Υποστήριξη με πυρά των Μονάδων ΕΕ/Π που ενεργούν επ’ ωφελεία Σχηματισμού και Μονάδων εν επαφή με τον εχθρό. Μια νέα προσέγγιση.

FA JURNAL JAN-FEB 2001

Βρήκαμε ένα άρθρο στην εφημερίδα του Πυροβολικού των ΗΠΑ (FA Journal,  Jan-Feb, 2003) συγγραφέας του οποίου είναι ο Brook H. Janne [1], με τίτλο Attack aviation fires for the close fight: a new approach, που αν και γραμμένο το 2003, περιέχει πολλά στοιχεία χρήσιμα και για προβληματισμό, αλλά και για περαιτέρω μελέτη……

 Σε ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά μπορεί να το διαβάσουμε και ως, Υποστήριξη με πυρά των Μονάδων ΕΕ/Π που ενεργούν επ’ ωφελεία Σχηματισμού και Μονάδων εν επαφή με τον εχθρό. Μια νέα προσέγγιση.

 Στην ουσία το άρθρο, εξετάζει τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, από την πλευρά του Πυροβολικού σε ότι αφορά την υποστήριξη με πυρά των Μονάδων Α.Σ, κάτω από τις νέες τάσεις ως προς την τακτική χρησιμοποίηση των επιθετικών ελικοπτέρων του αμερικανικού στρατού, μέσα από το πρίσμα και τα συμπεράσματα των τελευταίων επιχειρήσεων και προσπαθεί να προτείνει λύσεις για την αποτελεσματικότερη υποστήριξη με πυρά, των ΕΕ/Π που ενεργούν προς άμεση υποστήριξη των εν επαφή και εμπλεκομένων δυνάμεων.

Το σημείωμα αυτό είναι το πρώτο σε σειρά σημειωμάτων που θα ακολουθήσουν κάτω από την ενότητα ΘΕΜΑΤΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣ/ΣΕΩΣ ΑΕΡ.ΣΤΡΑΤΟΥ  που λέγαμε προχθές.

Αλλά ας ξεκινήσουμε τη προσπάθεια να αποδώσουμε το παραπάνω κείμενο.

 

AH64A FIRING2

Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ, ΑΛΛΑΖΕΙ.

Για πάνω από 15 χρόνια η τακτική χρησιμοποίηση των Μονάδων ΕΕ/Π προσανατολιζόταν στη προσβολή των ακολουθούντων εχθρικών κλιμακίων (striking deep at second-echelon forces).

Σήμερα, χωρίς να αποστερούνται από αυτήν την δυνατότητα (της προσβολής εχθρικών στόχων σε βάθος), η χρησιμοποίησή τους εστιάζεται στις επιχειρήσεις τους προς υποστήριξη των ενεργειών των εν επαφή Ταξιαρχιών.

Οι εμπρός αλλά και οι εν επαφή Διοικήσεις έχουν ανακαλύψει την αξία αλλά και την αποτελεσματικότητα της χρησιμοποίησης της Α.Σ επ ωφελεία του αγώνα των εν επαφή δυνάμεων και ταυτόχρονα έχουν περιορίσει τους υψηλής προτεραιότητας στόχους που επιλέγονται στο βάθος της εχθρικής τοποθεσίας για τα ΕΕ/Π, και μέχρι την απόσταση των 15 μέχρι 30 χιλιομέτρων από την γραμμή επαφής. Ο λόγος προφανής. Οι εχθρικές δυνάμεις πλέον έχουν περισσότερο εξελιγμένα Α/Α συστήματα που αυξάνουν κατακόρυφα την επικινδυνότητα της χρησιμοποίησης ΕΕ/Π, πέραν της γραμμής επαφής.

Το δόγμα της υποστήριξης δια πυρών, των επιχειρήσεων της Αεροπορίας Στρατού, δεν έχει (ακόμη) προσαρμοσθεί στις αλλαγές που έχουν επέλθει στις επιχειρήσεις της Α.Σ, στο υλικό που αυτή διαθέτει, αλλά και στην εχθρική απειλή. Οι αλλαγές αυτές έχουν σχέση με τους ΑΝΣΚ σε βάθος των Μεραρχιών, και την εμφάνιση των αποστολών των ΕΕ/Π για προσβολή στόχων των εν επαφή δυνάμεων, και την είσοδο του ΕΕ/Π AH-64D (Longbow) και έχουν διαφοροποιήσει, το είδος των αποστολών που ανατίθενται στις Μονάδες ΕΕ/Π και στις ΤΑΞΑΣ, αλλά και την τακτική, τη τεχνική και τις διαδικασίες που αυτές πλέον εφαρμόζουν.

size0

Είναι απαραίτητο πλέον, η τακτική, η τεχνική και οι διαδικασίες που μέχρι σήμερα εφαρμόζονται από το Πυροβολικό Μάχης, να προσαρμοσθούν στα παραπάνω αλλά και στις αυξημένες δυνατότητες που τους δίνει το λογισμικό που χρησιμοποιεί το σύστημα διοικήσεως και ελέγχου Π.Υ (Advanced FA Tactical Data System AFATDS). (σ.μ: Όσοι από τους αναγνώστες θέλουν να ‘’παίξουν’’ με το παραπάνω σύστημα, υπάρχει εδώ, ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό λογισμικό που μπορεί κανείς να σχεδιάζει αλλά και να καταλάβει πολύ καλά, όλα τα περί ΑΤΟ κλπ).

Το Ελικόπτερο AH-64D Longbow.

979874_10201364425141768_749753674_o

Είναι γνωστό ότι το ελικόπτερο αυτό είναι ένα αξιόλογο οπλικό σύστημα που προσδίδει νέες δυνατότητες στις Μονάδες ΕΕ/Π.
Οι οθόνες πολλαπλών χρήσεων που διαθέτει, το ενεργητικό ραντάρ ελέγχου πυρός (fire control radar FCR) και τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών των εχθρικών παθητικών ραντάρ, δίνουν στα πληρώματα μια απίστευτη δυνατότητα, να είναι ενήμερα πάντα για την τακτική κατάσταση που επικρατεί στην εχθρική περιοχή, αλλά και να επιλέγουν πολλαπλούς εχθρικούς στόχους επιλέγοντας την προτεραιότητα προσβολής τους.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα επικοινωνιών, με τα οποία είναι εξοπλισμένο, δίνει την δυνατότητα της ανταλλαγής πληροφοριών με άλλα Ε/Π του ιδίου τύπου, αλλά και να διασυνδέεται με το στοιχείο πυρών υποστηρίξεως της Μονάδας του, μέσω του AFATDS.
Αυτή η αυξημένη δυνατότητα ενημέρωσης για την τακτική κατάσταση που επικρατεί στην εχθρική περιοχή, αλλάζει πλέον τον τρόπο που οι Μονάδες ΕΕ/Π μάχονται.

Οι Μονάδες ΕΕ/Π που είναι εξοπλισμένες με ΕΕ/Π AH-64A, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα αυξημένης ενημέρωσης για την τακτική κατάσταση που επικρατεί στην εχθρική περιοχή, και ως εκ τούτου βασίζονται στον λεπτομερή σχεδιασμό (αποφυγής ή προσβολής εχθρικών στόχων), πριν την εκτόξευση της επίθεσης. Ο λόγος είναι κατανοητός, τα πληρώματα δεν είναι σε θέση – όταν βρεθούν στον αέρα – να ανιχνεύσουν άμεσα τις εχθρικές απειλές αλλά και τις μετακινήσεις τους, έτσι ώστε να προσαρμόσουν το σχέδιο ενεργείας ανάλογα. Γι΄αυτό, η εφαρμοζόμενη τακτική όταν ενεργούν πλησίον της γραμμής επαφής αλλά και όταν επιχειρούν πέραν αυτής, είναι η πτήση να γίνεται με μεγάλη ταχύτητα, μέσα σε ένα προκαθορισμένο εναέριο άξονα επιθέσεως, με σιγή ασυρμάτου, για να μειωθεί το ίχνος τους από τις ηλεκτρονικές εκπομπές, που παράγει το ελικόπτερο.

Η υποστήριξη τώρα τέτοιων ενεργειών των ΕΕ/Π AH-64A, με πυρά ΠΒ, είναι προσαρμοσμένη πάνω σε αυτή τη τακτική. Η καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας γινόταν τη χρονική στιγμή που τα ΕΕ/Π AH-64A περνούσαν πάνω από τη γραμμή επαφής είτε κινούμενα προς τη μεριά του εχθρού, είτε όταν αυτά επέστρεφαν από τη προσβολή των στόχων. Η υποστήριξη αυτή του ΠΒ, βασιζόταν σε ένα προκαθορισμένο σχέδιο πυρών υποστηρίξεως βασισμένο στις χρονικές λεπτομέρειες που περιλαμβάνονταν στο σχέδιο επιχειρήσεων. Οι παραπλανητικές ενέργειες για την καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας, ενώ προβλεπόταν από το Δόγμα του ΠΒ, σπανίως εφαρμοζόταν, συνήθως, λόγω του μικρού αριθμού των Μονάδων ΠΒ που ήταν διαθέσιμες.

Οι Μονάδες ΕΕ/Π που είναι εξοπλισμένες με ΕΕ/Π AH-64D, αντιθέτως εκμεταλλευόμενες τη δυνατότητα αυξημένης ενημέρωσης για την τακτική κατάσταση που επικρατεί στην εχθρική περιοχή, λόγω των συστημάτων που διαθέτει το ελικόπτερο, έχουν αλλάξει πλήρως όλες τις παραπάνω περιγραφόμενες τακτικές. Βεβαίως ο λεπτομερής σχεδιασμό πάλι γίνεται, πριν την εκτόξευση των επιθέσεων, αλλά μέσα στα σχέδια επιχειρήσεων υπάρχει το στοιχείο της ευελιξίας. Ας δούμε με λίγα λόγια πως αυτό μπορεί να υλοποιηθεί.
Προηγούνται του κύριου όγκου των ΕΕ/Π AH-64D μικροί σχηματισμοί αναγνωρίσεως, κυρίως μία ομάδα από δύο τέτοια ΕΕ/Π, το ένα από αυτά σίγουρα φέρει το ραντάρ FCR, για να μπορεί να εκτελεί έλεγχο και αναγνώριση περιμετρικά, όλων των εχθρικών στόχων-απειλών και να τους μεταδίδει στα ακολουθούντα ΕΕ/Π.

479369_3306328671469_712992745_o

Η εσωτερική οργάνωση των ακολουθούντων ΕΕ/Π, περιλαμβάνει Ομάδες ΕΕ/Π που έχουν ως κύρια αποστολή την αναγνώριση και καταστροφή των στόχων – απειλών, το είδος και τις θέσεις των οποίων μετέδωσε η Ομάδα Αναγνώρισης. Επίσης περιλαμβάνει και άλλες Ομάδες που έχουν αναλάβει τους τομείς στους οποίους έχει χωρισθεί η εχθρική περιοχή, στο στάδιο της σχεδίασης των αποστολών. Ένα από αυτά τα ΕΕ/Π, έχει επιμέρους αποστολή να καταυγάζει την περιοχή εμπλοκής της Ομάδος του και να μεταδίδει την ηλεκτρονική της εικόνα στα υπόλοιπα ΕΕ/Π κ.ο.κ Έτσι μια Μονάδα ΕΕ/Π εξοπλισμένη με ΕΕ/Π  AH-64D μετατρέπει ότι ήταν μέχρι σήμερα γνωστό ως εναέρια κίνηση (air movement) σε εναέριο ελιγμό (air maneuver).

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ένας άλλος τομέας που απαιτείται να αναπροσαρμοσθεί λόγω των αλλαγών που αναφέρθηκαν είναι η διαχείριση του εναερίου χώρου πάνω από τον οποίο παρέχονται τα πυρά υποστηρίξεως.
Λόγω της αλλαγής τακτικής των Μονάδων ΕΕ/Π, που πλέον έχουν την δυνατότητα όπως είπαμε να κινούνται σε ευρύτερες περιοχές και με μεγαλύτερη ευελιξία, απαιτείται η θέσπιση πιο ευέλικτων μέτρων διαχείρισης του εναέριου χώρου, αλλά και η θέσπιση πιο ευέλικτων μέτρων συντονισμού των πυρών υποστηρίξεως. Και για να θυμηθούμε λίγο τα βασικά, τα μέτρα συντονισμού των πυρών υποστηρίξεως θεσπίσθηκαν και υπάρχουν για να προστατεύουν τον αγώνα των μαχόμενων δυνάμεων επίγειων και εναέριων.
Ο εναέριος χώρος μέσα στον οποίο θα ενεργήσει μια ΤΑΞΑΣ, είναι του αμέσου ενδιαφέροντος του Διοικητού ΠΒ που θα υποστηρίξει με πυρά τις ενέργειές της. Θα πρέπει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να διαχωρισθούν τα ελικόπτερα από τα αεροσκάφη σταθερών πτερύγων, από τις τροχιές των βλημάτων ΠΒ, ΠΖ και κατευθυνόμενων βλημάτων.
Είναι μεγάλης σημασίας και από πλευράς τακτικής αλλά και από πλευράς ασφαλείας των πτήσεων, να καθορίζονται μέτρα συντονισμού πυρών υποστηρίξεως για κάθε εναέριο άξονα, για κάθε απαγορευμένη ζώνη επιχειρήσεων, για κάθε προκεχωρημένο σημείο ανεφοδιασμού καυσίμων-πυρομαχικών που θα σχεδιασθεί να δημιουργηθεί, για κάθε χώρο αναμονής και για κάθε θέση μάχης που θα σχεδιασθεί.
Για να δείξουμε τη σημασία των παραπάνω μέτρων, αρκεί να σημειώσουμε ότι αν κάποιος μελετήσει τα στοιχεία των πινάκων βολής των ρουκετών MLRS και των πυροβόλων των 155-mm, θα διαπιστώσει ότι εφόσον οι Μονάδες των Ε/Π πετούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 2500 μέτρων από τη θέση τάξης των πυροβόλων ή από το σημείο πτώσης των βλημάτων, αυτά θα περάσουν πάνω από τα ιπτάμενα ελικόπτερα φθάνει αυτά να πετάνε στα 200 πόδια AGL και χαμηλότερα.

Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί και μία ουσιαστική διαπίστωση, πως ένας λεπτομερής σχεδιασμός των μέτρων συντονισμού των πυρών υποστηρίξεως, μπορεί να διαχειρίζεται ορθά τον εναέριο χώρο μιας περιοχής επιχειρήσεων.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΑ ΠΥΡΩΝ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΕ/Π

Τα τελευταία χρόνια και μάλιστα σε επιχειρήσεις παρατηρήσαμε χρησιμοποίηση Μονάδων ΕΕ/Π, σε επιθετικές ενέργειες μέσα στα επιχειρησιακά όρια, ή ακόμη και με αποστολές ‘’προς υποστήριξη’’ Ταξιαρχιών, που ήταν σε επαφή με τον εχθρό. Αυτός ο τρόπος τακτικής χρησιμοποίησης των ΕΕ/Π μας θυμίζει λίγο τον τρόπο που χρησιμοποιούνταν τα εξοπλισμένα Ε/Π τα πρώτα χρόνια που εμφανίσθηκαν.

Μία περίπτωση λοιπόν τέτοιου είδους τακτικής χρησιμοποίησης των Μονάδων ΕΕ/Π, είναι να θέσουμε ένα Τάγμα ή έναν Λόχο ΕΕ/Π υπό επιχειρησιακό έλεγχο (ΥΕΕ) σε μία Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχία. Η σχέση αυτή διοικήσεως, ενώ μειώνει τον φόρτο εργασίας της ΤΑΞΑΣ σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και την εκτέλεση, απαιτεί πολύ μεγάλη συνεργασία και λεπτομερή σχεδιασμό, μεταξύ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας και του τμήματος ΕΕ/Π που θα τις διατεθεί ΥΕΕ. Η τοποθέτηση Αξκού Συνδέσμου Α.Σ στην Ταξιαρχία θα διευκολύνει την αλληλοκατανόηση μεταξύ των επίγειων και εναέριων Διοικήσεων και θα συμβάλλει στο να κατανοήσει ο Διοικητής του ΤΕΕΠ ή του Λ/ΕΕΠ καλύτερα τον ελιγμό του Διοικητή της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας. Η συνύπαρξη στον ίδιο χώρο του Σταθμού Διοικήσεως του ΤΕΕΠ (ΛΕΕΠ) με το τακτικό Στρατηγείο της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, όταν αυτό είναι δυνατόν, αποτελεί έναν επιπλέον παράγοντα καλό συντονισμού.

Οι Μονάδες ΕΕ/Π συνήθως επιχειρούν από τη περιοχή Διοικητικής Μέριμνας (ΔΜ) της ΤΑΞΑΣ, για λόγους προστασίας και υποστήριξης σε θέματα συντηρήσεως. Συχνά αναπτύσσουν Προκεχωρημένα Σημεία Ανεφοδιασμού σε Καύσιμα και Πυρομαχικά και ορισμένες φορές και Χώρους Αναμονής, για να μπορέσουν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την ενέργεια της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, ειδικά εάν απαιτηθούν περισσότερες έξοδοι ελικοπτέρων από αυτές που έχουν σχεδιασθεί.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΒ για την καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας στη περιοχή των επιχειρήσεων των εν επαφή Σχηματισμών και Μονάδων.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΒ για την καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας στη περιοχή των επιχειρήσεων των εν επαφή Σχηματισμών και Μονάδων.

Το Κέντρο Διευθύνσεως Πυρών Υποστηρίξεως (ΚΔΠΥ) της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας θα πρέπει να ενσωματώνει τις απαιτήσεις του ΤΕΕΠ ή ΛΕΕΠ, για παροχή πυρών υποστήριξης, στο γενικό σχέδιο ΠΥ που θα εκπονήσει. Οι Μοίρες ΠΒ άμεσης υποστήριξης (ΑΥ) της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, αποτελούν και τις κύριες Μοίρες παροχής υποστήριξης του ΤΕΕΠ ή του ΛΕΕΠ για την καταστολή της εχθρικής αεράμυνας, ενώ οι Μοίρες γενικής υποστήριξης (ΓΥ) του Μεραρχιακού ΠΒ, πρέπει να έχουν ετοιμότητα ενίσχυσης των πυρών ΑΥ, όταν αυτά δεν θα είναι αρκετά για την υποστήριξη των ενεργειών του ΤΕΕΠ ή ΛΕΕΠ. (βλέπε παραπάνω σχήμα.)

Το Κέντρο Διευθύνσεως Πυρών Υποστηρίξεως (ΚΔΠΥ) της ΤΑΞΑΣ, τώρα, παρέχει συνεχή πληροφόρηση στο ΚΔΠΥ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας για τις θέσεις των εχθρικών ΑΑ όπλων, απαιτήσεις για θέσπιση επιπλέον μέτρων συντονισμού ΠΟΥ και γενικώς υποβοηθά το έργο του.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις που έχουν σχέση με τη σχεδίαση – ειδικά όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος – των ΠΥ της ενέργειας του ΤΕΕΠ, ή ΛΕΕΠ. Εάν λοιπόν υπάρχει μια σαφής εικόνα των θέσεων των εχθρικών ΑΑ όπλων και οι εναέριες κατευθύνσεις επιθέσεως που έχουν σχεδιασθεί, κρίνονται επαρκείς και ασφαλείς, το ΤΕΕΠ, ή ΛΕΕΠ αλλά και η Μοίρα ΑΥ αυτού, χρειάζονται χρονικά περιθώρια τουλάχιστον 30 με 45 λεπτών για εκτοξεύσουν την ενέργειά τους. Αυτός ο χρόνος έχει κριθεί ως επαρκής για την Μοίρα ΑΥ να βελτιστοποιήσει τον πίνακα στόχων καταστολής της εχθρικής αεράμυνας, να οριστικοποιήσει την ενημέρωση των πληρωμάτων και να συντονίσει – διαχειρισθεί τον εναέριο χώρο της ζώνης ενεργείας της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι οι επίγειες Μονάδες ελιγμού, πρέπει να οριστικοποιήσουν τον πίνακα στόχων πριν την απογείωση των ΕΕ/Π.

Η συλλογή πληροφοριών με ηλεκτρονικά μέσα (Electronic intelligence ELINT) και με οπτικά μέσα (imagery intelligenceIMINT), παρέχουν πληροφόρηση αρκετά ακριβή για τις ΑΑ εχθρικές απειλές που βρίσκονται σε απόσταση από 5 χιλιόμετρα και μακρύτερα από την γραμμή επαφής. Αυτές οι απειλές (και ταυτόχρονα στόχοι προς προσβολή) μετακινούνται με μικρή συχνότητα και γι΄αυτό μπορούν να εντοπισθούν και να προσβληθούν με μεγάλη πιθανότητα μιας και η πληροφορίες για αυτές είναι σχετικά πρόσφατες (συλλέγονται τις τελευταίες 1 έως 2 ώρες πριν την εκτόξευση της επιθέσεως).

Η συλλογή πληροφοριών για τις ΑΑ εχθρικές απειλές που βρίσκονται σε απόσταση από 5 χιλιόμετρα και εγγύτερα προς την γραμμή επαφής, μετακινούνται συνεχώς και αποτελούν στόχους που πολύ δύσκολα μπορεί να οριστικοποιηθεί η θέση τους.

Στην περιοχή που αυτές οι απειλές είναι αναπτυγμένες, υπάρχει και η πλειοψηφία των ΑΑ συστημάτων που βάλλονται από έναν άνδρα (MANPADS) που ας μην ξεχνάμε κατευθύνονται από αισθητήρες (infrared IR), οι οποίοι είναι πολύ δύσκολα να ανιχνευθούν από τα μέσα ELINT/IMINT.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην ανάγκη της συνεχούς επικαιροποίησης του πίνακα στόχων (σχέδιο στοχοποίησης).

Η συνήθης ακολουθούμενη διαδικασία σύνταξης του σχεδίου στοχοποίησης είναι το ότι το ΚΔΠΥ της ΤΑΞΑΣ, συντάσσει τον πίνακα στόχων, που θέλει να προσβληθούν, το αποστέλλει στο ΚΔΠΥ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, που υποστηρίζεται από το ΤΕΕΠ ή ΛΕΕΠ, το οποίο κατανέμει τους στόχους στις Μοίρες ΑΥ. Για όσους στόχους δεν είναι δυνατή η προσβολή τους από το οργανικό ΠΒ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, αυτοί διαβιβάζονται στο προϊστάμενο κλιμάκιο που διαθέτει ΠΒ προς ΓΥ.

Η υλοποίηση του σχεδίου στοχοποίησης είναι μια συνδυασμένη προσπάθεια όλων των μερών. Έτσι ο Αξκός Σύνδεσμος ΠΒ του ΤΕΕΠ ή ΛΕΕΠ, παρακολουθεί την προσβολή των στόχων για την καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας και ενημερώνει συνεχώς το ΚΔΠΥ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας. Ο ίδιος είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση των μέτρων ελέγχου του εναέριου χώρου, αλλά και των μέτρων συντονισμού των πυρών υποστηρίξεως στον τομέα ενεργείας του ΤΕΕΠ ή ΛΕΕΠ.
Ο έλεγχος των πυρών για την καταστολή της εχθρικής ΑΑ, αλλά και ο συντονισμός τυχόν εξόδων της ΠΑ για παροχή ΕΑΥ, σε σχέση με την ενέργεια των ΕΕ/Π, γίνεται από το ΚΔΠΥ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας. Ο Αξκός σύνδεσμος ΠΒ της ΤΑΞΑΣ, παρακολουθεί την εξέλιξη της ενεργείας των ΕΕ/Π και ενημερώνει άμεσα το ΚΔΠΥ Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, για οποιαδήποτε νέα απειλή από την εχθρική ΑΑ άμυνα.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η καταστολή της εχθρικής ΑΑ άμυνας, σε ένα τέτοιο επιχειρησιακό περιβάλλον, δεν είναι μια απλή δουλειά, αλλά επιδέχεται και τροποποιήσεις, εκτός και αν υπάρχει τέτοια μεγάλη ισχύς πυρών που όλοι οι στόχοι να καταστραφούν μονομιάς. Βέβαια τα ΑΑ συστήματα είναι γνωστό ότι έχουν ελαφρά θωράκιση, εξειδικευμένες υπερκατασκευές (κεραίες, ραντάρ κλπ) και ως εκ τούτου δεν απαιτούν μεγάλο αριθμό βολών για να καταστραφούν, φθάνει να υπάρχουν έγκυρες πληροφορίες για τη θέση τους. Λόγω δε αυτών των ιδιαιτεροτήτων, άπαξ και καταστραφούν, δεν αναμένεται να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης αντικατάστασής τους.
Το έργο των Μονάδων ΠΒ, για την υλοποίηση του σχεδίου καταστολής της εχθρικής ΑΑ άμυνας είναι πολύ καθοριστικό για την τελική έκβαση του αγώνα. Αν η στοχοποίηση που έχει γίνει δεν φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα (λόγω κυρίως των μη σωστών πληροφοριών για τη θέση των ΑΑ ‘όπλων), οι βολές θα πρέπει να επαναληφθούν ξανά και ξανά και εδώ μπαίνει και η αντίδραση του εχθρού που βέβαιο είναι ότι μετά τις πρώτες βολές, θα μετακινήσει τα ΑΑ του όπλα, γεγονός που μας υποχρεώνει για την ανανέωση των πληροφοριών για τις νέες θέσεις τους.

Εκτός όμως από την τυχόν μη αποτελεσματικότητα του σχεδίου καταστολής της εχθρικής ΑΑ άμυνας, έχουμε ακόμη ένα πρακτικό πρόβλημα. Τα ΕΕ/Π και αν δεν καταρριφθούν από τα εχθρικά ΑΑ όπλα, θα χρειασθεί να χρησιμοποιήσουν μέρος ή ακόμη και το σύνολο του φόρτου τους για να καταστρέψουν όσα ΑΑ όπλα θα αναγνωρισθούν από τους αισθητήρες τους, αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην τους φθάσει ο φόρτος για τους κύριους στόχους τους που είναι τα άρματα, τα ΤΟΜΠ και άλλοι τέτοιου είδους στόχοι. Βέβαια το ΕΕ/Π AH-64D έχει τις δυνατότητες να εκτελεί, λόγω των προηγμένων αισθητήρων που διαθέτει, από μόνο του βολές καταστολής της εχθρικής ΑΑ άμυνας, αλλά όπως είπαμε και παραπάνω τέτοιου είδους ‘’απασχόληση’’ αν και αναγκαία, το εκτρέπει από τις βασικές αποστολές που του έχουν ανατεθεί με βάση το σχέδιο επιχειρήσεων του Διοικητή της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας.

Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι αποστολές που ανατίθενται στις Μονάδες ΕΕ/Π κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες λόγω του ότι τα εχθρικά ΑΑ όπλα μπορούν και οπτικά να εντοπίζουν τα ΕΕ/Π και να τα προσβάλλουν. Γι’ αυτό απαιτείται λεπτομερέστερος σχεδιασμός του σχεδίου καταστολής της εχθρικής ΑΑ άμυνας, εφόσον η ενέργεια των ΕΕ/Π πρόκειται να γίνει ημέρα.

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗ

 Η τακτική χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων μέσα στον εναέριο χώρο της ΖΕ μιας Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, βρίσκεται υπό γενική αναθεώρηση (σ.μ να μην ξεχνάμε ότι το άρθρο έχει γραφεί αρχές του 2003 και από τότε πολλά έχουν αλλάξει, στην αμερικάνικη Α.Σ). Η αναδιοργάνωση των Μονάδων Α.Σ, αλλά και η είσοδος μεγάλου αριθμού ΜΕΑ, για να μην υπάρξουν παρενοχλήσεις μεταξύ των ιπταμένων μέσων, δημιουργούν την ανάγκη για αύξηση και ως προς τον τύπο αλλά και ως προς το είδος των μέτρων ελέγχου του εναέριου χώρου αλλά και των μέτρων συντονισμού των πυρών υποστηρίξεως.

Τα μέτρα ελέγχου της ΑΑ άμυνας και της φίλιας αλλά και του εχθρού, συνεχώς πρέπει να βελτιώνονται και να προσαρμόζονται στα νέα ΑΑ όπλα. Ας μην ξεχνάμε ότι ΑΑ όπλα όπως οι πύραυλοι SA-11 και SA-12 είναι ή θα είναι στο άμεσο μέλλον ξεπερασμένοι από νέου τύπου ΑΑ όπλα όπως οι πύραυλοι SA-17 και SA-20. Το φοβερό παιχνίδι της δράσης της αντίδρασης και ξανά από την αρχή, θα συνεχίσει να ‘’παίζεται’’ μεταξύ των όποιων αντιπάλων.

Έτσι στην παραμικρή αλλαγή των τακτικών χρησιμοποίησης και υλοποίησης των επιχειρήσεων των ιπτάμενων μέσων της Αεροπορίας Στρατού, το Πυροβολικό θα πρέπει και να τις μελετά αλλά και να βρίσκει τις κατάλληλες τεχνικές, τακτικές και διαδικασίες για να τις υποστηρίζει πλήρως και αποτελεσματικά. Τακτικές και διαδικασίες που εφαρμόζονται σήμερα, κανείς δεν εγγυάται ότι θα είναι αποτελεσματικές και για αύριο και το Πυροβολικό θα πρέπει όπως συνεχώς τις επικαιροποιεί για τον ελιγμό των χερσαίων δυνάμεων να κάνει το ίδιο και για τις εναέριες δυνάμεις που ενεργούν σε συνδυασμό με αυτές.

Ο συνδυασμός των αποτελεσματικών έμμεσων πυρών του ΠΒ, με τις δυνατότητες παρατήρησης και εντοπισμού στόχων των μέσων της Α.Σ, των ΜΕΑ, αλλά και της Π.Α, είναι η πλέον σημαντική συνδυασμένη ενέργεια του Στρατού Ξηράς και ο ρόλος των Διοικήσεων ΠΒ, στη πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων αυτών των μέσων, είναι σημαντικός.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΕ/Π AH-64A ΚΑΙ ΕΕ/Π AH-64D (Longbow)
Εναέρια κίνηση (air movement) σε σύγκριση με τον εναέριο ελιγμό (air maneuver).

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΕ/Π AH-64

  • Η ταχύτητα είναι η ζωή του.
  • Κινείται με μεγάλη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος από το ένα Σημείο Εναέριου Ελέχγου προς ένα άλλο.
  • Τα ίχνη πτήσης του προσαρμόζονται ανάλογα με το υπάρχον έδαφος και τις υφιστάμενες απειλές από τα εχθρικά ΑΑ όπλα, για να επαυξηθεί η επιβιωσιμότητά του.
  • Κινείται για την επιθετική του ενέργεια μέσα σε ένα σχετικά σταθερό προγραμματισμό για να εκμεταλλεύεται τις ενέργειες καταστολής της εχθρικής ΑΑ άμυνας του φίλιου ΠΒ. Οι κινήσεις του αυτές βασίζονται στις χρονικές λεπτομέρειες που έχουν σχέση με την H-Hour ή την F -Hour

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΕ/Π AH-64D (Longbow)

  • Η γνώση είναι η ισχύς του.
  • Κινείται με μέση ταχύτητα σε χαμηλό ύψος και ελίσσεται από το ένα Σημείο Εναέριου Ελέχγου προς ένα άλλο.
  • Τα ίχνη πτήσης του προσαρμόζονται ανάλογα με το υπάρχον έδαφος και τις υφιστάμενες απειλές από τα εχθρικά ΑΑ όπλα, για να επαυξηθεί η επιβιωσιμότητά του, αλλά ταυτόχρονα εκμεταλλευόμενο το ενεργητικό ραντάρ ελέγχου πυρός (fire control radar FCR) και τα ηλεκτρονικά του συστήματα που του δίνουν ενημέρωση για την τακτική κατάσταση που επικρατεί στην εχθρική περιοχή, μπορούν να ελίσσονται με άλματα ανά Ομάδες ΕΕ/Π.
  • Κινείται για την επιθετική του ενέργεια, όχι τόσο χρονικά δεσμευμένο, μιας και μπορεί άμεσα να ανταποκριθεί στις νέες απειλές που θα αναγνωρίσει το ενεργητικό του ραντάρ ελέγχου πυρός (μπορεί να αναγνωρίσει 100 στόχους ταυτόχρονα και να προσβάλει άμεσα αριθμό από αυτούς). Αυτή του η ικανότητα πρέπει να οδηγήσει το φίλιο ΠΒ στην αλλαγή της φιλοσοφίας σχεδιασμού του σχεδίου καταστολής της εχθρικής ΑΑ ‘άμυνας, και από την φιλοσοφία σχεδίασης με βάση το χρόνο που το τύπου Α Απάτσι απαιτεί για την υποστήριξή του, το AH-64D (Longbow) μας δίνει την δυνατότητα σύνταξης του σχεδίου, με βάσει τις απειλές που αυτό θα αναγνωρίζει στην πορεία προς τους ΑΝΣΚ.

ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΕ/Π AH-64D (Longbow).

Οι δυνατότητες του ΕΕ/Π αυτού, μειώνουν την διάρκεια αλλά και τις φορές που ο εναέριος χώρος πάνω από τη ΖΕ της Μ/Κ ή ΤΘ Ταξιαρχίας, θα είναι απαγορευμένος για βολές ΠΒ λόγω της πτήσης ελικοπτέρων. Οι βολές του ΠΒ θα είναι δεσμευμένες όταν και εάν το ΕΕ/Π αυτό πετάει κατά μήκος της γραμμής, θέση πυροβόλων- θέση στόχων και σε απόσταση μικρότερη των 2.200 μέτρων από τη θέση των εκτοξευτών MLRS/πυροβόλων 155-mm, ή από τα σημεία πρόσκρουσης των βολών τους.

ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ (Airspace Coordination Area-ACA) ΓΙΑ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ (Battle Position-BP) ή ΘΕΣΗ ΠΥΡΟΣ (Attack-by-Fire Position – ABF) ΕΕ/Π.

ACAΓενικά μία περιοχή συντονισμού εναέριου χώρου καθορίζεται για όλες τις επιχειρήσεις παροχής ΠΥ. Είναι μια περιοχή τριών διαστάσεων που αποτελεί απαγορευτικό μέτρο συντονισμού ΠΥ και καθορίζεται με σκοπό την αποφυγή προσβολής των φίλιων Ε/Π και Αεροσκαφών. (ορισμός από FM 100-103 και JP 3-56).

BPATTACK BY FIRE POSITION

  • Περιοχή συντονισμού εναέριου χώρου καθορίζεται πάνω από κάθε μία Θέση μάχης ΕΕ/Π ή Θέση πυρός ΕΕ/Π, σε διαστάσεις που να την καλύπτουν πλήρως και από το ύψος 1 ποδός πάνω από την μέση στάθμη θαλάσσης (MSL) μέχρι τα 200 πόδια πάνω από το επίπεδο του εδάφους (AGL).
  • Η περιοχή συντονισμού εναέριου χώρου είναι τετράγωνο διαστάσεων μέχρι 2 επί 2 χιλιομέτρων, προσανατολισμένη προς την ή τις Περιοχές Εμπλοκής.

ΕΝΑΕΡΙΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ (Air Corridor) ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ.

AIR CORIDOR

  • Ο εναέριος διάδρομος στοιχίζεται σε σημεία εναερίου ελέγχου (air control point-ACP) που είναι σημεία επί του εδάφους εύκολα αναγνωριζόμενα και χρησιμεύουν για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της κίνησης των ελικοπτέρων. Ορίζονται γενικά σε κάθε σημείο που ο εναέριος διάδρομος αλλάζει κατεύθυνση, αλλά και σε άλλα σημεία που υποβοηθούν τον έλεγχο της χρονικής εξέλιξης της κινήσεως. (βλέπε FM 1-111, FM 71-100-3, και FM 100-103).
  • Σκοπός του εναέριου διαδρόμου είναι η οριοθέτηση της κίνησης των ελικοπτέρων αλλά και των ΜΕΑ, για να αποφευχθεί τυχόν προσβολή τους από φίλια πυρά, αλλά και να διαχωρισθεί σαφώς η κίνηση τους από τις θέσεις των πυροβόλων.
  • Το εύρος του εναερίου διαδρόμου, πρέπει να είναι 3 χιλιόμετρα (1,5 χιλιόμετρα από τη κεντρική του γραμμή). Το προτιμώμενο εύρος είναι 4 χιλιόμετρα.
  • Το ύψος του πρέπει να ξεκινάει τουλάχιστον από το 1 πόδι πάνω από το έδαφος (AGL) και να φθάνει μέχρι τα 200 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL).

 

[1] Major Brooke H. Janney, US Army Reserve (USAR), until recently was on active duty in the 3d Infantry Division (Mechanized), Fart Stewart, Georgia, where he last served as the Aviation Brigade Fire Support Officer (FSO). He has left active duty to pursue a doctorate in National Security-Studies. Also with the 3d Division, he was the Assistant Fire Support Coordinator (AFSCOORD) while deployed to Bosnia-Herzegovina. Other assignments include serving as the Battalion Fire Direction Officer (FDO) and Battalion Task Force FSO in the 2d Battalion, 7th Field Artillery and Commander of A Battery, all in the 10th Mountain Division (Light Infantry), Fort Drum, New York; in the latter position, he deployed to Haiti as part of Operation Uphold Democracy. Major Janney also deployed to the Gulf for Operations Desert Shield and Storm as the S1 and S4 with 1st Battalion, 27th Field Artillery, 41st Field Artillery Brigade, VCorps, Germany. He is a graduate of the Air Command and Staff College, Maxwell AFB, Alabama, receiving a Master of Military Operational Arts and Science from the Air University there.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: