ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑΣ ΑΚΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ

«Δεν υπάρχει κανενός είδους ανθρώπινης δραστηριότητας στην οποία να έχει τόσο μεγάλη σημασία, ο επικεφαλής της να πρέπει να ξέρει όλες τις πτυχές αυτής, όσο το επάγγελμα του Στρατιωτικού»

Major General James Fry

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στο προηγούμενο κεφάλαιο αρχίσαμε να αναλύουμε τα 5 σχέδια μιας ΑΚΝ επιχείρησης. Μιλήσαμε για την αντίστροφη σειρά σχεδιάσεως μιας τέτοιας επιχείρησης και ξεκινήσαμε με το Επίγειο Τακτικό Σχέδιο (ΕΤΣ), για το πώς δηλαδή θα πάμε τις επίγειες δυνάμεις στο σωστό μέρος και στη σωστή στιγμή.

Συνεχίζοντας σήμερα την αντίστροφη σειρά σχεδιάσεως θα πάμε στο επόμενο σχέδιο, το Σχέδιο Προσγειώσεως, που θα πρέπει να σχεδιασθεί έτσι ώστε να υποστηρίζει το ΕΤΣ. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ποτέ, ότι όσο και έξοχα να είναι σχεδιασμένο το ΕΤΣ, είναι καταδικασμένο να αποτύχει εάν το Σχέδιο Προσγειώσεως έχει σχεδιασθεί πρόχειρα και επιπόλαια. Τα κρίσιμα στοιχεία του Σχεδίου αυτού είναι η ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ, ο ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ και η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΧΩΡΟΥ, στα οποία και θα επικεντρωθεί το ποστ αυτό.

Τι θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας.

Υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας όταν σχεδιάζουμε το Σχέδιο Προσγειώσεως. Εδώ να μας θυμίσω ότι γι’αυτό το σχέδιο (την επιλογή των ΖΠ/Γ), συζητήσαμε και στα προηγούμενα κεφάλαια, ακόμη μια απόδειξη ότι και τα 5 σχέδια αλληλεπικαλύπτονται. Αυτό σημαίνει ότι οι σχεδιαστές πρέπει να λαβαίνουν υπόψη τους, τις παραμέτρους που υπάρχουν στο Σχέδιο Προσγειώσεως για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν το ΕΤΣ.

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τη διαθεσιμότητα, τη θέση και το μέγεθος των  δυνάμενων να χρησιμοποιηθούν ΖΠ/Γ.

Μετά να εκτιμήσουμε την τρωτότητα – ανάλογα με τις εχθρικές δυνατότητες – του ΑΚΝΤΣ, καθώς αυτό θα προσγειώνεται. Τα Ε/Π θα πρέπει να μεταφέρουν Μονάδες με τακτική συνοχή. Το προσωπικό σε κάθε ένα από τα Ε/Π πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς για τη κατεύθυνση προσγειώσεως σε σχέση με τους ΑΝΣΚ, ή την εκτιμηθείσα κατεύθυνση των εχθρικών θέσεων, για λόγους αποφυγής αποπροσανατολισμού του τη στιγμή της αποβίβασής από τα Ε/Π.

Το Σχέδιο Προσγειώσεως πρέπει να εξασφαλίζει στα επίγεια τμήματα, την δυνατότητα να μπορούν να μάχονται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και  αμέσως μετά την αποβίβασή τους. Τα πυρά υποστηρίξεως (ΠΒ, ναυτικού ΠΒ, ΕΑΥ και ΕΕ/Π), πρέπει να έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να καλύπτουν όλη τη περίμετρο των ΖΠ/Γ. Επίσης, επειδή οι ΑΝΣΚ μπορεί να είναι εκτός εμβελείας των πυρών υποστηρίξεως, στοιχεία όλμου και πεδινού ΠΒ, θα πρέπει να έχουν σχεδιασθεί να προωθούνται με τα πρώτα κύματα των Ε/Π, για την παροχή των πυρών υποστηρίξεως και για τις επόμενες πτήσεις των Ε/Π, αλλά και για τον αγώνα προς τους ΑΝΣΚ.

Τέλος το σχέδιο πρέπει να προβλέπει, διαδικασίες αεροδιακομιδών και διαδικασίες Έρευνας και Διάσωσης στο πεδίο της Μάχης, για την διάσωση πληρωμάτων και προσωπικού της επίγειας δύναμης, σε περιπτώσεις καταρριφθέντων Ε/Π.

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑΣ ΑΚΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ dreamer

    Αγαπητέ μου Dreamer, σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να με διαβάσεις.

    Έχεις απόλυτο δίκαιο για τα 1 και 2, σε ότι αφορά τις ονομασίες των σχηματισμών Ε/Π, αλλά μου έλειπαν κάποια εγχειρίδια, όταν τα έγραφα. Θα γίνουν οι σχετικές διορθώσεις εν καιρώ.

    Σε ότι αφορά το 3, ίσως η σύνταξη της παραγράφου να μην είναι ότι καλύτερο. Η παράγραφος αναφέρεται σε περιορισμένα πεδία.

    Για το 4 τώρα, για τις ανεμόσκαλες, αν και υπάρχει τέτοια διαδικασία διεθνώς, θα συμφωνήσω ότι χρησιμοποιείται από τμήματα ειδικών επιχειρήσεων και όχι από ΄΄απλούς΄΄ μαχητές.

    Για το 5, ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ότι έχουμε και όχι ότι θα έλθει.

    Τέλος, για την επισήμανση «συγγραφή πονημάτων, στηριζόμενων κατά βάση σε ελληνικά εγχειρίδια, δεν είναι πάντα η ενδεδειγμένη προσέγγιση – ειδικά σε θέματα που στον Ελληνικό Στρατό βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα.», σου λέω ότι όσα έγραψα δεν βασίζονται μόνο στα ελληνικά ΕΕ. Εξ άλλου μια οπτική σύγκριση με αντίστοιχα ξένα θα σε πείσει.

  2. Ο/Η dreamer λέει:

    Η συγγραφή πονημάτων, στηριζόμενων κατά βάση σε ελληνικά εγχειρίδια, δεν είναι πάντα η ενδνειγμένη προσέγγιση – ειδικά σε θέματα που στον Ελληνικό Στρατό βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα.
    Ενδεικτικά μπορούν να σχολιαστούν τα παρακάτω:
    1. Δεν υπάρχουν σχηματισμοί «box» και «γραμμή παραγωγής εναλλάξ αριστερά». Οι σωστές ονομασίες είναι «ρόμβος» και «φάλαγγα ισχυρή αριστερά».
    2. Η σωστή ονομασία είναι «κατ’ ΙΣΧΙΟΝ». Προέρχεται απ΄το Ναυτικό κι έχει την έννοια ότι το δευτερο, τρίτο κτλ Ε/Π στοιχίζονται στο «ισχίο» του πρώτου /Π.
    3. «Κάτω από κανονικές συνθήκες τα Ε/Π» ΔΕΝ απογειώνονται κάθετα, αλλά με προφίλ Α/Γ που επιτρέπει την Α/Γ εκτός των επικίνδυνων περιοχών του διαγράμματος ύψους- ταχύτητας. «Κάθετες» Α/Γ γίνονται μόνο όταν πρόκειται για περιορισμένο πεδίο.
    4. Τεχνική αποβίβασης προσωπικού με «ανεμόσκαλα» δεν υπάρχει- υπάρχουν τεχνικές rappeling και fast rope.
    5. Τα αναφερόμενα όρια ανέμου δεν είναι ούτε καν ενδεικτικά για σύγχρονα Ε/Π (δεν μπορεί το NH-90 να προσεγγίσει με ούριο άνεμο 10 κόμβων;;;;)
    Αυτά τα ολίγα σε πρώτη ανάγνωση, πάντα με καλή προαίρεση….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: