πρέπει εάν είναι δυνατό να προσγειώνονται ταυτόχρονα. Τονίζει ότι η επανακύκλωση (για τα Ν2 και λοιπά Ε/Π του σχηματισμού), δεν θα πρέπει να αποτελεί ‘’απαγορευμένη’’ ενέργεια αλλά να ενθαρρύνεται, καθαρά για λόγους ασφαλείας του προσωπικού και των μέσων.

Αυτά τα λίγα αλλά τα τόσα σημαντικά για τις προσγειώσεις σε περιοχή με σκόνη και με άμμο.

Ένα καλό ορισμό για το brawnout, μπορούμε να βρούμε εδώ.

Αν θέλουμε να βρούμε περισσότερα στοιχεία για το  BROWNOUT, κτυπάμε εδώ.

Αυτά τα λίγα και μόνο ως ερέθισμα περισσότερο, γιατί πολλά από αυτά τα έχουμε ξαναπεί και ξαναδιαβάσει.

 

Απλά πρέπει να προσέχουμε……. για να έχουμε.

 

Comments
3 Responses to “BROWNOUT”
  1. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος. λέει:

    @ dil okulu

    He already gave you the information you are looking for.

    FLIGHTFAX. All articles are in English.

    I hope, that I help you. good search……

  2. Ο/Η dil okulu λέει:

    ξέρετε οποιεσδήποτε πληροφορίες για αυτό το θέμα σε άλλες γλώσσες;

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] για το θέμα  brownout, είχαμε γράψει στο BROWNOUT και στο ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ CHINOOK […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: