ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ

"Σε κάθε πρόβλημα που ο εχθρός μας δημιουργεί, πρέπει να έχουμε προβλέψει και να έχουμε σχεδιάσει εναλλακτικές λύσεις. Η ικανότητα προσαρμογής στα νέα δεδομένα είναι ο νόμος που διέπει την επιβιωσιμότητα και στον πόλεμο αλλά και στην ειρήνη" Sir Basil H. Liddell-Hart "Strategy"

Στο προηγούμενο κεφάλαιο, για τις ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, κάναμε μια μικρή ιστορική αναδρομή, μιλήσαμε για το τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε με ένα ΑΚΝ ΤΣ και δώσαμε μια συνοπτική εικόνα, της συγκρότησης ενός ΑΚΝ ΤΣ.

Σήμερα, θα επικεντρωθούμε σε δύο θέματα.

Πρώτα θα μιλήσουμε για το πιο σημαντικό πράγμα – μετά τον άνθρωπο – σε μια αεροκίνητη επιχείρηση που είναι το ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ και μετά θα πούμε λίγα πράγματα για την εκτέλεση της αεροκίνητης  επιχείρησης, σύμφωνα με όσα προβλέπουν οι κανονισμοί. Αυτά θα μας βοηθήσουν να συνεχίσουμε τα υπόλοιπα ποστ, που θα έχουν σχέση με το πώς σχεδιάζεται μια αεροκίνητη επιχείρηση.

ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ

Εάν δεν έχουμε καταλάβει όλα τα κομμάτια του πάζλ μπορεί να κάνουμε λάθος στη σχεδίαση των δυνάμεων και μέσων που συγκροτούν ένα ΑΚΝ ΤΣ. Το σημειώνουμε αυτό από την αρχή, γιατί όλοι μας, έχουμε πικρά παραδείγματα, οι σχεδιαστές μιας αεροκίνητης επιχείρησης, ακόμη σε επίπεδο εκπαιδευτικής ΤΑΜΣ, να σχεδιάζουν ‘’παπάδες’’ χωρίς να υπολογίζουν τον ‘’ξενοδόχο’’. Αλήθεια πόσες φορές αυτοί που σχεδιάζουν μια άσκηση, δεν έχουν λάβει υπόψη τους τον καιρό; ή δεν μας έχουν στείλει σε Ζ Π/Γ που ούτε στην αιώρηση μπορούμε να σταθούμε; Αλλά μπορεί ακόμη – και μιλάμε για πραγματικές συνθήκες – να σχεδιάσουν Ζ Π/Γ, που είναι σε άμεση εχθρική οπτική παρατήρηση και βολή. (ένας από τους πολλούς λόγους που γράφεται αυτή η σειρά των ποστ είναι, όπως είπα και από την αρχή ότι γράφεται για να διαβαστεί …όχι μόνο από μας…αλλά από όλους που θα συμμετέχουν σε μια ΑΚΝ επιχείρηση).

Μία αεροκίνητη επιχείρηση, το τονίζουμε και πάλι, είναι μία σύνθετη στρατιωτική επιχείρηση, τα αεροπορικά μέσα που παίρνουν μέρος είναι καθαρά τεχνικό θέμα και ευαίσθητα, οι αποστάσεις είναι μεγάλες, τα πιθανά σημεία αποτυχίας είναι πολλαπλά, ο χρόνος και ο συγχρονισμός είναι κρίσιμος, η αποτυχία τέλος μπορεί να είναι καταστροφική. Οι επιχειρήσεις των Μ/Κ Μονάδων Πεζικού και ΤΘ, έχουν περιθώρια, για λάθη ή/και παραλείψεις που μπορεί να συγχωρεθούν, για τον κύριο λόγο ότι αυτού του είδους τα στρατεύματα, δεν ενεργούν πολύ μακριά από τις βάσεις υποστήριξής τους. Πράγμα που δεν συμβαίνει για μια αεροκίνητη επιχείρηση που τα βασικά της χαρακτηριστικά είναι η λεπτότητα, η λεπτομέρεια με την οποία αυτή θα πρέπει να σχεδιασθεί και η ακρίβεια με την οποία θα πρέπει να εκτελεσθεί.

Αλλά ας δούμε πρώτα μερικά στοιχεία για το ελικόπτερο.

ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ

Η αεροκίνητη επιχείρηση, αναπτύσσεται κυριολεκτικά μέσα στο χώρο φορτίου του ελικοπτέρου.

Το πρώτο Ε/Π που θα βρεθεί στον αέρα είναι το Ε/Π αναγνωρίσεως, ή το ΕΕ/Π σε ρόλο αναγνωρίσεως, ανάλογα με το εκτιμώμενο ύψος της απειλής. Αυτό είναι ο κυνηγός, ο πρόσκοπος που θα αναγνωρίσει τα ίχνη πτήσεως, τα πλευρικά όρια των διαδρόμων της εναέριας κίνησης, τις ΖΠ/Γ και τη περιοχή γύρω από αυτές. Αυτό θα είναι που θα αναγνωρίσει πιθανές εχθρικές θέσεις εφεδρειών και ΠΒ που θα είναι πιθανόν να μας δυσκολέψουν στη φάση της προσγείωσης.

Ακριβώς πίσω από τα Ε/Π αναγνωρίσεως,  έρχονται τα ΕΕ/Π. Αυτοί είναι οι φονιάδες που θα καταστρέψουν τους στόχους που αναγνωρίστηκαν από τα Ε/Π αναγνωρίσεως, αυτοί θα είναι που θα ξεκαθαρίσουν τα σημεία στο έδαφος – πάνω από τα οποία θα περάσει αργότερα το ΑΚΝ ΤΣ – που θα παρέξουν εναέρια κάλυψη στους σχηματισμούς πτήσης των μεταφορικών Ε/Π και ΕΑΥ τη στιγμή της εφόδου των επίγειων τμημάτων.

Μετά έρχονται τα μεταφορικά Ε/Π, η ραχοκοκαλιά της όλης επιχείρησης. Μεταφέρουν άνδρες και υλικό προς τον ΑΝΣΚ, επιστρέφοντας εκτελούν αεροδιακομιδές και φέρνουν εφόδια και υλικά για τον ανεφοδιασμό των μαχόμενων τμημάτων, μετακινούν είτε στις αρχικές, είτε σε προωθημένες-εναλλακτικές θέσεις το οργανικό ΠΒ του ΑΚΝ ΤΣ και ότι άλλο βαρύ υλικό απαιτηθεί για τις ανάγκες υποστήριξης της ΑΚΝ επιχείρησης.

Ας πούμε λίγα πράγματα για κάθε ένα από τα παραπάνω Ε/Π.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: