Α/ΦΟΣ U-6A BEAVER (updated 16/4/2008 με στοιχεία για το ΕΣ 317)

Η παραπάνω φωτογραφία είναι ευγενική προσφορά του Δ. Σαμπάνη, και προέρχεται από το Εγχειρίδιο Πτήσης του Αεροσκάφους.

Εδώ και καιρό έχει έλθει, (ηλεκτρονικά) σε επαφή μαζί μου, ένας φίλος της ιστοσελίδας μου, ο κ. Δημήτρης Σαμπάνης, που είναι γιος του κ. Σωτήριου Σαμπάνη παλιού συνάδελφου, της 17ης Εκπαιδευτικής Σειράς αεροσκαφών.

Ο πατέρας Σαμπάνης, είναι απόστρατος Αξιωματικός του ΤΧ και υπηρετούσε το 1958 και μετά στη Πάχη ως μηχανικός αεροσκαφών, στη συνέχεια δε, πέρασε το βασικό και βγήκε διαθέσιμος στα L-21B, U-17A και στα U-6A.

Ο γιός του τώρα είχε την ευγενή καλοσύνη να μου στείλει κάποιες φωτογραφίες που νομίζω πρέπει να είναι ανεκτίμητες, και για την ιστορική τους αξία αλλά και για την αγάπη του με την οποία περιβάλλει το ιστολόγιο αυτό.

Βέβαια, από ότι καταλαβαίνω, από τα γραφόμενά του στα μέϊλ του, έχει το »σαράκι» και την »τρέλα» μας, αλλά αυτό είναι που τον κάνει να είναι ξεχωριστός, τουλάχιστον στη βοήθεια που μας δίνει.

Αλλά ας ξεκινήσουμε να γράφουμε και αυτήν τη σελίδα της ιστορίας μας.

Το αεροσκάφος U-6A BEAVER, ούτε το ξέρουμε ούτε και κρατήθηκε κάποιο, ως μουσιακό, για στορικούς λόγους, όπως τα νεότερα Α/Φ και Ε/Π. Εκείνο που φαίνεται από τις φωτογραφίες πάντως είναι ότι στη Πάχη Μεγάρων, υπήρχαν αρκετά (?) και οι αριθμοί τους ξεκινούσαν από 3.

beaver-u-6-es-314.jpg

Η φωτό του U-6A ΕΣ 314, είναι του 1971, στη Πάχη και μάλλον πρέπει να έχει τραβηχθεί στην σημερινή πίστα του ΤΣΥΑΥ, βέβαια το φουγάρο που φαίνεται στο βάθος, δεν το ξέρω, αλλά μάλλον πρέπει να ήταν κάποια κατασκευή, στο δρόμο που πάει για την Πάχη. Όπως μπορούμε να δούμε, στο βάθος, υπάρχει και το U-6A U-17A ΕΣ 309 & ΕΣ 343. Σύμφωνα, με τις πληροφορίες του κ.Δ. Σαμπάνη ΑΣ είχε μόνο δύο τέτοια Α/φη το ΕΣ 314 και το ΕΣ 317.

u_6a_interior.jpg

Το πιλοτήριο του U-6A, όπως το »αποθανάτησε» ο κ. Δημήτρης Σαμπάνης, το 1971, στη Πάχη.

u_6a.jpg

και μια κοντινή, για να έχουμε εικόνα από το άνοιγμα της πόρτας και το ύψος του συστήματος προσγείωσης του αεροσκάφους, αλλά και για να δούμε το σήμα των ιπταμένων της ΑΣ (ή των ΕΠΑΡ), εκείνης της εποχής, που διακρίνεται αριστερά στην άτρακτό του α/φους.

ΥΓ 1

Όλες οι φωτό, είναι ιδιοκτησία του κ. Δημητρίου Σαμπάνη και δημοσιεύονται με την άδειά του. Ο ίδιος είναι μέλος του modelclub με το όνομα dsamba

ΥΓ 2

Ευχαριστώ πολύ τον κ. Δημήτριο Σαμπάνη, για την ευγενική του προσφορά.

updated 31 Δεκεμβρίου 2007

Με τη βοήθεια του κ. Δ. Σαμπάνη, βρήκαμε που είναι σήμερα το, ακούστε-ακούστε, α/φος ΕΣ 317 U-6A της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού !!!!

Οι πληροφορίες όλες είναι από την ιστοσελίδα DHC-2

es-317-demilitarized.jpg

Η φωτό τραβηγμένη από τον Kenneth I. Swartz © στις 15 October 1978, σε κάποιο παλατζίδικο (αμερικάνικο ή ελληνικό άγνωστο).

es-317-demilitarized1.jpg

Στα πλευρά του μπορούμε να δούμε και το call sign, ενώ στην πάνω φωτό, βλέπουμε και την τότε ισχύουσα πουλάδα της Αεροπορίας Στρατού.

Αυτό λοπόν το Α/φος, σύμφωνα με τα στοιχεία του παραπάνω ιστοτόπου, είναι το υπ’αριθμ. 1005 αεροσκάφος από τα 1692 που συνολικά κατασκεύασε η εταιρεία De Havilland του Καναδά, με αριθμό σειράς N68073.

Παραδόθηκε για πρώτη πτήση, στον αμερικανικό Στρατό, στις 4/1/1957, αποστρατικοπιήθηκε από τον Ε.Σ το 1978, μετατράπηκε σε υδροπλάνο και είναι σήμερα σε πτητική ενέργεια !!

es-317-as-a-waterplane-n68073.jpg

Αλήθεια δεν είναι εντυπωσιακό ;

Πόσο πίσω είμαστε, για την ιστορία των αεροπορικών μας μέσων, μιλάω…..

Τα παρακάτω στοιχεία, είναι αντιγραμμένα από την ίδια ιστοσελίδα και δείχνουν την πορεία του ΕΣ 317 από ιδιοκτήτη σε ιδιοκτήτη.

• Delivered 04/01/57
• 55-4607 US ARMY • # 1646 • L-20 No: 647 • Command A-9
• Davis Monthan 11/02/76 to 02/04/76
ES-317 Greek Army
• N68073
• C-GYOI Silver Pine Air Service LTD., Pine Falls, MB
• Regd 03/83 • Canx 20/06/83
• PZL-3S Airtech conversion • Canx 16/08/83
• N68073 Tundra Limited, Manley Hot Springs, AK (current on USCAR 03/11/90)
• N5597S Department of Justice, Addison, TX
• Canx 04/92!
• N68073 regd 05/92
• William H. Woodin, Soldotna, AK
• Active •

updated 21 Ιανουαρίου 2008

Με τη βοήθεια του κ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΤΣΑΛΟΥ, περισσότερα στοιχεία για το »θρυλικό» ΄πως πάει να γίνει πλέον α/φος ΕΣ 317 U-6A της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού !!!!

Σε ένα σχόλιο που μας έστειλε από την Αμερική όπου ζει, μας δίνει τη πληροφορία ότι και αυτός θυμάται – ως νέος χειριστής το 1974 – όταν η Σχολή Αεροπορίας Στρατού μεταφέρθηκε από το Α/Δ Αγρινίου στο Α/Δ Στεφανοβικείου.

Μάλιστα μας πληροφορεί ότι κατά τη μεταστάθμευση, το Α/φος από το Αγρίνιο στο Στεφανοβίκειο το πέταξε, ο τότε Ταγματάρχης (ΠΖ) Γουδίρας Αθάνασιος.

Και τέλος μας δίνει μα πληροφορία που νομίζω ότι »δικαιώνει» την προσπάθεια αυτού του ιστολογίου, σε ότι αφορά τη καταγραφή της ΙΣΤΟΡΙΑΣ μας, ότι δηλαδή στην Αμερική »αυτά τα αεροπλάνα τα φυλάνε σαν τα μάτια τους».

updated 23 Ιανουαρίου 2008

Και για τυχόν »άπιστους Θωμάδες» αλλά και ενίσχυση όσων λέει ο Στέφανος Ατσαλός, μπορείτε να κτυπήσετε στην επίσημη ιστοσελίδα της FAA, για να δείτε το registry number του που είναι Ν 68073 πήρε το airworthiness 28/7/1981 και το certification στις 13/4/1992 και πετάει μέχρι σήμερα

updated 16 Απριλίου 2008

Έλαβα εδώ και καιρό είναι αλήθεια ένα e-mail από τον φίλο του ιστολογίου τον Κώστα τον Πάντιο, με πολύτιμα στοιχεία για το αεροσκάφος Beaver U-6A ΕΣ 317.

Ο Κώστας λοιπόν, βρήκε μια φωτογραφία του ΕΣ 317, πριν αυτό ενταχθεί στις τάξεις της Αεροπορίας Στρατού, όταν ακόμη ανήκε στον αμερικανικό στρατό.

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένηαπό τον φωτογράφο Stephen Miller (@), στις 14-5-1960, στην αεροπορική βάση Andrews.

Ο αγαπητός φίλος Κώστας, πήρε (για λογαριασμό μας), από τονStephen Miller την άδεια να εμφανίσουμε στο ιστολόγιο τη φωτογραφία του ΕΣ 317, που τότε ήταν το L-20/U-6 με αριθμό νηολογίου 55-4607.

ΥΓ

Αυτά τα νεότερα για να χαιρόμαστε οι »άρωστοι» αλλά και να κλαίμε με το τι χάνουμε.

ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΒΡΕΕΕΕΕΕ!!!

Συνέχεια στο: ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ BEAVER ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠ. ΣΤΡΑΤΟΥ (update 15 Φεβ 2009)

Advertisements
Comments
40 Σχόλια to “Α/ΦΟΣ U-6A BEAVER (updated 16/4/2008 με στοιχεία για το ΕΣ 317)”
  1. Ο/Η αχιλλεας λέει:

    γεια σας, αυτα τα αεροπλανα στην Παχη απο το 69 εως το 71 ηταν 2. Μαλιστα λιγες πτησεις αν θυμαμαι καλα ειχε κανει και ο Διοικητης τοτε, το 71, ο ανχης Γρυσπος Δ. Ευχαριστω. αχ. τσαγκουλης εφεδρος.μηχ/της Α/Φ.

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ αχιλλεας

      Αγαπητέ Αχιλλέα σε ευχαριστούμε και που μας διαβάζεις αλλά και για τις πληροφορίες που μας έδωσες. Πράγματι σήμερα που μιλάμε, έχουμε ξεκαθαρίσει ότι τα Α/Φ U-6A BEAVER, ήταν δύο στη Πάχη που τα θυμάσαι και εσύ. Τα U-6A ΕΣ 314 και U-6A ΕΣ 317.
      Αν θελήσεις να διαβάσεις όλη την ιστορία τους, θα βρεις έναν οδηγό όσων έχουμε γράψει στο ποστ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ U-6A BEAVER.
      Σε υχαριστώ και πάλι.

  2. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    @ Α. Καταρντζή

    Χαίρομαι που ακόμη ενας φίλος βρίσκεται μαζί μας και με αγάπη γι’αυτό το υπέροχο αεροσκάφος.

    Υπαρχει ήδη σ’αυτή τη διεύθυνση http://www.theimmortalbeaver.com/ ενα DVD με την εκπληκτική ιστορία του BEAVER!

  3. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Aλέξανδρος Κανταρτζής

    Με μεγάλη μου ευχαρίστηση, διάβασα το σχόλιό σας και θέλω να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια, αλλά και να δηλώσω ότι είναι μεγάλη μας τιμή που έχουμε αναγνώστες, ανθρώπους σας και σας.
    Για τα περισσότερα των ερωτημάτων ο συνεργάτης του ιστολογίου, αλλά και αυτός που ξετρύπωσε την όλη ιστορία των U-6A, ο Δημήτρης Σαμπάνης θα ελθει σε επαφή μαζί σας, μέσω μείλ.
    Για τα υπολλείματα του ΕΣ314 που ρωτάτε δεν πιστεύω να μπορούν μα βρεθούν κυρίως λόγω των ετών που έχουν περάσει.
    Για το θέμα της αγοράς, συμφωνώ με την άποψη του Στεφανου Ατσαλου.
    Να περνάτε να μας βλέπετε.

  4. Ο/Η αντι παίχτης λέει:

    Χαίρομαι να έρχονται δίπλα μας άνθρωποι σαν τον κύριο Κανταρτζή.
    Ο «ταπεινός» καθηγητής ΤΕΙ, δεν δήλωσε περίεργους τίτλους, ούτε καν πολιτικός μηχανικός (του πανεπιστημίου της Πρίστινα ίσως) και πάνω απ΄ όλα δεν είρθε να μας βρίσει.
    Κύριε Κανταρτζή, έχω την διάθεση να σας ενημερώσω για ότι θέλετε.
    Μπορείτε να στείλετε e-mail στον διαχειριστή του μπλόγκ, κι αυτός να το φροντίσει.
    Τι όμορφο που είναι να ζώ στιγμές σαν αυτή! Θεέ μου δώσε μου κι άλλες!!
    Δεν προσπαθώ μέσω του μπλόγκ να καταξιωθώ, (αυτό το γνωρίζουν οι δικοί μου ), αύτό που θέλω, είναι να πλησιάσω τους ανθρώπους ακόμη πιο πολύ.
    Τις τελευταίες μέρες στο μπλόγκ, είχαμε «προσβολή» απο δυο ανθρώπους.
    Ο ένας είχε πρόβλημα από τον τέως Διοικητή του. Ο άλλος είχε πρόβλημα
    επειδή ο φίλος του είχε πρόβλημα.
    Αναρωτιέμαι που οδηγούμαστε! έχω πρόβλημα και αντί να το θέσω, βρίζω.
    Ο δε «φίλος μου» προσπαθεί λέγοντάς μας ότι είναι πολιτικός μηχανικός, να μας βρίσει έντεχνα. Νομίζει ίσως ότι ένα πτυχίο τον έκανε άνθρωπο.
    Συνεχίζει όμως να βρίζει.
    Το σοβαρότερο πτυχίο για τη ζωή, είναι το πτυχίο της κοινωνικής μόρφωσης . Αυτό πόσοι μπορούν να το αποκτήσουν;
    Γιά σκέψου Στέλιο 13 και παίχτη,τι είστε;Αντί για επιχειρήματα, βρισιές,αντί για προσπάθεια πεσιμισμός! Τι είστε λοιπόν;

  5. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    @ Κυριε Κανταρτζη.
    Καλώς ήρθατε στο «σπιτικό» μας . Χαίρομαι ιδιαίτερα που και εσείς έχετε την δική μας «αρρώστια» με αυτό το αεροπλάνο και όχι μόνο. Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα σας και μιλώντας για 5-6 άτομα από 100.000 ο καθένας σημαίνει ότι γνωρίζεται την αξία αυτού του αεροπλάνου σήμερα, διότι είναι πράγματι αυτή η αξία του. Τελικα τα αεροπλάνα αυτά δεν βρέθηκαν ποτέ στο Στεφανοβίκειο. Για κάποιο λόγο (άγνωστο σε εμένα) παρέμειναν στο Αγρίνιο «αδέσποτα», κάποιοι τα φυγάδεψαν (άγνωστο πως) και κάποιοι άλλοι, πέραν του Ατλαντικού, έγιναν οι «δεσπότες» τους. Και εμείς απλά ψάχνουμε. Όσο για την πρόταση σας να αγοραστεί από τον σημερινό του ιδιοκτήτη δεν το βλέπω πραγματοποιήσιμο για λόγους ευνόητους.
    Οπως και να εχει ομως το θεμα του αεροπλανου να περνατε να μας βελεπετε.

  6. Ο/Η Aλέξανδρος Κανταρτζής λέει:

    To dhc2 beaver είναι πλέον cult artifact αεροπλάνο. Διαβάζοντας τους κ. κ. Σαμπάνη και Ατσαλό αλλά και τους υπόλοιπους, καταλαβαίνω ότι είστε εμπειροι αεροπόροι του χώρου και γνωρίζετε πολύ καλά το εν λόγω αεροσκάφος. Ειναι τιμή μου που σας γνωρίζω τουλάχιστον για την αγάπη που έχουμε όλοι για αυτό τον τύπο του αεροσκάφους. Εγώ δεν είμαι αεροπόρος αλλά καθηγητής ΤΕΙ και θάθελα πολύ να έρθω σε εποικοινωνία μαζί σας. Είμαι τρελλά ερωτευμένος / παθιασμένος με αυτό το αεροσκάφος: το πρωτοσυναρμολόγησα σαν 12 χρονο αγόρι το 1974, πρόσφερα μισάωρη πτήση υδροπλάνου σα γαμήλιο δώρο στη γυναίκα μου στο Greenville, Maine, USA to 2001, έχω παραγγείλει εδώ και 7 χρόνια απο τον Καναδά το κλασσικό βιβλίο Immortal Beaver, και πρό τετραετίας είχα εντοπίσει από μεράκι μέσω ιντερνετ το ΕΣ 317 / SN 1005 στην Αλάσκα!). Διαβάζοντας αυτό το blog για τα ελληνικά beaver (δεν ήξερα ότι ήταν 2, νόμιζα ότι υπήρχε μόνο ένα) ξαναφούντωσε ο έρωτας για αυτή την πτητική μηχανή (Ο ηθοποιός Harrison Ford το θεωρεί ως το αγαπημένο του ιδιωτικού στολου του και έχει πρωταγωνιστήσει στη ταινία «Six days seven nights» όπου για τις ανάγκες της ταινίας πιλοτάρει ο ίδιος ένα beaver.)
    Γεννημένος το 1962, και ζώντας 10 χρόνια στις ΗΠΑ (1966-1968 σπουδές πατέρα μου, 1980-1988 σπουδές δικές μου) πάμπολες φορές αναρωτήθηκα τι θα στοίχιζε να ξαναγύριζε στην Ελλάδα αυτό το αεροσκάφος και να τεθεί σε υπηρεσιακή ιδιωτική βιώσιμη λειτουργία?
    Μπορεί να ακούγεται αστεία, αλλά πόσο εφικτή θα ήταν η λύση 5 τρελλά άτομα σαν εμάς να βάλλουν από 100000 δολλάρια, να το αγοράσουν από τον νυν ιδιοκτήτη στη Αλάσκα και να το ναυλώσουν στη εταιρεία Airsea lines του κ. Πατέλλη στην Ελλάδα που πετάει μεν τα 19θέσια Dhc3 Twin Otter υδροπλάνα, αλλά δεν έχει ούτε ένα 8θέσιο dhc2 Beaver υδροπλάνο?
    Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να συμεριστώ μαζί σας την αγάπη για αυτό το αεροσκάφος και ειδικά στη μορφή του υδροπλάνου!
    Επειδή μένω στη Άρτα και κάνω μαθήματα υπερελαφρών στο αεροδρόμιο Αγρινίου, υπάρχει περίπτωση με την καθοδήγηση σας να βρώ τυχόν κομμάτια υπολλέιματα του ΕΣ314 που πιθανολογείτε ότι κανιβαλίσθηκε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών για να πετάξει το ΕΣ317 από το Αγρίνιο στο Στεφανοβίκειο το 1974?
    Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ ότι το εν λόγω αεροσκάφος αποτελεί μέρος της ιστορίας και του πολιτισμού μας σαν χώρα, σαν Ελλάδα.
    Αλήθεια γνωρίζει κανείς κάτω απο ποίές συνθήκες το ΕΣ317 κάπου το 1978 σύμφωνα με τη γνωστή φωτό της κακοποιημένης ατράκτου -ας είναι καλά η Kenmore air- εγκατέλειψε τη χώρα μας? Με ποιά μορφή και συνθήκες έφυγε από την Ελλάδα το ΕΣ314?
    Γιατί σαν ΕΛΛΗΝΕΣ ιδιώτες να μήν επανορθώσουμε το λάθος του Ελληνικού Δημοσίου να παροπλίσει ή και να πουλήσει το ΕΣ317 και να το φέρουμε πίσω στην Ελλάδα σαν ΖΩΝΤΑΝΟ και όχι μουσειακό κομμάτι της Ιστορίας μας?

    Με μεγάλη τιμή και εκτίμιση, περιμένω να σας γνωρίσω δυκτιακά ή ακόμα καλύτερα δια ζώσης,
    «σε όλους τους μνηστήρες αυτου του κλασσικού αεροσκάφους που ακούγεται στο όνομα DeHavilland Beaver dhc2»

  7. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Να’ σαι καλά βρε Δημήτρη.
    Εκεί (και καλά κάνεις) το Beaver, πάει το χάσαμε, τα σημερινά να μη χάσουμε όταν παροπλισθούν.

  8. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Κοίταζα πάλι αυτό το ΥΠΕΡΟΧΟ αεροπλάνο στην γνωστή ιστοδελίδα DHC-2.com. Τα 2 πρώτα (c/n 1 & c/n 2) εχουν φυλαχθεί σε μουσείο. Το Νο 3 (c/n 3) ΠΕΤΑΕΙ ΑΚΟΜΗ! Και με τι στοιχεία στην πλάτη του… Πρώτη πτήση 29-4-1948 !!!! Δηλαδή το δικό μας, αν το είχαμε κρατήσει (ενα απο τα δύο) θα έσκιζε…!

    Απο την σελίδα: http://www.dhc-2.com/id856.htm

    c/n 3

    C-FOBT*

    • Delivered 29/04/48
    • CF-OBT Ontario Government
    • C-FOBT Rainy Lake Airways Ltd., Fort Frances, ON
    • Since at least 1964
    • Rusty Meyers Flying Service (1986) Ltd., Fort Frances, ON
    • Regd 26/09/91
    • Active •

  9. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος. λέει:

    @ Δημητρη

    Πραγματι εχει μεγαλη διαδρομη αυτο το αεροπλανο.Εγινε Ελληνικο, Καναδικο,Περουβιανο και Αμερικανικο.
    Εχει να βαλει ακομη πολλα μιλια……..!

    Και εμεις απο μακρυα το καμαρωνουμε και κουναμε το κεφαλι μας.
    Δεν ξερω για εσας αλλα εγω ρωτω…..ΓΙΑΤΙ ?

  10. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Υπάρχει φωτογραφικό update του ΕΣ317 σε σχέση με την πορεία που γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

    http://www.dhc-2.com/id955.htm

  11. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Πρέπει να πάτε στο κάτω-κάτω μέρος της ιστοσελίδας … για να το δείτε.

  12. Ο/Η Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Η φωτογραφία του ΕΣ314 στην ιστοσελίδα του DHC-2.com απο τον Φεβρουάριο του 2008…

    http://www.dhc-2.com/Blog_Archives_02-042008.html

    Πιστεύω σε λίγο καιρό να ανεβάσει και την πλήρη ταυτότητα του Α/Φ μας.

  13. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Ευχαριστώ Δημήτρη, ε καλά είσαι καλό ψαχτήρι…!!

  14. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Andy

    Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

  15. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Οσον αφορά το φουγάρο του εργοστασίου τώρα… Αρχικά το εργοστάσιο έκανε παραγωγή τοπικού οίνου με το όνομα «Γεράνεια». Αργότερα όταν σταμάτησε αυτή η δραστηριότητα ξεκίνησε η παραγωγή ψαράλευρων για την διατροφή των πτηνών στα πτηνοτροφεία της της περιοχής. Ηταν όμως τόσο έντονη η δυσοσμία που τόσο οι αξ/κοί όσο και οι στρατιώτες έπεφταν σχεδόν λυπόθυμοι απο την έκλυση των αερίων. Γι’αυτό και απαιτήθηκε η κατασκευή τόσο υψηλής καμινάδας ώστε να διαχέονται τα αέρια σε μεγαλύτερο ύψος. Αυτό βέβαια δεν είχε λύσει απολύτως το πρόβλημα. Αυτά μου μεταφέρθηκαν για το συγκεκριμμένο εργοστάσιο.

  16. Ο/Η Andy λέει:

    Το φουγάρο που διακρίνεται στην πρώτη μικρή φώτο είναι εργοστάσιο στην Βαρέα.Αμεσως μετά την πύλη δεξιά.Με λίγα λόγια η φωτογραφία κοιτάει Δυτικά και λίγο ΝΔ.Στην πίστα που είναι σταθμευμένα τα αεροπλάνα ειναι σήμερα το νέο υποστεγο του 2ου ΤΕΑΥ (ΤΣΥΑΥ)

  17. Ο/Η Andy λέει:

    Το φουγάρο που διακρίνεται στην πρώτη μικρή φώτο είναι εργοστάσιο στην Βαρέα.Αμεσως μετά την πύλη δεξιά.Με λίγα λόγια η φωτογραφία κοιτάει Δυτικά και λίγο ΝΔ.Στην θέση που ειναι σταθμευμένα τα αεροπλάνα πρέπει να είναι σήμερα το νέο υπόστεγο του 2ου ΤΕΑΥ (ΤΣΥΑΥ)

  18. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Κώστα στείλε την στη διεύθυνση:

    jhonlost@aol.com

    Προκαταβολικά ευχαριστούμε.

  19. Ο/Η Πάντιος Κων/νος λέει:

    Καλησπέρα σας,

    έχω μια φωτογραφία για αυτό εδώ το θέμα (55-4607 L-20) που θα σας ενδιαφέρει. Πως μπορώ να σας την στείλω ώστε να «ανέβει» εδώ;

    Ευχαριστώ,

    Πάντιος Κων/νος

  20. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ convair

    Καλώς όρισες Κώστα. Και βέβαια θα ήθελα να μου έστελνες σκαναρισμένη από το εγκόλπιο την φωτό του U-6. Αν θέλεις στο e-mail μου jhonlost@aol.com

    Σε ότι αφορά τις σκέψεις σου που γράφεις στην δεύτερη παράγραφο του σχολίου σου δυστυχώς ούτε στον ιδιωτικό τομέα υπάρχει η θέληση και όπου υπάρχει είναι ξεχασμένη και χωρίς επιχορήγηση. Βλέπεις οι επιχορηγήσεις πηγαίνουν …..αλλού

  21. Ο/Η convair λέει:

    Επιτέλους με διαφωτίσατε λίγο αφού «ψάχνω» στοιχεία για το U-6 της ΑΣ εδώ και 20 χρόνια….ούτε η θητεία μου στην ΑΣ ούτε η ΠΤΗΣΗ μπορούσε να με διαφωτίσει σχετικά. Την ύπαρξή του κι εγώ την γνώρισα από την φωτογραφία στο εγκόλπιο χειριστού (εάν θέλετε καλύτερο scan μπορώ να σας το στείλω…).

    Όσο για το θέμα της αεροπορικής ιστορίας και της διάσωσης Α/Φ δεν θα το σχολιάσω εκτενώς. Ευτυχώς υπάρχουν τα 2 μουσεία και ελπίζω να «διασωθούν» τουλ. άλλο ένα OH-13, 2-3 Ηuey, τουλ. ένα L-21, ένα U-9 και ένα ΑΒ-206. Εάν η Δ/νση ιστορίας ΓΕΣ δεν μπορεί, τότε ίσως μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας θα μπορούσαμε να έχουμε κάποιο αποτέλεσμα.
    Για εμάς τους λάτρεις των ιστορικών Α/Φ θα είναι ανεκτίμητο όπως και οι εξιστορήσεις και το φωτ. υλικό των παλαιοτέρων…

  22. Ο/Η Ioannis Mylonas λέει:

    Θερμά συγχαρητήρια για την προσπάθεια ανάδειξης της Αεροπορικής μας Ιστορίας.
    Τα στοιχεία για το δεύτερο Beaver L-20F/U-6A ΕΣ 314 είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα καθώς ήταν γνωστή η ύπαρξη δύο τέτοιων Α/φων γνωστό όμως ήταν μόνο το ένα ΕΣ 317 από την ιστοσελίδα DHC-2.com τα τελευταία χρόνια.
    Μήπως ο Κος Δ. Σαμπάνης ή άλλος γνωρίζει το c/n του ΕΣ 314 και την περαιτέρω τύχη του;
    Όταν έγινε η μεταστάθμευση από το Αγρίνιο στο Στεφανοβίκειο το Α/φος που μεταφέρθηκε από το κύριο Γουδίρα πρέπει μάλλον να ήταν το ΕΣ 317.
    Ένα Α/φος εγκαταλείφθηκε στο Αγρίνιο σε κακή κατάσταση πιθανόν κανιβαλισμένο (λόγω έλλειψης ανταλλακτικά;) για να είναι το άλλο πλόιμο

    Φιλικούς Χαιρετισμούς

    IOANNIS MYLONAS
    Army Aviation
    Aero-Engines / Quality Control
    Technical Inspector

  23. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Στέφανος Ατσαλός

    Α και κάτι για το Ασημένιο, διάβασε εδώ https://armyaviation.wordpress.com/2007/11/27/%ce%91%ce%a3%ce%97%ce%9c%ce%95%ce%9d%ce%99%ce%9f-%ce%94%ce%99%ce%94%ce%a5%ce%9c%ce%9f%ce%a4%ce%95%ce%99%ce%a7%ce%9f%ce%a5/
    Είναι ένας αναγνώστης του ιστολογίου Δημήτρης και αυτός με μειλ d.louloudakis@hotmail.com που θέλει ότι πληροφορίες μπορεί να μαζέψει γιατί θέλει να κάνει την αερολέσχη Διδυμοτείχου.
    Διαβάζεις το ποστ μου και απαντάς όπου θέλεις, σε μένα ή σε αυτόν κατέυθεία.
    Και πάλι σε ευχαριστώ για την βοήθειά σου.

  24. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ stefanos atsalos.

    Η μεταφορά του Ντάβου μας ενδειαφέρει, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι όχι μόνο της ιστορίας της ΑΣ, αλλά και της νεότερης ελληνικής. Άρα λοιπόν ότι μπορείς να θυμηθείς με όσα στοιχεία περισσότερα (ονόματα, μέσα, ώρες, χώρους ανεφοδιασμού και απογειώσεν – προσγειώσεων) θα σε παρακαλύσα να να τα γράψεις (δεν με πειράζει το greeklish) και να τα στείλης με e-mail, στο jhonlost@aol.com για να μη τρώμε το capacity του μπλογκ.
    Επίσης να ξέρεις ότι ό,τι έγραψες και θα γράψεις, που θα έχει σχέση με ιστορικά στοιχεία για την αεροπορία στρατού, θα το ανεβάσω (στα ελληνικά !) σε ξεχωριστή σελίδα με τίτλο ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ή κάτι τέτοιο. Περιμένω το μειλ σου.
    Για το θέμα των Beavers πιστεύω να σου δώσει στοιχεία ο Δημήτρης (Δημήτρη please) που είναι εκείνος που μου άνοιξε τα μάτια, πολύτιμος συνμπλόγκερ…
    Δεν με (μας) κουράζεις καθόλου.
    Άκου τώρα (αν και πολλά από αυτά μπορεί ήδη να τα ξέρεις.
    Στην Καβάλα πρέπει να υπηρέτησες στον 10 ΛΑΣ
    Ο Δ.Φάσαρης έφθασε μέχρι και Δίοικητής ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγος, Ο Γ. Κυριακάκης έφθασε μέχρι και Διευθυντής ΔΑΣ στο ΓΕΣ και αποστρατεύθυκε Υποστράτηγος, για τον Κόρμπο δεν ξέρω, κάπου στην Αθήνα βρίσκεται (μέσα στη »τρέλα μέσα στην αφασία του» που λέει και το τραγούδι).
    Ο Ρούφος παλιά, λίγο μετά από όταν΄έφυγες είχε ένα ατύχημα με ένα UH-1H και με κυβερνητικά VIP μέσα, όχι πολύ σπουδαίους τραυματισμούς.
    Ο Σ. Σωτηρέλης ήταν ο πρώτος Διοικητής της 1ης ΤΑΞΑΣ (Ταξιαρχία ΑΣ) το 2000 με έδρα το Στεφανοβίκειο και στη συνέχεια έγινε και Δντής ΔΑΣ του ΓΕΣ, αποστρατεύθηκε Αντιστράτηγος.
    Ο Καραφιός (απόστρατος βέβαια) είναι ακόμη ενεργός χειριστής και πετά με κάτι δικινητήρια τουρμποπρόπ, για τη διάλυση των χαλαζοφώρων νεφών από το Α/Δ της Θεσ/νίκης (Καβαλιώτης και αυτός σαν και σένα).
    Λοιπόν, Στέφανε βάλε το »κακής» ποιοότητας μυαλό σου και γράψε ότι θυμάσαι να τα ανεβάσουμε
    Περιμένω.

  25. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    Geia sas kai pali apo to zoo york.
    Kat’ arxhn 8a h8ela na me synxwrhsete gia ta greeklish kai tyxon or8ografika la8h.Dystyxws gia emas h glwssa siga siga xanete mazi me thn or8ografeia kai to lexilogeio periorizete.Otan thn mish hmera milas aythn thn varvarh glwssa ti perimeneis?
    Agaphte ARMY AVIATOR h floga yparxei kai to mikrobio einai akomh mesa mou.To xeiristhrio den xexniete, den to aparneise. Den xerw ti kanoyn oi alloi alla egw otan akouw aeroplano h elikoptero na perna shkwnw to kefali moy,kai h skepsh moy gyrnaei pisw 8elontas h mh. Kai edw poy eime me tosa aeorplana kai elikoptera to kefali moy olo ton orizonta koitaei. Allwste briskome sthn xwra twn aeroplanwn. Otan mou dinete h eykairia episkeptome diaforous xwroys opoy yparxoyn aeroplana me idiaiterh adynamia sta «palia». Exw episkef8ei 2 fores to «INTREPID».Prokeite gia ena aeroplanoforo toy II polemoy «aragmeno» sto limani me polla aeroplana-elikoptera kai oti aeroporiko boreis na fantasteis.Exoun akomh kai 8alamiskoys apo toys prwtoys pyravloys poy stal8hkan sto diasthma (prosfora ths NASA ) BLepeis tosa pragmata poy den boreis na ta breis sygentrwmena se allo meros. Akomh kai flight simulator exoyn enanti kapioy mikroy timhmatos.
    AYTO ME PLHGWNEI.H Istoria mas den enai mono ta agalmata. Aloimono mas an sta8oume MONO se ayta.Exoume sta xeria mas ena apo ta pio shmantika istorika mnhmeia ths sygxronhs istorias.to antitorpiliko «PAN8HR».einai to karabi me to opoio egine to peirama ths filadelfeias. «THE FILADELFIA EXPIREMENT» Einai to karabi poy apo ton atlantiko meta to peirama brethike ston Eiriniko.( gnwsth h istoria toy ainstain) A yto to karabi mazi me alla dothike sthn ellada san bohtheia meta ton polemo.Afoy «orgwse» tis ellhnikes 8alasses ta paroplhsame kai nomizw oti briskete ston PORO. Einai ekei? Zei? h to steilame gia paliosidera?
    AFHSTEME NA MILHW PLEASE……..TO EXW ANAGH.
    Eida prin kairo apo ton SKAI to documentary gia to karabi ELLH. Oyte ena anamnhstiko komati na mhn krath8ei? Do8hkan tosa xrhmata gia na to bgaloyn apo ton pato ths 8alassas kai na ka8arisoun ton by8o ths thnoy kai den bre8hke enas xristianos h estw kai diamartyromenos na parei ena komati toy kai na to balei se ena mouseio? Ti eidos laos eimaste telos pantwn? An emeis den dinoume shmasia gia thn istoria mas einai pragmati asteio na zhtame ta marmara toy par8enwna apo toys egglezoys.
    Telika den paizomaste san laos.
    ALH8EIA PIOS POYLHSE TO BEAVER??????????? Balte eseis ta xyla na sas steilw egw ta karfia na ton stayrwsoyme sto syntagma…….

    DHMHTRH SABANH To link poy edwses to eida. gia to allo beaver to 314 yparxei kapio stoixeio na to kanoume track down na doume an «zei» ?
    Oso afora ta xronia moy sthn AEROPORIA STRATOY Pes mou ti plhrofories theleis gia thn periodo 74-80 kai 8a prospathisw na bohthisw.Yphrethsa sthn Komothnh sthn 3 dimoiria ths 21 te8wrakismenhs taxiarxias kai meta sthn Kavala (apo opoy kai katagome) sthn 3 dimoiria toy 23 las. ekeino to diasthma htan poy apo 11os las egine 3h dimoiria toy 23 las poy eixe edra to sedes.Sthn komothnh eixa dioikhth ton Mantzwro, ekei htan o dhmhtrhs o fasarhs,o korbos,o kalpakis,o royfos ,o rapths, o nasopoulos me arketes pthseis pros ton ebro. xrhsimopoioysame to aerodromio toy ashmenioy kai pio boreia ena pedio sto xwrio baltos.
    Sthn kavala arxika eixa dioikhth ton xalofth, meta ton xapsa ton basilh. ton kyriakakh ton giwrgo,mazi me ton strato ton swthrelh ypoloxago tote, ton karafio, to spyro ton xatzhspyroy,.Dioikhths toy 23 las htan tote o labroy meta o sofos.yphrxan kai alloi alla den toys thymame, blepeis to hard drive den exei arketh ram kai eprepe na sbhsw kapia gia na grapsw kapia kainoyrgia….lol…. Blepeis exw polly myalo alla ……..kakhs poiothtas kai ayto ta xalaei ola……..exw anamnhseis apo thn epistarteysh opws egw thn ezhsa apo thn sxolh gia thn metafora toy strathgoy NTABOY apo thn alexandroupolh sthn athina thn nyxta ekeinh toy ioylioy toy 74. An thelete eyxaristws na sas grapsw oti 8ymame prin ginoyn delete……….
    sas kourasa eeeee ????????
    sas xeretw kai 8a ta poyme pali syntoma.

  26. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

    » Τόσοι άνεμοι Θεέ μου
    και δεν έσβησε ακόμη της καρδιάς το Φώς»
    όπως το λέει και ο ποιητής

    Αγαπητέ Στέφανε, αυτό το δίστιχο τα λέει ΟΛΑ, για όσα γράφεις γράφεις!!!
    Να ξέρεις ότι, το κομμάτι του σχολίου σου, αυτό με τις αναμνήσεις σου από τη Σχολή και τους Αξκους της και τους εκπαιδευτές σου, θα το ανεβάσω ατόφιο, στη νέα σελίδα της ΙΣΤΟΡΙΑΣ των προσωπικών αναμνήσεων.
    Συγκίνηση, νοσταλγία και »νόστιμον ήμαρ» σταλάζουν από όσα γράφεις και αποδεικνύουν ακόμη μια φορά ότι τις ευγενικές ψυχές τις συναντά κανείς μόνο στη διασπορά.
    Νάσαι καλά στη Ν. Υόρκη και να μείνει in touch με το ιστολόγιο αυτό.
    Σε ευχαριστώ για τη συμβολή σου στη προσπάθεια αυτής.

  27. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στέφανε, στην παρακάτω διευθυνση υπάρχει συγκεντρωτικά όλη η παραγωγή των Beaver με τους αρχικούς αποδέκτες. Το 1005 είναι εκεί με πρώτο πελάτη τον US Army. Δεν ξέρω αν σε βοηθήσει.

    http://www.kiwibeavers.com/files/Beaver_Production_List.xls

    Σε ευχαριστούμε πολύ.

  28. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στέφανε πραγματικά με συγκίνηση διάβασα την ιστορική αναδρομή της ζωής σου και σε ευχαριστώ προσωπικά που την μοιράστηκες μαζί μας. Πέρνω το θάρρος να σου μιλήσω έτσι, αν και φιλοξενούμενος σ’αυτή την ιστοσελίδα. Οσους ανέφερες στην ιεραρχία τους θυμάμαι και εγώ αρκετά καλά, γιατί μικρός και εγώ χωνώμουνα ανάμεσα στα πόδια τους να ακούσω και να δώ… Θυμάμαι και εγώ το Στεφανοβίκι στις αρχές του, περισσότερο απο την πλευρά του 307 ΤΣΥΑΥ (σαν τάγμα τότε) με το pattern παραλαγής τύπου Βιετνάμ που ειχα σχεδιάσει για το βάψιμο των Huey μετά την γενική επιθεώρηση. Την ζέστη του κάμπου, κτλ, κτλ. Θέλω να πιστεύω, και είμαι σίγουρος οτι θα συμφωνεί και ο διαχειριστής αυτής της ιστοσελίδας, οτι θα είσαι συνέχεια κοντά μας, με τις ιστορίες που έχεις ζήσει δίνοντας μας, κυρίως σε μένα, επιπλέον δυνάμεις να συνεχίσω μιά προσπάθεια που μόλις τώρα ξεκινάω. Να περνάς καλά και να προσέχεις.

  29. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    TO BEAVER TELIKA BRISKETE STHN ALASKA.
    LETE AYTO POU EIDA STO DOCUMENTARY XTHES BRADY NA HTAN AYTO?
    http://registry.faa.gov/aircraftinquiry/NNumSQL.asp?NNumbertxt=68073&cmndfind.x=14&cmndfind.y=5
    BRAVO SE AYTON POY TO EXEI KAI TO XERETE KAI NTROPH SE EMAS POY TO XASAME.
    EINAI PRAGMATI LYPHRO NA TO BLEPEIS SE XENA XERIA.

  30. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    DEITE KAI AYTO GIA TO BEAVER
    http://www.airport-data.com/aircraft/N68073.html
    THA PSAXW NA BRW KAI ALLES PLHROFORIES.

  31. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    KAI KATI AKOMH.
    EPEIDH PISTEYW OTI APO TA ATYXHMATA TWN ALLWN PANTA MATHENEIS THA HTHELA NA SAS DWSW ENA SITE APO TO NATIONAL TRANSPORTATION SAFETY BOARD.( NTSB) POY DIEREYNA OLA TA ATYXHMATA STIS HNWMENES POLITEIES. OI STATISTIKES POY THA DEITEhttp://www.ntsb.gov/ntsb/month.asp EINAI APO TO 1962 MEXRI SHMERA KAI XWRISMENES KATA MHNA.
    AXIZEI TON KOPO NA TO KRATHSETE.

    EYXARISTW KAI PALI

  32. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    KALHMERA SAS KAI PALI APO NEA YORKH.
    EIME THS 29 SEIRAS AEROPLANWN. XEKINHSAME THN EKPAIDEYSH MAS TO KALOKAIRI TOU 74 STO AGRINIO 18 EFEDROI.MOLIS BALAME 6-7 WRES O KATHENAS MESOLABHSE H EPISTARATEYSH. OLA STAMATHSAN.TON OKTWBRIO TOY IDIOY ETOUS OTAN H KATASTASH HREMHSE ME YPERANTHRWPES PROSPATHEIES TOTE TOU DIOIKHTH THS SXOLHS ANSXH SEREMETAKH SPYRIDWNA METASTA8MEYSE H SXOLH STO STEFANOVIKI. XAWDHS H KATASTASH EKEI. TO MONO PRAGMA POU HTAN TELEIWMENO HTAN MONO O DIADROMOS…………. TA KTIRIA HMITELH, XWRIS 8ERMANSH,…….LASPH, GIA NA PAS APO KTIRIO SE KTIRIO PSHLWNES 3-4 PONTOUS APO THN LASPH.KATHE MHNA THELAME SOLES GIA TA PAPOUTSIA MAS. APO TO TRIPSE -TRIPSE GIA NA BOUME STA KTIRIA.ARXISE PALI H EKPAIDEYSH KAI DYSTYXWS GIA EMAS DEN MAS XARISTHKAN OI 6-7 WRES. EPREPE NA SYNEXISOUME APO EKEI POU MEINAME. APOTELESMA…………… APO TOYS 18 NA BGOUME MONO 5 /. H MIKROTERH SEIRA STHN ISTORIA THS S.A.S. DIEYTHINTHS THS AEROPORIAS STRATOU TOTE O TAXIARXOS PANAGIWTAKHS.DIOIKHTHS SXOLHS O SEREMATAKHS YPODIOIKHTHS O BABASAKHS.3 GRAFEIO O ROUBOPOULOS, ARXIEKPAIDEYTHS O XRISTOPOULOS LEWNIDAS. EKAIDEYTHS MOU O GIANNHS O ZAFEIRAKOS (AS EINAI KALA OPOU KAI AN BRISKETE) DYSTYXWS GIA EMENA ……..ME APOSTRATEYSAN TO 80 ……ALHTHEIA GIATI? EKTOTE ERGASTHKA STHN POLITIKH AEROPORIA (PSEKASMOUS) KAI TELEIWSA THN PTHTIKH MOU KARIERA TO 93.
    SYMATHITES MOU ,O BASILHS KWSTOPOULOS, BASILHS PSYXOGIOS,PANTELHS FRAGOULHS KAI BASILHS XAMIZIDHS ( DYSTYXWS O XAMIZIDHS………EFYGE) FWTOGRAFIA THS APONOMHS EXW ALLA BRISKETE STHN ELLADA. LYPAME.
    OSO GIA TO BEAVER AN EXETE TO AMERIKANIKO REGISTRATION BORW NA TO ENTOPISW.XTHES BRADY SYGEKRIMENA EBLEPA ENA DOCUMENTARY GIA THN ALASKA KAI EIDA ENA BEAVER ME PLWTHRES KAI THYMHTHIKA TO …….DIKO MAS.
    PRIN KAIRO DE EIDA NA PETAEI BOREIA THS NEAS YORKHS ENA B-29 TO GNWSTO SUPER FORTRESS.O TYPOS AEROPLANOY POU ERIXE TIS ATOMIKES BOMBES STHN IAPWNIA. OTAN GYRISA STO SPITI ARXISA NA PSAXNW STO INTERNET KAI EIDA OTI EINAI TO MONADIKO POU SYNTHREITE APO THN POLEMIKH TOYS AEROPIA KAI ONAMAZETE «LILLY». OXI MONON AYTO ALLA KATHE XRONO SE KAPIO AERODROMIO THS AMERIKHS GINONTE AGWNES KAI PTHSEIS EPIDIXEWN ME AEROPLANA TOY 2 PAGOSMIOY POLEMOU, KAI OXI MONO, POU PETANE MONO KAMIA 20 WRES TON XRONO.(PREPEI NA KLEISEIS XENODOXEIO 1 XRONO PRIN KAI NA AISTAHNESE EYTYXHS KAI AS EINAI 50 MILIA MAKRYA APO TO AERODROMIO POU THA GINEI TO SHOW)
    MONADIKH EMBEIRIA PRAGMATI NA BRETHEIS SE ENA TETOIO…… SHOW…………NA DEIS APO KONTA AYTA TA AEROPLANA , NA PERNANE APO PANW SOU KAMIA 15 ARIA SE XAMHLO YPSOS KAI APO TON 8ORYBO NA MENEIS AFWNOS KAI NA AISTHANESE TO STH8O SOY NA PALETE APO TO SOUND WAVE.
    BEBAIA OI AMERIKANOI DEN EXOUN NA DEIXOYN KAI ALLA PRAGMATA. EINAI ALHTHEIA OTI EINAI ENA KRATOS 238 ETWN ME RIXO POLITISMO ALLA AYTHN THN ISTORIA POY EXOUN THN DIATHROUN KAI THN DEIXNOUN KAI AYTO METRAEI.
    PRIN ARKETA XRONIA BRISKOMOYN STO AERODROMIO THESSALONIKHS KAI SYGEKRIMENA STO XWRO THS AEROLESXHS OPOU YPHRXE ENA DACOTA KAI ENA F 84. HTAN GIORTH KAI ENAS PATERAS EFERE TON MIKRO GIO TOY NA DEI TA AEROPLANA. BRISKOMOYN DIPLA TOYS KAI AKOUSA TON MIKRO NA RWTAEI TON PATERA TOY «BABA TI AEROPLANO EINAI AYTO ? DEIXNONTAS TO DACOTA. HTAN SAN NA ME XASTOUKISE O PITSIRIKAS GNWRIZONTAS OTI STO AERODROMIO SEDES TA DACOTA TA KATESTREPSAN ME …..TSEKOURIA. TI NTROPH 8EE MOY. TA AEROPLANA AYTA POLEMHSAN ( TA EKANAN POLEMIKA STIS TELEYTAIES MERES TOY EMFYLIOY STO GRAMMO KAI BITSI) KAI META STHN KOREA. KAI EMEIS TA PETSOKOPSAME.DEN LEW NA TA KRATHSOUME OLA. ALLA AS KRATHSOUME KAPIA SE PTHSIMH KATASTASH. TI NA THYMHTHW , THN TYXH TWN GNWSTWN SE EMAS PIPER ( L21 B ) PETWNTAS TA PHGAN SE KAPIO AERODROMIO KAI EBALAN MIA BOULTOZA KAI TA ………..PATHSE.KAI AYTA POY DOTHIKAN SE KAPIES AEROLESXES DEN BOROUSAN NA PAROUN PLWIMOTHTA DIOTI TA AEROPLANA XARAKTIRHSTHKAN » ME STREYLWSH ATRAKTOY» KAI DEN YPHRXE PERIPTWSH NA PAROUN PLWIMOTHTA APO THN YPA. BEBAIA DEN BOROUSAN NA POULITHOUN DIOTI HTAN «AMERIKANIKH BOHTHEIA» ALLA AS TA EDINAN STIS AEROLESXES SE PTHSIMH KATASTASH KAI EIXAN KAI …….PROIKA. ( ANTALLAKTIKA ENNOW)
    ENA SPIT FIRE SHMERA TO AGORAZOUN STHN AMERIKH GIA 5 EKATOMYRIA DOLLARIA.
    ELPIZW NA MHN SAS KOURASA.
    XERETISMOUS STON PATERA SOU.
    TON THYMAME
    ME TIMH STEFANOS ATSALOS.

  33. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

    Εγώ σε ευχαριστώ αγαπητέ Στέφανε. Όχι το Α/φος δεν »ζει» στην Ελλάδα, αλλά όπως είδες και στο ποστ, ζεί και »βασιλεύει» στο Αρκάνσας και πετά !!
    Ναι την ιστορία μας δεν την θυμάσαι όπως πολλοί από μας, ή ίσως μερικοί από μας να μην θέλουν να την θυμούνται.
    Πάντως όπως σου γράφει και ο Δ. Σαμπάνης, γιος παλιού χειριστή του Τεχνικού που βοηθάει όσο δεν μπορείς να φαντασθείς στο ιστολόγιο αυτό, προσπάθησε αν εκεί στις ΗΠΑ, έχεις κάτι από τη θητεία σου στην αεροπορία στρατού, να μας το στείλεις. Από ότι μπόρεσα να βρώ και να μάθω,΄πρέπει να ήσουν από τις πρώτες σειρές ειδικής μονιμότητας. Αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί μου μέσω e-mail μπορείς να στείλεις ότι θέλεις στο jhonlost@aol.com
    Και πάλι σε ευχαριστώ.

  34. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στέφανε, καλημέρα. Σαν κάποιος που αγαπά την ΑΣ, χάρηκα για την παρουσία σου με το μήνυμά σου. Εχεις κάτι απο την παρυσία σου στις τάξεις της να μας στείλεις? Ακόμη και την φωτό απο την απονομή των πτυχίων, και ελπίζω αυτοί που θα αναγνωρίσουν τον εαυτό τους να προστεθούν μαζί μας και να συνεισφέρουν. Μείνε μαζί μας γιατί έχετε πολλά να δείτε και κυρίως οι νεώτεροι. Ευχαριστώ.

  35. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    kalhspera sas.
    synxarithria gia thn selida sas. panta tetoia.
    sxetika me to teleytaio beaver, pou san neos xeirisths eida sto agrinio to 1974, metaferthike apo to agrinio sto stefanoviki otan h sxolh metasta8meyse ,
    apo ton tagmatarxh (tote) 8anash goudira.
    den gnwrizw an akomh to aerplano»zei». ena einai alhtheia oti thn istoria mas den thn timame. dystyxws.pantws athn amerikh poy zw ayta ta aeroplana ta fylane «san ta matia toys» kai emeis?????????????

    eyxaristw gia thn filoxenia.

  36. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗ

    Σε ευχαριστώ, για την ιστοσελίδα των DHC-2, θησαυρός σκέτος.

  37. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στην παρακάτω ιστοσελίδα θα δείτε την άτρακτο του ΕΣ 317 σε αναμονή πριν την μετατροπή του σε υδροπλάνο καθώς και όλο το ιστορικό του συγκεκριμμένου Α/Φ.

    http://www.dhc-2.com/id955.htm

    Αγνοείται το ΕΣ 314…

  38. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Σε παληά εγκόπια χειριστών ΑΣ, στην πρώτη εσωτερική σελίδα μπορεί κανείς να δεί το U-6A ΕΣ317 (μαζί με L-21B, U-17A, U-9E).

    Η πουλάδα ήταν η πρώτη της ΑΣ, που έφερε ακόμη την κορώνα και το εθνόσημο ετσι όπως είχε σχεδιαστεί (λευκός εξωτερικός κύκλος με μπλέ γέμισμα). Κατόπιν έγινε ο αετός που βλέπουμε σήμερα σε όλα τα πτητικά μέσα.

    Καλή Πρωτοχρονιά σε όλους.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Α/ΦΟΣ U-6A BEAVER (updated 16/4/2008 με στοιχεία για το ΕΣ 317) […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: