Operation ‘’ Eager Anvil ‘’ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ. (1991)

Συνέχεια από το: Operation ‘’ Eager Anvil ‘’ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ. (1991)

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

Ο ΣΤΟΧΟΣ.

Οι Ιρακινοί είχαν ένα ευρύ πλέγμα περίπου 100 κύριων και βοηθητικών αεροδρομίων, όπως φαίνονται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα.

Οι περίπου θέσεις των δύο ραντάρ-ΑΝΣΚ του TF NORMANDY, έχουν σημειωθεί με πορτοκαλί κύκλους.

Μια μικρή παρένθεση για να μπερδευόμαστε. Το  TF NORMANDY, είναι το συγκρότημα εκείνο που εκτέλεσε την επιχείρηση, τη συγκρότηση του οποίου θα αναλύσουμε στη συνέχεια.

Είχαν όμως και ένα πυκνό σύστημα αεράμυνας και εγκαίρου προειδοποιήσεως, σε περίπου 120 θέσεις, όπως φαίνεται στο παραπάνω σκαρίφημα. Κατά βάση, τα συστήματα αεράμυνας, ήταν Σοβιετικής κατασκευής, αλλά πολύ αξιόπιστα.

Οι δύο ΑΝΣΚ του  TF NORMANDY, συγκροτούνταν από σοβιετικά

Spoon Rest mobile early warning radar

ραντάρ εγκαίρου προειδοποιήσεως Spoon Rest (mobile early warning radar),

Flat Face early warning and target acquisition radar

και ραντάρ εγκαίρου προειδοποίησης και αναζήτησης στόχων  Flat Face (early warning and target acquisition radar) και

Squat Eye search and target acquisition radar.

ραντάρ έρευνας και αναζήτησης στόχων Squat Eye (search and target acquisition radar).

Οι δύο συγκεκριμένες θέσεις ραντάρ, (οι με πορτοκαλί χρώμα σημειωμένες στο πρώτο σχεδιάγραμμα) ευρίσκονταν μέσα στο Ιρακινό έδαφος και σε απόσταση από τα σύνορα Ιράκ – Κουβέιτ, η μία επτά (7) μίλια και η άλλη δεκατέσσερα (14), απείχαν δε μεταξύ τους περίπου εξήντα εννέα (69) μίλια.

Ο προσανατολισμός και ο τομέας ευθύνης των ραντάρ, ήταν προς το νοτιοδυτικό τομέα των συνόρων, ήταν δε συνδεδεμένα με τέσσερα πολεμικά αεροδρόμια του Ιράκ, είχαν ευθεία ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με το κέντρο πληροφοριών και επιχειρήσεων, στην Βαγδάτη και υποστήριζαν στον τομέα της προειδοποιήσεως πολλές θέσεις σταθερές και κινητές, πυραύλων SCUD.

Κάθε μία από τις θέσεις αυτές, παρουσίαζε πάνω από δώδεκα στόχους για καταστροφή, από τα APACHE, όπως τρία τετράδυμα αντιαεροπορικά πολυβόλα ρωσικής κατασκευής ZU-4, τον κύριο σταθμό και την παραβολική κεραία του ραντάρ, κλωβούς επικοινωνίας επί οχημάτων και κτίρια διοικητικής μερίμνης ( όπως γεννήτριες παραγωγής ρεύματος, θαλάμους κ.λπ.).

Η ΜΟΝΑΔΑ ΤΩΝ APACHE.

Τα APACHE, ανήκαν στο 1ο ΤΕΕΠ της 101ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού, της 101ης Αεροκινήτου Αμερικανικής Μεραρχίας. Για την συγκεκριμένη όμως επιχείρηση, με διαταγή της Κεντρικής Διοικήσεως, ολόκληρο το 1ο ΤΕΕΠ, τέθηκε υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο ( ΕΕ ) της Διοικήσεως Ειδικών Επιχειρήσεων, που ήταν το αρμόδιο τακτικό επιτελείο της Κεντρικής Διοικήσεως, για την διεξαγωγή Ειδικών Επιχειρήσεων.

Το 1ο ΤΕΕΠ, ήταν η πρώτη Μονάδα της 101ης Αεροκινήτου Αμερικανικής Μεραρχίας που μεταστάθμευσε από τις ΗΠΑ (Fort Campell) στην Σαουδική Αραβία, στις 17 Αυγούστου 1990 και για την μεταφορά της χρειάστηκαν επτά αεροσκάφη C-5 Galaxy και δεκαεπτά αεροσκάφη C-141.

Η δύναμη του Τάγματος σε ελικόπτερα ήταν 19 APACHE, 13 ΟΗ- 58 ( ελικόπτερα αναγνωρίσεως), 3 UH-60 Blackhawk και σε προσωπικό  285 άνδρες από τους οποίους οι 85 ήταν χειριστές. Η εμπειρία των χειριστών έφθανε τις πολλές χιλιάδες ώρες, με τις λιγότερες να ξεπερνούν τις 3.000 ώρες πτήσεως με ελικόπτερα, από τις οποίες 1.000 τουλάχιστον στα APACHE. Όλη η Μονάδα είχε πολλές εμπειρίες από χαμηλές πτήσεις με μεγάλης διάρκειας  σκέλη πτήσεως (πάνω από 500 μίλια) και είχε πολλές εκπαιδευτικές εμπειρίες από το είδος πτήσεως που θα χρειαζόταν να εφαρμοσθεί στην αποστολή.

Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ

Η αποστολή που έλαβε η Μονάδα, όπως περιγράφθηκε και παραπάνω ήταν :

‘’…η καταστροφή δια προσβολής από τον αέρα, δύο εχθρικών στόχων ραντάρ που βρίσκονταν μέσα στο Ιρακινό έδαφος την Η – 22 και την δημιουργία μιας ελεύθερης, από εχθρικά ραντάρ, ζώνης, για την διέλευση μέσω αυτής των αεροπορικών σχηματισμών που θα επιτεθούν στην Βαγδάτη. ‘’

Για την καλλίτερη εκτέλεση της αποστολής, τα APACHE θα είχαν την βοήθεια και τεσσάρων ελικοπτέρων MH-53 E Pave Low (ειδικών αποστολών), της 20ης Σμηναρχίας Ειδικών Αποστολών της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Συνέχεια στο : Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΟΣ ΓΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: