ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ..

Συνέχεια από τη σελίδα: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

(στην ανάρτηση του ιστολογίου με τίτλο ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ, ο Στέφανος Άτσαλος ‘εγραψε ορισμένα σχόλια με γενικό τίτλο ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ, αναφερόμενος στην καθημερινότητα των πτήσεων με L-21B και U-17. Θα αρχίσω να αφαιρώ τα σχόλια του, αρχίζοντας από όσα μας λέει για τις πτήσεις με τα L-21B και να τα μετατρέπω σε ποστ. Ας τον διαβάσουμε μια και μας έκανε τη τιμή, έστω και περιληπτικά να αφήσει στο ιστολόγιό μας, την καθημερινότητα εκείνων των εποχών).

Army Aviator

 

ΜΕΡΟΣ 1Ο

 L-21 B

Ας υποθέσουμε ότι είχαμε να πετάξουμε ένα L-21 B από τη Κομοτηνή στο Λόχο του ΤΣΥΑΥ, που είχε έδρα στο Α/Δ ΣΕΔΕΣ, για προγραμματισμένη ή έκτακτη συντήρηση.Έπρεπε να πάρουμε τηλέφωνο στη Λάρισα και να πάρουμε τον καιρό. Αν όλα ήταν εντάξει, κάναμε άλλο τηλέφωνο στο Α/Δ της Αλεξανδρούπολης, τις ώρες που ήταν ανοικτό και αν ήταν κλειστό, τηλέφωνο στο Α/Δ της Θεσσαλονίκης για να καταθέσουμε το σχέδιο πτήσης.

Απογειωνόμαστε χωρίς επικοινωνίες (το L-21 B δεν είχε σταθμούς ασυρμάτου) και «δώστο να φάει και βάρατο να πάει». 135 άλογα όλα κι’ όλα και πιος ξέρει πόσα από αυτά ήταν «ψόφια» και πόσα «κουτσά», 90 μίλια ενδεικνυόμενη ταχύτητα αέρα…., όσο για την ταχύτητα εδάφους ;;;;;;;!!

Μέχρι την Ρεντίνα όλα ήταν καλά, σεργιάνι και απόλαυση της διαδρομής. Μετά την Ρεντίνα όμως ανοικτά τα μάτια, μπαίναμε στην περιοχή πτήσεων του 23 ΛΑΣ (σημ. ArmyAviator, που υποστήριζε το Γ’ ΣΣ)  και του 20 ΛΑΣ (σημ. ArmyAviator, που υποστήριζε την   ΧΧ Τεθ. Μεραρχία), εκεί στη περιοχή των λιμνών και του πρόχειρου διαδρόμου του Κολχικού πετούσαν όλοι αλλά και η αερολέσχη Θεσσαλονίκης. Προσοχή χρειαζόταν να μην μας κάνει κανείς «σουβλάκι».Περνούσαμε τα υψώματα του Χορτιάτη και άνοιγαν περισσότερο τα μάτια μας, μπαίναμε σε ελεγχόμενη περιοχή. Στα 1000 πόδια, διέλευση πάνω από τον Πύργο Ελέχγου του Α/Δ ΣΕΔΕΣ και τα μάτια καρφωμένα στον Πύργο να δούμε το ALTISLAMP για να πάρουμε το πράσινο και συγχρόνως να δούμε και το ανεμούριο να ξέρουμε πιος είναι ο εν ενεργεία διάδρομος.Αν ήταν όλα πράσινα (τα φώτα του ALTISLAMP) προσγειωνόμαστε και τροχοδρόμηση για τον Λόχο Επισκευών του ΤΣΥΑΥ, αν όμως ήταν κόκκινο, δεν ερχόσουν για προσγείωση ή έκανες επανακύκλωση, αν ήταν διακοπτόμενο άσπρο το φως, κρατούσαμε στον κύκλο μέχρι να πρασινίσει…

Κανονικές Διαδικασίες Απώλειας επικοινωνιών, τρόπος ζωής για μας να πετάς το L-21 B, χωρίς επικοινωνίες…

Τις χειμωνιάτικες μέρες, ήθελε ιδιαίτερη προσοχή με τις χαμηλές θερμοκρασίες και την ορατή υγρασία, για να μη πάθουμε παγοποίηση, στον carburetor. Γι’ αυτό και κατά διαστήματα ενεργοποιούσαμε το σύστημα ‘’θερμό-ψυχρό’’ για να κρατάμε την εισαγωγή αέρα στον carburetor, ζεστή.

Από όργανα ναυτιλίας, μια πυξίδα και είχε και GYRO το ‘’σκασμένο’’.

Δείκτες καυσίμων είχε 2 γυάλινα σωληνάκια στη βάση των φτερών στο σημείο που ενώνονται με την άτρακτο και μέσα στα σωληνάκια, από ένα ‘’στραγάλι’’, για να δείχνει τη περιεκτικότητα των δεξαμενών σε καύσιμα. Τώρα αν περιμέναμε τα ‘’στραγάλια’’ να σου δείχνουν τα καύσιμα…καλά κρασιά..

Έπρεπε να έχεις τον νου σου και μετά από 2 ώρες πτήσης να γυρίσεις τον διακόπτη καυσίμων από τη μία δεξαμενή στην άλλη, διότι οι δεξαμενές ήταν ανεξάρτητες μεταξύ τους και δεν υπήρχε και κανένα σύστημα εναλλαγής …… Μερικές φορές ‘’κολλούσαν τα ‘’στραγάλια’’ και σε έπιανε κρύος ιδρώτας…

Τέτοια ωραία …..

Τα L-21 B έκαιγαν βενζίνη 80-87 οκτανίων, κόκκινο χρώμα, γύρω στα 1976-1977, με μια μετατροπή που τους κάνανε, καίγανε βενζίνη 100-130 οκτανίων, πράσινο χρώμα, για λόγους ασφαλείας.Η επιστροφή στη Κομοτηνή ακολουθούσε την αντίστροφη σειρά των διαδικασιών…..

11 Φεβρουαρίου 2008 

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

Συνέχεια στη σελίδα: ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ (μέρος 2ο)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: