ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LAMSON 719- ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Θα προσπαθήσω να είμαι επιγραμματικός στη καταγραφή των συμπερασμάτων, πάντα μέσα από την τελική αναφορά COMBAT AFTER ACTION REPORT της 101ης Αεροκινήτου Μεραρχίας. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτά βγήκαν από μία επιχείρηση που έγινε το 1971 και καλό θα ήταν να τα συνδυάσουμε με ότι έχουμε μάθει σήμερα. Θα δούμε ότι κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ…

  • Η συλλογή πληροφοριών για τον εχθρό, για τα ίχνη που ακολουθήθηκαν και για τις ΖΠ/Γ, επικεντρώθηκε στην απειλή από τα Α/Α όπλα του εχθρού και όχι τόσο στο που ήταν συγκεντρωμένα τα επίγεια τμήματα αυτού. Η χρησιμοποίηση των εξοπλισμένων και επιθετικών Ε/Π, για συλλογή τέτοιων πληροφοριών, αποδείχθηκε πολύτιμη, όπως πολύτιμη αποδείχθηκε και η χρησιμοποίησή τους σε αποστολές συνοδείας και ασφαλείας και κατά τη πτήση αλλά ιδιαιτέρως στις φάσεις προσεγγίσεως, προσγειώσεως-απογειώσεως στις ΖΠ/Γ.
  • Ο πλέον καθοριστικός παράγοντας σε ΑΚΝ επιχείρηση στο βάθος της εχθρικής τοποθεσίας, όπως η συγκεκριμένη επιχείρηση, είναι ο λεπτομερής και σε βάθος σχεδιασμός. Λόγω της ισχυρής και αποτελεσματικής εχθρικής αντιαεροπορικής άμυνας που συναντήσαμε, το παραπάνω αποδείχθηκε σωτήριο γιατί μας επέτρεψε να εκτελούμε τις αεροκινήσεις γρήγορα και με χρονική ακρίβεια. Ο σχεδιασμός προέβλεπε ακόμη και τη συνοδεία των Ε/Π αεροδιακομιδών από δύο εξοπλισμένα Ε/Π και πολλές φορές ιδίως προς το τέλος της επιχείρησης από τέσσερα. Πάντα υπήρχε ένα επί πλέον Huey, που πετούσε ψηλότερα αυτών, με αποστολή διάσωσης απορριπτόμενων πληρωμάτων.
  • Η δημιουργία των σημείων ανεφοδιασμού σε καύσιμα και πυρομαχικά, υπήρξε ένα μεγάλο πρόβλημα, διότι δεν είχε δοθεί η πρέπουσα σημασία αλλά και οι απαιτούμενες προτεραιότητες για αυτό. Οι θέσεις στις οποίες δημιουργηθήκαν πολλές φορές δεν ήταν κατάλληλες για προσέγγιση, για ελιγμούς στο ύψος της αιωρήσεως και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ήταν σε θέση να υποδεχθούν και να εξυπηρετήσουν τον μεγάλο αριθμό των Ε/Π. Ένας καλύτερος σχεδιασμός που να περιλαμβάνει τις θέσεις των ΠΣΕΚ-Π αλλά και τις προτεραιότητες των Μονάδων Α.Σ, ως προς τη σειρά ανεφοδιασμού τους, πρέπει οπωσδήποτε να προβλέπεται, στη φάση σχεδιασμού της επιχείρησης.
  • Ο καιρός στην περιοχή και τον χρόνο της επιχείρησης, ήταν ακόμη ένα μεγάλο πρόβλημα. Για τέτοιου είδους ΑΚΝ επιχειρήσεως με συμμετοχή μεγάλου αριθμού Ε/Π, έπρεπε – για να μην σημειώνονται καθυστερήσεις στις απογειώσεις, ειδικά στην έναρξη μιας ενεργείας – να είχαμε προβλέψει συχνότερες μετεωρολογικές ενημερώσεις αλλά και να είχαμε δώσει μεγαλύτερη σημασία στις προβλέψεις του καιρού. Ειδικά για τα πληρώματα των Ε/Π, εκείνη την εποχή, δεν υπήρχαν τυποποιημένες διαδικασίες για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που θα συναντήσουν δύσκολο καιρό και χαμηλή νέφωση. Ο καθένας έκανε ότι νόμιζε καλύτερο όταν συναντούσε χαμηλή νέφωση και άλλος ανέβαινε με ανατολική πορεία στα 5000 πόδια για 30 λεπτά,  για να βγει on top και προς τη θάλασσα, ενώ άλλοι έψαχναν να βρουν καμία τρύπα μέσα από τα σύννεφα για να κατέβουν χαμηλά και εν όψει του εδάφους.
  • Ένα άλλο πρόβλημα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν η αποτελεσματική και άμεση διάσωση των πληρωμάτων που καταρρίπτονταν. Η όποια καθυστέρηση για τη διάσωσή τους κατέληγε σε επιχείρηση μεγάλης κλίμακας, μια που η επέμβαση των δυνάμεων του εχθρού για τη σύλληψη των πληρωμάτων ήταν άμεση μόλις αντιλαμβανόταν ότι κάποιο Ε/Π έπεσε. Η πρόβλεψη ενός Ε/Π άδειου, που πετούσε ψηλότερα από τα Ε/Π που εκτελούσαν την ΑΚΝ ενέργεια, μαζί με το Ε/Π Διοικήσεως και Ελέγχου, με αποστολή διάσωσης, ήταν μια τακτική που απέδωσε στις περισσότερες των περιπτώσεων, γιατί ήταν σε θέση να ενεργήσει άμεσα και τις περισσότερες φορές αποτελεσματικά. Η ανάγκη του να πεισθούν τα πληρώματα ότι η διάσωσή τους θα είναι άμεση μεγιστοποιούσε το πρόβλημα. Υπήρξαν περιπτώσεις που τα πληρώματα στη προσπάθειά τους να μην παραμείνουν σε εχθρικό έδαφος (ο χειρότερος εφιάλτης τους), όταν το Ε/Π τους είχε βληθεί, προσπάθησαν να επιστρέψουν πίσω, αντί να προσγειωθούν άμεσα και να περιμένουν την διάσωσή τους.  Από τέτοιες περιπτώσεις είχαμε απώλεια τεσσάρων χειριστών.
  • Οι συχνές βλάβες στο υδραυλικό σύστημα και στους κινητήρες (ειδικά των μοντέλων C που οι κινητήρες τους οι -11, δεν είχαν στεφάνη αποφορτώσεως αλλά bleed valve και πάθαιναν εύκολα compressor stall ), μας δημιούργησαν προβλήματα διαθεσιμότητας. Η θέσπιση όμως της φόρμας DER (Daily Engine Recording), του σημερινού Health Indicator Test (HIT), μείωσε τα προβλήματα.
  • Η απότομη αύξηση των βλαβών των Ε/Π από εχθρικά πυρά, δημιούργησε μια πολύ δύσκολη κατάσταση για το προσωπικό συντήρησης διότι οι απαιτήσεις σε μη προγραμματισμένες επισκευές αυξήθηκαν κατακόρυφα, ειδικά σε ελασματουργικές επισκευές, σε επισκευές πτερύγων και ηλεκτρονικών. Εφαρμόσθηκε ο ελεγχόμενος κανιβαλισμός Ε/Π και η συμμετοχή του πληρώματος στις διαδικασίες συντήρησης, κάτω από τη καθοδήγηση των μηχανικών.
  • Ο τρόπος χρησιμοποίησης των Ε/Π αναγνωρίσεως που αναγνώριζαν τις θέσεις του εχθρού με το να έλκουν τα πυρά του, αποδείχθηκε καταστροφικός  και δεν εφαρμόσθηκε μετά από το μισό τη επιχείρησης. Στην τελευταία φάση, οι αναγνωρίσεις γίνονταν από Ομάδες δύο Ε/Π Αναγνωρίσεως και δύο ΕΕ/Π ή εξοπλισμένων Ε/Π.
  • Η τακτική που χρησιμοποιήθηκε αρχικά, της εκτέλεσης των πτήσεων των Ε/Π εφόδου και των προσεγγίσεων-απογειώσεων σε κλειστούς σχηματισμούς, τακτική που εφαρμοζόταν μέχρι τώρα, αποδείχθηκε καταστροφική, λόγω της ισχυρής εχθρικής Α/Α άμυνας. Η τακτική που εφαρμόσθηκε στη συνέχεια, της πτήσης των σχηματισμών σε γραμμή παραγωγής με χρονικό διαχωρισμό 30 δευτερολέπτων, αποδείχθηκε αποτελεσματική.
  • Επίσης μία άλλη τακτική που εφαρμόσθηκε αποδείχθηκε αναποτελεσματική. Οι διαταγές για το ύψος πτήσεως ήταν οι πτήσεις να γίνονται στα 3.000 πόδια. Οι nap of the earth πτήσεις απαγορευόταν. Αποδείχθηκε όμως – μετά και από τις απώλειες Ε/Π, λόγω της ισχυρής εχθρικής Α/Α άμυνας, ότι η λίαν χαμηλή πτήση κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις ήταν σωτήρια.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: