# Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣ

history_5.jpg

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Λέω να ξεκινήσω – ψάχνοντας ακόμη στα »τυφλά» – να προσπαθήσω να καταγράψω ό,τι μπορέσω από την Ιστορία μας, για τους πρώτους συναδέλφους του Στρατού Ξηράς που πέταξαν με αεροσκάφη σταθερών πτερύγων, τις πρώτες Μονάδες μας, τους πρωτοπόρους που χάραξαν τα πρώτα μας βήματα, που στη πορεία οδήγησαν στο Όπλο.

Ξεκινάω και ο Θεός βοηθός.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Από την επίσημη ιστοσελίδα της ΔΑΣ, βρίσκουμε κάποια ιστορικά στοιχεία

» Το 1949 ο πρώτος Έλληνας αξιωματικός χειριστής, εκπαιδεύτηκε στην Αγγλία. Τον Αύγουστο του 1950, συγκροτήθηκε η πρώτη Μονάδα Εναέριας Παρατήρησης (ΕΠΑΡ) με ονομασία 190 Μ.ΕΠΑΡ που ανήκε στο όπλο του Πυροβολικού με έδρα το βοηθητικό αεροδρόμιο Μεγάρων. Σ’ αυτήν εντάχθηκαν τα πρώτα οκτώ (8) αεροσκάφη L-21B. H ονομασία «Αεροπορία Στρατού» καθιερώθηκε το έτος 1960.
Σταθμοί της σχετικά μικρής (50ετούς) ιστορίας της Αεροπορίας Στρατού, αποτελούν:
α. H δεκαετία 1960-70 με την είσοδο αξιωματικών και από τα άλλα πέραν του Πυροβολικού (ΠΒ) όπλα, το Σώμα Εφοδιασμού Μεταφορών (ΣΕΜ) και το Τεχνικό Σώμα (ΤΕΣ). Επίσης την ίδια δεκαετία έχουμε την είσοδο των πρώτων
Ε/Π UH-1H (1969)
β. Η δεκαετία 1980-90 με την απόκτηση των πρώτων πέντε (5)
Ε/Π CH-47C (1981) και των υπολοίπων τεσσάρων (4) (1988) από την ΠΑ, τα οποία αργότερα εκσυγχρονίζονται σε CH-47D (1994-95) και
γ. Στην παρούσα δεκαετία σημειώνονται μεγάλα και καθοριστικά, για την περαιτέρω πορεία της ΑΣ, άλματα με την:
(1) Απόκτηση των επιθετικών
Ε/Π ΑΗ-64Α (1995)
(2) Δημιουργία του όπλου της ΑΣ
(3) Αναδιοργάνωση της με την συγκρότηση της
1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού.
                    (4) Παραλαβή 7 εκσυγχρονισμένων Ε/Π CH-47D(2001)
(5) Παραλαβή 2
Α/Φ C-12R/AP για κάλυψη αναγκών αεροφωτογράφησης (2003)».

Σε ότι αφορά δε τη Σχολή Αεροπορίας Στρατού βρίσκουμε τα εξής:

» Ιστορία Σχολής Αεροπορίας Στρατού

Aπό το 1949 μέχρι τα μέσα του έτους 1952, η εκπαίδευση των Αξκών του Στρατού Ξηράς ως χειριστών, είχε αναληφθεί από την Πολεμική Αεροπορία. Τον Ιούλιο του 1952, ιδρύθηκε απο την Διεύθυνση Πυροβολικού (ΔΠΒ) του ΓΕΣ η «Σχολή Χειριστών ΕΠΑΡ» η οποία στις αρχές του 1954 υπήχθει στη Σχολή Πυροβολικού (ΣΠΒ)και μετονομάστηκε σε «Πτέρυγα ΕΠΑΡ». Μέχρι το έτος 1959 ως χειριστές εκπαιδεύονταν μόνο Αξιωματικοί προερχόμενοι από το όπλο του πυροβολικού.
Το έτος 1960 αποφασίστηκε να εκπαιδεύονται ως χειριστές Αξκοί από όλα τα όπλα τα Όπλα και τα Σώματα.
Το έτος 1961 η «Πτέρυγα ΕΠΑΡ» μετονομάστηκε σε «Σχολή Αεροπορίας Στρατού»
(ΣΑΣ)και υπήχθει στο ΓΕΣ/3ο ΕΓ. Το Νοέμβριο του 1967 συγκροτήθηκε στο ΓΕΣ η Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού (ΔΑΣ), στην οποία από τότε υπάγεται η ΣΑΣ.
Το Μάρτιο του 1973 η Σχολή μεταστάθμευσε από τα Μέγαρα στο πολεμικό αεροδρόμιο του Αγρινίου και τον Οκτώβριο του 1974 εγκαταστάθηκε στην περιοχή του Στεφανοβικείου Μαγνησίας.»

Όλα τα παραπάνω είναι πολύ περιληπτικά (και καλά είναι έτσι, γιατί η ιστοσελίδα δεν έχει το σκοπό της ιστορικής καταγραφής) και συνοπτικά.

Προσπάθησα να βρώ κάτι πιο άμεσο και »εποχιακό» και χάρη κάποιων παλιών (απόστρατων τώρα) συναδέλφων, ανακάλυψα ότι πίσω στα 1956, έβγαινε ένα παλιό περιοδικό από την Διευθυνση του Πυροβολικού του ΓΕΣ, με τίτλο Η ΗΧΩ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ.

Νάμαι λοιπόν στη ΔΠΒ και στο τεύχος Νο 2 του Έτους Α’ του Φεβρουαρίου 1956…….

hxo-pb-issue-2-feb-1956a.jpg

και το πρώτο άρθρο για τα…….

ΤΑ Ε.ΠΑΡ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ

(Ιστορικόν-Οργάνωσις-Αποστολαί)

υπό Ταγματάρχου πυροβολικού ΠΡΟΦΙΛΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

UPDATED 7-12-2007

Ένας σεβαστός και πολύ καλός συνάδελφος, απόστρατος τώρα, μου έκανε ένα ΜΟΝΑΚΡΙΒΟ ΔΩΡΟ.

Μου έστειλε (αφού μιλήσαμε ηλεκτρονικά και μετά τηλεφωνικά) , δέκα τεύχη, ίσως, όλα όσα είχε βγάλει η τότε ΔΑΣ, από τον Ιανουάριο 1971 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 1974.

Ο τίτλος της έκδοσης είναι ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ και όπως διαβάζουμε στη δεύτερη σελίδα κάθε τεύχους :

»Η έκδοσις του παρόντος σκοπεί εις την παροχήν πληροφοριών επί γενικών θεμάτων σχετιζομένων με την ασφαλειαν πτήσεων, την πρόληψιν αεροπορικών ατυχημάτων, εκπαίδευσιν, συντήρησιν κ.λ.π. Είναι επίσημος τριμηνιαία έκδοσις του ΑΣ υπό την επίβλεψιν της Δ/ΣΕΩΣ ΑΕΡ. ΣΤΡΑΤΟΥ. Γίνονται δεκτά άρθρα, φωτογραφίαι, κρίσεις, απόψεις και γενικώς θέματα ενδιαφέροντα την Αεροπορίαν Στρατού..»

Είναι άξια προσοχής όλα όσα γράφονται στα 10 αυτά τεύχη γιατί διαβάζοντάς τα νομίζω ότι κάποιος μπορεί να »μπει» στο πνεύμα των προκατόχων μας, τις αγωνίες της ΔΑΣ του ΓΕΣ (τότε Αρχηγείο Στρατού).

Σε κάποια στιγμή, πιστεύω να μπορέσω να »ανεβάσω» τουλάχιστον τα εξώφυλλα και μερικές φωτογραφίες, έστω και σε ασπρόμαυρη έκδοση, γιατί το να διαβάζει κανείς την ιστορία του, είναι γνώση και επίγνωση.

Ήδη, στους φακέλλους της ΙΣΤΟΡΙΑΣ, έχω κάνει κάποιες συμπληρώσεις, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που υπάρχουν στα τεύχη αυτά.

ΥΓ

Μου λείπουν τα 5ο και 9ο τεύχη, για όποιον από τους παλιούς με διαβάζει και τα έχει ας ρίξει ένα μέϊλ….

Συνεχίστε στο πρώτο μέρος αυτού του Κεφαλαίου: ΤΑ ΕΠΑΡ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ)

Comments
21 Responses to “# Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣ”
  1. Ο/Η Αναστάσιος Φέγγος λέει:

    Δημήτρη βρήκα καποια ιστορία της ΑΣ, από παλαια ενημερωση, στα αρχεία του πατερα μου αν σε ενδιαφερει παρε τηλέφωνο

  2. Ο/Η army aviator λέει:

    Ευχαριστούμε Στέφανε, είσαι θησαυρός ιστορικών πληροφοριών που θα αξιοποιηθούν με τη σειρά τους.
    Φαντάζεσαι και να μην »ρέταρες» !!!!

  3. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    kalhmera sas.
    Agaphte Dhmhtrh eixa polla xronia na asxolh8w me ta proxeira pedia an kai arketa apo ayta ta xrhsimopoihsame kai me ta psekastika aeroplana idiaitera ton xeimwna otan kaname aerolipanseis.Kathe ena apo ayta exei thn istoria toy,mikrh h megalh. Einai pragmatika megalh embeiria na boreis na douleyeis apo ta «xwrafia». An theleis emeis ths Aeroporias Stratoy eixame panta to pleonekthma sta psekastika logw proxeirwn pediwn alla kai ouraioy troxoy.Se polles periptwseis eixame sta psekastika kai apostratoys thn polemikhs aeroporias oi opoioi (kata3iwmenoi xeiristes) eixan problhma me ta proxeira pedia. Otan akomh yphretoysa oi monades poy ta synthroysan (apopsilwsh ) ebazan kai anemouria kai ta pragmata ginotan eykola sthn prosgeiwsh.Otan omws den yphrxe tipote tote ta pragmata dyskoleyan.Megalo kindyno eixame otan oi pitsirikades toy diplanoy xwrioy phgenan na pai3oyn podosfairo kai gia esties ebazan 4 petres. An tis epernan kalws, alloiws yphrxe periptwsh na ktyphseis mia sthn prosgeiwsh kai na bret8eis «anaskela» xwris na to katalaveis. Gi ayto htan dyskolo na ypograpsei o dioikhths to biblio pthsewn gia mia prosgeiwsh se pedio an den htan sigouros oti to pedio htan asfales. Para tayta emeis tis kaname tis «mamounies» mas kai prosgeiwnomastan. Htan kai ayto sta plaisia ths «balafarias», an den thn xereis thn lexi na soy thn exhghsei o pateras soy.Allwste aytes oi balafaries kai merika xazoatyxhmata «frenarisan» thn e3eli3h ths AS . Thn AS thn ebgalan apo to telma ta pallhkaria twn 2 tagmatwn poy meta to 74 orgwnan bouna kai 8alasses, petousan nyxta -mera kai anetrepsan ayto to bary klima poy yphrxe apo thn hgesia. Hmoun neos xeirisths otan akousa gia thn promhtheia twn epithetikwn elikopterwn «cobra». oso ta eidame emeis allo toso ta eidate kai eseis.kai milw gia 75-77.Pote epiteloys hr8an ta epi8etika elikoptera sthn Ellada? Apo ekei kai mono katalabainei kaneis poso pisw emeine ayto to oplo. Oi epiteleis twn Merarxiwn den petoysan, oi Merarxoi den petoysan, oi dioikhtes tagmatwn den petoysan, boles me to pyroboliko den ginontousan, allhlografia den metaferame, pios o logos ypar3hs tote? perasan polla xronia (xamena, petrina xronia) gia na brei to oplo ton dromo toy.Kai apo ayta poy diabazw se ayto to blog blepw oti h fagwmara den efyge. To mikrobio akomh yparxei. Kai h grinia fernei atyxhmata kai ta atyxhmata «frenaroyn » thn e3eli3h.Oti ginete shmera ginotan kai tote. Psyxraimia/////////
    Ayta , etsi se hpioys tonoys, as mhn 3ynoyme plhges dioti matwnoyn.

  4. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Στεφανε είσαι εκπληκτικός με τα τοσα ωραία…Δώσε κι άλλα…

  5. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    Me aformh to proxeiro pedio toy Ashmeniou ebala to…………..kakhs poiothtas myalo mou na paei pisw kamia 30aria xronia kai na 8ymh8w ta proxeira pedia(xwrafia) opws ta legame.Katopin me thn bohtheia toy Google Earth na bgalw syntetagmenes kai na ta grapsw katw.Se merika apo ayta den yparxei high resolution kai h entophsh toys einai dyskolh.
    Rodopolis Serrwn :41 15 56 N 22 59 45 E
    Sidhrokastro Serrwn :41 13 27 N 23 21 49 E
    Stis Serres yparxei kai ena allo pedio sthn koinothta Dhmhtra konta sthn komwpoli ths neas Zixnhs mono gia L21B.
    To aerdromio tou 10 las stis Serres den boresa na to entopisw.
    Ston Agio Basileio 8essalonikhs :40 40 50 N 23 04 53 E
    Drama :41 09 11 N 24 10 59 E Koinothta kallifytoy
    Sthn drama eixame kai alla 2 pedia. Ena sthn koinothta Sitagrwn kai ena allo dipla sthn koinothta Katw Neyrokopioy (kala ayto htan san to Orly).
    Komothnh :41 06 44 N 25 19 26 E.
    Sthn Komothnh eixame kai alla 2 pedia. Ena sto Fanari Komothnhs konta sthn 8alassa kai ena allo sthn koinothta Sappes.
    Ston Ebro xrhsimopoioysame to pedio sthn koinothta Baltos kai fysika toy Ashmenioy.
    Kilkis: 40 58 37 N 22 51 50 E
    Boreia toy kilkis yparxei kai ena allo pedio poy den 8ymame to onoma toy.Ekei pantws briskete h aerolesxh toy Kilkis. Ayto htan pragmati ena kataplhktiko proxeiro pedio dedomenou oti kataskeyasthke apo toys Germanous kai symfwna me polloys ekei eprepe na ginei ena megalo die8nes aerodromio (cargo) gia thn aposymfwrhsh ths 8essalonikhs, alla ayto einai allo 8ema.
    Agios Mammas xalkidikhs :40 13 52 N 23 20 19 E
    Xanthi : 2-3 xiliometra apo thn Xanthi pros Komothnh sta aeristera sthn Koinothta Zygos.
    Litoxwro katerinhs : Dytika ths koinothtas
    Ayto htan, stamathse to rhmadi, den bgazei alla. Sas to eipa egw «retarei» kapoy kapoy,stolarise.

  6. Ο/Η Army Aviator λέει:

    OK Stefane. Κι’ αυτό με τον Γιάννη τον Γκίκα πολύ ωραίο είναι !!!

  7. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    Den nomizw na tsatistoun.Tetoia symbainoun kathe mera se olo to kosmo.
    Den nomizw na e8ixa kanenan.Antitheta ta 8ewrw polly an8rwpina.
    Ta aeroplana twn LAS mazeyontan sto TSYAY sto Seddes kai to TSYAY eixe thn epafh me to K.E.A gia to pote 8a paei kapio aeroplano h pote einai etoimo kapio gia na pane na to paroyn. Kapia stigmh phge o Giannhs o Gikas na paralavei ena L21B apo to Ellhniko.Phre grammh gia apogeiwsh, apogeiwthike kai arxise thn anodo.Toy leei o pyrgos «army……
    syntomevete thn anodo sas exw ena 747 gia apogeiwsh. Kai apanta o Giannhs «den paei allo re file ti na to kanw? «

  8. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ

    Από τώρα κάνω »όρεξη» για pdf του logbook του πατέρα σου…. (χα-χα!!)

  9. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ stefanos atsalos

    Συμφωνώ και για τα L-18, τέτοιες ιστορίες τις είχα ακούσει γιατί δεν τα πρόλαβα καθόλου. Ωραία η ιστορία του στολαρίσματος. Μήπως τσατισθού οι αναφερόμενοι?
    Όσο για την μπάλα που λες στον Δημήτρη Στάφανε παίζει και κάνει και καλές υποδοχές πάσας αλλά και μοιράζει παιχνίδι που λέμε. Θα σου πρότεινα αν έχεις ηλεκτρονική επικοινωνά με μανέναν από τους »δικούς» σου να τους δώσεις κανένα »σπρώξιμο» να μας πουν τίποτε και αυτοί. Το »επεισόδιο» που έστιλες, γράφεται και κάποια στιγμή, αφού στο στίλω για διορθώσεις-έγκριση θα το ανεβάσουμε.

  10. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Φίλε Στεφανε κάπως έτσι είναι τα πράγματα, αν και 52άρης είμαι «ανετος» στα PC. Το κυριωτερο είναι πάντως που σε έχουμε μαζί μας και δεν είμαι μόνος μου. Και θα μας άρεσε να σε διαβάζουμε συχνά με ιστορίες σαν αυτή που μας ανέφερες.

  11. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    Kalhmera sas -Kalhspera sas

    Dhmhtrh Sabanh, mhn xexnas oti ta L-18C eixan kai xylinh propella.
    Oso gia toys asyrmatoys poy les einai alhtheia. Eixan topo8ethsei kapioys asyrmatoys FM me toys opoioys den borroyse na milhseis perissotero apo kana dyo milia.Twra to an akoyges an sou miloysan…….asto kalytera.
    Nai htan topo8ethmenoi pisw kai asfalismenoi me enan imanta.Otan kapia mera sto Stefanoviki o ekpaideyths loxagos Kontaratos Manwlhs edeixne thn askhsh ths apwleias sthrixhs ston mathith toy leei. » gia na kanoume thn askhsh afou exoume to katallhlo ypsos,koitame dexia aristera, elegxome gia mh asfalismena antikeimena mesa sto aeroplano kai xekiname.» Travaei pisw to xeiristhrio anebainei to aeroplano ,»stolarei», sprwxnei brosta to xeiristhrio se bythish kai tote akougete ena «wx». Toy hrthe o asyrmatos fm sto kefali.Ayto to peristatiko mas to eipe o Basilhs o Psyxogios poy htan o mathiths.
    Oso gia ta arxeia ARMY AVIATOR exeis dikio.Kapoy se kapia kibwtia se kapies apothikes (ws synhthws)
    Oso gia toys penhntarhdes kai thn epafh toys me to pc kai to internetet kai s ayto exeis dikio.
    Ara o pateras tou Dhmhtrh 8a mas bohthisei.
    Dhmhtrh h balla einai sta dika sou podia. Paixe balla.

  12. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Καλημέρα, επιβεβαιώνω τα γραφόμενα του Στέφανου για τα L-18C. Επίσης δεν είχαν φώτα προσγείωσης στην αριστερή πτέρυγα όπως τα L-21B και ρητα και κατηγορηματικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ να φέρεις βέρες, ρολόγια κτλ εφ’όσον ήσουν επιφορτισμένος για την εκκίνηση του κινητήρα. Ειχαν υπάρξει και ατυχήματα σ’αυτή την φάση. Θα κοιτάξω το Logbook του πατέρα μου να δώ τις μακρυνές πτήσεις. Θυμάμαι ταξίδια προς Κομοτινή, Αλεξανδρούπολη κυρίως. Αν θυμάμαι καλά κατόπιν στα L-21B βάλανε καποιους ασυρμάτους στο χώρο πίσω απο τον επιβάτη.

  13. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ stefanos atsalos

    Αυτό που διαβάζεις σε αυτή την ιστοσελίδα για τα L-21B, αν το δεις προσεκτικώτερα, είναι μια αναφορά τι λέει η επίσημη ιστοσελίδα της ΔΑΣ/ΓΕΣ, σήμερα.
    Αν συνεχίσεις το διάβασμα αυτού του ποστ και συνεχίσεις στη επόμενη σελίδα που είναι ΤΑ ΕΠΑΡ ΤΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ (ΙΣΤΟΡΙΚΟ) https://armyaviation.wordpress.com/Η-ΙΣΤΟΡΙΑ-ΜΑΣ/ΤΑ-ΕΠΑΡ-ΤΟΥ-ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ/
    θα διαπιστώσεις ότι αναφέρωμαι στη σωστή και τεκμηριωμένη από τον κ. Προφίλη ιστορική άποψη, που είναι αυτή που λές και συ.

    Σε ότι αφορά την απορία σου εάν υπάρχουν ή όχι παλιότεροι από σένα, μη ξεχνάς αγαπητέ Στέφανε ότι η επαφή με το κυβερνοχώρο 50αρηδων και δεν είναι τόσο διδεδομένη όσο εκεί που είσαι…

    Ίσως αυτός είναι και ο κυριώτερος λόγος που μου λείπουν τα σχόλια τόσων και τόσων παλαιοτέρων

    Σε ότι αφορά τα ημερολόγιαπτήσεων και τα είδη των πτήσεων κ.λπ που γράφεις και γω συμφωνώ ότι κάπου θα υπάρχουν αλλά με την κατάργηση των ΛΑΣ αυτά παραδώθηκαν στην Υπηρεσία Στρατιωτικών Αρχείων και όπως καταλαβαίνεις πρέπει να είναι κανένας σπουδαγμένος ιστορικός, και να μπει στα αρχεία και να τα ξεσηκώσει

    Είμαι όμως αισιόδοξος ότι σιγά0-σιγά και με την βοήθεια όλων κάτι θα γίνει…

  14. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    GEIA SAS
    DIABAZONTAS THN ARXH AYTHS THS SELIDAS POY AFORA THN ISTO RIA THS AEROPORIAS STRATOY GRAFETE OTI TA PRWTA AEROSKAFH HTAN 8 L21-B. SAS PLHROFORW META PLHROYS GNWSEWS OTI TA PRWTA AEROSKAFH HTAN TA L-18C XWRIS OURAIO TROXO (EIXAN ENA ELASMA GIA TROXO) KAI OTI DEN EIXAN MIZA. EPERNAN BROSTA ME «CONTACT».
    AYTA GIA THN ISTORIA.

    MA ALHTHEIA YPARXOUN PALAIOTEROI APO EMENA GIATI DEN GRAFOYN???????
    AGAPHTE ARMY AVIATOR TA L 18 C KAI TA L 21 B BOREI NA MHN YPARXOUN ALLA SIGOURA YPARXOUN TA HMEROLOGIA PTHSEWN TWN MONADWN. APO AYTA BOROUME NA ANTLHSOUME THN ISTORIA MAS ME ONOMATA KAI HMEROMHNIES. AKOUSA DE OTI ME L21 B PHGAN KAI RODO. ALWNIZAN THN ELLADA ANEY EPIKOINWNIWN. ESEIS POU PAROIKEITE STHN IEROUSALHM BOREITE NA BREITE THN AKRH APO TO KOYVARI KAI NA TO XETYLIXETE MEXRI SHMERA, KAI EINAI 56 XRONWN KOYVARI. AS BREI KAPIOS THN ARXH TOY KOYVARIOY.

  15. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ
    Αγαπητέ Δημήτρη, πρώτα σε ευχαριστώ για τις φωτό, περιμένω έγκρισή σου για δημοσίευση. Έχω εισκευθεί το σάϊτ σου και πραγματικά καταλαβαίνει κανείς πόσο »τέλα» κουβαλάς και σύ με αυτά τα »παράξενα». Τα υπόλοιπα στα λέω στο μέιλ που σου έστειλα.
    Κοίτα στο φάκελλο ΙΣΤΟΡΙΑ, έχω και άλλες φωτό που πρόσφατα σκανάρισα, αν και δεν είναι και τόσο καλής ποιότητας.
    και πάλι σε ευχαριστώ.

  16. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    «Αρπαγή ερματισμένου φακέλλου». Ημουνα παιδάκι και το έχω δεί μία μόνο φορά. Υπέροχες στιγμές…

    Εγώ σαν παιδί καμάρωνα για οτι πετούσε και ηταν ΑΣ. Εχω περπατήσει πολύ, απο Α/Φ σε Α/Φ και απο Ε/Π σε Ε/Π οταν ο πατέρας μου ήταν υπηρεσία..Πάχη, Νέα Ιωνία βασικά. Και ονειρευόμουνα να τον ακολουθήσω. Δυστυχώς υπερμετρωπία και αστιγματισμός δεν με άφησαν. Συνεχίζω εν μέρη όμως στα μονοπάτια προσπαθόντας να αναβιώσω την ιστορία της ΑΣ, μέσω του μοντελισμού. (http://www.modelclub.gr/forums/index.php?topic=6724.0). Ειχα στείλει e-mail στη ΔΑΣ για αίτηση φωτο για κατασκευές υπο κλίμακα. ΤΙΠΟΤΑ, ουτε απάντηση… Την θέλω όμως αυτή την ιστορία…Τα ξαναλέμε

  17. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Άγγελε
    Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την επιθετκότητά σου.
    Σαφώς και υπάρχουν και κακές στιγμές σε κάθε μία ιστορία, όπως και στην ιστορία της ΑΣ.
    Το θέμα του »perip» με το οποίο ξεκίνησες τα σχόλιά σου, νομίζω ότι δεν αφορά την ιστορία ένός όπλου, γι’ αυτό και δεν το σχολίασα ευθέως.
    Τώρα για το »Οι βολεμένοι φυσικά δεν ασχολούνται και το “παίζουν” υπεράνω….» δεν θα απαντήσω γιατί θα ξεφύγω από το ζητούμενο, που είναι αυτό που σου έγραψα – όχι προκλητικά όπως το πήρες – αλλά ουσιαστικά, δηλαδή καλοπροαίρετα. Ειλικρινά σου λέω ότι θα βοηθούσε πολύ, αν είχες και ήθελες να μοιραστείς μαζί μας πληροφορίες για την ιστορία της ΑΣ.

  18. Ο/Η Aggelos λέει:

    Πιλότε Στρατού

    Εγραψες ότι: «Εξ΄αλλου όλοι όσοι υπηρέτησαν την ΑΣ, έχουν ”γράψει” και καλλές και ατυχείς στιγμές της και αποτελούν μέρος και κομμάτι της ιστορίας.»
    Για τις «κάλλες» στιγμές, μήπως θίκτηκες;
    Τέλος πάντων όπως λέτε ΤΟ BLOG ΑΥΤΟ :
    …ΔΕΝ ασχολείται με τα διάφορα »κουτσομπολιά» του χώρου μας, γιατί πιστεύει ότι …»βλάπτει» την υγεία μας, τη συνοχή μας. …
    Οι βολεμένοι φυσικά δεν ασχολούνται και το «παίζουν» υπεράνω….

    Θα θέλατε να μάθετε για την εναέρια μεταφορά των «ΧΙΟΥΗ» από την Ιταλία στην Ελλάδα και για αυτό που έσκασε σε κάποιο Ηπειρώτικο βουνό;
    Για τις διακοπές κάποιων με «Τσέσνα»;
    Για τη νύχτα των Ιμίων (μαζί με τις ημέρες πρίν και μετά); ή και αυτό απαγορεύεται στα παραπάνω πλαίσια;
    Λίαν συντόμως και αναλόγως της στάσης σου, που ελπίζω να μην είναι το ίδιο προκλητική όπως «Αλήθεια εσύ έχεις κάτι να μου γράψεις;»
    Το σκέφτηκες πολύ;

  19. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Άγγελε

    όπως είδες ή θα δεις στη συνέχεια την ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ προσπαθώ να την ξεκινήσω από τότε που ξεκινά, πίσω στα 1947.
    Εξ΄αλλου όλοι όσοι υπηρέτησαν την ΑΣ, έχουν »γράψει» και καλλές και ατυχείς στιγμές της και αποτελούν μέρος και κομμάτι της ιστορίας. Πάντως αν δεν ξεκινήσουμε από τώρα, ίσως ορισμένοι από τους παλαιότερους, που ο καθένας από τη δικιά του σκοπιά και σύμφωνα με τις δικιές του ικανότητες, να μην είναι βιολογικά κοντά μας για να συνεισφέρρουν σε ότι θα θελήσουν ή θα μπορούν να πουν για να καταγραφεί τελικά, το από που ξεκινήσαμε…
    Αλήθεια εσύ έχεις κάτι να μου γράψεις;

  20. Ο/Η Aggelos λέει:

    Για να γράψουμε την ιστορία μας, καλό θα ήταν να ξεμπερδέψουμε πρώτα από τον «perip» και από το συνάφι του.
    Αυτός είναι Υδντής ακόμα, ή είναι απότακτος;
    Άγνωστες οι βουλές της ΑΣ……
    Μετά έχουμε πολύ καιρό, για να γράψουμε ήσυχα και αμόλυντα την ιστορία μας……

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣ […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: